SPOR - 14 Eylül 2018 Cuma 13:32

Beşiktaş’a bir sponsor daha

A
A
A
Beşiktaş’a bir sponsor daha

Beşiktaş, Japon medya devi Mainichi-Sponichi Group’la işbirliği anlaşmasına vardı. Beşiktaş’ın tanıtımına yönelik yapılacak çalışmalara değinen Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, “Mainichi-Sponichi Group’la çok önemli iş ortaklıkları yapacağız” açıklamasını yaptı.

Beşiktaş, Japon medya devi Mainichi-Sponichi Group’la işbirliği anlaşması imzaladı. Vodafone Park’ta düzenlenen törene Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi ve Uluslararası İlişkiler Sorumlusu Hiroyuki Tsuruta, Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi Atsushi Narita ve Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi Takeo Iwasawa katıldı. Japonya’da yaşayan ve toplantıya tercümanlık yapan iş adamı Cem Aldemir’in de işbirliğinde önemli bir rol oynadığı açıklandı.

FİKRET ORMAN: “JAPONYA’YA SEYAHATİMİZ OLACAK”

Beşiktaş için çok önemli bir gün olduğunu söyleyen Beşiktaş Başkanı Fikret Orman, “Uzun süredir Beşiktaş’ı global spor markası yapma hedefimizde istikrarlı adımlarla ilerliyoruz. Bugüne kadar birçok çalışmamız oldu. Globalleşme projesinde Çin’e gittik. Bu anlaşma kapsamında da Japonya’ya gideceğiz. Taraftarımızın başlattığı ’Come to Beşiktaş’ akımı büyük bir ses getirdi. Bunu kullanmaya başladık. Bu slogandan yola çıkarak Rumi’nin güzel sözleriyle global reklamımızı çektik. Yaz aylarında Çin’de sosyal medya hesaplarımızı açtık. Başta Çin olmak üzere düzenli iletişim çalışmaları ve ziyaretleri yaptık ve devam ediyoruz. Bu çalışmayı daha da ileri boyuta taşımak için güçlü iş ortaklıkları gerekiyor. Burada bu ortaklığın ilk imzasını atmak üzere bir araya geldik” açıklamasını yaptı.

“ERTUĞRUL FIRKATEYNİ’NİN YIL DÖNÜMÜNE DENK GELİYOR”

Japonya’nın Asya’nın en önemli güçlerinden birisi olduğunu vurgulayan Orman, “Tarihimizde iki ulusu birbirine yaklaştıran önemli anlar var. 16 Eylül’de Ertuğrul Fırkateyni’nin hüzünlü hikayesinin de yıl dönümü. 1890’dan bugüne geldiğimizde, 2 gün sonra aynı günü yaşayacağız ve tatlı bir tesadüf oldu. Bu vesileyle hayatını kaybeden askerlerimize Allah rahmet eylesin. Japon halkı ve Beşiktaş’ın değerlerinin çok örtüştüğünü düşünüyorum ve bizi çok seveceklerini düşünüyorum. Japonya’nın en köklü medya kuruluşlarından Mainichi grubunun yönetim kurulu üyeleri var. 147 yıllık bir geçmişi olan Mainichi, Japonya’nın en eski gazetesi. Şu anda 50’ye yakın şirketleri var ve dev bir medya grubu. Japonya’da bastıkları gazetelerin toplam tirajı günde 10 milyonun üzerinde. Spor merkezli dijital yatırımların olduğu bir oluşum başlatıyorlar ve bunun ilk projesi bizim iş ortaklığımız olacak. Beşiktaş’la birlikte çeşitli projeler yapılacak. Mainichi ve Japon kültürünü taraftarımıza tanıtırken, Beşiktaş’ı da Japonya’ya tanıtmayı amaçlıyoruz” diye konuştu.

Sosyal medya hesaplarının açılacağının da altını çizen Orman, “Japonya’da sosyal medya hesaplarımızı açacağız ve birlikte yöneteceğiz. Mainichi için özel Beşiktaş içerikleri hazırlayacağız. Birlikte sosyal sorumluluk kampanyaları düzenleyip bunu Japonya ve Türkiye’de hayata geçireceğiz. İnşallah en kısa sürede Japonya seyahatimiz olacaktır. Bu sene takımımızın durumundan dolayı Çin’e gidemedik ama seneye Japonya’ya gideceğiz” ifadelerini kullandı.

