KÜLTÜR SANAT - 18 Aralık 2020 Cuma 15:28

Antika plak sesi ile nostalji yolculuğu

A
A
A
Antika plak sesi ile nostalji yolculuğu

AntikaPlak sesi ile ruhunuzu yeniden dingin bir hale getirebilirsiniz. Özellikle uzun bir günün sonunda yeniden derin bir nefes almak ve ruhunuzu dinlendirmek isterseniz plaklar sizin için harika bir stres savar olacaktır. AntikaPlak temin ederken özellikle ilk üretim nostaljik seçeneklere muhakkak göz atmalısınız. Yeni nesil plaklar da bulunuyor. Eğer pikabınız uygun ise bunları da tercih etme hakkınız bulunuyor.

Plak satın al aşamasında 45lik ya da 33lük gibi ibarelerin neyi sembolize ettiği de merak edilmektedir, bu ifadeler bir plağın dakikada atacağı devir sayısı olarak da bilinmektedir. 45lik olan plaklarda her bir yüzde birer adet parça bulunmaktadır. 33lük olan plaklarda ise her bir yüzde beş altı adet parça yer alır. Piyasada 45likleri de 33lükleri de kolaylıkla bulabilirsiniz. Bulmuş olduğunuz nostaljik plakların kondisyonunun iyi olmasına özen göstermelisiniz. Kırık, çatlak ya da çizik olduğu zaman ses kalitesinde büyük bir düşüş meydana gelecektir. Satın alım sırasında fiziki özellikleri dikkatle incelemelisiniz.

Plaklardan Neden Vazgeçilmiyor?
 Plaklardan vazgeçilememesinin temel sebebi saf ve duru insan sesini ive enstrüman namelerini size sunmasıdır. Şuanda piyasada bulunan müzik türlerinin her biri dijital işlemden geçmektedir. Hatta bazı durumlarda direkt olarak dijital olarak üretilen sesler sanatçının sesini gölgelemektedir. Bu nedenle plaktaki o huzurlu atmosferin oluşması mümkün değildir. Plaklar sayesinde muntazam bir ses kalitesi ve ruha dokunan bir dinginlik elde edilecektir. Uzun seneler sonra yerine birçok farklı alternatif gelse de plakların hala bu kadar sık tercih edilmesinin temel sebebi ruhu okşamasıdır!

Plakçalar Sistemi
 Plağınızın maksimum verim ile çalınması için kullanmış olduğunuz pikabın teknik donanımının yeterli olmasına ayrıca dikkat etmelisiniz. Teknik donanım hazırlanırken kullanılan pikabın güç kaynağına da dikkat edilmelidir. Eski tip pikapların güç kaynağının yeni nesil prizlere bağlanması durumunda cihazın işlevselliğinde sıkıntılar meydana gelebiliyor. Bu alanda sorun yaşamamak adına özel bir alt yapı ve teknik sistem oluşturulmalıdır. Ayrıca dilerseniz yeni nesil hoparlörler ile dilerseniz de eski nesil cihazlar ile destekleyebilirsiniz. Kalabalık ortamlarda plakçalarınızdan bu şekilde daha yüksek bir verim elde edilecektir.

Kaynak: https://www.antikaplak.com

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bartın Bartın’da kafa kafaya çarpışan araçlar savruldu: 5 yaralı Bartın’da karşı istikametlerde seyir halinde bulunan 2 araç, hız uyarı tabelası önünde çarpıştı. Kazada 2 kişi, su kanalına devrilen araçta sıkışırken, biri çalılık alana, araçların parçaları ise yola savruldu. Kazada 1’i ağır 5 kişi yaralandı. Edinilen bilgiye göre Gürgenpınarı’ndan Bartın istikametine seyreden ve sürücüsünün ismi belirlenemeyen 74 ABF 264 plakalı araç ile karşı yönden gelen yabancı ülke plaka kodu bulunan ve sürücüsünün ismi öğrenilemeyen araç ile çarpıştı. Boğaziçi Caddesi üzerindeki hız limitlerini gösteren tabela önünde meydana gelen feci kazanın sebebinin ise aşırı hız olduğu belirtildi. Kazada çarpışmanın etkisiyle araçlardan biri yol kenarındaki su kanalına devrildi. Araç içerisinde bulunan 3 kişiden biri çalılık alana savrulurken, 2’si ise araçta sıkıştı. Diğer araç ise su kanalına ramak kala durmayı başarırken içerisindeki 2 kişi de yaralandı. Hava yastıkları açılan araçta bulunanların hafif şekilde yaralandığı öğrenilirken, araç içerisindeki kan izleri ise dikkat çekti. Her iki araçtan kopan parçalar yola ve yol kenarına savruldu. Kazanın ardından olay yerine çok sayıda polis, sağlık ve itfaiye ekipleri sevk edildi. Araçta sıkışan 2 yaralı, itfaiye, polis ve sağlık ekiplerinin yürüttüğü başarılı çalışma ile kurtarılarak, ambulansa bindirildi. Yabancı plakalı araçta bulunan ve yaralanan 2 kişinin ise gurbetçi olduğu kaydedildi. Olay yerine gelen polis ekipleri yolda başka bir kazanın yaşanmaması için güvenlik tedbiri aldı. Yapılan ilk müdahalenin ardından yaralılar, Bartın’daki hastanelere kaldırılarak tedavi altına alındı. Kazada yaralanan 5 kişiden birinin durumunun ağır olduğu öğrenildi. Kazanın ardından trafiğin kontrollü bir şekilde sağlandığı yol, yürütülen temizlik çalışması ve aracın su kanalından kurtarılması çalışmasının ardından yeniden trafiğe açıldı.
Adana Baraj göletlinde kaybolan adamın cansız bedenine 17 gün sonra ulaşıldı Adana’nın Kozan ilçesinde Ramazan Bayramı’nın 2’nci gününde Gökgöz Mahallesi’nde bulunan Kavşak Bendi Barajı Göletin’de yüzerek karşıya geçmeye çalışırken kaybolan 35 yaşındaki Oktay Sarıtiken’in (35), jandarma su altı robotu ile 17 gündür süren arama çalışmasında cansız bedenine gece saatlerinde ulaşıldı. Ankara’dan Kozan’a Ramazan Bayramı tatilini geçirmek için gelen 35 yaşındaki Oktay Sarıtiken, Ramazan Bayramı’nın ikinci gününde Gökgöz Mahallesi’nde bulunan Kavşak Bendi Barajı Göletin’de balık tuttuktan sonra baraj göletlinde yüzerek karşıya geçmek isterken bir anda gözden kayboldu. 3 çocuk babası Oktay Sarıtiken’in 17 gündür süren arama kurtarma çalışmasında su altı robotları cansız bedenine ulaştı. Sarıtiken’in cansız bedenine 35 metre derinlikte ulaşıldı Ankara’dan ilçeye gelen Jandarma ekipleri, su altı robotu ile gece saatlerinde yaptığı aramada Sarıtiken’in 35 metre derinlikte ve baraj göletine girdiği yerden 100 metre açıkta cansız bedenine ulaşıldı. 17 gündür Sarıtiken ailesi ve mahallelinin acı bekleyişi sürerken Muhtar Mızrak Acar 17 gündür bir haber almayı beklediklerini ifade ederek "Arama çalışması günlerdir aralıksız sürdü. Çok şükür cenazemize ulaştık. Jandarma ekiplerine ve AKOM ekiplerine teşekkür ederiz Allah razı olsun” dedi. Sarıtiken’in cenazesi Adana adli tip kurumuna gönderildi.