EKONOMİ - 11 Eylül 2019 Çarşamba 13:39

Anlık mobil bildirim uygulamasını tercih eden marka sayısı geçen yıla göre 3 kat arttı

A
A
A
Anlık mobil bildirim uygulamasını tercih eden marka sayısı geçen yıla göre 3 kat arttı

Dünyanın ilk dijital pazarlama ve servis sağlayıcılarından Related Digital, markaların doğru kampanya ile doğru müşteriye ulaşma noktasında tercih ettiği anlık mobil bildirim (push notification) kullanımının yükselişe geçtiğini açıkladı. Push notificationların kullanıcıların kişisel bilgilerine gerek olmadan uygulanabildiğini belirten Related Digital, söz konusu uygulamanın markalarının büyümesine önemli katkılarda bulunduğunu vurguladı.

Dünyanın ilk dijital pazarlama ve servis sağlayıcılarından Related Digital, markaların doğru kampanya ile doğru müşteriye ulaşma noktasında tercih ettiği mobil bildirim (push notification) kullanımının yükselişe geçtiğini açıkladı. Şirket, söz konusu uygulamaların markaların büyümesine önemli destekler sunduğunu vurguladı.

Konu hakkında açıklamalarda bulunan Related Digital CEO’su Sedat Kılıç, "Basit bir örnekle anlatmak gerekirse mobil push notificationlar, mobil cihazınızın bildirim ekranına indirdiğiniz uygulamalar tarafından gönderilen ve bildirim sesini duyduğunuzda kısa sürede ne olduğuna baktığınız anlık bildirim kutucuklarıdır. Mobil push notificationlar, pratik ve etkili olmasıyla markaların müşterileriyle iletişime geçerken en sık tercih ettikleri kanallardan biri" diye konuştu.

Markanın uygulamasını indirmek yeterli

Mobil push notification uygulamasının markalara istedikleri zaman istedikleri yerde müşterilerine ulaşma imkanı sağladığına dikkat çeken Kılıç, "Esasında müşterilere yollanan kısa mesajlarla benzer etkiye sahipler. Ancak tıklandıkları zaman müşterileri markanın uygulamasına yönlendirdikleri için ekstra kullanıcı trafiği de sağlıyorlar. Ayrıca müşteriler telefon numaralarına erişilmesinden rahatsız olarak kendilerine yollanan kısa mesajlardan hoşlanmayabilir. Mobil push notificationlarda ise böyle bir durum söz konusu değil. Çünkü müşteriler gelen mesajın kullandıkları uygulamadan, kendi izinleri doğrultusunda geldiğini biliyorlar. Aynı zamanda mobil push notificationlar göndermek için müşterilerin kişisel bilgilerine ihtiyaç duyulmuyor. Mobil push notificationlar göndermek için, markanın uygulamasının müşteri tarafından indirilmiş olması yeterli" açıklamalarını yaptı.

"Uygulama içeriği hedef kitleye göre belirlenmeli"

Yapılan araştırmalara göre, mobil push notificationların tıklanma oranlarının oldukça yüksek olduğunu belirten Sedat Kılıç, "Tüm bu önemli avantajlara karşın mobil push notificationlar konusunda markaların dikkat etmesi gereken noktalar da var. Müşterilere iletilen mobil push notificationların çok sık ve yanlış zamanda gönderilmiş olması müşteriyle marka arasındaki etkileşimi olumsuz etkileyebilir, müşteriyi uygulamadan soğutabilir hatta müşterinin uygulamayı silmesine neden olabilir. Ayrıca uygulamanın içeriğinin müşterilerin ilgi alanlarına, yaş grubuna ve sosyoekonomik durumuna hitap etmesi de oldukça önemli" dedi.

"Araştırmalarımıza göre; web/mobil push notification kullanımı ve gönderiminde önemli bir artış yaşanıyor" ifadelerini kullanan Kılıç, özetle şu açıklamaları yaptı: "2018’de markaların dijital pazarlama kampanyaları için aylık ortalama 80-90 milyon arası gönderim yaparken; bu yıl aylık ortalama 200 milyonun üzerinde gönderim yapıyoruz. Web/mobil push notification kullanımında markalar müşteri davranışlarına göre iletişim hedefleri belirleyebiliyor, kişiselleştirilmiş bildirimler sunabiliyor. Bu uygulamalar kişiselleştirilmiş biçimde gönderildiğinde markalara dönüşüm oranları yüzde yüzde 8’e çıkabiliyor. Tüm bunlarla birlikte markaların tercih ettiği push notification uygulamasına olan talebin daha da artacağını düşünüyoruz".

