GÜNDEM - 01 Ekim 2014 Çarşamba 10:44

Metro kazasında demir çubuk ayrıntısı

A
A
A
Metro kazasında demir çubuk ayrıntısı

Yrd. Doç. Dr. Fahri Erenel, Seyrantepe-Sanayi Mahallesi arasındaki metro kazasının tadilat sırasında sabitlenmeyen veya zamanla sabitlendiği yerden kurtulan bir demir çubuğun araca girmesi sonucunda meydana gelmiş olabileceğine dikkat çekti.

İstanbul’da Yenikapı-Hacıosman metro hattında Seyrantepe-Sanayi Mahallesi arasında meydana gelen metro kazasının ardından 4 aydır kapalı olan güzergahtaki seferlerin ne kadar güvenli olduğu tartışılmaya başlandı. Olayda herhangi bir ihmalin olup olmadığı sorgulanırken, İstanbul Kemerburgaz Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Fahri Erenel kazanın tadilat sırasında sabitlenmeyen veya zamanla sabitlendiği yerden kurtulan bir demir çubuğun metro aracına hızla girmesi sonucunda meydana gelmiş olabileceğini söyledi. Kazanın 4 aylık tadilatın bitişinden kısa bir süre sonra meydana gelmesinin çalışma alanındaki gerekli risk analizinin tam anlamıyla yapılmadığının göstergesi olabileceğini belirten Erenel, metronun sürücüsüne çalışmanın olduğu bölgeden geçişte dikkatli veya düşük hızda seyir için gerekli talimatların verilmesinin ve sürücünün hızlı reaksiyonunun kazanın hafif atlatılmasında önemli bir paya sahip olduğuna dikkat çekti.

“İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ TEDBİRLERİ ÖRNEK ALINACAK DÜZEYDE”
İstanbul metrosunda tünel inşaatlarının başlama sürecinden itibaren örnek alınabilecek düzeyde bir iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin uygulandığını ifade eden Erenel, “6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun yürürlüğe girmesinden yaklaşık 10 yıl öncesine ait metro 1. aşama 1. kısım, yani Mecidiyeköy-Gayrettepe çalışmalarının 1993 yılına ait verileri incelendiğinde yıl içinde 3 bin 915 kişinin çalıştığı şantiyede gerçekleşen 21 iş kazası arasında ölümle sonuçlanan iş kazasının olmadığı, kazaların hafif yaralanma şeklinde gerçekleştiği görülmektedir. Çalışma süresince hava analizleri, toz ölçümleri dahil günümüzde ihmal edilen birçok ölçümlerin titizlikle yapıldığı ve ölçüm sonuçlarının belirlenen limitlerin altında olduğu kayıtlardan anlaşılmaktadır” ifadelerini kullandı.

“YARALIYA İLK MÜDAHALEYİ ÇALIŞANLAR YAPMALI”
İnşaat alanında çalışanlar olmasına rağmen yaralıya uzun süre müdahale edilmemesinin yönetmeliklerdeki ilkyardım konularındaki eksikliklerden kaynaklandığını belirten Erenel, “Kazadan sonra inşaat bölgesinde çalışanların olmasına rağmen yaralıya müdahale ve yolcuların tahliyesinde ‘İş yerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik’ ile ‘Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği’nde yer alan esaslar uygulanmadı. Yaralının uzun süre müdahale yapılmadan bekletilmesi özellikle Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik’te yer verilen ilk yardım ile ilgili konularda ciddi bir eksiklik veya uygulama eksikliği olduğunu düşündürmektedir” diye konuştu.

ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER
Yrd. Doç. Dr. Fahri Erenel, metro alanlarında gerçekleşen inşaatlarda alınması gereken önlemleri şu şekilde sıraladı: “Günümüzde metro inşaatlarında alınması gereken asgari iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerine 2013 yılında yürürlüğe giren Yapı İşlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetmeliği’nde yer verilmiştir. Yönetmelik gereği tedbirlerin proje hazırlık aşamasından itibaren planlanması ve alınması gerekmektedir. Yeraltında yapılan bu tür çalışmalarda sağlık ve güvenliği etkileyebilecek her türlü malzeme, ekipman ile bunlara ait parçaların güvenli ve uygun biçimde sabitlenmesi, acil çıkış yollarının planlanması, yeterli aydınlatma ve havalandırmanın sağlanması, işaretlemelerin yapılması, İş Yerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik gereği ilk yardım yapan çalışanların her an hazır bulundurulması, ilk yardım ve acil müdahale odası bulunması zorunluluk haline getirilmiştir.”

BANU EZBER
İSTANBUL (İHA)

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Düzce DİKAB Başkanı Faruk Özlü oldu Düzce İli Belediyeleri Katı Atık Birliği (DİKAB) Meclisi, ilk toplantısını gerçekleştirdi. Görev dağılımının yapıldığı toplantıda, Birlik Başkanlığına Düzce Belediye Başkanı Dr. Faruk Özlü seçildi. Düzce Belediye Meclis Salonunda gerçekleştirilen DİKAB Meclis toplantısına, Vali Selçuk Aslan, birliğe üye belediyelerin ve özel idarenin temsilcileri katılım sağladı. Kaynaşlı Belediye Başkanı Efdal Altundal başkanlığında yapılan toplantıda, yapılan gizli oylamada, DİKAB Başkanlığı’na Faruk Özlü getirilirken, Düzce İl Genel Meclisi Üyesi Şükrü Sert Meclis 1. başkan vekili, Akçakoca Belediye Başkanı Fikret Albayrak Meclis 2. başkan vekili seçildi. Katip Üye seçiminde ise Çilimli Belediye Meclis Üyesi Muhammet Kaplan ve Yığılca Belediye Meclis Üyesi Ercüment Şahin asil, Akçakoca Belediye Meclis Üyesi Sefer Tuzcuoğlu ve Gümüşova Belediye Başkan Yardımcısı Erkan Daymaz ise yedek üye olarak belirlendi. Birlik encümen üyeliğine de, İl Genel Meclisi Üyesi Şükrü Sert, Akçakoca Belediye Başkanı Fikret Albayrak, Kaynaşlı Belediye Başkanı Efdal Altundal ve Gümüşova Belediye Başkanı Kenan Sübekçi getirildi. Plan ve Bütçe Komisyonu ise, Yığılca Belediye Başkanı Selami Savaş, Beyköy Belediye Başkanı Fatih Ocak ve Çilimli Belediye Başkanı Yılmaz Yıldız’dan oluştu. Toplantıda, DİKAB Başkanlığı’na seçilen Özlü’ye proje ve protokol yetkisi de verildi. Faaliyet alanında sokak hayvanları da eklendi Öte yandan meclis toplantısında, Düzce İli Katı Atık Birliği’nde tüzük değişikliği kararı da alındı. Yapılan değişiklik ile Düzce’de katı atıkların bertarafı için kurulmuş bulunan ve Düzce Belediyesi, İl Özel İdaresi ve ilçe-belde belediyelerinin ortağı olduğu birliğin faaliyet alanına başıboş ve sahipsiz sokak hayvanları da eklendi.