Kalp sağlığını korumaya ve iyileştirmeye yönelik değişiklikleri yapmak için ilham kaynağı olmayı, güç ve destek vermeyi amaçlayan kampanya, 8 Ocak 2008 tarihinde Feriye Lokantası'nda gerçekleştirilen medya toplantısıyla duyuruldu.
Unilever Gıdadan Sorumlu Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin ve Becel Ürün Müdürü Banu Salor Duyuldu'nun ev sahipliği yaptığı medya toplantısına Demet Akbağ ve Medica İleri Tanı Merkezi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Haşmet Pamuk da katıldı.
Kalp ve damar hastalıklarının dünyadaki ölümlerin birinci nedeni olmasına karşın yeterince önemsenmediğini vurgulayan Becel yetkilileri konuya çarpıcı rakamlarla dikkat çekti. Medya toplantısında 'Kalbini Sev' kampanyası ile ilgili bilgi veren Unilever Gıdadan Sorumlu Pazarlama Başkan Yardımcısı Mustafa Seçkin, kampanya ile ilgili hedeflerini şöyle anlattı:
Becel, kalp sağlığı konusuna büyük önem veriyor ve dünyadaki kalpleri daha sağlıklı hale getirmek için çalışıyor. Kalbini Sev kampanyasıyla dünyadaki ve Türkiye'deki ölümlerin bir numaralı nedeni olan kalp hastalığına karşı dünyadaki herkese "Kalbini Sev" çağrısında bulunuyoruz. Kampanyamız aracılığıyla, kalp ve damar hastalıklarına dikkat çekmeyi ve riskleri azaltmak üzere harekete geçme konusunda herkesi motive etmeyi amaçlıyoruz
Kalp yaşını bul, kalp hastalığı riskini öğren
'Becel Kalbini Sev' kampanyasının öne çıkan özelliği, 'kalp yaşı hesaplama yöntemi'. İnternet üzerinden www.kalpyasi.com adresine girenler, buradaki ankete katılarak kalp yaşlarını öğrenebiliyor, biyolojik yaşlarına kıyasla kalp yaşlarını bularak kalp hastalığı riskini görebiliyor. 'Kalp yaşı hesaplama yöntemi'nin, insanların bireysel risk faktörlerini, kalp ve damar hastalığı bakımından değerlendirmelerine olanak tanıdığını belirten Becel Ürün Müdürü Banu Salor Duyuldu sözlerine şöyle devam etti:
Sağlıklı şekilde yaşlanmak, kalbimize özen göstermemize bağlı. Sağlıklı bir yaşam tarzı oluşturabilmek için asla çok erken ya da çok geç değildir. İlk atılması gereken adım ise kalbimizin kaç yaşında olduğunu bulmaktır. Kalp yaşı kavramı da kalplerinin sağlığını korumaları için insanlara güç veren bir motivasyon aracı olarak tasarlanmıştır.
Medica İleri Tanı Merkezi İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Haşmet Pamuk ise 'kalp yaşı hesaplama yöntemi'nin dünyaca ünlü Framingham Enstitüsü kalp ve damar hastalıkları risk fonksiyonlarının Boston Üniversitesi araştırmacıları tarafından uyarlanmış halini esas aldığını belirtti.
Kampanya elçisi Demet Akbağ da, medya toplantısında 'kalp yaşı'nı açıkladı ve kalp sağlığı konusunda gösterilmesi gereken hassasiyete dikkat çekti.
Dünyadaki her üç ölümden birinin nedeni olan kalp hastalığı, her yıl 17,5 milyon insanın yaşamını yitirmesine neden oluyor. Türkiye'de ise 2.8 milyon koroner kalp hastası bulunuyor ve her yıl 90 bin kişi koroner kalp hastalığı nedeniyle hayatını kaybediyor.








