SAĞLIK - 23 Ekim 2017 Pazartesi 16:05

Kalp kapakçığı değişimin en teknolojik ve kolay hali “TAVI”

A
A
A
Kalp kapakçığı değişimin en teknolojik ve kolay hali “TAVI”

Açık kalp ameliyatı yapılması halinde hayati risk oluşturan hastalarda hayat kurtaran yöntem olarak bilinen TAVI için Bezmialem Vakıf Üniversitesi (BVU) önderliğinde “TAVI Zirvesi” gerçekleştirildi. Zirvede 200’un üzerinde katılımcıyı ağırlayan BVU Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı’ndan Prof. Dr. Ramazan Özdemir ise TAVI’yı “kardiyolojinin gelmiş olduğu en ileri nokta” olarak adlandırdı.

TAVI, “Kesisiz” veya “Kansız“ olarak halk arasında nitelenen türden, ameliyata gerek kalmadan kalp kapakçığının (Aort kapak) değişimi işlemine verilen isimdir. Genellikle kalpte aort kapak darlığı (tıbbi adıyla aort stenozu) olan insanların açık kalp ameliyatı ile tedavi edilmeleri yüksek riskli bulunduğunda, uygulanması önerilen bir girişimdir. 2002 yılından bu yana uygulanan yöntem ile ilgili olarak gelişmeleri takip edebilmek ve uzmanların kendi aralarında bilgi alışverişi yapmak üzere TAVI Zirvesi gerçekleştirildi. Bezmialem Vakıf Üniversitesi ev sahipliğinde gerçekleştirilen etkinlikte TAVI yönteminin avantajları ve dezavantajları tartışıldı. Bununla birlikte canlı yayın ile birlikte gerçekleştirilen ameliyat üzerinden tartışılan zirvede aynı zamanda vakalar üzerinden sunumlar da gerçekleştirildi.

“2010 yılından bu yana TAVI işlemi çok fazla gelişti”

TAVI yöntemi ile ilgili detaylı bilgilendirmelerde bulunan BVU Tıp Fakültesi Kardiyoloji Anabilim Dalı’ndan Prof. Dr. Ramazan Özdemir işlemin kardiyolojinin teknoloji ile birlikte gelmiş olduğu en son nokta olarak nitelendirdi. Özellikle 2010 yılından bu yana TAVI işleminin dünyada ve Türkiye’de çok başarılı bir şekilde uygulandığını da belirten Prof. Dr. Ramazan Özdemir, “Bu işlemi üniversitemiz bünyesinde çok fazla uyguluyoruz. Bu yüzden yurtdışından ve yurtiçinden uzman arkadaşlarla bir araya gelerek deneyimlerimizi aktararak, adeta bir kurs niteliğinde, canlı vakalarımızı da anlatarak bir nevi eğitim toplantısı düzenlemeyi uygun bulduk. Bu şimdiye kadar yapılan TAVI ile ilgili en büyük toplantı. İşlem 2010 yılından sonra açıkçası dünyada çok iyi bir yol kat etti. Bununla birlikte sonuçlar da son derece iyi olmaya başladı. TAVI yöntemi daha önce cerrahinin kabul etmediği yüksek risk taşıyan hastalarda uygulanması kabul edilirken şimdi artık cerrahi işlem yapılabilecek hastalarda da alternatif bir tedavi yöntemi olmaya başladı” dedi.

TAVI yönteminin avantajları nelerdir?

TAVI yöntemi ile birlikte kalp kapakçığı değişimi yapılan hastaların diğer yöntemlere oranla çok daha avantajlı olduğunu dile getiren Prof. Dr. Özdemir, “ TAVI yönteminin uygulanmaya başlandığı ilk zamanlarda kanamalar ve kapağın tutmaması gibi bazı komplikasyonlar oluyordu. Fakat şuanda çok daha ilerlemiş durumda. Aynı zamanda da birçok avantajı var. Bir kere hasta tam bir ameliyat olmuş olmuyor. Hastanın göğsünde bir kesi yok. Bu yöntem daha çok yandaş hastalıklar taşıyan hastalarda uygulanıyordu. Yani, yaşlı, akciğer, böbrek vs hastalığı olan ya da başka bir patoloji yani anestezi verdiğinde yüksek risk taşıyan, kaybetme ihtimali yüksek olan hastalarda uygulanıyordu. Bu hastalarda da büyük avantaj sağlanmış olunuyordu. Kasıktan giriliyor ve ameliyat izi yok. Yaklaşık yarım saat süren bir işlem süresi var. Hastanede kalış süresi çok az. Çok yoğun anestezi verilmemiş oluyor. Yüksek riskli olan hastalar için bunların hepsi çok büyük avantaj olarak kabul ediliyor. Bu yüzden kardiyolojinin geldiği en ileri nokta diyebiliriz” diye konuştu.