TAKEO IWASAWA: “OLİMPİYATLAR’A YÖNELİK ÇALIŞMALARIMIZ VAR”

Mainichi-Sponichi Group Yönetim Kurulu Üyesi Takeo Iwasawa, Japonya’nın en köklü medya kuruluşu olduklarının altını çizerek, “Sadece bir medya kuruluşu dışında gazetelerimiz, dergilerimiz, televizyonlarımız ve radyolarımız var. Bunun dışında yıl içinde birçok spor etkinliği de yapıyoruz. Dünyanın çok çeşitli noktalarında muhabirlerimiz, ofislerimiz ve milyonlarca okurumuz var. 2020 Olimpiyatları Tokyo’da düzenlenecek. Bu konuyla ilgili olarak İstanbul’la yarışmıştık.

Japon halkının spora ilgisi günden güne artıyor. Olimpiyatlar’a yönelik, ileri teknolojiyi medyaya aktarma konusunda ciddi çalışmalarımız var. Başkanın da belirttiği gibi 2 gün sonra Ertuğrul Fırkateyni’nin batışının yıl dönümü. 1890 yılındaki bu üzücü olayın ardından iki ülkenin dostluğu başladı ve bu dostluk sıkı şekilde ilerlemekte. Ertuğrul Fırkateyni’nin bizim için çok önemi var. Bu olay yaşandığında bu durumu Japonya’ya duyuran ilk gazete olduk. Ayrıca gazetemiz Japon halkına yönelik bir bağış kampanyası başlattı. 2015 yılında iki ülke tarafından Ertuğrul filmi yapıldı. Bu filmin de ana sponsorlarından birisi bizdik. Bugün burada bulunan diğer yönetim kurulu üyemiz Narita Bey’in abisi bu filmin prodüktörü. Ertuğrul olayından sonra iki ülke, birbirine destek olan, her felakette ilk koşan ülke oldu” dedi.

“COME TO BEŞİKTAŞ’I DUYDUK VE GELDİK”

Mainichi Group olarak insana çok önem verdiklerinin altını çizen Takeo Iwasawa, “Doğa ve sosyal sorumluluk projelerine destek veren bir grubuz. Bizler de Beşiktaş’ın Come to Beşiktaş sloganını duyduktan sonra, Beşiktaş’ın insana, doğaya değer veren bir kulüp olduğunu öğrendik ve bu mesaja cevap olarak bugün burada bulunuyoruz. Japonya başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde Beşiktaş isminin duyulması için projeler yapacağız. Spor, dili ve ırkı gözetmeksizin herkesin ortak dilidir. Yapacağımız bu ortaklık ve projeler doğrultusunda birlikte kazanç sağlayacağız. Son yıllarda Beşiktaş’ın büyük başarıları bizim dikkatimizi çekti ve o yüzden buradayız. Bizim en önemli hedefimiz ilk etapta Japonya’da Beşiktaş makasını herkese duyurmak. Medya olarak özellikle genç nesle yönelik birçok çalışma yapıyoruz. Medya olarak gençlerin özellikle Beşiktaş’a ilgi duyması ve ileride Beşiktaş’ta oynama isteği oluşturmayı hedefliyoruz. Japonya’da futbol günden güne popülerleşiyor ve ilgi artıyor. Bizler de aslında buraya gelmeden önce Beşiktaş’la ilgili bilgi sahibiydik. Buraya gelince insanların Beşiktaş aşkını yakından hissettik ve bizler de bunu gönlümüze yerleştirdik. Japonya’ya döndükten sonra gönlümüze koyduğumuz bu sevgiyi anlatmak için ilk adımı atmış olacağız” diye konuştu.

“BEŞİKTAŞ’A YÖNELİK ÇALIŞMA”

Japonya’da çok meşhur anime karakterlerin olduğu hatırlatılan Iwasawa, “Japonya bu konuda dünyanın en önde gelen ülkesi. Bizlerin de bu anime sektöründe Beşiktaş’la ilgili bir projesi var. Aslında bugün sizlerle ayrıntılarını paylaşamayacağım birçok proje var” dedi.

Japon futbolcu Nagatomo’nun Galatasaray’da olmasına karşın kendilerinin Beşiktaş’la anlaşmaya varmasına da değinen Takeo Iwasawa, “Bizler için önemli olan gönüllerin bir olması. Beşiktaş’la gönlümüzün bir olduğunu hissettik. Gönlümüzün bir olduğunu hissettiğimiz için Come to Beşiktaş projesi, Nagatomo’nun Galatasaray’da oynamasının önüne geçti ve bu nedenle buradayız” açıklamasında bulundu.

