POLİTİKA - 10 Ekim 2019 Perşembe 10:11

Bakan Selçuk açıkladı! '1 milyon 129 bin 729 kişiyi işe yerleştirdik'

A
A
A
Bakan Selçuk açıkladı! '1 milyon 129 bin 729 kişiyi işe yerleştirdik'

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, istihdam seferberliği kapsamında devlet-millet bütünleşmesinin güzel bir örneğinin sergilendiğini belirterek, Ocak-Eylül döneminde 1 milyon 129 bin 729 kişinin işe yerleştirildiğini açıkladı.

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatıyla sahaya inerek 81 ilde işverenlerle bir araya geldiklerini belirterek, “Başta ticaret ve sanayi odaları, esnaf ve sanatkârlar odaları olmak üzere 81 ilimizde düzenlediğimiz 769 bilgilendirme toplantısında 50 bin 160 işverenle bir araya gelerek teşviklerimizi ve hizmetlerimizi tanıttık. Türkiye genelinde yürütülen toplam 906 organizasyonda 133 bin 620 katılımcıyı ağırladık. Gerçekleştirdiğimiz bu çalışmalar işe yerleştirme rakamlarımıza da olumlu yansıdı. 2018’in Ocak-Eylül döneminde 863 bin 375’i özel sektör iş yerlerinde olmak üzere 868 bin 375 kişinin işe yerleşmesine aracılık etmiştik. 2019 yılının Ocak-Eylül döneminde ise 1 milyon 122 bin 724 kişisi özel sektörde olmak üzere 1 milyon 129 bin 729 kişinin işe yerleşmesine aracılık ettik. 2018 yılının aynı dönemine kıyasla özel sektör işe yerleştirme sayımızı yüzde 30 oranında arttırarak büyük bir başarıya imza attık" dedi.

“İşgücüne nitelik kazandırmaya devam ettik”

İŞKUR’un uyguladığı Aktif İşgücü Programlarına da değinen Bakan Selçuk, bu kapsamda düzenledikleri mesleki eğitim kursları ve işbaşı eğitim programları ile işgücü piyasasının ihtiyaç duyduğu işgücünün yetişmesine katkı sağladıklarını söyledi. Girişimcilik Eğitim Programlarının kendi işini kurmak isteyen vatandaşlar için önemini de vurgulayan Selçuk, 2019 yılının Ocak-Eylül döneminde 427 bin 134 kişiyi kurs ve programlardan yararlandırdıklarının bilgisini paylaştı. Bakan Selçuk, şunları aktardı:

“2002 yılında düzenlediğimiz kurs ve programlarımızdan 571’i kadın, 926’sı erkek olmak üzere bin 497 kişi yararlandı. 2018 yılında 284 bin 649’u kadın, 214 bin 285’i erkek olmak üzere 498 bin 934 kişi kurs ve programlarımıza katılım sağladı. 2019 yılının Ocak-Eylül döneminde ise 427 bin 134 kişiyi kurs ve programlarımızdan yararlandırdık. Bu kişilerden 222 bin 214’ü kadınlar, 191 bin 556’sı ise gençlerden oluşmaktadır. 85 bin 976 kişi Mesleki Eğitim Programlarımızdan, 304 bin 797 kişi ise İşbaşı Eğitim Programlarımızdan yararlanmıştır."

“Güçlü yarınlar için gençlerimizin yanında olduk

81 ilde beyaz yakalı işgücünün ekonomik üretim potansiyelinin arttırılmasına ve sosyal bütünleşmeye katkı sağlayabileceği düşüncesiyle okuldan işe geçişi geliştirmek ve gençlere işgücü piyasasına girdikten sonra en iyi kariyer fırsatlarını sağlamak maksadıyla çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Bakan Selçuk, “Şubat-Mart 2019 döneminde tüm illerimizde bulunan üniversitelerde 'İŞKUR Kampüste' adıyla gerçekleştirdiğimiz 137 kariyer günü etkinliğimizde 83 bin 460 öğrenciyi Kurum hizmetlerimiz hakkında bilgilendirdik” diye konuştu.
Bakan Selçuk, ayrıca istihdam seferberliği kapsamında bu yıl İŞKUR İl Müdürlükleri yöneticileriyle iş yeri ziyaretleri hedeflerini ve bu iş yeri ziyaretlerinde teşvikler ve hizmetlerin tanıtılmasını hedeflediklerini söyledi. 2019 yılı Ocak-Eylül döneminde toplam 528 bin 29 iş yeri ziyareti gerçekleştirildiğini belirten Selçuk, “Bunlardan 61 bin 986’sı bizzat İŞKUR il müdürlerimiz, il müdür yardımcılarımız, şube müdürlerimiz ve hizmet merkezi müdürlerimiz tarafından gerçekleştirilmiştir” dedi.

