EKONOMİ - 21 Haziran 2022 Salı 14:43

Dünya Şehir’den konut sektörüne 4 milyar TL’lik yatırım

A
A
A
Dünya Şehir’den konut sektörüne 4 milyar TL’lik yatırım

Yapı ve inşaat sektöründe faaliyet gösteren Dünya Şehir Gayrimenkul Geliştirme ve İnşaat; Kartal, Maltepe projelerinin ardından Beykoz ve Merter’de de yeni projelerini inşa etmeye hazırlanıyor. Şirketin bu dört projeyle konut sektöründe yaptığı yatırım bedeli ise 4 milyar TL olacak.

Uluslararası Landmark projeler üzerinde çalışan Dünya Şehir, Türkiye’de de adından söz ettirecek konut projelerini gerçekleştiriyor. Kartal’da 360 konuttan oluşan projeyi tamamlayan şirket, Maltepe’de ardından da Merter ve Beykoz’da gerçekleştireceği projelerin hazırlıklarına başladı. Toplam 4 milyar TL’yi bulacak 4 projeyle konut sektörüne hızlı bir giriş yapan şirket, projelerini gerçekleştirdiği basın toplantısında tanıttı. Tanıtım toplantısı Dünya Şehir Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yum, Dünya Şehir Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şevket Bilal Irmak ve Genel Müdür Eser Serbest’in katılımıyla gerçekleşti.

Dünya Şehir Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Şevket Bilal Irmak yaptığı konuşmada, “Hepinizin bildiği gibi her sektör belli başlı sorunlarla mücadele ediyor. Zorlu zamanlardan geçmemize rağmen yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Ancak üretebilirsek ayakta kalabiliriz. Her şeye rağmen satışlar gayet iyi gidiyor. TÜİK Mayıs verilerine göre, Türkiye genelinde konut satışları Mayıs ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 107,5 artarak 122 bin 768 oldu. Konut satışlarında İstanbul 22 bin 148 konut satışı ve yüzde 18 ile en yüksek paya sahip oldu. Biz de teslimlerine başladığımız Dünya Şehir Kartal’a gösterilen yoğun ilgiden çok memnunuz” ifadelerini kullandı.

Dünya Şehir’den konut sektörüne 4 milyar TL’lik yatırım

Gayrimenkul sektörünün durgun olduğu bir dönemde sektöre girdiklerini aktaran Irmak. “Şu an sektörde hareketlilik var, fazla talep var. Beklediğimiz bir durumdu. Üretimin talebi karşılaması için önümüzde bir süreç var. Sektördeki hareketliliğin önümüzdeki 4-5 yıl daha devam edeceğini düşünüyoruz. Konut bir ihtiyaç. Maliyet artışları konutlara talebi düşürmedi. Bu süreçte biz yatırımlarımıza, projelerimize devam ettik. Şuan yaptığımız projelerin toplam yatırım bedeli yaklaşık 4 milyar lirayı buluyor” şeklinde konuştu.

