EKONOMİ - 21 Şubat 2017 Salı 12:59

CarrefourSA, 2017’de 'dengeli büyüme ve karlılığa' odaklandı

A
A
A
CarrefourSA, 2017’de 'dengeli büyüme ve karlılığa' odaklandı

CarrefourSA, 2017 yılında dengeli büyüme ve karlılığı ön plana çıkaracak.

Sabancı Holding ve Carrefour iştiraki olan, Türkiye organize perakende sektörünün öncü markası CarrefourSA’nın Değerlendirme Toplantısı, Genel Müdür Z. Hakan Ergin’in katılımıyla Conrad Istanbul Bosphorus Hotel’de gerçekleşti.

Geçtiğimiz yıl hızlı büyümesini hazmeden ve mağazalarını iyileştirme çalışmaları başlatan CarrefourSA, 2017 yılında “dengeli büyüme ve karlılığa” odaklandı. 2015 yılına oranla 2016 yılında satışlarını yüzde 14 artıran CarrefourSA, 2016 yılının son çeyreğinde operasyonel karlılığını (FVAÖK) yüzde 2,7 oranına net karını da başa baş noktasına ulaştırdı.

CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin, attıkları her adımda “Önce Müşteri” anlayışıyla hareket ettiklerini belirterek, “Bir yıldır tüketicilerimize güzel bir alışveriş ortamı, bol ürün çeşitliliği ve kalite sunmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Çalışmalarımızı bir adım öteye götüreceğiz, gelecek aydan itibaren Türkiye’nin dört bir yanında müşterilerimizin evlerine konuk olarak alışveriş tercihlerini yerlerinde gözlemleyeceğiz” dedi.
Bir tarafta dünyanın önde gelen perakende markalarından Carrefour’un global alandaki deneyimi ve diğer tarafta Türkiye’nin Sabancısı Sabancı Holding’in gücüyle CarrefourSA’nın Türkiye’de faaliyete başladığı tarihten bu yana güven timsali olduğunun altını çizen CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin, günde 500 bin müşteri ağırladıklarını söyledi.

Göreve geldiği tarihten bu yana “müşterilerimize nasıl daha iyi hizmet sunarız” gayesiyle yenilikler peşinde koştuklarını vurgulayan, attıkları her adımda “Önce Müşteri” anlayışıyla hareket ettiklerini belirten Z. Hakan Ergin; “Bir yıldır tüketicilerimize güzel bir alışveriş ortamı, bol ürün çeşitliliği ve kalite sunmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Çalışmalarımızı bir adım öne götüreceğiz, gelecek aydan itibaren Türkiye’nin dört bir yanında müşterilerimizin evlerine konuk olarak alışveriş tercihlerini yerlerinde gözlemleyeceğiz” dedi.

“550 üründe yüzde 14 indirim yaptık”

CarrefourSA’nın faaliyet gösterdiği her alanda değişim başlattıklarının altını çizen Z. Hakan Ergin: “Yıl içinde marketlerimizden alışveriş yapan tüketicilerimizin alışkanlıklarını gözlemledik. Ortaya çıkan sonuçları, en iyi ürünü en iyi fiyat garantisiyle verme sözümüz doğrultusunda etiketlere yansıtmak amacıyla 550 üründe yüzde 14 indirim gerçekleştirdik. Böylelikle Kırmızı Sepetlerimizi ortaya çıkardık. Bu sayede, 2017 yılının CarrefourSA müşterileri adına Tasarruf Yılı olacağına inanıyoruz” şeklinde konuştu.

“Günlük ihtiyaçları, en uygun fiyata sunuyoruz”

CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin; “CarrefourSA olarak fiyat politikamızı belirledik. Bu çerçevede de günlük ihtiyaç ürünlerinden özellikle süt ve süt ürünlerinin fiyatlarını düşürdük. Böylelikle tüketicilerimize süt ve süt ürünleri başta olmak üzere günlük ihtiyaçlarını en uygun fiyata sunuyoruz. Hedefimiz, müşterilerimize ürün çeşitliliği, hijyen, kalite ve güven konusunda içleri rahat bir şekilde alıveriş yapabilecekleri ortamı sağlayabilmek ve keyifli bir alışveriş imkanı sunmak” dedi.

