EKONOMİ - 17 Temmuz 2019 Çarşamba 15:07

Delphi Technologies'den benzin emisyonunu yarı yarıya düşürecek sistem

A
A
A
Delphi Technologies'den benzin emisyonunu yarı yarıya düşürecek sistem

Delphi Technologies, benzinli araçlar için pazara sunduğu GDi teknolojisini daha da geliştirdi. İlk kez Viyana Motor Sempozyumu’nda tanıtılan yeni 500+ bar GDi sistemi, güncel olarak kullanılan Delphi’nin bir önceki 350 barlık GDi sistemine göre, partikül emisyonlarını yüzde 50 daha da düşecek. Bunun yanında yakıt tasarrufu da sağlayan sistem, var olan motorlara yüksek maliyetli değişiklikler yapmaya gerek olmadan uygulanabilecek.

Otomotiv dünyasında adı sıkça duyulan dünyanın önemli teknoloji şirketlerinden Delphi Technologies, 2019 Viyana Motor Sempozyumu’nda tanıttığı yeni teknolojisiyle çevre dostu ürünü ile dikkat çekiyor. Şirket; benzinli araçlar için geliştirdiği yakıt enjeksiyon sistemi GDi teknolojisinin son versiyonu 500+bar GDi ile partikül emisyonunu yarı yarıya düşürdü. Motorlarda fiziksel değişiklik gerektirmeden entegre edilecek sistem; 2022 yılından itibaren kullanılabilecek. 

Yapılan bilgilendirmede; 2016 yılının sonunda Delphi Technologies tarafından devreye alınan ve çoğu uygulama için motor modifikasyonu gerektirmeyen 350 bar GDi sistemi, 200 barlık sistemlere kıyasla egzoz partiküllerini yüzde 70'e kadar azaltıyordu. Yeni 500+ bar GDi sistemi ise 350 barlık sistemin yerine uygulanıyor ve emisyonları yüzde 50 daha fazla azaltıyor. Yakıt tasarrufuna katkı da sağlayan 500+ bar GDi, mevcut motorlara yüksek maliyetli değişiklikler yapmaya gerek olmadan uygulanabiliyor. Multec 16 enjektör, pompa, dövme demir kanalları ve uygun yazılımlar gibi tüm sistem bileşenleri tamamlanan 500+ bar GDi yakıt enjeksiyon sistemi, motorlarda fiziksel değişiklik gerektirmeden 2022 yılından itibaren kullanılabilecek.

Önemli oranda partikül azalımı 

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Delphi Technologies Benzinli Sistemler Mühendisi Walter Piock, 500+ bar GDi’nin emisyonları önemli oranda azalttığını ifade ederek şu bilgileri verdi: "Otomotiv dünyası, enjeksiyon basıncının 500+ bara yükseltilmesiyle motor partiküllerinin önemli oranda azalacağını ve CO2 (karbondioksit) emisyonlarıyla yakıt tüketiminin de düşeceğini uzun zaman önce kabul etmişti. Bununla birlikte enjeksiyon basıncını artırırken yaşanan en büyük zorluk ise pompa üzerindeki yükü artırmadan, söz konusu enjeksiyon basınçlarına ulaşmaktır. GDI pompası, motorların çoğunda kam mili üzerinden tahrik edildiğinden, geleneksel yaklaşımlar kam mili mekanizmasının masraflı bir şekilde yeniden tasarlanmasını ve güçlendirilmesini gerektiriyor. Artık motor tasarımcıları, yeni sistem sayesinde, mevcut eksantrik mili tahrik sistemi üzerinde yüksek maliyetli değişiklikler yapmadan 500+ bar enjeksiyon basıncından faydalanabilecek. GFP3 500+ bar pompamızı bazı uygulamalarda kullanmak için, yenilikçi bir sızdırmazlık sistemi geliştirdik ve tahrik mekanizmasındaki yüklerin artmasını önleyen küçük çaplı bir piston tasarladık".  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Otomobil su kanalına uçtu: Öldüğü düşünülen sürücünün yüzerek kaçtığı ortaya çıktı Antalya’da kontrolden çıkıp su kanalına uçan otomobildeki sürücü, kanaldan yüzerek çıkıp olay yerinden kaçtı. Aracın yaklaşık 1 buçuk ay önce satışını yapıp devrinin henüz alınmadığını belirten ruhsat sahibi kadın ise olay yerine geldiğindeki ilk sözü, “Allah’tan içinde kimse yok” oldu. Kazanın görgü şahidi bir genç ise, “Sürücü çok paniklemişti, yüzerek kanaldan çıktı, ardından kaçtı” dedi. Kaza, saat 22.00 sıralarında Kepez ilçesine bağlı Göksu Mahallesi’ndeki Nene Hatun Caddesi ile İbn-i Sinan Sokak kesişiminde meydana geldi. Henüz sürücüsünün ismi öğrenilemeyen 16 LUB 73 plakalı otomobilin önce kaldırıma çarpıp ardından su kanalına uçtuğunu görenler durumu 112 Acil Çağrı Merkezine bildirdi. İhbarın ardından olay yerine itfaiye, polis ve sağlık ekipleri sevk edildi. Belirtilen adrese gelen itfaiye ekipleri, araçta yaptıkları kontrolde herhangi bir kişinin olmadığını tespit etti. Bunun üzerine görgü şahitlerinin ifadesine başvuran polis, sürücünün araçtan çıktıktan sonra yüzerek kanaldan çıktığını ve ardından panikleyerek kaçtığını belirledi. Trafik polisinin araç plakasından yaptığı sorgulamada, aracın Gülfer Hanedar adına kayıtlı olduğu belirlendi. “Arabayı sattım, parasını aldım ama devrini almadı” Ekiplerin haber vermesiyle kaza yerine gelen Hanedar, aracı Halil isminde bir galerice yaklaşık 1 buçuk ay önce sattığını, parasını almasına rağmen karşı tarafın devrini henüz üzerine almadığını söyledi. Gazetecilere de açıklamada bulunan Hanedar, “Arabayı satmıştım, parasını aldım ancak devrini henüz üzerine almadı. Kaza olunca beni aradılar. Allah’tan içinde kimse yok, ona sevindik. Galericiye satmıştım. Onun sürüp sürmediği de belli değil, ulaşamıyorum da” diye konuştu. Kazayı görenlerden Musa Kont isimli genç ise “Araba aniden fren yaptı ve kanala uçtuktan sonra sürücü yüzerek çıktı. Adam çok panik yapıyordu, sakinleştirmeye çalıştık ama kaçtı gitti” dedi. Polis ekipleri sürücüyü bulmak için çalışma başlatırken, araç çekiciyle su kanalından çıkartılarak otoparka götürüldü.