POLİTİKA - 21 Temmuz 2015 Salı 09:27

Demirtaş: 'Ölü sayısı 32'ye yükseldi'

A
A
A
Demirtaş: 'Ölü sayısı 32'ye yükseldi'

HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, Suruç'ta meydana gelen patlamayla ilgili açıklama yaptı. Demirtaş, ölü sayısının 32'ye yükseldiğini söyledi.

HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, “IŞİD’i bırakmışlar, dünden beri HDP’ye saldırıyorlar. Bu en az katliam kadar acıdır. Bu ülke dün 32 gencini, evladını yitirdi. Arasında Samsunlu var, İstanbullu var, Trakyalı var, Egeli var, Doğulu, Güney Doğulu var; her biri yiğit birer devrimci, bizler için bu ülkenin kahraman evladı onlar” dedi.

HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, partisinin Olağanüstü MYK Toplantısı öncesi basın mensuplarına değerlendirmelerde bulundu. Suruç'ta insanlık dışı, vahşi bir katliamla karşı karşıya kalındığını kaydeden Demirtaş, “32 pırıl pırıl gencimiz; her biri bu ülkenin ayrı değeriydi. Acı elbette ki çok büyük. Biz parti binalarımızın güvenlik tedbirlerini arttıracağız. Özellikle sivil toplum kuruluşları, sendikalar, meslek kuruluşları kendi güvenlik tedbirlerini arttırsınlar. Halkımız da güvenlik tedbirlerini arttırsın, dikkatli olsun” diye konuştu.

“IŞİD’İ BIRAKMIŞLAR, DÜNDEN BERİ HDP’YE SALDIRIYORLAR”
Medyanın, yaptıkları açıklamaları kasıtlı olarak çarpıttığını dile getiren Demirtaş, “Biz, ‘Her yerde IŞİD barbarlarının, tecavüz ordusunun teröristleri var; buna karşı dikkatli olun’ diye dün çağrı yaptık. Ama dünden bu yana havuz medyasının en aşağılık sesleri, ‘Silahlanma çağrısı yaptılar’ diye HDP’yi suçluyorlar. IŞİD’i bırakmışlar, dünden beri HDP’ye saldırıyorlar. Bu en az katliam kadar acıdır. Bu ülke dün 32 gencini, evladını yitirdi.

Arasında Samsunlu var, İstanbullu var, Trakyalı var, Egeli var, Doğulu, Güney Doğulu var; her biri yiğit birer devrimci, bizler için bu ülkenin kahraman evladı onlar. Görünen o ki; böylesine katliamlar karşısında bile maalesef ki ülkenin medyası, siyasetçileri birbirine yakın duramıyorlar. Böylesine bir acıda bile bir birleşme yaşanamıyor. Bunların hepsi kendi kinlerinde boğulmuş insanlar. Yazdıkları, çizdikleri, söylediklerinin farkında değiller. İnsanlık adına utanç verici bir durum, onların IŞİD zihniyetlilerden hiçbir farkları yok. Bu havuz medyasının ucuz insanlarına sesleniyorum: Biliyorum paranızı kim verirse onun düdüğünü çalıyorsunuz. Ama unutmayın bu topraklar insanlığın ve medeniyetin var olduğu topraklardır” ifadelerini kullandı.

“BU ÜLKEDE BARIŞ VE HUZUR İÇERİSİNDE YAŞAYACAĞIZ”
Demirtaş, sözlerini şu ifadelerle tamamladı:

“Mezopotamya toprakları ilk insanların yaratan tarafından yeryüzüne gönderildiği topraklardır. Bu topraklarda insanlığı yeniden ayağa kaldıracağız, insanlığı yeniden inşa edeceğiz; sizin beslemeniz IŞİD’e rağmen, sizin IŞİD zihniyetli anlayışınıza rağmen bunu başaracağız. Biz, el ele vereceğiz, demokrasi, adalet ve barış ilkelerinden vazgeçmeden, birbirimize kini, öfkeyi büyütmeden, her gün, her saat ne kadar saldırırlarsa saldırsınlar, bu ülkede barış ve huzur içerisinde yaşayacağız; Halkların Demokratik Partisi bunu başaracak”

Demirtaş, MYK Toplantısı’ndan sonra daha kapsamlı bir değerlendirme yapılacağını sözlerine ekledi. Demiraş’ın HDP Genel Merkezi’ne girmesinin ardından, binada siyah bayrak açıldı.  