Satışlar yüzde 14 arttı, operasyonel karlılık yüzde 2,7’e ulaştı

Z. Hakan Ergin, yaşanan değişimle birlikte CarrefourSA’nın 2016 yılındaki satışlarını 2015 yılına oranla yüzde 14 artırarak 4.492 milyon TL’ye çıkarırken, 2016 yılının son çeyreğinde operasyonel karlılığın (FVAÖK) yüzde 2,7 oranına ulaştığını, net karlılıkta başa baş noktasına geldiğini bildirdi.

“Market formatları ayrıştı”

Operasyonel mükemmelliğe büyük önem verdiklerini, deposundan, reyonuna, ürün alımından sergilenmesine multiformatlardaki tüm süreçleri iyileştirdiklerini, eksiklerini tamamladıklarını kaydeden Z. Hakan Ergin, şunları dile getirdi:

“İlk olarak müşterilerimizin o bölgede tercih ettiği ürünleri doğru bir şekilde raflara yerleştirmek için tüm tedarik zinciri sistemimizi gözden geçirdik. Bunun sonucunda büyük bir verimlilik sağladık. Aynı zamanda müşterimize de daha iyi bir hizmet sunmuş olduk. Sonrasında market formatlarımızda yenilenme yoluna gittik. Ayrımı yalnızca söylemlerimizde değil, ürün, fiyat, lokasyon, personel seçimi alanlarında da gerçekleştirdik. Organizasyon şemamızı da buna uygun şekilde değiştirdik.”

“400 metrekarenin altındaki marketlerde verimlilik düştü”

CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin, Türkiye’de geçtiğimiz yılda 400 metrekare altındaki marketlerde ciddi bir büyüme yaşandığına dikkat çekerek; “Ürün çeşidinin ve hizmet farklılaşmasının az olduğu bu formatlarda ağırlıklı olarak faaliyet gösteren şirketler için ciddi verimlilik sıkıntısı olduğuna yönelik veriler bulunuyor. Çok hızlı büyümeye dayalı bu verimlilik sıkıntısının bu tür şirketlerde artarak devam edeceğini öngörüyoruz” dedi.

Türkiye perakende sektörünü 1990’ların başında hipermarket anlayışıyla tanıştırdıklarının altını çizen CarrefourSA Genel Müdürü Z. Hakan Ergin; şöyle devam etti:

“İlk göz ağrımız hipermarketlerin formatını değişen tüketici davranışları, beklentiler ışığında yeniliyoruz. Hipermarketlerimizin hem haftalık ya da aylık alışverişin adresi olmasını hem de alışveriş haricinde vakit geçirilebilecek bir alan olmasını hedefliyoruz. Bu çerçevede de restoranımızı Şef Vedat Başaran ile yeniden planlıyoruz. Tüketicilerimizi, Mart ayı sonunda bu yeni oluşumumuzu birlikte deneyimlemeye davet ediyoruz. Restoranın yanı sıra ürün çeşidimiz farklılaştırıyoruz, keyifli alışveriş sunmak için çocuk oyun alanları inşa etmeye başlıyoruz, market içi etkinlikler başta olmak üzere hiper markette geçirilen her dakikanın keyifli olması için planlamalar yapıyoruz. Bu çerçevede ilk olarak İstinye ve Merter’deki hipermarketlerimi yeni yüzleriyle göreceksiniz. Bunun yanı sıra diğer hipermarketlerimizi de vizyonumuz çerçevesinde gözden geçiriyoruz.”

Yükselen Yıldız CarrefourSA Gurme

Market formatlarına ilişkin olarak bilgi aktaran Z. Hakan Ergin, Süper marketlerin, ürün ve fiyat konusunda durmadan yenilendiğini ve Mini marketlerin de kolay ve hızlı alışveriş imkânı sunması nedeniyle günlük ihtiyaçların karşılanması adına tercih edildiğinin kaydetti. Ergin, yeni yılla birlikte CarrefourSA Gurmelerin özgün hale geldiğini belirterek, “Tasarımı, logosu, ürün çeşidinin değiştiği, AB segmentine uygun alışveriş imkânı sunarken özgünlüğünü koruyan bir markamız haline geliyor. Gurme değişimini ilk olarak İzmir Mavişehir Gurme marketimizde tüketicilerimizle buluşturacağız. Sizleri bu marketimizde de ağırlamak istiyoruz. Ürün çeşidi, atmosferi ile müşterilerimizi şaşırtacağız” diye konuştu.

