SPOR - 17 Eylül 2021 Cuma 13:47

Belçikalı futbolcu Fellaini’nin benzeri Sinop’ta

A
A
A
Belçikalı futbolcu Fellaini’nin benzeri Sinop’ta

Sinop’ta yaşayan üniversite öğrencisi Rafiq Rehimli, Belçikalı futbolcu Marouane Fellaini’ye benzerliğinden ötürü büyük ilgi görüyor. Benzerliğin halı sahalarda artıları olduğunu belirten Rehimli, "Arkadaşlar arasında halı saha yapıldığında genellikle çağrılıyorum. Aynı zamanda hava da atıyorlar, 'Bizim takımda ünlü futbolcu Fellaini var' diye" dedi.

Çankırı Karatekin Üniversitesi Sanat Tasarım Mimarlık Fakültesi Sinema Televizyon Bölümü öğrencisi olan Azerbaycan doğumlu Rafiq Rehimli, 5 yıldır Sinop’ta ikamet ediyor. Kamera önü oyunculuğu yapan Rafiq Rehimli, Sinop’ta 'Fellaini' olarak tanınıyor. Belçikalı futbolcu Marouane Fellaini’ye benzerliğinden ötürü büyük ilgi gören Rehimli görenleri şaşırtıyor.

Kendisinin başta haberdar olmadığı bu durum insanlardan gördüğü sürekli ilginin sonucu olarak gün yüzüne çıktı. Kendisini görenlerin 'Fellaini’ye benzetmesi' ve fotoğraf çektirmek istemeleri üzerine araştırma yapan Rehimli de bu durumu kabullendi. Durumdan memnun olan Rafiq Rehimli çevresi tarafından da destek görüyor.

"Sinema oyuncusu olmak istiyorum"

Benzerliği nasıl fark ettiğini anlatan Rafiq Rehimli, "Aslen Azerbaycan doğumluyum. 5 seneden beri Sinop’ta ikamet ediyorum. Burada üniversite okuyorum. Sinema televizyon bölümü öğrencisiyim. Kamera önü oyunculuğu yapıyorum. Birçok reklam ve dizilerde rol aldım. Daha önce bu benzerliğin farkında değildim. İnsanlar benzetmeye başladıktan sonra tabii ki de benim ilgimi de çekti. Ben de araştırdım. Daha önceden TRT’de ressam Bob Ross’a benzettiler. Daha sonra Muhammed Salah’a. En çokta Belçikalı futbolcu Marouane Fellaini’ye benzetiyorlar. Bu durumdan memnunum. Çünkü bir ünlüye benzetilmek güzel bir şey. Ama benim kendi hedeflerim var. Kendimi daha iyi geliştirerek, iyi bir sinema oyuncusu olmak istiyorum ve bunun için elimden gelen her şeyi yapıyorum" dedi.

Belçikalı futbolcu Fellaini’nin benzeri Sinop’ta

Durumun bazı artılarının da olduğunu belirten Rehimli, "Benzerliğin mesela halı sahalarda artıları oluyor. Arkadaşlar arasında halı saha yapıldığında genellikle çağrılıyorum. Bu güzel bir şey. Rakip takıma da bir düşük motivasyon sağlıyor arkadaşlarım. Aynı zamanda hava da atıyorlar, 'Bizim takımda ünlü futbolcu Fellaini var' diye. Arkadaşlarımızla güzel eğlenceli zaman geçiriyoruz. Çalıştığım yerde daha çok müşterilerin gelip de şu kişiye, şu ünlüye ya da direkt 'Fellaini’ye benzediğinin farkında mısın' dedikleri oluyor. Fotoğraf çekilmek isteyen oluyor. Bazen muhabbet ediyorlar. Hatta bir keresinde müşterinin birisi bana doğru yaklaşıp da ünlünün ismini söylemeden direkt 'Sen şuna çok benziyorsun daha önce söyleyen olmuş muydu?' dediğinde ben de şaşırmıştım. Sonra Fellaini’ye benzettiğini söylemişti bana. Tabii yine ben araştırıştım, benzediğimin farkına vardım" diye konuştu.

Rehimli’nin çevresinden onu Fellaini’ye benzeten Emrah Maral, "Refiq kardeşimize zaten kendi aramızda Fellaini deriz. Fellaini olarak bayağı popüler. Halı saha maçlarında özellikle hangi takıma gideceğine dair aramızda bir mücadele veriyoruz. Çünkü hangi takıma geçerse o takıma moral motive oluyor. Onun için Refiq kardeşimize her zaman söyleriz, Fellaini’nin ikizi gibisin diye. İnşallah bir gün Fellaini olarak tanınır" şeklinde konuştu.