ONUR EMRE DURAK 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Tüketicilerin yüzde 85’i markaların çevresel ve toplumsal konularda sorumluluk üstlenmelerini bekliyor TAB Gıda, Sürdürülebilirlik Akademisi ile iş birliği içerisinde hayata geçirdiği "Sürdürülebilir Tabağın İzinde: Türkiye’de Fast Food Sektöründe Tüketim Davranışları ve Algısı Araştırması" sonuçlarını açıkladı. Çarpıcı sonuçlara ulaşılan araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 85’i, markalardan çevresel ve toplumsal konularda sorumluluk üstlenmelerini ve bu alanlarda somut adımlar atmalarını bekliyor. Hızlı servis restoran işletmecisi TAB Gıda, "Bir hamburgerden daha fazlasıyız" diyerek gıdaya saygı yaklaşımıyla tüketicilere güvenli, yenilikçi ve sürdürülebilir gıda çözümleri sunarken, tüketicilerin değişen beklenti ve taleplerini anlamak için araştırmalar yapmaya devam ediyor. Bu kapsamda şirket, Sürdürülebilirlik Akademisi ile iş birliği içerisinde hazırlanan "Sürdürülebilir Tabağın İzinde: Türkiye’de Fast Food Sektöründe Tüketim Davranışları ve Algısı Araştırması" sonuçlarını açıkladı. Çarpıcı sonuçlara ulaşılan araştırmaya göre hızlı servis restoran işletmeciliğinde tüketicilerin taleplerinin değiştiği yeni bir dönem başlıyor. Araştırma sonuçlarıyla ilgili açıklamalarda bulunan TAB Gıda CMO’su Caner Alpaslan, "Bu araştırma sektörümüzde sürdürülebilirliğin; ekonomi, hijyen, israf yönetimi, yerli üretim ve şeffaflık eksenlerinde şekillenen bir algıyla tüketicinin aklında yer ettiğini gösteriyor. Ekonomi hala tüketici davranışlarının merkezinde yer alsa da tüketiciler sektörümüzdeki işletmelerden sadece çevresel değil somut uygulamalar ve açık bilgi paylaşımına dayalı güven veren markalar oluşturmasını bekliyor. Şirket olarak, her gün 1 milyonu aşkın misafire hizmet verirken sadece hızlı ve lezzetli deneyimler sunmakla kalmıyor, aynı zamanda erişilebilirliği, gıda güvenliğini, yüksek kaliteyi ve çevresel duyarlılığı iş yapış biçimimizin ayrılmaz bir parçası haline getirerek sürdürülebilirlikte de sektörümüze öncülük ediyoruz. "Ne Yediğini Bil" platformu ile ürünlerin kaynağından gıda güvenliği sertifikalarına kadar olan tüm detayları şeffaf bir şekilde tüketicilerimize sunuyoruz. Tüm hammaddelerimizi TFI TAB Gıda Yatırımları çatısı altındaki ekosistem şirketleri aracılığıyla temin ederek tedarik zincirini uçtan uca kontrol edebiliyoruz. Elde ettiğimiz iç görülerle bu çalışmaları daha da ileri seviyeye taşıyarak tüketicilerin sürdürülebilir hızlı servis restoran işletmecisi olma hedefi doğrultusunda ilerleyeceğiz. Yaptığımız bu araştırmanın herkese ilham vereceğine ve sektörün sürdürülebilirliğine önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz" dedi. Araştırmayı değerlendiren Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyesi Semra Sevinç, "Tüketici davranışlarında köklü bir değişim yaşanıyor. Artık insanlar, hızlı servis restoranlarından sadece lezzet ve hız değil; değerlerinin karşılığını, yani sorumlu bir duruş, şeffaf bir üretim zinciri ve topluma katkı arıyor. Yeni nesil, çevresel ve toplumsal duyarlılığı tercihleriyle görünür kılarak kültürel bir dönüşümün öncülüğünü yapıyor. Bu dönüşüm, markalar için yalnızca bir uyum süreci değil, yeni bir kimlik inşası anlamına geliyor. Sürdürülebilirliği yaşamın doğal akışına, deneyimin odağına ve günlük alışkanlıkların merkezine taşıyabilen markalar geleceği şekillendirecek. TAB Gıda’nın bu araştırmayla sektörün dönüşümüne yön veren içgörüler