GÜNDEM - 24 Ekim 2017 Salı 12:14

MTV 2018 araç vergisi ne kadar kaç TL? MTV 2018 hesaplama ödeme

A
A
A
MTV 2018 araç vergisi ne kadar kaç TL? MTV 2018 hesaplama ödeme

Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) kanunu TBMM'de kabul edildi. 2018 MTV ile ilgili yapılan değişiklikleri ve ücretlendirmeleri bu haberimizden öğrenebilir ve motorlu taşıtlar vergisi tutarını bu haberimiz aracılılığıyla yapabilirsiniz.

2018 MTV (Motorlu taşıtlar vergisi) geçtiğimiz günlerde yeniden belirlenmişti. Yeni araç vergilerine ilişkin tasarı plan ve bütçe komisyonunda kabul edildi. Buna göre 2018 yılında en düşük araç vergisi 743 lira olurken 1300 cc üzerindeki otomobillerde vergi oranı daha yüksek tutuldu. İşte 2018 yılı Motorlu Taşıtlar vergisi listesi. 

MTV 2018 araç vergisi ne kadar kaç TL? MTV 2018 hesaplama ödeme

2018 yılı Motorlu Taşıtlar vergileri Meclis'ten geçen tasarıyla kesinleşti. 2018 yılı MTV araç vergileri 1300 motora kadar olanlar için yüzde 15 zamlanırken üstündeki araçlarda ise yüzde 25 zam gördü. Tasarıyla otomobil, kaptıkaçtı, arazi taşıtları ve benzerlerinin vergilendirme usulü değiştirilerek, mevcut vergilendirme ölçütlerine taşıt değeri de eklendi. Bu araçlarda MTV için uygulanacak yeniden değerleme oranı ise 1300 cc altı araçlar için yüzde 15, 1300 cc üstü araçlar için ise yüzde 25 olarak uygulanacak.

Buna göre, MTV 1300 cc ve aşağısı araçlar için fiyatı 40 bini aşmayanlarda (1-3 yaş arası) 743 lira, fiyatı 40-70 bin lira arası olanlarda 817 lira, fiyatı 70 bini aşanlarda 892 lira olarak uygulanacak.

MTV, 1300 cc-1600 cc arası araçlar için fiyatı 40 bini aşmayanlarda (1-3 yaş arası) bin 294 lira, fiyatı 40-70 bin lira arası olanlarda bin 423 lira, fiyatı 70 bini aşanlarda bin 553 lira olacak.

MTV, 1601 cc-1800 cc arası araçlar için, fiyatı 100 bini aşmayanlarda (1-3 yaş arası) 2 bin 512 lira, fiyatı 100 bini aşanlarda 2 bin 741 lira; 1801 cc-2000 cc arası araçlar için fiyatı 100 bini aşmayanlarda (1-3 yaş arası) 3 bin 957 lira, fiyatı 100 bini aşanlarda 4 bin 317 lira; 2001 cc-2500 cc arası araçlar için fiyatı 125 bini aşmayanlarda (1-3 yaş arası) 5 bin 936 lira, fiyatı 125 bini aşanlarda 6 bin 476 lira olarak uygulanacak.

MTV, 4001 cc ve yukarısı araçlar için, fiyatı 475 bini aşmayanlarda (1-3 yaş arası) 32 bin 431 lira, fiyatı 475 bini aşanlarda 35 bin 379 lira olacak.

YENİ KABUL EDİLEN TORBA YASA İLE BERABER 2018 YILI MTV VERGİLERİ ;

Motorlu Taşıt Vergileri bin 300 ve altı araçlar için yüzde 15, diğer araçlarda ise değerleri üzerinden yüzde 10 arttırılacak.
 

MTV 2018 araç vergisi ne kadar kaç TL? MTV 2018 hesaplama ödeme

31 ARALIK 2017'DEN ÖNCE TESCİL EDİLEN ARAÇLAR NE KADAR VERGİ ÖDEYECEK?

31 Aralık 2017 tarihinden önce kayıt ve tescil edilen araçlar için 1 Ocak 2018'den itibaren uygulanacak MTV, 1300 cc ve aşağısı araçlar (1-3 yaş) için 743 lira, 1301 cc-1600 cc arası araçlarda bin 294 lira, 1601 cc-1800 cc arası araçlarda 2 bin 284 lira, 1801 cc-2000 cc arası araçlarda 3 bin 598 lira, 4001 cc ve yukarısı araçlarda 29 bin 483 lira olacak.

2018 MTV HESAPLAMA NASIL YAPILIR?

MTV hesaplama işlemleri yaparken, araç yaşı, araç modeli, araç silindir hacmi ve araç tip bilgilerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu bilgiler ışığında ilk 6 ayda ve ikinci 6 ayda ödenecek tutar bilgisine ulaşabilirsiniz.