Dünya Şehir Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yum ise şöyle konuştu: “İnsanı ve doğayı odağına alan, çevre dostu, yenilenebilir enerji kaynaklarına öncelik veren, enerji sarfiyatını en aza indirmeyi amaçlayan, ihtiyaca yönelik teknolojinin kullanıldığı, gelecek trendlerine uyumlu estetik mimari anlayış ile projeler geliştiriyoruz. Çağdaş, konforlu, doğaya saygılı ve şehirlerin silueti ile uyumlu projeler üretmek amacıyla çıktığımız bu yolda, sektöre ve dolayısıyla ülke ekonomisine olan katkımız bizim en büyük motivasyon kaynaklarımızdan biri. Dünya Şehir olarak, kaliteli yapılar ortaya koyarken, tasarım gücümüzün de ön planda olduğunu söylemek isterim. Dünya Şehir Kartal projesinde olduğu gibi yaşayan, nefes alan, insanlara içinde bulunmaktan keyif alacak yapılar inşa etmeye devam edeceğiz.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Muğla’da gönüllü gençlerden ekolojik sistemde farkındalık Muğla Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Muğla Uluslararası Gençlik Merkezi gönüllü gençleri, çevre duyarlılığına dikkat çekmek amacıyla Ortaca Dalyan İztuzu’nda bulunan DEKAMER (Deniz Kaplumbağaları Araştırma Kurtarma ve Rehabilitasyon Merkezi)’ni ziyaret etti. Gençler burada doğaya ve deniz canlılarına yönelik farkındalık çalışmaları gerçekleştirdi. Kaplumbağaların yaşamı için beyin fırtınası yaptılar Etkinlik kapsamında, gönüllü gençler deniz kaplumbağalarının yaşam döngüsünü, karşılaştıkları tehlikeleri ve korunmaları için yapılabilecek çalışmaları beyin fırtınası yöntemiyle değerlendirdi. Gençler, oluşturdukları proje fikirlerini birbirleriyle paylaşarak deniz canlılarının korunmasına yönelik somut adımların altını çizdi. Temiz çevre için el ele Farkındalık etkinliklerinin bir diğer ayağında ise gençler, "Temiz Çevre, Temiz Yaşam" sloganıyla DEKAMER ve çevresinde çevre temizliği etkinliği gerçekleştirdi. Topladıkları atıklar aracılığıyla çevre kirliliğinin doğaya verdiği zararları gözlemleyen gençler, ekolojik sisteme saygının önemine vurgu yaptı. Bilgilendirici görseller hazırladılar Gönüllüler, sürdürülebilir çevre bilincine katkı sunmak adına, deniz canlılarının yaşam alanlarının korunmasına yönelik bilgilendirici afiş ve görseller de hazırladı. Hazırlanan materyaller, hem etkinlik alanında sergilendi hem de sosyal medya üzerinden paylaşılmak üzere dijital ortama aktarıldı. Gençlik ve Spor Bakanlığı’na teşekkür Doğal yaşam ve çevre duyarlılığı konusunda yapılan faaliyetlerden dolayı Gençlik ve Spor Bakanlığı’na teşekkür eden gönüllü gençler, benzeri farkındalık çalışmalarının yaygınlaştırılması çağrısında bulundu. Etkinliği organize eden yetkililer, bu tür projelerin gençlerin çevresel farkındalığını artırdığını ve onları doğanın korunması yönünde aktif bireyler haline getirdiğini ifade etti.
İstanbul Bakan Uraloğlu: "Ulaştırma ve haberleşme altyapısına 293,5 milyar dolarlık yatırım yapıldı" Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Koridoru projelerinin çeşitlendirilmesinin önemine değindi. Uraloğlu, "Orta Koridor’da 2 bin 262 kilometrelik hattın belli kısımları tamamlandı. 50 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilecek. 144 bin kişiye dolaylı ya da doğrudan istihdam sağlayacak. Bu proje, Çin-Avrupa arasında kilit rol oynayacak" dedi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, 27-28-29 Haziran tarihlerinde yapılacak ‘Küresel Ulaştırma Forumu’ öncesinde basın mensuplarıyla bir araya geldi. Bakan Uraloğlu toplantıda; karayolları, demiryolları, deniz yolları, havacılık ve haberleşme alanında yapılan yatırımlar hakkında bilgi verdi. 