Aynı süreçte İŞKUR iş ve meslek danışmanları aracılığıyla 3 milyon 513 bin 637 kişiyle toplam 5 milyon 470 bin 708 bireysel görüşme gerçekleştirdiklerini kaydeden Selçuk, istihdamın artırılması için çalışmalarının tüm hızıyla sürdüğünü vurguladı.

Neşra Durmaz
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bolu İstanbul’da 33, Bolu’da 15-20 lira Patates deyince akla ilk gelen şehirlerden biri olan Bolu’da, Akdeniz bölgesinde topraktan çıkarılan patates tezgaha geldi. Geçen yılın mahsulü Bolu patatesi 16 liradan satışa sunulurken, Akdeniz bölgesinden gelen patates 20 liradan alıcıyla buluştu. Mega kent İstanbul’da pazarlarda patates yaklaşık 33 liradan alıcı buluyor. Bolu’da her pazartesi İhsaniye Mahallesi’nde kurulan pazarda yeni mahsul patatesler alıcıyla buluştu. Adana ve çevresindeki illerde hasat zamanı gelen patatesler, Bolu’da pazar tezgahlarına geldi. Patates deyince akla ilk gelen şehirler arasında gelen ve Eylül ayının mahsulleri Bolu’nun kışlık patatesleri pazarda 16 liradan satışa sunuldu. Adana’dan gelen yeni patatesler ise 20 liradan alıcıyla buluştu. “Bol bereketli bir sene geçecek diye umut ediyoruz” Adana Çukurova bölgesinde hasadı yapılan patateslerin Bolu pazarına geldiğini belirten pazarcı esnafı İsmail Metin, “Hamdolsun yazın müjdecisi tezgahlara geldi. Fiyatlar biraz geriye çekildi. Tezgahlarımızda bulunan eylül ayının mahsulü Bolu patatesleri bitmemişti. Yeni patatesin de hasadı başlayınca ikisi birden çakıştı. 20 liraya yeni patatesi, 16 liraya Bolu patatesini satıyoruz. Yeni patates Adana Çukurova bölgesinden geliyor. Bol bereketli bir sene geçecek diye umut ediyoruz. Bu sene çok patates ekildi. Havaların iyi gitmesinden kaynaklı Adana’da verim çok. Geçtiğimiz yıl 50 ton aldığınız tarladan 75-80 ton ürün alabiliyorsunuz” dedi. “Patates 10 liranın altına düşmez” Patatesin 10 liranın altına düşmeyeceğini dile getiren Metin, “Patates 10 liranın altına düşmez. Maliyetler 10 lira zaten. 10 liranın altına düşerse çiftçi batar. 15-20 lira arasında seyreder diye düşünüyoruz. Ama tüketici belirler bu fiyatları. Bolu patatesi de Ağustos sonu Eylül ayı başında hasat edilmeye başlanır” diye konuştu.
İstanbul Türk Telekom eSüper Kupa’nın sahibi Fenerbahçe Türk Telekom ve Türkiye Futbol Federasyonu iş birliğiyle bu yıl ilk kez düzenlenen Türk Telekom eSüper Kupa sahibini buldu. Türk Telekom eSüper Lig’de normal sezonu ilk 6 sırada tamamlayan takımların ve GAMEON eTürkiye Kupası finalinde yer alan takımların mücadele ettiği eSüper Kupa’yı Fenerbahçe kazandı. Türk Telekom, teknoloji alanındaki birikimini hayatın tüm alanlarına aktarmayı sürdürürken, futbolun ve sporun dijitalleşmesine öncülük edenlerin arasında yer alıyor. Türkiye Futbol Federasyonu ile bu yıl ikincisi düzenlenen Türk Telekom eSüper Lig’i hayata geçiren şirket, bu yıl ilk defa düzenlenen Türk Telekom eSüper Kupa’nın da isim sponsorluğu ve yayıncılığını üstlendi. eSüper Lig’i ilk altıda bitiren ve GAMEON eTürkiye Kupası’nda finale ulaşan iki takımın yer aldığı eSüper Kupa play-off aşamasının ardından yarı finale Galatasaray, Fenerbahçe, Trabzonspor ve MKE Ankaragücü yükseldi. Kaybedenler yarı finalinde Trabzonspor, Ankaragücü’nü eleyerek kupa dışına itti. Kazananlar yarı finalinde ise Fenerbahçe, Galatasaray’ı geçerek finale adını yazdırdı. Kazananlar yarı finalinde mağlup olan Galatasaray, kaybedenler yarı finalinin galibi Trabzonspor ile finalde Fenerbahçe’nin rakibi olmak için mücadele etti. Kaybedenler finalinde Galatasaray, Trabzonspor’u 6-4 ve 