SPOR - 28 Nisan 2019 Pazar 18:16

Beşiktaş 4-1 Ankaragücü | Maç sonucu

A
A
A
Beşiktaş 4-1 Ankaragücü | Maç sonucu

Spor Toto Süper Lig'in 30. haftasında Beşiktaş sahasında Ankaragücü'nü ağırladı. Siyah-beyazlılar Burak Yılmaz, Ljajic ve Vida'nın attığı gollele rakibini 4-1 yenmeyi başardı ve maç fazlasıyala haftaya karşılaşacağı Galatasaray ile puanını eşitledi.

Maçtan Dakikalar

6. dakikada Boyd’un pasında ceza alanı içinde topla buluşan Orgill’in çaprazdan yaptığı sert vuruş, Karius’tan müdahalesiyle oyun alanına döndü. Dönen topu Beşiktaş savunması uzaklaştırdı.

8. dakikada Güven Yalçın’ın orta sahadan yolladığı pası alan Burak Yılmaz, sol köşeden rakibini ekarte ederek yaptığı sert vuruşta topu köşeden filelerle buluşturdu. 1-0 

18. dakikada uzun topla sol çaprazda topla buluşan Sacko’nun ceza alanı içine girip yaptığı vuruş, Gökhan Gönül’e çarpıp kornere çıktı. 

30. dakikada sağ çaprazdan kullanılan korner atışında Canteros’un ortasına iyi yükselen Pazdan’ın kafa vuruşunu Karius güçlükle kornere tokatladı. 

34. dakikada Caner Erkin’in savunmadan uzaklaştırmak istediği topla buluşan Sedat’ın ceza alanı dışından yaptığı sert vuruşu Karius kornere yolladı. 

45+2. dakikada gelişen Ankaragücü atağında Moke’nin ceza sahası dışından yaptığı şut girişiminde top Karius’ta kaldı.

Beşiktaş 4-1 Ankaragücü | Maç sonucu

50. dakikada Burak Yılmaz’ın kafayla indirdiği topu alan Lens, rakibini ekarte ederek ceza yayı üzerinden yaptığı sert vuruşu, Altay kornere yolladı.

54. dakikada Burak Yılmaz’ın sağ kanattan ortasında Altay’ın tokatladığı top Kulusic’ten sekip Vida’nın önünde kaldı. Boş pozisyonda Vida da topu filelerle buluşturdu. 2-0 

61. dakikada Lens’in pasında ceza alanı içinde topla buluşan Atiba’ya, Kulusic’in yaptığı müdahale sonucu Halil Umut Meler, penaltı noktasını gösterdi. 

63. dakikada topun başına gelen Burak Yılmaz, meşin yuvarlağı ağlara yolladı. 3-0 

71. dakikada Canteros’ın kullandığı serbest vuruşta ceza alanı topa iyi yükselen Alihan’ın kafa vuruşunu Karius kornere yolladı.

72. dakikada Pazdan ile girdiği ikili mücadelede topa dirseği ile müdahale eden Atiba’nın pozisyonunu VAR’da izleyen hakem Halil Umut Meler penaltı kararı verdi. 

75. dakikada Boyd’un kullandığı penaltı vuruşunu Karius oyun içine çeldi. Dönen topu Kitsiou tamamlamak istedi ancak vuruşu auta çıktı. Penaltı pozisyonunda Vida’nın, Boyd’un vuruşundan önce ceza alanına girdiği için tekrar VAR’a giden Umut Meler, penaltıyı tekrarlattı. 

78. dakikada beyaz noktaya gelen Sacko, topu Karius’un sağından filelerle buluşturdu. 3-1 

81. dakikada Kagawa ile verkaç yaparak ceza alanına giren Adem Ljajic, sol çaprazdan yaptığı düzgün vuruşla topu ağlara gönderdi. 4-1 

86. dakikada Canteros’un pasında topu önce göğsünde yumuşatan Boyd’un ardından yaptığı vuruş, direkten oyun alanına geri döndü.