Türkiye’nin de TAVI işlemi için dünya ile başa baş gittiğini dile getiren Prof. Dr. Özdemir aynı zamanda, “Bu yöntem için Türkiye çığır açtı diyebiliriz” diyerek sözlerini sonlandırdı.
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara Uçağın düştüğü gören vatandaşlar, o anları anlattı Libya Genelkurmay Başkanı Al-Haddad’ı taşıyan uçağın düşmesin ardından vatandaşlar o anları anlattı. Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Ahmed Al-Haddad’ı taşıyan 9H-DFJ kuyruk numaralı Falcon 50 tipi uçağın Haymana ilçesi Kesikkavak köyü yakınlarında düşmesi sonrası köylüler gördüklerini anlattı. Evinde istirahat ettiği sırada bir patlama sesi geldiğini ifade eden vatandaş, "İkinci patlama sesi gelince herkes sokağa döküldü. Biri trafo patlamış dedi. Sonradan uçağın düştüğünü durduk. Zaten parçaları hep görünüyordu. Sonra Jandarma ekipleri gelince bizleri oradan çıkarttılar. Oradan sağ çıkma ihtimalleri yok, kötü bir patlama oldu. Herkese geçmiş olsun" dedi. Gazi Özgür’se saat 20.00-21.00 sıralarında yüksek bir patlama sesi duyduğunu ifade ederek, "Bir de yoğun bir sis ve hafif bir yağmur vardı. Patlamanın neticesini bilemediğimizden dolayı anlık haberler yayılmaya başladı. Haberler yayılmaya başlayınca arabaya bindim. Bölgede Jandarma ekipleri dronlarla arama yapıyorlardı. Deprem oluyor ve depremden önce gelen patlama sesi gibi bir ses geldi. Kalıntıları ilk gençler görünce Jandarmaya haber vermişler. Jandarma da olay yerine geldi ve herkesi uzaklaştırdı. Uçağın enkazı bulundu" diye konuştu. Olayı anlatan Gökhan Tekin ise, "Otelde teknik servis olarak çalışıyorum. Bir patlama sesi duydum. Otelde doğalgaz patlaması oldu diye bizim otelin ismini verdiler. Bizim otelde öyle bir patlama olmadı. Sonra uçak düştüğünü söylediler. Uçak parçaları vardı, ceset vardı jandarma sokmadı bizi oraya. Ses büyüktü, deprem oldu ya da bomba patladı sandık ama sonradan uçağın düştüğünü öğrendik" şeklinde konuştu.
Ankara İletişin Başkanı Duran’dan düşen uçakla ilgili açıklama İletişim Başkanı Burhanettin Duran, Libya Genelkurmay Başkanını taşıyan uçağın düşmesi ile ilgili sosyal medya hesabından açıklama yaptı. İletişim Başkanı Duran, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, uçağın elektrik arızası nedeniyle acil durum bildirdiğini belirterek, "23 Aralık 2025 günü Libya Genelkurmay Başkanı Orgeneral Muhammed Ali Ahmed Al Haddad ve maiyetindeki dört kişi ile üç mürettabatı taşıyan bir özel jet, 20:17’de Esenboğa havalimanından kalktıktan sonra 20:33’te hava kontrol merkezine elektrik arızasından kaynaklı acil durum bildirmiş ve acil iniş talebinde bulunmuştur. Uçak hava kontrol merkezi tarafından tekrar Esenboğa havalimanına yönlendirilmiş ve havalimanında gerekli önlemler alınmaya başlamıştır. Acil iniş için alçalmaya başlayan uçak 20:36’da radar ekranından kaybolmuş ve sonrasında irtibat kurulamamıştır" ifadelerine yer verdi. Olay yerinde gerekli çalışmaların devam ettiğini ve sadece resmi makamlar tarafından yapılan açıklamalara