ORMAN: “KAGAWA’YI İSTEDİK AMA OLMADI”

Basketbol takımı konusunda da işbirliğine gideceklerini söyleyen Fikret Orman, “Futbol üzerinden başlayacak olan bu anlaşma, basketbol, voleybol olarak devam edecek. Basketbol takımı da Japonya’ya gidecek. Burada turnuvalar düzenlenecek. Önemli olan niyettir. İyi iletişim kurarsak sponsorluklar da gelecektir. Beşiktaş’ı dünya üzerinde herkese tanıtmayı hedefliyoruz. Mainichi Group, sadece Japonya’da değil, Uzak Doğu’nun birçok yerinde çok etkililer. 250’nin üzerinde temsilcilikleri var dünyada. Bu iletişim sonucunda sponsorluklar da gelecektir. Bizim amacımız sponsorluk almak için iletişim kurmak değil. Bizim amacımız Beşiktaş’ı tanıtmak. İletişimi sağlamak ve doğru sosyal sorumluluk projeleriyle çocuklara ve insanlara dokunmak istiyoruz. İlk amacımız bu. Kagawa çok önemli bir futbolcu ve biz de kendisiyle ilgilendik bu sene. Oyuncu Almanya’dan ayrılmak istemedi. Yoksa biz temas ettik. Bu dönemde transfer için düşündüğümüz bir oyuncuydu. Almanya’yı terk etmek istemediği için olmadı bu transfer. Zaman içinde bütün takımlarımızda Japon oyuncu görmek isteriz” diyerek sözlerini tamamladı.

“DİLEK TUTTUM, İÇİNDE ŞAMPİYONLUKLAR VAR”

Açıklamaların ardından, Takeo Iwasawa, Japonya’dan getirdiği bir hediyeyi Başkan Fikret Orman’a sundu. Japon geleneklerinde olan bir karakter getirdiklerini söyleyen Iwasawa, “Japonya geleneklerinde çok istediğiniz bir şeyin olmasını dilediğiniz zaman böyle bir karakter var. Olmasını istediğiniz zaman bu karakterin bir gözünü boyuyorsunuz. Bizler de Beşiktaş’la işbirliğine başlamayı dilemiştik ve bugün de başkanımızla birlikte iki gözü de boyamak istiyoruz” dedi.

Başkan Fikret Orman da karakterin gözünü boyarken, “Dilek tuttum, içinde şampiyonluklar da var” ifadelerini kullandı.

Toplu fotoğraf çekiminin ardından toplantı tamamlandı.

Bozhan Memiş - Oğuzhan Ort

 