Stat: Vodafone Park
Hakemler: Halil Umut Meler xx, Mustafa Emre Eyisoy xx, Kemal Yılmaz xx 

Beşiktaş: Karius xxx, Gökhan xxxx, Vida xxx, Mirin xxx, Caner xxx, Atiba xxx, Dorukhan xxx, Güven xxx (Kagawa dk. 64 x), Lens xxx (Quaresma dk. 76 x), Ljajic xxxx, Burak xxxx (Adriano dk. 88 ?)
Yedekler: Utku, Roco, Mustafa, Oğuzhan, Necip, Muhayer, Larin
Teknik Direktör: Şenol Güneş 

MKE Ankaragücü: Altay x, Kitsiou x, Kulusic xx (Alihan dk. 65 x), Pazdan xx, Pinto x, Moke xx, Sedat xxx (Moulin dk. 62 x), Hector Canteros xx, Sacko xx (İlhan dk. 82 ?), Boyd xx, Orgill x
Yedekler: Korcan, Mehmet Sak, Mahmut, Cebrail, Scarione, Sadaev, Kaan
Teknik Direktör: Mustafa Kaplan 

Goller: Burak Yılmaz (dk. 8 ve dk. 63 pen.), Vida (dk. 54), Adem Ljajic (dk. 81) (Beşiktaş), Sacko (dk. 78 pen.) (Ankaragücü) 

Sarı Kartlar: Mirin, Caner (Beşiktaş), Kitsiou, Sacko, Pinto (Ankaragücü)  

Vodafone Park’ta ince hesaplar!

Ankaragücü karşısında Burak Yılmaz (2), Vida ve Ljajic’in golleriyle 4-1 kazanan Beşiktaş, lider Başakşehir’le arasındaki puan farkını 3’e indirirken siyah-beyazlı taraftarlar şampiyonluğu getirecek hesaplamaları adeta hesap makinesiyle yaptı. 

Süper Lig’de oynadığı son 6 maçtan da galibiyetle ayrılmayı başararak bu sezon ligdeki en uzun galibiyet serisine sahip takım olan Beşiktaş, lider Başakşehir ile arasındaki puan farkını 3’e indirirken siyah-beyazlı taraftarlar da şampiyonluk hesapları yapmaya başladı. Ligde kalan maçlar üzerinde ince hesaplar yapan Beşiktaş taraftarının aklında önümüzdeki hafta oynanacak olan Galatasaray mücadelesi var. Şayet Beşiktaş, Galatasaray deplasmanından 3 puan alır ve kalan haftalarda puan kaybetmez ve Başakşehir kalan maçlarında 1 mağlubiyet alırsa, 3 takımın ligi aynı puanda bitirme ihtimali ortaya çıkacak. 3 ekibin ligi aynı puanda tamamlaması durumunda ise Beşiktaş 3'lü averajda rakiplerine üstünlük kurduğu için ligi şampiyon olarak tamamlayacak. 

Yıldız oyuncu 12. maçında 11. golünü attı

Süper Lig’in ilk yarısını 26 puanla 6. sırada tamamlayan ve devre arasında forvete Burak Yılmaz’ı transfer eden Beşiktaş, yıldız futbolcunun golleriyle şampiyonluk yarışına ortak oldu. 

Beşiktaş’ta Burak Yılmaz fırtınası esiyor. Ankaragücü karşısında siyah-beyazlı forma altında 12. maçına çıkan ve Beşiktaş’taki gol sayısını 11’e yükselten Burak, takımına adeta can verdi. İlk yarıyı 26 puan toplayarak zirvenin 9 puan gerisinde 6. sırada tamamlayan Beşiktaş, 30. hafta sonunda şampiyonluk adayları arasında gösterilirken, siyah-beyazlıların bu iddiasında en büyük pay sahibi Burak Yılmaz oldu. Beşiktaş’a geldiği günden bu yana oynadığı futbol ve attığı gollerle takımının basamakları tek tek çıkmasını sağlayan golcü futbolcu, Ankaragücü karşısında da 8. dakikada sahneye çıktı. Güven Yalçın’ın uzun pasına hareketlenen ve topu sahip olan Burak, rakibinden sıyrılıp çok sert bir vuruş yaparak takımını öne geçirdi. Yıldız futbolcu 54. dakikada Vida’nın golünde ortayı yapan isim olurken, 63. dakikada ise kazanılan penaltıda topu yeniden ağlara göndererek maçtaki 2. golünü kaydetti ve Beşiktaş formasıyla 11. golüne imza attı.