sunması, bu anlamda ilham verici bir liderlik örneği" dedi. Tüketicilerin yüzde 85’i markaların çevresel ve toplumsal konularda sorumluluk üstlenmelerini bekliyor. Araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin yüzde 81’i son dönemde beslenme tercihlerinde değişikliğe gitti. Bu değişimin temel motivasyon kaynakları arasında kaynağı belli, güvenilir ürün arayışı (yüzde 35) ve ekonomik nedenler (yüzde 30) olarak öne çıkıyor. Tüketicilerin yüzde 85’i işletmelerden çevresel ve sosyal konularda sorumluluk üstlenmelerini bekliyor. Kaynağı belli, güvenilir ve sürdürülebilir ürün algısı yükselirken tüketici deneyiminde öne çıkan hijyen, tazelik ve şeffaflık gibi başlıklar bu konudaki taleplerin artacağına işaret ediyor. Tüketiciler sürdürülebilir restoranlara yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır Yapılan araştırma fast food sektöründe tüketicilerin sürdürülebilir restoranlara yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır olduğunu gösteriyor. Ancak bunun için lezzet ve kalite güvencesi, ödenen farkın nereye gittiğinin açıklanması, indirim, sadakat puanı gibi ek avantajlar sunulması ve çevresel katkıların somut biçimde gösterilmesi gibi bazı koşulların karşılanmasını talep ediyor. Hijyen kurallarına uyum yüzde 42 oranında öne çıkıyor Hijyen, tazelik, şeffaf bilgi paylaşımı tüketici nezdinde sürdürülebilir marka algısının temel bileşenleri arasında yer alırken hijyen kurallarına uyum yüzde 42 oranında öne çıkan bir öncelik olarak görülüyor. Tüketiciler hijyeni sadece gıda güvenliği açısından değil, aynı zamanda marka güvenilirliği ve sürdürülebilirlik göstergesi olarak değerlendirirken ideal bir fast food restoranını hijyenik, güvenilir tedarik zincirine sahip, israfı önleyen, kaynağı belli ve güvenilir ürün sunan yer olarak tanımlıyor. Geri dönüşüm ve gıda israfı yüzde 69 oranında önem taşıyor Tüketicilerin yüzde 69’u yemekten kalan gıdaların israf edilip edilmediğini, kalan gıdaların nasıl değerlendirildiğini, geri dönüşüm yapılıp yapılmadığını önemli bir konu olarak görüyor. Tüketicilerin yüzde 42’si için bu konu restoran seçimini doğrudan etkileyen bir kriter. Tüketiciler günün menüsünde gıda israfını önleyici uygulamalar (yüzde 38), su tasarruflu musluklar (yüzde 30) ve geri dönüşüm istasyonları (yüzde 29) gibi konular, tüketicilerin restoranlarda görmek istedikleri sürdürülebilirlik uygulamaları arasında yer alıyor. Bununla birlikte tüketicilerin yüzde 78’i ambalaj türü ve miktarına dikkat ederken yüzde 88’i de ambalaj üzerinde geri dönüşüm bilgisini görmek istiyor. Tüketicilerin yüzde 44’ü şeffaf şekilde bilgilendirilmek, ne yediğini bilmek istiyor Yapılan araştırmada tüketicilerin yüzde 44’ü, sürdürülebilir bir markadan en temel beklentilerden biri olarak şeffaf bilgilendirilmeyi gösteriyor. Sürdürülebilirlik uygulamaları için ek ödeme yapmayı düşünenlerin yüzde 35’i, ödenen farkın nasıl kullanıldığının açıkça belirtilmesi durumunda bunu yapabileceğini, yüzde 32’si ise çevresel katkıların somut biçimde paylaşılmasını istiyor. Tüketicinin ne yediğini bilmek istediğine işaret eden bu sonuçlar, hızlı servis restoran işletmeleri için önümüzdeki dönemde sürdürülebilirlikle ilgili en önemli konunun şeffaflık olduğunu gösteriyor. Yerel ve mevsiminde tedarik edilmiş malzemelerle hazırlanmış ürünler tercih sebebi Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 53’ü, ürünlerin mevsiminde, doğal yollarla veya organik malzemelerle üretilmesini öncelikli