GÜNDEM - 27 Mart 2015 Cuma 10:07

'Japon mühendisi intihara sürükleyen olay kaza değil'

A
A
A
'Japon mühendisi intihara sürükleyen olay kaza değil'

Prof. Dr. Yılmaz Kaptan, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde halatın kopması sonucunda yaşanan olayın bir kaza değil malzeme, dizayn ve üretim hatası olduğunu açıkladı.

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nde yaşanan, halat bağlantı yerlerinin kırılması ve kedi yolu denen halatın bir ucundan denize düşmesinden dolayı Japon mühendis Kishi Ryoichi kendisini sorumlu tutarak intihar etmişti. İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yılmaz Kaptan, Japon mühendisi intihara sürükleyen olayın bir kaza değil malzeme, dizayn ve üretim hatası olduğunu ve ilgili firmanın da bunu dile getirdiğini söyledi. Prof. Dr. Yılmaz Kaptan, kaza sonrasında yapılan, “Kulelerin en tepesinde yer alarak halatları kulelere bağlayan ve Türkiye’de üretilen metal parça, ağırlığa dayanamayıp, kağıt gibi yırtılmıştır” açıklaması hakkında ise şunları söyledi: “Bu metal parçanın aynısından her kulenin tepesinde vardır. Yani, dört kule olduğundan, aynı parçadan toplam dört tane vardır. Sadece kırılan parçanın değiştirilmesi yetmez. Bu dört parça da değiştirilmelidir. İnşallah Japon firması bunu yapar ve tüm parçaları değiştirir. Diğerlerinin sökülüp tahribatsız muayeneden geçirilmesi, eğer bir sorun yoksa yeniden monte edilmesi, bir çözüm değildir. Zaten her parça için bu muayenenin üretimden sonra yapılmış olması gerekir. Bu muayene yapılmasına rağmen bir parçada sorun çıkmış olması, aynı sorunun ilerde diğer parçalarda da oluşabileceği anlamına gelir. Bu nedenle tüm parçalar değiştirilmelidir.”

“MALZEME, ÜRETİM YÖNTEMİ VE PARÇANIN DİZAYNI DEĞİŞMELİDİR”
Bir firmanın hatasının Türkiye’ye mal edilmesi yanlışının düzeltilmesi gerektiğini söyleyen Prof. Dr. Yılmaz Kaptan, bu görevin hem üretici firmaya, hem aynı konuda üretim yapan diğer firmalara, hem yüklenici firmaya, hem de konuyla ilgili kurumlara düştüğünü belirtti. Çözüm için nasıl bir yöntem izleneceğinin açıklanması, insanların kafasındaki soru işaretlerinin giderilmesi ve köprü hakkında zihinlerde soru işareti kalmaması gerektiğini söyleyen Kaptan, “Japon firma tarafından yapılan açıklamanın insanların aklına “Türkiye’de üretilen malzeme kırılmış, Japonya’da üretilen malzemelerde bir sorun yokmuş” düşüncesini getirebilir. Dolayısıyla bu not kafalarda bir karışıklığa ve ilerde bir sorun çıkabileceği şeklinde bir düşünceye neden olmuştur. Yüklenici ana firmanın bu riski alabileceğini ve köprü hakkında zihinlerde soru işareti kalmasına izin vereceğini sanmıyorum” dedi.