2018 MTV HESAPLAMA İÇİN TIKLAYIN

Cem Radış/İHA

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Adana Başkan Kıvanç: “Adana’nın ihracatı 1 milyar dolara ulaştı” Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, Adana ihracatının 2024 yılı Nisan döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3,8 artış ile 238 milyon 702 bin dolara ulaştığını belirtti. Başkan Kıvanç, “Adana olarak Ocak-Nisan 2024 döneminde ise 2023 yılının aynı dönemine göre Adana ihracatı yüzde 7,9 artış ile 1 milyar dolara ulaşmıştır” dedi. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2024 yılı Nisan ayı ihracat verilerini değerlendiren Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, “Nisan 2024 Türkiye geneli ihracat incelendiğinde, Adana’nın yüzde 1,46 pay ile 12. Sırada yer aldığı görülmektedir. 2024 yılının ilk 4 ayında ise Adana’nın Türkiye’nin toplam ihracatına sağladığı katkı yüzde 1,39 olmuştur” dedi. Adana’nın ihracatında ilk 4 ayda tekstil sektörü lider 2024 yılının ilk 4 ayında Adana’dan yapılan ihracatta Tekstil ve Hammaddeleri 168 milyon 678 bin dolar ile ilk sırada yer aldığını belirten ADASO Başkanı Zeki Kıvanç," Bu sektörü 165 milyon 842 bin dolar ile Kimyevi Maddeler ve Mamulleri, 135 milyon 656 bin dolar ile Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri takip etti. Nisan 2024’te Adana’dan en fazla ihracat yapılan ilk üç sektör sırası ile; 40 milyon 477 bin dolar ile Tekstil ve Hammaddeleri, 36 milyon 64 bin dolar ile Kimyevi Maddeler ve Mamulleri, 33 milyon dolar ile Otomotiv Endüstrisi oldu.” dedi. En çok artış otomotiv endüstrisinde oldu 2024 yılının ilk 4 ayında 25 milyon dolar üzerinde ihracat gerçekleştiren sektörler arasında bir önceki yılın aynı dönemine göre en çok artış sağlayan sektörün yüzde 118 artış ile Otomotiv Endüstrisi olduğunu dile getiren Başkan Kıvanç bu sektörü sırasıyla yüzde 96,4 artış ile İklimlendirme Sanayii, yüzde 27,7 ile Hazır giyim ve Konfeksiyon sektörlerinin takip ettiğini söyledi. Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, Türkiye’nin ihracatından alacakları payı artırmak için kararlılıkla çalıştıklarını belirterek şunları ekledi: “2024 yılı itibariyle, Türkiye’nin endüstrisinin ilk soluğunu aldığı, tarımın ve sanayinin öncüsü Adana’nın önemi giderek artacak. Yaşanan artış sevindirici ama yeterli bulmuyoruz. Adana, yeni yatırım alanları ve mevcut üretim kapasitesiyle ülkemizin gelişimine en büyük katkıyı sağlayan lider şehirlerden biri konumunda. İnşallah önümüzdeki dönemlerde ihracatımız katlanarak artmaya devam edecek. Adanalı sanayicilerimizi, gerçekleştirdikleri ihracatla ülke ve bölge ekonomisine sağladıkları katkılardan dolayı tebrik ediyorum. Başarılarının artarak devam etmesini diliyorum."
İstanbul Züccaciyede Anneler Günü heyecanı 12 milyar dolarlık büyüklüğü bulunan züccaciye sektörü, en çok dış ticaret fazlası veren 5 sektör olmasının yanı sıra en çok markalaşan 2 sektörden de bir tanesi. İhracat sıralamasında dünyanın ilk 10 ihracatçısı konumunda olan sektör, iç pazarda da markalaşarak büyümeye devam ediyor. Türkiye’deki güçlü çeyiz kültürü ve değişen trendler iç pazarda hareketliliği sağlarken yaklaşan Anneler Günü’yle birlikte sektörde de hareketlilik başladı. Anneler Günü’nde en çok airfryer, çay kahve makinesi gibi küçük eletrikli ev aletleri, ev tekstili, mutfak eşyaları gibi ürün grupları satılıyor. Züccaciyeciler Derneği Başkanı Mesut Öksüz, sektörün iç pazarda satış ivmesini en çok Anneler Günü’nde ve düğün alışverişinde artırdığını belirtti. Bu dönemde internetten satışların da yoğunlaştığına ve Anneler Günü’nde satışlarda yüzde 50’lik bir artışın yaşanacağına dikkat çeken Öksüz, 7 milyar dolar ihracat hedefi doğrultusunda ihracata yüzde 20’lik katkı sağlayan “Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Zirvesi”nin 13.’sünü Antalya’da düzenleyeceklerini de sözlerine ekledi. Öksüz, “Düzenlediğimiz zirveler her yıl ihracatımıza yüzde 20’lik bir katkı sunuyor. Zirvelerimize genellikle Almanya, Kuveyt, Mısır, ABD, Rusya, Arjantin olmak üzere 50 ülkeden 120’den fazla yerli ve yabancı satın almacı firma, yaklaşık 5 binin üzerinde görüşmek yapmak üzere bir araya geliyor. Dünyanın en büyük ihracatçı ülkeleri arasında 8. sıradayız. Kilogram başına ihracatımızı 3,38 dolardan 3,75 dolara çıkardık. En çok ihracat yaptığımız ülkelere baktığımızda da ihracatımızın yüzde 58’ini AB ülkelerine gerçekleştiriyoruz. Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa’da en çok ihracat yaptığımız ilk 3 ülkedir. Markalaşma, ürün kalitesi konusunda Türk ürünleri iyi bir konumda. Avrupa’daki konumumuz Türk ürünlerinin kalitesini ve algısını gösteriyor. Camda dünya ikincisi, dünya beşincisi şirketlerimiz var. Porselende, çelikte, plastikte çok önemli firmalarımız var. Bunlar her yıl kendilerini geliştirerek önemli yatırımlarla büyümeye devam ediyor. Artan navlun fiyatları karşısında ve lokasyonun da gücüyle ihracat hedeflerimize ulaşmak anlamında önümüzde hiçbir engel bulunmuyor” dedi.
İstanbul CarrefourSA küçük esnafı destekleyen bayilik sisteminin 400’üncü bayisini hizmete açtı Sabancı Holding iştiraki CarrefourSA, küçük esnafı destekleyen bayilik sistemiyle 400’üncü bayisini hizmete açtı. Türkiye perakende sektörünün önde gelen markalarından CarrefourSA 60 ilde 1.100 mağazası ve 11 bin çalışanıyla, müşterilerine 50 binden fazla ürün çeşidi sunarak, küçük esnaf ve girişimciyi desteklediği bayilik sistemiyle büyümeye devam ediyor. CarrefourSA, küçük ve orta ölçekli esnaf ve girişimcilere CarrefourSA güvencesiyle ticaret yapma imkânı sunduğu bayilik sisteminde 400. bayisini İstanbul Bakırköy’de açtı. CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum, “Sektörümüzün sürdürülebilirliği için ekonomik kalkınmayı desteklememiz gerekiyor. Bu doğrultuda, organize gıda perakendesini daha güçlü hale getirmek için küçük esnaf ve girişimcinin sisteme dahil olması çok önemli. Hayata geçirdiğimiz bayilik sistemiyle esnaf ve girişimciye CarrefourSA güvencesiyle ticaret yapma imkânı sunuyoruz. Bulunduğu bölgeyi ve mahalleyi en iyi bilen esnaflara, CarrefourSA güvencesini sağlayarak ailemizin bir parçası haline getiriyoruz” dedi. Bayilik sistemimize dahil olan girişimcilerden bayilik bedeli almıyor, ticari faaliyetlerini destekliyoruz Organize gıda perakende sektörünün yanı sıra Türkiye ekonomisi için de bayilik sisteminin çok değerli olduğunu söyleyen Batum, açıklamalarına şöyle devam etti: “Bayilik sistemini organize gıda perakende sektöründe ilk biz hayata geçirdik. Bu sistemle tüketicilerimizin CarrefourSA kalitesi ve deneyimine erişimini kolaylaştırırken, küçük esnaf ve girişimciye kârlı bir yatırım imkânı, bulundukları bölgeye ise istihdam fırsatı sağlıyoruz. Sektörümüzün geleceği ve sürdürülebilirliği için öncülük yaptığımız bayilik sisteminin en büyük avantajı ise esnaf ve girişimcinin hem uluslararası Carrefour hem de Sabancı markasının gücünü arkasında hissetmesi. Bilgi birikimimiz, lojistik ağımız, pazarlama iletişimimiz ve dijital teknoloji altyapımızla esnafımız CarrefourSA markası altında ailemizin bir parçası oluyor. Ürün ve stok yönetimi, IT sistemleri, lojistik süreci, tasarım ve muhasebe gibi tüm konularda esnafımıza destek vererek, bulunduğu bölgede doğru ürünü, CarrefourSA kalite ve güvencesiyle tüketiciye sunmasını sağlıyoruz. Bunun yanı sıra CarrefourSA olarak sahip olduğumuz büyük satın alma gücü sayesinde de bayilerimiz ürünlere çok daha uygun fiyatlarla ulaşabiliyor ve müşterilerimize de aynı fiyat avantajını yansıtabiliyor. Üç yıllık hedefimiz olan 1.000 bayiye emin adımlar ile ilerliyoruz, bayilik sistemimize ve CarrefourSA güvencesine olan bu ilgiden dolayı mutlu ve gururluyuz. Önümüzdeki dönemlerde de 60 olan kadın bayi sayımızı da artırarak bayilik sisteminde küçük esnaf ve girişimcilerle büyümeye devam edeceğiz.”