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Karabük KBÜ’de yapay zeka toplantısı Karabük Üniversitesi (KBÜ) Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, yapay zeka alanında çalışma yürüten akademisyenlerin katılımı ile bir toplantı yaptı. KBÜ Senato Toplantı Daosı’nda Rektör Kırışık başkanlığında yapay zeka alanında yapılan çalışmaları değerlendirmek ve gelecek projeleri planlamak amacıyla yapılan toplantıya; Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İsmail Rakıp Karaş, Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muharrem Düğenci, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörü Doç. Dr. Caner Özcan, Bilgi İşlem Daire Başkanı Dr. Öğretim Üyesi İsa Avcı ile üniversitenin çeşitli akademik birimlerinde görevli yapay zeka alanında çalışmalar yürüten akademisyenler katıldı. Toplantıda, KBÜ bünyesinde yapay zeka alanına ilişkin projeler üretilmesi, sektörel iş birlikleri ve farklı üniversiteler ile ortak çalışmalar gerçekleştirilmesi konuları ele alındı. Ayrıca Karabük yerelinde ve Batı Karadeniz’deki üniversitelerle iş birliği oluşturmak ve yeni projelere öncülük etmek hedefleniyor. Bu kapsamda, alt çalışma grupları oluşturularak diğer üniversitelerle de iletişim kurulacak, projelerin belirlenmesi ve planlanması gerçekleştirilecek. Farklı kurumların ihtiyacı olan projelerin oluşturulması sağlanacak ve Karabük Üniversitesinin yapay zeka alanındaki misyonu ve vizyonu belirlenerek yeni projelerin oluşturulması ve altyapının sağlanması çalışmaları gerçekleştirilecek. KBÜ Rektörü Kırışık, yapay zekanın; eğitim, teknoloji, sağlık ve sosyal alanlardaki yenilikleri ve gelecek vizyonunu ele almak için önemli bir fırsat olduğunu belirtti. Yapay zeka sayesinde gelecekte dünyanın bambaşka bir hale geleceğini aktaran Kırışık, "Yapay zekanın bütün sahaları tutacağını, her sahaya tam bir kontrol ve baskı oluşturacağını öngörüyorum. Bildiğiniz gibi üniversitemiz, Yıldız Teknik Üniversitesinde Mart ayında gerçekleştirilen yapay zeka konulu toplantıda Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) aldığı kararla yapay zeka, dijitalleşme ve büyük veri alanlarında yeni lisans ve ön lisans programlarının açılacağı üniversiteler arasında yer aldı. Geleceğin nasıl şekilleneceği yapay zeka ve dijital dönüşüm sürecinin neler getireceği ile ilgilidir. Bu anlamda Üniversitelerimizde öğrencilerimize çağın ihtiyaçlarına uygun olarak eğitim imkanları sunmak büyük önem taşıyor. Bu alanda yapılan çalışmalar, verilen eğitimler ve yetiştirilen insan kaynağı ülkemize büyük katkılar sunacak, ülkemizin dijital dönüşümüne destek olacaktır. Karabük Üniversitesi olarak birçok farklı alanda yapay zeka uygulamalarına ilişkin çalışmalar yürütmeye, ülkemize ve insanlığa faydalı olmaya, öğrencilerimize ileri teknoloji ve dijitalleşme alanlarında güçlü bir eğitim ve kariyer fırsatı sunmaya devam edeceğiz" dedi. Toplantının sonunda yapay zeka alanında KBÜ’de görevli bilişim personelleri ile birlikte ortak bir vizyon oluşturma, bu alandaki gelişmeleri teşvik etme, açılacak bölümler konusunda yol haritasını belirleme, çalışma grupları ile yapılacak işlemler ve adımlar konuşuldu. Akademisyenler bu tür etkinliklerin teknoloji alanındaki ilerlemeye katkı sağlamaya devam edeceğine inandıklarını dile getirdiler.