“2016’ya oranla daha fazla yatırım”

Geçtiğimiz yıl süreçlerini gözden geçirdiklerini, bu yıl marketlerden istihdama, CRM’den lojistiğe hemen her alanda yatırım yapacaklarını vurgulayan CarrefourSA Genel Müdürü Z.Hakan Ergin; “Ülkemizin şartlarını ve de tüketiciyi iyi anlayan ekibimizle, müşterilerimize, tedarikçilerimize, yatırımcımıza ve çalışanlarımıza değer yaratmayı sürdüreceğiz. Fransız ortağımız Carrefour’un deneyimi ve Sabancı Grubu’nun gücünü arkamıza alarak CarrefourSA’nın geleceğini daha da başarılı kılacak önemli yatırım ve atılımları gerçekleştireceğiz” diyerek sözlerini tamamladı. 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Turkcell’in Yeni Yönetim Kurulu belli oldu Olağan Genel Kurulu tamamlanan Turkcell’de yeni yönetim kurulu belirlendi. Turkcell Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Kazancı görevine devam ederken, yönetim kuruluna Arda Ermut, Prof. Dr. Mehmet Naci İnci ve Prof. Dr. İdris Sarısoy atandı. Turkcell’in 2 Mayıs 2024’te gerçekleştirilen Olağan Genel Kurul toplantısının ardından yeni yönetim kurulu belirlendi. Kamuoyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yapılan açıklamaya göre Turkcell Yönetim Kurulu Üyesi Sir Julian Horn-Smith ile Bağımsız Yönetim Kurulu Üyeleri Afif Demirkıran ve Hüseyin Arslan görevinden ayrıldı. Bu isimlerin yerlerine Arda Ermut Turkcell Yönetim Kurulu Üyesi olurken, Prof. Dr. Mehmet Naci İnci ve Prof. Dr. İdris Sarısoy Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi olarak atandı. Turkcell’in yeni yönetim kuruluyla ilgili açıklamalarda bulunan Turkcell Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Kazancı, “Türkiye’nin Turkcell’i olarak 30 yıldır en yeni teknolojileri vatandaşlarımızla buluşturmanın ve ülkemiz için çalışmanın gururunu yaşıyoruz. Türkiye Yüzyılı’nı Dijitalin Yüzyılı yapma hedefimizi gerçekleştirmek için yeni yönetim kurulumuzla çalışacağız. Bu vesileyle, görev süreleri sona eren yönetim kurulu üyelerimize özverili çalışmaları ve emekleri için teşekkürlerimi sunuyorum. Yönetim kurulumuza yeni katılan üyelerimize görevlerinin hayırlar getirmesini diliyorum. Daha da güçlü bir takım olarak, üretmeye ve ülkemiz için yatırım yapmaya devam edeceğiz” dedi. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi eski Başkanı olan Ermut, Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun olduktan sonra 2005 yılında Başbakanlık Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri olarak göreve başladı. 2005’te Uzman olarak katıldığı Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nda çeşitli yöneticilik görevlerinin ardından 2015’te Kurum Başkanlığına atanmıştır. Bu görevlerinde Türkiye’ye çeşitli uluslararası doğrudan yatırımların kazandırılmasında rol oynayan Ermut, 2015-2019 yılları arasında Viyana Ekonomik Forumu ve SunExpress Yönetim Kurulu Üyeliği, 2019-2021 yılları arasında Türkiye Basketbol Federasyonu Asbaşkanlığı ve dört yıl boyunca Dünya Yatırım Ajansları Birliği’nde (WAIPA) Yönetim Kurulu Başkanlığı görevlerinde bulunmuştur. 2019-2021 yılları arasında Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Üyesi ve Türk Hava Yolları İcra Kurulu’nda da üç üyeden biri olarak görev yapmıştır. Arda Ermut, 2018-2020 yılları arasında Türkiye Varlık Fonu (TVF) Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapmış olup, Mart 2021 itibariyle Türkiye Varlık Fonu Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak atanmıştır. Ermut, çoğunluk hisselerinin Türkiye Varlık Fonu tarafından satın alınması sonrasında Türk Telekom’da 2022-2024 yılları arasında Yönetim Kurulu Üyeliği yapmıştır. Yeni Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Mehmet Naci İnci, lisans eğitimini 1987 yılında Marmara Üniversitesi Fizik Bölümü’nde, doktora eğitimini ise 1992 yılında fiber optik sensörler alanında İngiltere’deki Heriot-Watt Üniversitesi’de tamamladı. Stanford Üniversitesi Elektrik Mühendisliği Bölümü’nde 1993-1994 yılları arasında optik haberleşme alanında doktora sonrası çalışmalar yapan İnci; 1994 senesinde Boğaziçi Üniversitesi Fizik Bölümü’nde yardımcı doçent, 1996’da ise doçent oldu. 1999-2005 yılları arasında Sabancı Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi’nde öğretim üyeliği yapan Mehmet Naci İnci, üniversitenin diğer lisans ve lisansüstü programlarının kurulmasında çeşitli görevler üstlendi. 