16 puana direkt etki etti
Devre arasında Beşiktaş’a transfer olmasının ardından çıktığı Akhisarspor ve BB Erzurumspor maçlarını boş geçen Burak Yılmaz, Antalyaspor deplasmanında ise cezalı olduğu için forma giyememişti. 21. Haftada oynanan ve Beşiktaş’ın 2-0 kazandığı Bursaspor maçında 2 gol birden atan Burak Yılmaz, Mayatyaspor karşısında ise gol bulamamıştı. İç sahada oynanan ve 3-3 biten Fenerbahçe maçında 2 gol atan golcü oyuncu, Kayseri deplasmanında da skor üretememişti. Kayserispor maçının ardından çıktığı her maçta gol bulan Burak Yılmaz, Kartal’a can veren isim oldu. 25. haftadaki Atiker Konyaspor maçında yıldız oyuncu 1 gol 1 asistle oynarken, Beşiktaş karşılaşmadan 3-2’lik galibiyetle ayrılmıştı. Galibiyete direkt etki eden Burak, 1 hafta sonra ise Göztepe maçında ağları sarstı ve Beşiktaş maçı 1-0 kazandı. 27. haftada oynanan Rizespor maçında Beşiktaş’ın 7-2’lik galibiyetine 1 golle katkı veren Burak, Başakşehir karşısında ise attığı golle galibiyeti getiren isim oldu. Geçtiğimiz hafta Sivas deplasmanında skor 1-1 iken 87. dakikada kazanılan frikikte müthiş bir gol kaydeden yıldız futbolcu skoru 2-1'e getirirken Ankaragücü karşısında da galibiyette başrol oynadı. Rakip fileleri 2 kez havalandıran golcü oyuncu, 54. dakikada Vida’nın attığı golü de hazırlayan isim oldu. Burak, Beşiktaş’ın ikinci yarıda kazandığı 33 puanın 19’una direkt etki etti.  

Vida atıyor Kartal kazanıyor

Beşiktaş’ın Hırvat stoperi Domagoj Vida, Ankaragücü maçında takımının 2. golünü kaydederken son 4 maçta 3. kez ağları havalandırmayı başardı. Vida’nın gol attığı maçlarda Beşiktaş puan kaybetmedi. 

Beşiktaş’ta Burak Yılmaz’la birlikte Domagoj Vida fırtınası esiyor. Siyah-beyazlıların Hırvat savunmacısı, son 4 maçta attığı 3 golle takımını yarışta tutan isimlerden birisi oldu. Beşiktaş, Vida’nın gol attığı maçlarda puan kaybı yaşamadı. 27. haftada oynanan Beşiktaş’ın 7-2 kazandığı Rizespor deplasmanında gol perdesini aralayan Vida, geçtiğimiz hafta da Demir Grup Sivasspor karşılaşmasında Beşiktaş’ın ilk golünü kaydeden isim olmuştu. Ankaragücü karşılaşmasında özellikle ilk yarıda savunmada yaptığı kritik müdahalelerle öne çıkan başarılı oyuncu, 54. dakikada ise kendi kaptığı topu ağlara göndererek galibiyette pay sahibi oldu. Orta sahada kaptığı topla rakip yarı alana geçen ve topu Burak Yılmaz’a kazandıran Vida, Burak’ın yaptığı ortada kaleci Altay’dan dönen topu tamamlayarak farkı 2’ye çıkaran isim olmuştu. Vida; Rizespor, Demir Grup Sİvasspor ve Ankaragücü maçlarında takımı adına skor üretirken, Beşiktaş bu maçlarda puan kaybı yaşamadı.  

Şenol Güneş’in en uzun galibiyet serisi!

Spor Toto Süper Lig’in 30. haftasında sahasında Ankaragücü’nü 4-1’lik skorla geçmeyi başaran Beşiktaş üst üste 6. galibiyetine imza atarken, Şenol Güneş de Beşiktaş kariyerindeki en uzun kazanma serisini yakaladı. 