BANU EZBER
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Esenyurt’ta escort ile pazarlık kavgasında kaza ile kardeşini öldürdü Esenyurt’ta iddiaya göre eve eskort çağıran ve fiyat konusunda anlaşamayan ağabey kardeş, kadının arkadaşları ile kavga etti. Ağabey, kavga ettiği kişilere karşı bıçağını kullanmak isterken yanlışlıkla kardeşini şah damarından yaralayarak ölümüne neden oldu. Olay, bugün sabah saatlerinde Esenyurt Sultaniye Mahallesi’ndeki lüks bir rezidansta meydana geldi. İddiaya göre, Uğur Ş. ile kardeşi Engin Ş., eve internet üzerinden para karşılığı eskort çağırdı. Ağabey kardeş ile eve gelen kadın arasında ilerleyen dakikalarda para nedeniyle tartışma yaşandı. Tartışmanın büyümesi üzerine eskort kadın, kendisini eve getiren korsan taksi şoförüne haber verdi. Aşağıda bekleyen korsan taksi şoförü, bunun üzerine yukarı çıkarak iki kardeş ile tartışmaya başladı. Kadın, ardından yaşanan tartışmayı arkadaşlarına da haber verdi. Lüks rezidansa gelen bir grup, ağabey kardeşin bulunduğu evi bastı. Bu esnada Uğur Ş., eline aldığı bıçakla gelen şahısları rezidansın koridorunda kovaladı. Uğur Ş.’nin arkasından kardeşi Engin Ş. koşarak kavgayı ayırmaya çalıştı. Uğur Ş., arbede esnasında yanlışlıkla kardeşi Engin Ş’yi şah damarından bıçaklayarak ölümüne neden oldu. Uğur Ş.’nin de aralarında bulunduğu 5 kişi gözaltına alınırken, olaya ilişkin soruşturma sürüyor.
Bolu Bolu Belediye Başkanı Özcan: "Konuyu TBMM’ye de taşıyacağım" BOLU (İHA) – Bolu’da çam ormanlarıyla dikkat çeken Pirahmetler köyü ve At Yaylası’nda maden aranması için ruhsat verildiği iddiasına ilişkin açıklamalarda bulunan Belediye Başkanı Tanju Özcan, "Pirahmetler bölgesinde altın var mı bilmiyorum ama At Yaylası’nda Türkiye’nin en değerli torfu olduğu noktasında bilgim var. Pirahmetler bölgesinde siyanürle asla altın aratmam" dedi. Uydu fotoğrafları üzerinden ruhsat verildiği öne sürülen alanları göstererek süreci anlatan Özcan, "Pirahmetler köyü bölgesinde 2021 yılında bir firmaya altın arama ruhsatı verilmiş. Daha sonra da ’Altın aranacağı henüz belli değil’ gibi söylemler oldu. ’Bu işin peşini bırakmayacağım’ demiştim. Bizi çok şaşırtan ve üzen bazı gelişmeler oldu" dedi. "Pirahmetler bölgesinde siyanürle asla altın aratmam" Başkan Tanju Özcan, sözlerini şöyle sürdürdü: "Şu anda At Yaylası bölgesinde çok kıymetli bir torf madeni var. Türkiye’nin en kıymetli torfu olduğu söyleniyor. Hatta bununla ilgili Bolu’ya daha önce gelenler olmuştu. Köylüler sadece bu konu hakkındaki duyumları üzerine ayaklanmışlardı. Birbirine çok yakın iki alana maden arama ruhsatı verilmiş. Pirahmetler bölgesinde altın var mı bilmiyorum ama At Yaylası’nda Türkiye’nin en değerli torfu olduğu noktasında bilgim var. Değeri belki de 100 milyonlarca doları bulan torf madeni var. Pirahmetler bölgesinde siyanürle asla altın aratmam. Buraya her gün zabıta ekibi gönderiyordum. Orada yaşayan vatandaşlar lütfen dikkat etsinler. At Yaylası ve Pirahmetler bölgesinde herhangi bir sondaj çalışması olursa bizim haberimiz olsun." "Bu konuyu TBMM’ye de taşıyacağım" Konunun takipçisi olacağını dile getiren Başkan Özcan, "At Yaylası’nda torf madeni var diye bu alanı talan etmelerine izin vermememiz lazım. Bu konuyu TBMM’ye de taşıyacağım. Cevap gelmezse çevreci örgütleri Bolu’ya davet edeceğim" şeklinde konuştu.