DÜNYADAN FUTBOL - 02 Ocak 2020 Perşembe 11:38

Anadolu Efes sahasında Khimki Moskova ile karşılaşacak

A
A
A
Anadolu Efes sahasında Khimki Moskova ile karşılaşacak

Anadolu Efes, THY Euroleague’de ilk yarının son, yeni yılın ilk maçında yarın evinde Rus ekibi Khimki Moskova ile mücadele edecek.

THY Euroleague’in 17. haftasında Anadolu Efes, yarın saat 20.30'da Rusya’nın Khimki Moskova takımı ile karşılaşacak. Euroleague’de 16. haftanın ardından Efes 13 galibiyet, 3 mağlubiyet ve averaj ile ikinci, Khimki ise 8 galibiyet, 8 mağlubiyet ile yedinci sırada yer alıyor.

Avrupa arenasındaki 675. maçına çıkacak Anadolu Efes, bugüne kadar Avrupa kupalarında oynadığı 674 karşılaşmada 377 galibiyet ve 297 yenilgi aldı. 2001-02 sezonundan itibaren katıldığı Euroleague’de ise 427. karşılaşmasını oynayacak olan lacivert-beyazlılar, bu kupada bugüne kadar oynadığı 426 karşılaşmada 220 galibiyet ve 206 yenilgi elde etti.

Anadolu Efes ile Khimki Moskova, Avrupa kupalarında bugüne kadar dört kez karşılaştı. THY Euroleague’de iki takım arasında oynanan dört karşılaşmada Efes iki galibiyet ve iki mağlubiyet elde etti.

Ergin Ataman: "Khimki çok tehlikeli bir takım"

Mücadele öncesinde kulübün internet sitesinden açıklamalarda bulunan Anadolu Efes Başantrenörü Ergin Ataman, Khimki'nin şu an Euroleague’in en çok sayı atan takımı olduğunu hatırlatarak, "Özellikle Alexey Shved ve Janis Timma’nın maç başına üç sayılık atışları çok fazla. Bu oyuncuları iyi durdurmamız gerekiyor. Stefan Jovic’in asistleri ile Devin Booker, Jonas Jerebko, Jeremy Evans ve Anthony Gill pota altında etkili olup, skor buluyorlar. Takım savunmasını üst düzeyde yapıp, tempolu hücum etmemiz gerekiyor, çünkü Khimki çok tehlikeli bir takım" diye konuştu.

Oyunculardan Alec Peters ise, "Khimki çok kaliteli oyuncuları ile sahada iyi işler yapabilen kapasiteli bir takım. Bu maça çok iyi hazırlanmalıyız ve kazanmak için mücadelede savunmayı elden bırakmamalıyız" dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Gaziantep Erdem Koleji öğrencisinden uluslararası arenada üst düzey başarı Erdem Koleji 5/B sınıfı öğrencisi Eren Yelden, dünya genelinde 2,5 milyon öğrencinin katılım sağladığı Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinliğinde üst düzey bir başarıya imza attı. Eren Yelden, kendi sınıf seviyesi içerisinde ilk yüzde 10’luk dilime girerek finale kalma başarısı gösterdi. Elde edilen bu sonuç, öğrencinin analitik düşünme, problem çözme, algoritmik yaklaşım ve zaman yönetimi becerilerindeki yetkinliğini üst düzeyde ortaya koydu. Bilgi işlemsel düşünme temelli, çok adımlı ve dikkat gerektiren sorularla gerçekleştirilen etkinlikte Eren Yelden, sergilediği performansla küresel ölçekte akranları arasından öne çıktı. Bu başarı, Türkiye genelinde 250 binin üzerinde öğrencinin, dünya çapında ise yaklaşık 2,5 milyon öğrencinin katılım sağladığı Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinliği kapsamında elde edildi. Etkinlik, 85’ten fazla ülkede eş zamanlı olarak uygulanmakta olup, tüm ülkelerde sorular birebir aynı içerikte sunulmakta; yalnızca öğrencilerin eğitim diline göre çeviri yapılmaktadır. İçerik, zorluk seviyesi ve değerlendirme kriterleri tüm katılımcılar için ortak olarak belirleniyor. Eren Yelden’in bu başarısında, Erdem Koleji’nin bilişim ve teknoloji alanındaki planlı eğitim yaklaşımının yanı sıra EYBA (Erdemli Yetenek ve Bilgelik Akademisi) kapsamında yürütülen çalışmaların da etkili olduğu belirtildi. Öğrencinin sürece hazırlığında, Erdem Koleji EYBA Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Koray Vahit Şenpekmezci rehberliğinde gerçekleştirilen çalışmaların önemli katkı sağladığı ifade edildi. Elde edilen bu derece, Erdem Koleji’nde öğrencilerin erken yaşlardan itibaren düşünme biçimlerini yapılandırmaya, çok adımlı problemler karşısında strateji geliştirmeye ve zamanı etkili kullanmaya teşvik edildiği eğitim yaklaşımının doğal bir sonucu olarak değerlendirildi. Erdem Koleji Genel Müdürü Mehmet Örfi Sönmez, EYBA kapsamında yürütülen çalışmaların öğrencilerin potansiyelini erken aşamada görünür kıldığını belirtirken, uluslararası ölçekte aynı sorularla değerlendirilen bu tür etkinliklerin, okulda uygulanan eğitim modelinin niteliğini somut verilerle ortaya koyduğunu ifade etti.