4-2’lik skorlarla geçerek finalde Fenerbahçe’nin rakibi oldu. Kaybedenler finalinden gelen Galatasaray, finalde kazananlar yarı finalinden gelen Fenerbahçe’yi 2-1 ve 5-1’lik skorlarla yenince kupanın sahibi ‘Reset Bracket’ ile belirlendi. Tivibu Spor’dan canlı yayınlanan ve büyük heyecana sahne olan ‘Reset Bracket’ta Fenerbahçe, 1-0 yenildiği maçın rövanşında Galatasaray’ı 5-2’lik skorla geçerek eSüper Kupa’da şampiyonluğa ulaştı. "Futbola olan ilgiyi artıracak her projeye gereken önemi vermeye gayret ediyoruz" eSüper Kupa’nın ardından açıklamalarda bulunan Türkiye Futbol Federasyonu Millî Takımlardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Hamit Altıntop, "Türkiye Futbol Federasyonu olarak futbola ilginin artmasını sağlayabilecek her projeye gereken önemi vermeye gayret ediyoruz. eFutbolun ülkemizde ve dünyada, özellikle de gençler arasında ne kadar popüler olduğunun bilincindeyiz. Bu doğrultuda Türk Telekom eSüper Lig, GAMEON eTürkiye Kupası ve bugün burada hep beraber takip ettiğimiz eSüper Kupa’yı hayata geçirerek eFutbol ile ülkemiz arasında bir köprü kurulması adına somut ve önemli adımlar attığımızı düşünüyoruz. eSüper Kupa’yı kazanan Fenerbahçe’yi tebrik ediyor, ülkemizi temsil edecekleri eŞampiyonlar Ligi ve FC Pro Dünya Şampiyonası Play-In Turu’nda kendilerine başarılar diliyorum. Sponsorumuz Türk Telekom’a, Türk futboluna yaptığı değerli katkılardan ötürü teşekkür etmek istiyorum. Ayrıca eFutbol’a yatırım yapan tüm kulüplerimizi de kutluyor, önümüzdeki sezon için her birine teker teker başarı dileklerimi iletiyorum" ifadelerini kullandı. “Fenerbahçe’ye Avrupa’da başarılar diliyorum” Türk Telekom Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Genel Müdürü Yardımcısı Zeynep Özden, “ Şirket olarak, Türkiye’nin dijital dönüşümüne liderlik ederken dijitalleşen sporun getirdiği yenilikleri de odağımıza aldık. Sporu ve sporcuyu her alanda destekleyen bir şirket olarak eSporun da ülkemizdeki gelişimine katkı sunmak adına öncü çalışmalara imza atıyoruz. Türkiye Futbol Federasyonu iş birliğiyle tarihte ilk kez hayata geçirdiğimiz eSüper Lig’in ikinci sezonu büyük bir heyecanla geçtiğimiz hafta final yaptı. eFutbolu geliştirmek, oyuncularımızın turnuva deneyimini artırmak amacıyla bu sezon yine tarihte bir ilke imza atarak GAMEON eTürkiye Kupası ve Türk Telekom eSüper Kupa’yı hayata geçirdik. eSüper Kupa’nın ilk sahibi olan Fenerbahçe’yi kutluyor, mücadele veren tüm ekiplerimizi tebrik ediyorum. eSüper Lig’ ve eSüper Kupa’nın isim sponsoru ve resmi yayıncısı şirket olarak eSpor ekosisteminin öncelikli gerekliliklerinden olan 1000 Mbps yüksek hızlı fiber interneti ülkemizin her köşesine götürerek Türkiye’nin dijital dönüşümünü oyun sektöründe de amaçlıyoruz. Türk Telekom’un oyuncuların ihtiyaçlarını avantajlı tekliflerle karşılayan Playstore ile oyunseverlere sunarken, GAMEON markamız ile sektörün internet ve oyun odaklı etkileşimleri içeren daha entegre bir platformu oyuncuların hizmetine açtık. Şirket olarak spora ve sporcuya destek vermeyi, yeni teknolojileri spora entegre etmeyi sürdüreceğiz” diye konuştu. Fenerbahçe eŞampiyonlar Ligi biletini aldı eSüper Kupa finali ile Türkiye’yi eŞampiyonlar Ligi ve FC Pro Dünya Şampiyonası Play-In Turu’nda temsil edecek takım belirlendi. EA FC24’te oynanan eSüper Kupa’da başarılı mücadelesiyle kupanın ilk sahibi olan Fenerbahçe, İngiltere’de oynanacak eŞampiyonlar Ligi ve tüm dünyadan lig kazananlarının katılacağı FC Pro Dünya Şampiyonası Play-In Turu’nda Türkiye’ye temsil edecek.