Süper Lig’de formunun zirvesine ulaşarak çıktığı son 6 maçta 18 puan toplamayı başaran Beşiktaş’ta Teknik Direktör Şenol Güneş de siyah-beyazlılarda en uzun süreli galibiyet serisine imza atmış oldu. Beşiktaş’a geldiği 2015-2016 sezonundan bu yana Beşiktaş’ın başında ligde en fazla üst üste 5 galibiyete imza atan Şenol Güneş, Ankaragücü karşılaşmasıyla birlikte Beşiktaş’ta en uzun serisine imza atmış oldu. 24. haftada deplasmanda oynanan ve 2-2 sona eren Kayserispor karşılaşmasının ardından çıktığı maçlarda hata yapmayan siyah-beyazlılar sırasıyla Atiker Konyaspor, Göztepe, Çaykur Rizespor, Başakşehir, Demir Grup Sivasspor ve Ankaragücü’nü mağlup ederek 18 puanı hanesine yazdırdı.  

Beşiktaş’tan çocuk istismarına sessiz tepki

Beşiktaş tribünleri çocuk istismarına kayıtsız kalmadı. Siyah-beyazlılar, Ankaragücü maçının başlamasının ardından 1 dakika boyunca tribünde sessiz kalarak, çocuk istismarına tepkisini ortaya koydu. 

Türkiye’de son dönemde çocukların maruz kaldığı istismar karşısında Beşiktaş tribünleri kayıtsız kalmadı. Yaşanan olayların ardından hafta içinde organize olan siyah-beyazlılar, Ankaragücü maçında protestosunu sergiledi. Çocuk istismarına kayıtsız kalmayan Beşiktaşlılar, Ankaragücü karşılaşmasının başlamasının ardından 1 dakika boyunca tribünde sessiz kalarak ‘Çocuk susar sen susma’ kampanyasına destek verdi. Beşiktaş taraftarının yanı sıra Ankaragücü’nü desteklemeye gelen taraftarlar da bu protestoya destek verirken iki takım taraftarları, maçın 2. dakikasından itibaren takımlarını desteklemeye başladı. Tribünlerin bu hareketine futbolcular da kayıtsız kalmadı. Maça Ankaragücü başlarken, hem Başkent ekibinin oyuncuları hem de Beşiktaşlı futbolcular ve hakemler karşılaşmanın ilk 1 dakikasında sahada hareketsiz olarak kaldı. Tribünler sessiz protestonun ardından hep bir ağızdan ‘Çocuğa uzanan eller kırılsın’ tezahüratı yaptı.  

Tribünler tıklım tıklım

Süper Lig’de son 5 maçını kazanan Beşiktaş’ı Ankaragücü mücadelesi adeta kapalı gişe oynandı. Siyah-beyazlı taraftarlar Vodafone Park’ta tüm tribünleri doldurdu.

Süper Lig’de şampiyonluk yarışı kızışırken, Beşiktaşlı taraftarlar da takımlarını Ankaragücü maçında yalnız bırakmadı. Ligde oynadığı son 5 maçta hanesine 15 puan yazdıran ve 1 maç eksiğiyle lider Başakşehir’in 6 puan gerisinde bulunan Beşiktaş, şampiyonluk için iddialı konuma gelirken, taraftarlar da takımlarına sahip çıktı. Maçın başlamasına 1 saat kala tribündeki yerini almaya başlayan Beşiktaşlı taraftarlar, Vodafone Park’ın tamamını doldurdu.  