itibar edilmesi gerektiğini vurgulayan Duran, "İçişleri Bakanlığımıza bağlı ekiplerce başlatılan arama faaliyetleri sonucunda düştüğü anlaşılan uçağa ait enkaza ulaşılmış olup, ilgili tüm kurumlarımızca gerekli çalışmalar titizlikle sürdürülmektedir. Bu süreçte başta basın-yayın kuruluşlarımız olmak üzere kamuoyumuzun sadece resmi makamlar tarafından yapılan açıklamalara itibar etmesi; bunun haricinde sosyal medyadaki teyitsiz bilgi, spekülasyon ve komplo teorilerini dikkate almaması, dezenformasyon girişimlerine prim verilmemesi adına oldukça önemlidir" ifadelerini kullandı.
Kars Masalsı yolculuğun son durağı: Turistik Doğu Ekspresi Kars’ta coşkuyla karşılandı Türkiye’nin en prestijli demiryolu rotalarından biri olan ve Ankara’dan yola çıkan Turistik Doğu Ekspresi, kış sezonunun en yoğun seferlerinden birini tamamlayarak son durağı olan Kars’a ulaştı. Yaklaşık bin 300 kilometrelik etkileyici bir parkuru geride bırakan tren, Kars Garı’nda büyük bir coşkuyla karşılandı. Yolcuları Kars Garı’nda karşılayan Vali Ziya Polat, yolculara hoş geldin dileklerini ileterek karanfil takdim etti. Kars’a Ankara’da geldiğini ifade eden İrem Büğrü, "Ankara’da Kars’a turistik tren ile geldik. Her şey çok güzeldi. Çok güzel karşılandık. Kars halkına teşekkür ediyorum" dedi. "Sevgi dolu sıcak bir karşılama ile bu ayazı hiç hissetmedik" Turistik Doğu Ekspresi ile Kars’a gelen TCDD Taşımacılık Genel Müdür Yardımcısı Şems Çakıroğlu, "Biz Kars’a trenimizi dün Ankara’dan 13.55’de yola çıkardık. Yüzlerce kişiyle beraber inanılmaz keyifli, neşeli bir yolculukla buraya kadar geldik. Öncesinde Erzincan’a uğradık. Erzurum’a uğradık. Kars’a geldik, inanılmaz sevgi dolu sıcak bir karşılama ile bu ayazı hiç hissetmedik. Çok teşekkür ediyorum" diye konuştu. Kars’ın marka şehir olduğunu dikkat çeken Vali Ziya Polat, "Kars’ın soğuk gecesinde sıcak bir karşılama ile Turistik Doğu Ekspresi Kars’a, Kars’ta Turistik Doğu Ekspresi’ne kavuştu. Tabi Kars’ın en önemli turizm markalarından biri olan Turistik Doğu Ekspresi buraya yolcu edenlere teşekkür ediyoruz. Gazi Kars’ımız Ani, Çıldır, Sarıkamış, Şehitler diyarı Baltık mimarisi ile bu bölgenin, ülkemizin en önemli turizm destinasyonlarından biri artık, bu turizm merkezi olma yolunda tabi ki Turistik Doğu Ekspresi başlangıç noktası, buraya çok büyük bir marka kattığını hepimiz biliyoruz. Kars’a gelen misafirlerimize hoş geldiniz diyoruz" şeklinde konuştu. Daha sonra gar binasına geçen yolcuları burada aşıklar türküleriyle karşıladı. Yolcular son olarak çıkıştı ateşle yakılan Kars yazısıyla otellerine uğurlandı. Öte yandan, Turistik Doğu Ekspresi’nin şehre gelişiyle birlikte Kars’taki otellerde doluluk oranları yüzde 100 seviyesine ulaştı. Geceyi Kars’ta geçirecek olan yolcular sabahın ışıklarıyla sırasıyla UNESCO Dünya Miras Listesi’ndeki tarihi şehir Ani Ören Yerini gezecek. Donmuş Çıldır Gölü üzerinde atlı kızak keyfi yapacak. Kars Mutfağının olmazsa olmazı Kaz eti ve gibi yöresel lezzetlerin tadına bakacak.