sürdürülebilirlik kriteri olarak görüyor. Tüketicilerin ideal restoran tanımında yerel ve mevsiminde üretilmiş taze malzemelerle hazırlanmış ürünler merkezi bir rol oynuyor. Araştırmada yerli üretim, yalnızca kalite ve ürün kaynağının güvenilirliğiyle değil, çevresel sorumluluk ve ekonomik katkı ile de ilişkilendiriliyor. Hızlı servis restoran işletmeciliği sektöründeki markaların sürdürülebilirlikle ilgili algısı çok yüksek değil. Her 4 tüketiciden 1’i (yüzde 25) sürdürülebilir marka denince herhangi bir isim veremiyor. Bununla birlikte Burger King yüzde 27 oranıyla tüketicilerin gözünde sürdürülebilir fast food markası olarak ilk sırada yer alıyor.
İstanbul Hepsiburada ‘Efsane 11.11 İndirimleri’ başlıyor E-ticaret platformu Hepsiburada, ‘Efsane 11.11 İndirimleri’ni başlattığını duyurdu. Hepsiburada, yılda bir kez gelen efsane 11.11’e özel milyonlarca üründe fırsatlarla kullanıcılarının karşısına çıkıyor. Modadan teknolojiye, ev yaşamından kişisel bakıma kadar geniş ürün yelpazesiyle dikkat çeken e-ticaret platformu, ayrıca Kia Picanto’yu özel fiyatla satışa sunarak kampanya dönemine farklı bir boyut katıyor. "Daha Ucuzunu Bulursan Farkı İade", 81 ilde pazar günü teslimat ve peşin fiyatına 12 taksit imkanıyla kullanıcılarına seçenekler sunuyor. Yapılan açıklamaya göre, Efsane 11.11 indirimleri boyunca elektronik ve teknoloji kategorilerinde sepette indirim fırsatı sunuluyor. Televizyonlarda sepette, laptoplarda ise mevcut indirimlere ek olarak indirimler uygulanıyor. Oyuncu bilgisayarları, monitörler ve bileşen ürünlerinde de ek indirim geçerli. Seçili Bluetooth kulaklıklarda sepette indirim fırsatıyla teknoloji tutkunları için seçenekler sunuluyor. Ev teknolojilerini yenilemek isteyen kullanıcılar için beyaz eşya, küçük ev aletleri, çay-kahve makineleri ve robot süpürgelerde de sepette indirim geçerli. Böylece Efsane Kasım, teknolojiden ev elektroniğine kadar geniş bir ürün yelpazesinde avantajlı seçenekler sunuyor. Moda kategorisinde dünyaca ünlü markalarda sepette ek indirim, sevilen ayakkabı markalarında ise yine sepette indirim fırsatı sunuluyor. Premium güneş gözlüklerinde indirime ek kupon, seçili markalarda ek kupon, kol saatlerinde de kupon avantajı dikkat çekiyor. Efsane Kasım döneminde dolabını yenilemek isteyen kullanıcılar için her zevke ve bütçeye uygun fırsatlar Hepsiburada’da yer alıyor. Kişisel bakım ürünlerinde belli bir miktar ve üzeri alışverişlerde indirim, seçili markalarda belli bir miktara indirim fırsatı bulunuyor. Kozmetik ürünlerinde ise değişen indirimlerle makyaj ve bakım ürünleri avantajlı fiyatlarla kullanıcılarla buluşuyor. Evini yenilemek veya yaşam alanına yeni bir dokunuş katmak isteyen kullanıcılar için ev tekstili, sofra, mutfak ürünlerinde tüm indirimlere ek sepette indirim fırsatı sunuluyor. Süpermarket alışverişlerinde ise Efsane 11.11 kapsamında sepette indirim uygulanıyor. Girişimci kadınların ürünlerinde ‘Efsane 11.11’ fırsatları E-ticaret platformunun ‘Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü’ programı kapsamında yer alan kadın girişimcilerin ürünlerinde, Efsane 11.11 dönemine özel fırsatlar sunuluyor. Ev yaşamından modaya, süpermarketten kişisel bakıma uzanan pek çok kategoride indirimler geçerli olacak. 11.11’de Kia araç satışa sunulacak 11 Kasım’da özel fiyatla satışa sunulacak Kia Picanto, kullanıcılarla Hepsiburada üzerinden buluşacak. Aracı satın alan kullanıcıların bayi ve teslimat süreçleri ise doğrudan yürütülecek.