Bozhan Memiş - Mehmet Şirin Topaloğlu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Nevşehir Okuma yazmayı öğrendi, ilk mektubunu Ağrı İl Emniyet Müdürüne yazdı Nevşehir Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu’nda 1. sınıfta öğrenim gören Sevde Oğul, ilk mektubunu Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar’a yolladı. Nevşehir Necip Fazıl Kısakürek İlkokulu 1. sınıf öğrencisi olan ve okuma-yazmayı öğrenen Sevde Oğul; ilk mektubunu Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar’a yazarak, 10 Nisan Polis Haftasını kutladı. Nevşehir’den kendisine gelen mektubu okuyan Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar da, Sevde Oğul’un mektubuna kayıtsız kalmadı. Emniyet Müdürü İpar, aynı şekilde Sevde Oğul’a mektupla karşılık verdi. Nevşehir Emniyet Müdürlüğü personelince okulunda ziyaret edilen minik öğrenci Sevde’ye Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar tarafından gönderilen mektup ve hediyeler takdim edildi. Ağrı İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar, 1. sınıf öğrencisi Sevde Oğul’a gönderdiği mektubunda, "Ağrı İl Emniyet Müdürlüğü olarak, şehrimizin huzurunu ve güvenliğini sağlamak için gece gündüz çalışıyoruz. Suçlularla mücadele ediyor, kazaları önlüyor ve ihtiyaç duyan herkese yardımcı olmaya çalışıyoruz. Görevimizi yerine getirirken, minik kalplerden gelen sevgi ve destek bizim için çok büyük bir güç kaynağıdır" ifadelerine yer verdi. Kendisini "Kapadokya’nın başkenti" Nevşehir’e davet eden minik öğrenci Sevde Oğul da, İl Emniyet Müdürü Yılmaz İpar’dan gelen mektubu sınıfında açarak heyecanla okudu. Minik öğrence Sevde Oğul yaptığı açıklamada, “Okuma-yazmayı yeni öğrendim. Öğretmenimin tavsiyesi ile ilk mektubumu yazdım. Yazarken çok heyecanlandım. Mektubumda tüm polislerin polis bayramını ve Ramazan bayramlarını kutladım” dedi.
İstanbul Aslan: "‘Bütüncül Eğitim’ yaklaşımının esas alınması önemli" Milli Eğitim Bakanlığı’nın müfredat değişiklikleri hakkında değerlendirme yapan Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Özge Aslan, “Bütüncül Eğitim Yaklaşımı”, okuryazarlık becerilerinin kazandırılması, sadeleşmiş eğitim programı uygulamaları, farklılaştırılmış eğitim, huzurlu aile ve toplum hedeflerinin önemli olduğunu söyledi. Millî Eğitim Bakanlığı 2024-2025 Eğitim - Öğretim Dönemi’nde okul öncesi, ilkokul birinci, ortaokul beşinci ve lise dokuzuncu sınıflardan itibaren kademeli şekilde uygulanacak yeni öğretim programını kamuoyuyla paylaşılmak üzere askıya çıkardı. “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adını taşıyan yeni öğretim programlarını değerlendiren, Bahçeşehir Koleji Genel Müdür Yardımcısı Özge Aslan, yeni programın öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan çok yönlü gelişimini esas alan “Bütüncül Eğitim” Yaklaşımı” esas alınmasının önemine dikkat çekti. Sadeleşmiş öğretim programı Öğrencilerin bireysel ihtiyaçları karşılandığında en iyi şekilde öğrendiklerini kabul eden bu yaklaşımla konu içeriklerinin, değerlerin, eğilimlerin ve okuryazarlık becerilerinin kazandırılmasının bağlam olarak kabul edildiğini belirten Aslan, şunları söyledi: “Bu anlamda öğretim programlarının içerik alanında konu alanları ile ilgili genellemelere, ilkelere ve anahtar kavramlara yer verilmektedir. Bu yaklaşım, öğrencilerin merak duygusunun beslenmesi ve disiplinler arası bir anlayışla derinlemesine öğrenmeleri ve ayrıca öğretmenlerin yoğun müfredatı yetiştirme kaygısı taşımadan sadeleşmiş bir öğretim programını uygulamaları açısından çok değerlidir” dedi. Yeni öğretim programlarında dijital yetkinliğe ve hayat boyu öğrenme kültürüne sahip fertler yetiştirmeyi hedeflendiğini belirten Aslan, öğrencilerin disiplinler üstü ve disiplinler ötesi deneyimler ile ilgi alanlarını keşfetmeleri, yeteneklerini geliştirmeleri, toplum bilincine sahip aktif