293,5 milyar dolarlık yatırım Yapılan yatırımlardan bahseden Uraloğlu, "2002 yılından bu yana ulaştırma ve haberleşme altyapısına 293,5 milyar dolarlık yatırım yapıldı, bu yatırımlar üretime yaklaşık 1 trilyon dolarlık katkı sağladı" dedi. Uraloğlu, ulaştırma projelerinin yıllık ortalama 1 milyon kişiye doğrudan ve dolaylı istihdam sağladığını kaydetti. Karayolları ve demiryolları yatırımları Karayollarında bölünmüş yol uzunluğunun 6 bin 101 kilometreden 29 bin 742 kilometreye çıkarıldığını belirten Uraloğlu, sıcak asfalt yol uzunluğunun 32 bin kilometreye, viyadük uzunluğunun 799 kilometreye ve tünel uzunluğunun 790 kilometreye ulaştığını aktardı. Demiryolu alanında toplam ağın yaklaşık 14 bin kilometreye çıktığını, sinyalli ve elektrikli hat oranlarının yüzde 60-80 seviyelerine yükseldiğini belirten Uraloğlu, Türkiye’nin Avrupa’da 6’ncı, dünyada 8’inci yüksek hızlı tren işletmecisi olduğunu ifade etti. Yüksek hızlı tren ağına 2 bin 251 kilometre hat eklendiği bilgisi paylaşıldı. Havalimanı ve denizcilik gelişmeleri 2002 yılında 26 olan aktif havalimanı sayısının 2025 itibarıyla 58’e yükseldiğini belirten Uraloğlu, "İki yeni havalimanının (Yozgat, Bayburt-Gümüşhane) inşaatı da devam ediyor" dedi. "2025 yolcu sayısı hedefimiz 240 milyon" Uraloğlu, "Uluslararası uçuş anlaşması yapılan ülke sayısı 175’e, uçuş noktası sayısı ise 353’e ulaştı. Toplam yolcu trafiği 2024’te 231 milyondu, 2025 hedefimiz ise 240 milyon yolcu" ifadelerini kullandı. Denizcilik sektöründe liman sayısının 217’ye, yük elleçleme kapasitesinin 532 milyon tona ve tersane sayısının 85’e çıktığını açıklayan Uraloğlu, Türkiye’nin özellikli gemi üretiminde Avrupa’da önemli bir tedarikçi konumunda olduğunu ifade etti. Kalkınma Yolu ve Orta Koridor Bakan Uraloğlu, kalkınma yolu ve orta koridora ilişkin de bilgi verdi. Uraloğlu, "Kalkınma Yolu Koridoru’na bakarsak Irak’ın Basra Körfezi’ndeki Fav Limanı’ndan başlayıp 1200 km ile Ovaköy’e, oradan ülkemizden de Kapıkule’ye kadar giden ve üç denize de bağlantısı olacak olan bir koridor. Orta koridor, kalkınma yolu koridoru gibi alternatifleri gerçekten çeşitlendirmemiz lazım" dedi. "Tek bir hatta bağlı kalmamamız gerekir" Uraloğlu konuşmasının devamında "Bugün İsrail’in İran’a saldırması sonucunda Hürmüz Boğazı’nın kapatılması konuşuluyor. Dolayısıyla Hürmüz Boğazı kapatıldığı zaman Fav Limanı gelecekteki beklenen kapasitenin altına düşebilecektir. O zaman bizim elimizde orta koridorun güçlü olarak durması lazım. Deniz yollarının güçlü olarak durması lazım. Yani tek bir hatta bağlı kalmamamız gerekir" diye konuştu. "Orta Koridor’da 2 bin 262 kilometrelik hattın belli kısımları tamamlandı" Uraloğlu, Türkiye’nin doğu-batı ve kuzey-güney eksenli uluslararası lojistik hatlardaki önemine dikkat çekerek, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu projelerine dair detaylar paylaştı. Uraloğlu, "Orta Koridor’un Türkiye içindeki uzunluğu 2 bin 262 kilometre. Bu hattın belirli kısımları tamamlandı. 50 milyar dolarlık yatırım, 114 milyar dolarlık üretim etkisi olacağını öngörüyoruz. Proje ile 144 bin kişiye istihdam sağlanacak" ifadelerini kullandı. Kalkınma Yolu Koridoru’nun ise Irak’ın Fav Limanı’ndan başlayarak Türkiye üzerinden Kapıkule’ye uzanacağını, toplam uzunluğunun yaklaşık 4 bin kilometreye ulaşacağını aktardı. Proje kapsamında 24 milyar dolarlık yatırım ve 50 milyar dolarlık ekonomik katkı öngörüldüğü, istihdam etkisinin ise 63 bin kişi olacağı bildirildi. Marmaray ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü Demiryolu Projesi Marmaray’dan günde maksimum dört yük treninin geçişine izin verilebildiğini belirten Uraloğlu, yük taşımacılığı kapasitesinin artırılması amacıyla Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden demiryolu hattı planlandığını söyledi. Gebze-Halkalı arasında 120 kilometrelik bir hat planlandığını ve bu yıl ihalesinin yapılmasının hedeflendiğini belirtti. Proje kapsamında yaklaşık 5 milyar dolarlık yatırım öngörülüyor.