2005 yılında Boğaziçi Üniversitesi Fizik Bölümü’nde profesör olan İnci, 2013-2020 yılları arasında Bölüm Başkanlığı yaptı. Prof. Dr. Mehmet Naci İnci 2021 yılından bu yana Boğaziçi Üniversitesi Rektörü olarak görev yapmaktadır. Araştırma alanları arasında endüstriye yönelik uygulamalı optik, quantum optiği, doğrusal olmayan optik, kuantum bilişimi, optoelektronik, fiber optik sensörler, fiber optik telekomünikasyon, katıhal fiziği, optik profilometri, fotonik kristaller ve nano-yapıların fotoniği öne çıkmaktadır. Yeni Bağımsız Yönetim Kurulu Üyesi İdris Sarısoy ise, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü’nden 1998 yılında mezun oldu. Aynı yıl İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Maliye Anabilim Dalı’nda başladığı yüksek lisans eğitimini “Türkiye`de Kamu Kesimi Açıkları ve Finansman Politikaları” başlıklı teziyle 2000 yılında tamamladı. 2001’de Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Maliye Anabilim Dalı’nda başladığı doktora eğitimini hazırladığı “Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelere Sağlanan Vergi Teşvikleri ve Türkiye Uygulaması” adlı doktora tezi ile 2006 yılında bitirdi. 2002’de Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü’nde başladığı akademik kariyerine 2003’te Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü’nde devam etti. 2007-2014 yılları arasında Bülent Ecevit Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Maliye Bölümü’nde Doktor Öğretim Üyesi olarak çalıştı. 2014’ten itibaren Marmara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü’nde Doçent Doktor olarak çalışmaya başlayan Sarısoy, 2020’den bu yana Profesör Doktor olarak aynı bölümde görevine devam etmektedir. Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Konseyi Üyesi de olan Sarısoy, ağırlıklı olarak vergi konularında olmak üzere, yoksulluk, yabancı sermaye yatırımları, seçim beyannameleri ve sağlık ekonomisi alanlarında akademik araştırmalar yürütmektedir.
Aydın Egeli Kadın Girişimciler 15 Mayıs’ta Kuşadası’nda buluşuyor Ege bölgesinde bulunan kadın girişimciler, Kuşadası Ticaret Odası organizasyonunda 15 Mayıs 2024 tarihinde Kuşadası’nda buluşuyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Kuşadası Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Akdoğan, Ege Bölgesinin Kadın Girişimcilerini Kuşadası’nda ağırlamaktan mutluluk duyacaklarını dile getirdi ve kadınların ekonomik hayatta aktif olmalarını her zaman desteklediklerini belirterek “Odamız Yönetiminde ve Meclisimizde kadın yöneticilerimizle birlikte çalışıyoruz. 15 Mayıs’ta gerçekleştireceğimiz bu organizasyonumuzun da bölgedeki iş kadınlarına fayda sağlayacağını düşünüyorum” Dedi. Akdoğan; aynı zamanda Aslı Şafak ve Adviye Bergemann gibi iki önemli ismin konuşmacı olarak katılacağı programda, sektörel yuvarlak masa görüşmeleri olacağını da söyledi. Turizm, sağlık, yeme-içme sektörü, taşımacılık, emlak, el sanatları gibi pek çok sektörde bir araya gelecek olan kadınların, bölgesel olarak tanışma ve network ağlarını geliştirme fırsatı bulabilecekleri “Egeli Kadın Girişimciler Buluşuyor” konulu etkinliğe, bölgede iş hayatında aktif olan tüm kadınları davet etti. Kuşadası Ticaret Odası organizasyonunda gerçekleşecek olan programda, sektörel toplantılar kısmında katılımcı sayısı sınırlı olduğundan 9 Mayıs 2024 tarihi, mesai bitimine kadar Kuşadası Ticaret Odası ile irtibata geçilmesi gerekiyor.