vatandaşlar olmaları için okul dışı öğrenme deneyimleri sunan etkinliklere yer verildiğini belirtti. Uluslararası değerlendirmeler için olumlu bir adım Okul öncesinden lise sonuna kadar okuryazarlık becerilerinin kazandırılmasının hedeflendiğini vurgulayan Özge Aslan, şöyle konuştu: “Bu beceriler, bilgi okuryazarlığı, dijital okuryazarlık, finansal okuryazarlık, görsel okuryazarlık, kültür okuryazarlığı, vatandaşlık okuryazarlığı ve veri okuryazarlığı becerileridir. Okuryazarlık becerilerinin öğretim programlarında yer alması, öğrencilere 21’inci yüzyıl yaşam becerilerini kazandırmak ve ayrıca PISA, TIMSS gibi uluslararası değerlendirmelerde ön plana çıkan okuryazarlık becerilerinde öğrencilerimizin daha iyi noktalara gelebilmeleri açısından çok olumlu bir adımdır.” Erdem, adalet, sorumluluk, saygı Öğretim programlarında değerler eğitimine temel oluşturacak “Erdem-Değer-Eylem” modeline dikkat çeken Aslan, burada hedefin “Huzurlu Aile ve Toplum” ile “Yaşanabilir Çevrede Huzurlu İnsan” yetiştirmek olduğunu söyledi. Aslan, “Modelin merkezinde erdemler bulunmakta; erdemden sonraki halkayı adalet, sorumluluk ve saygı değerleri oluşturmaktadır. Bu üç ortak değerden sonra alanlara göre sınıflandırılmış değerler gelmektedir. Modelin son halkasında erdem temelli değerler eğitiminin ana hedefleri olan ‘Huzurlu İnsan’, ‘Huzurlu Aile ve Toplum’ ile ‘Yaşanabilir Çevre’ bulunmaktadır” şeklinde konuştu. Öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınıyor Programların uygulanmasında temel alınan öğrenme yaklaşımlarının yaşantısal öğrenme, proje temelli öğrenme, bağlamsal öğrenme, sorgulamaya dayalı öğrenme ve iş birlikli öğrenme olarak belirlendiğini belirten Aslan, öğretim programlarında farklı öğrenme yaklaşımlarına yer verilmesi ile öğrencilerin bireysel farklılıklarına duyarlı bir öğretme-öğrenme sürecinin sağlanması yönünde önemli bir adım atıldığı düşünüldüğünü söyledi. Aslan, “Farklılaştırılmış öğretim, yeni öğretim programlarının ön plana çıkan bir diğer özelliğidir. Öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alan bu yaklaşım, yeni öğretim programlarının en güçlü yanlarından biri olup Bahçeşehir Koleji olarak uyguladığımız ve her öğrencinin kendi öğrenme hızı, ilgisi ve öğrenme profili doğrultusunda öğrenmesine olanak sağlamayı amaçlayan “Kişiye Özgü Öğretim Modeli” ile örtüşmektedir” dedi. Sürekli değerlendirme anlayışı Aslan, eğitim programında ölçme ve değerlendirme faaliyetlerinin öğrencilerin, bilgi, beceri, eğilim ve değerlerdeki düzeylerini belirlemenin yanı sıra öğrenme eksiklerinin ve bunların nedenlerinin tespit edilmesi amacıyla yapıldığının belirtildiğini, beceri tabanlı olacak şekilde planlandığının vurgulandığını söyledi. Bütüncül programda, öğrencilerin öğrenmesini iyileştirmek için sürekli değerlendirme anlayışı üzerinde durulduğunu belirten Aslan, “Programda, öğrencilerin kazandırılması hedeflenen bilgi, beceri, eğilim ve değerler konusunda ne durumda olduklarını ve öğrenmelerini geliştirmeye yönelik yapılabilecekleri belirlemek için kullanılacak farklı ölçme ve değerlendirme araçlarından elde edilen sonuçlar için “Öğrenme Kanıtları” kavramı kullanılmıştır. Bu kapsamda portfolyolar, ödevler, projeler, performans görevleri, sunumlar, kontrol listeleri, sınavlar, gözlem ve görüşme formları, öz/akran/grup değerlendirmeleri, sınıf içi tartışmalar, yansıtma yazıları gibi kanıtların öğrenci performansını ölçmek ve geliştirmek amacıyla kullanılabileceğinden bahsedilmiştir. Ayrıca ön değerlendirme / hazırbulunuşluk uygulamalarına vurgu yapılmış; öğrencilerin hangi konularda bilgi sahibi olduklarının ve neleri öğrenmek istediklerinin belirlenerek değerlendirme sonuçlarının eğitimin içeriğinin farklılaştırılması, zenginleştirilmesi ve öğrenci gereksinimlerine uygun hale getirilmesi için kullanılmasına değinilmiştir” şeklinde konuştu.