 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Kemal Kılıçdaroğlu’na 2 yıl 4 aya kadar hapis talebi CHP Eski Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun, Eski Bakan Erdoğan Bayraktar’a hakaret ettiği iddiasıyla ve milletvekili dokunulmazlığı olmadığı gerekçesiyle ‘sanık’ sıfatıyla yargılandığı davada mütalaa açıklandı. Savcılık, Kılıçdaroğlu’nun ‘kamu görevlisine karşı görevinden dolayı alenen hakaret’ suçundan 2 yıl 4 aya kadar hapis cezasına çarptırılması talep etti. Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Eski Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun 2014 yılında söylediği sözler nedeniyle eski Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Erdoğan Bayraktar’a hakaret ettiği iddiasıyla yargılanmasına devam edildi. İstanbul 51.Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen duruşmaya tutuksuz sanık Kemal Kılıçdaroğlu katılmazken, kendisini avukatı temsil etti. Şikayetten vazgeçme dilekçesi sunduğu belirtildi Duruşmada esasa ilişkin mütalaasını açıklayan Cumhuriyet Savcısı, müşteki Bayraktar’ın şikayetçi olmadığı yönünde avukatı aracılığıyla dilekçe sunduğunu ancak suçun re’sen takip edilen suçlar çerçevesinde kaldığını aktardı. Kullanılan sözün düşünce özgürlüğü çerçevesinde kalmadığı belirtildi Açıklanan mütalaada, Kılıçdaroğlu’nun olay günü toplantı vesilesiyle basın mensuplarının da bulunduğu ortamda müştekiye yönelik olarak yaptığı açıklamalarda ‘hırsızlar’ sözcüğünü kullandığını, sanık tarafından gerçekleştirilen konuşmalarda müştekiye yönelik söylenen sözlerin farklı anlamlar teşkil ettiğini ve kullanılan sözün düşünce özgürlüğü ve düşünceyi açıklama özgürlüğü çerçevesinde kalmadığı kaydedildi. 2 yıl 4 aya kadar hapis talebi Mütalaada sanık Kemal Kılıçdaroğlu’nun ‘kamu görevlisine karşı görevinden dolayı alenen hakaret’ suçundan 1 yıl 2 aydan 2 yıl 4 aya kadar hapis cezasına çarptırılması talep edildi. Duruşmada sanık avukatı, açıklanan mütalaaya karşı savunma hazırlayabilmek için mahkemeden süre talep etti. Duruşma ertelendi Ara kararını açıklayan mahkeme, sanık avukatına mütalaaya karşı savunma yapabilmek için süre verilmesine hükmederek duruşmayı erteledi.
Denizli Denizli’nin defne kokusu ABD ve Avrupa restoranlarına yayılıyor Denizli mobilya, kağıt ve orman ürünleri sektöründen 2023 yılında 41,6 milyon dolar değerinde ihracat gerçekleşti. Bu ihracat değerinin yüzde 17,5’lik kısmını ise defne yaprağı oluşturuyor. İlimizden 2023 yılında 7,3 milyon dolar defne yaprağı ihracatı yapıldı. Hem geleneksel hem de modern mutfaklarda yoğun bir şekilde tercih edilen, ayrıca sağlık açısından da çok sayıda faydası olduğu bilinen defne yaprağına ilişkin değerlendirmelerde bulunan DENİB Başkanı Hüseyin Memişoğlu şunları söyledi: “Trademap verileri, Türkiye geneli defne yaprağı ihracatının her geçen yıl arttığını gösteriyor. 2019’da 38 milyon değerinde olan defne yaprağı ihracatı 2023 yılında yaklaşık yüzde 30 oranında artışla 49,2 milyon dolara ulaştı. İlimiz de ülke geneli defne yaprağı ihracatının yüzde 15’lik kısmına hakim. Önemli tıbbi ve aromatik bitkilerden olan defne yaprağının ekonomik değeri ve popülerliği oldukça yüksek. Aslında ürünün kullanımının antik çağa dayandığını görüyoruz. Roma döneminde altın paraların üzerinde defne bitkisinden çelenk figürü bulunduğu, Yunanlılar ve Romalıların spor zaferlerinde bu bitkinin yapraklarından yapılan çelenkleri taç olarak kullandıkları gibi bilgilere muhtelif kaynaklarda rastlanıyor. Türk mutfağında defne yaprakları balık, et, çorba, güveç ve çeşitli içecekler için baharat ve aromatik tatlandırıcılar olarak yoğun bir şekilde kullanıyor. Denizli’den yapılan defne yaprağı ihracatında ABD, Avusturya, Polonya, İspanya ve Hollanda ilk 5 pazarımız olarak sıralanıyor. Bu nedenle, Denizli’nin defne kokusunun ABD ve Avrupa Restoranlarına hızla yayıldığını belirtmek istiyorum. Özellikle bu noktada defne yaprağında 2023 yılında Avusturya’ya yüzde 63 ve Polonya’ya yüzde 56 oranındaki ihracat artışı bu değerlendirmemizi destekliyor.” Defne Yaprağı Gıda, Kozmetik ve Tıbbi Amaçlar İçin Kullanılıyor. Defne yaprağının bir diğer yetiştirme amacının da aromatik yağ üretimi olduğunu belirten DENİB Başkanı Hüseyin Memişoğlu, “Defne yaprağının kullanım alanı oldukça geniş bir yelpazeye yayılıyor. Bu noktada dünya çapında popülerliği artan ve giderek daha fazla talep edilen defne yaprağı; gıda, kozmetik ve tıp alanı gibi çok farklı sektörlerde kullanılıyor. Ürünün bir diğer can alıcı özelliği ise, defne dal atıklarının verimli bir biokütle enerjisine dönüştürebilmesi. Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakma anlayışıyla gerçekleştirdiğimiz üretim metotlarımızda çevre dostu alternatif yakıt arayışımız sürüyor. Hem atıkların değerlendirilmesi hem de sera gazı salınımının çok düşük seviyede olması defne ürününün sürdürülebilirliğini ortaya koyuyor. Aromatik ürün denildiğinde akla ilk gelen şehirlerden biri olan Denizli’de defne yaprağı için de ciddi bir potansiyel mevcut. Denizli’nin sahip olduğu tecrübesi, bilgi birikimi ve coğrafi konumuyla defne yaprağı, defne yağı ve diğer defne içerikli ürün ihracatının da giderek katma değerli bir şekilde artacağına ve sürdürülebilir olacağına inanıyorum.” dedi.