Ünsal Karka
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Aydın Kuşadası’nda UNESCO onaylı eğitim programı MUNACS’24 başladı Aydın’ın Kuşadası ilçesinde, öğrencilerin gerçek bir Birleşmiş Milletler (UN) delegesi gibi giyinip, fikir alışverişinde bulundukları eğitim programı olan MUNACS 24 başladı. Üç gün sürecek olan programda 22 farklı okuldan yerli ve yabancı 200 öğrencinin yanı sıra öğretmen ve akademisyenler de yer alıyor. Kuşadası’nda Amerikan Kültür Kolejleri Genel Merkezi ve UNESCO Türkiye Milli Komisyonu’nun desteğiyle 5 yıldızlı bir otelde düzenlenen eğitim programı MUNACS 24 başladı. ‘Dünya için Yapay Zeka: Etik ve Sürdürülebilirliği Yenilikçi Yaklaşımlarla Geliştirme’ ana temasıyla gerçekleştirilen etkinliğe ortaokul ve lise dengi okullardan 200’den fazla yerli ve yabancı öğrenci katılıyor. Üç gün sürecek etkinlikte öğrenciler ülke delegeleri olarak katılacakları konferanslarda, Birleşmiş Milletlerdeki komisyonları temsil eden çeşitli komitelerde yer alacaklar. Komitelerde görev alacak öğrenci delegeler, yapay zekanın etik ve sürdürülebilirlik boyutlarını temsil ettikleri ülkeler olarak ele alacaklar. Delegeler, günümüzün en önemli küresel sorunlarından biri olan yapay zekanın insanlık için sunduğu fırsatları ve riskleri tartışacak, yenilikçi çözümler üretecek ve uluslararası iş birliğinin önemini kavrayacaklar. Bu sayede öğrenciler, uluslararası ilişkiler, diplomasi ve küresel sorunlar hakkında bilgi edinirken, problem çözme, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini de geliştirme imkanı bulacaklar. “Öğrencilerimizi yapay zekanın yer aldığı dünyaya hazırlıyoruz” Teknolojinin hızla ilerlediği dünyada yapay zeka eğitimine dikkat çeken Amerikan Kültür Kolejleri Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Yaraş, “Bu yıl konferansımızın ana konusu yapay zeka. Hızla değişen dünyada yapay zeka giderek hayatlarımızda yer ediyor. Öğrencilerimizi yapay zekanın yer aldığı bir dünyaya hazırlamak için konferansımızı gerçekleştiriyoruz. UNESCO Türkiye Milli Komisyonu’nun desteğiyle gerçekleştirdiğimiz bu konferansın sonuç bildirgelerinin de, ülkemiz ve dünya çapında büyük ilgi göreceğine inanıyoruz” dedi. “Diplomasi açısından çok önemli bir konferans” UNESCO Türkiye Eğitim Komitesi Başkan Vekili Prof. Dr. Mustafa Sever ise, “Çocuklarımızın her açıdan geleceğe hazırlanması bizler için çok önemli. Ayrıca bu konferansın diplomatik yönü de büyük önem taşıyor. Burada farklı komiteleri temsil ederken diplomasi dilini de öğreniyorlar. Farklı ülkeleri, farklı kültürleri tanıma imkanı buluyorlar. Çocuklarımız üç gün boyunca, çağımızın en önemli ürünü yapay zekayı etik ve sürdürülebilirlik kavramları çevresinde tartışma imkanı bulacaklar” diye konuştu. MUNACS 24’ün amacı MUNACS 24’ün, yapay zekanın etik ve sürdürülebilirlik boyutlarını ele almak. Türkiye’nin her bölgesinden ve farklı ülkelerden katılım sağlayacak öğrencilerin bir araya gelerek küresel sorunlara çözüm bulmak için işbirliği yapmalarını sağlamayı da amaçlayan programda, öğrencilerin uluslararası ilişkiler, diplomasi ve küresel sorunlar hakkında bilgi edinmelerini sağlamak amaçlanıyor. Bunun yanında programda problem çözme, eleştirel düşünme ve iletişim becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak gibi amaçları bulunuyor. Konferansın ardından yazılacak sonuç bildirgesinin ise Paris’e gönderilerek Unesco Milli Komisyonu’na iletileceği belirtildi.