SPOR - 20 Eylül 2019 Cuma 16:25

Mustafa Cengiz: 'İlk kanı kim akıttı ona bakmamız lazım'

Mustafa Cengiz: 'İlk kanı kim akıttı ona bakmamız lazım'

Galatasaray Başkanı Mustafa Cengiz, Türk futbolunda kavga, kaos ve problem istemediklerini belirterek, "Bu tip şeylerde ilk kanı kim akıttı, ilk kanı yumruğu attı ve ilk ateşi kim yaktı ona bakmamız lazım. Biz genellikle hiçbir camiaya kötü söz etmeyiz" dedi.

Galatasaray Başkanı Cengiz, sponsorluk anlaşmasının imza törenin ardından güncel konularla ilgili açıklamalarda bulundu. Fenerbahçe Başkanı Ali Koç’un PFDK’ya sevk edilmesinin sorulması üzerine Başkan Cengiz, "Ben bir şey diyemem. Orada gerekli yanıtı verdim. Türk futbolunda kavga, kaos, ve problem istemiyoruz. Bu tip şeylerde ilk kanı kim akıttı, ilk kanı yumruğu attı ve ilk ateşi kim yaktı ona bakmamız lazım. Biz genellikle hiçbir camiaya kötü söz etmeyiz. Ama bize saldırdığında da, ki camia değil saldıran bir yönetici. O yöneticiye usulünce yanıt vermeye çalışırız. Bu tip söylemlerden Türk futbolunun arınması lazım. Ülkemizin huzura, barışa ihtiyacı var. Biz Fenerbahçeli, Beşiktaşlı, Trabzonsporlu kardeşlerimizle yan yana futbol izleyen bir nesilden geliyoruz. Bunun devam etmesi lazım. Ülke puanında kritik noktaya geldik. Sıralamada 11. sıraya geriledik. Bu Şampiyonlar Ligi’ne giden takımın ön eleme oynaması demek. Türkiye, futbol ile yatıp kalkan bir ülke. Doğru yönlendirelim. Herkese saygı duyuyoruz. Biz hiç kimseden de çekinmeyiz. Biz huzur ve barış içinde ülkemizin ve futbolumuzun değerinin yükseldiği bir yarış istiyoruz. Bunu yurt dışında görüyoruz. Yurt dışında herkes Galatasaray’a sevgi, saygı sıcak yaklaşım içinde. Brugge’ün tarihi anı oldu. Kente renk geldi. Bu bir güzellik. Galatasaray ve Türk futbolu, hem Avrupa futboluna hem Türk futboluna hem de dünya futboluna katkı verecek hale gelmeli. Kişisel çatışmadan kaçınmalıyız. Taraftarların, camiaların kardeşliği esastır. Rakibe saygı, kendine saygıdır. Bu yarışta başarılı olacağını diliyoruz" diye konuştu.

"Görüşmeleri sürdürüyoruz"
Riva ve Florya arazileri hakkında yapılacak divan toplantısı hakkında da konuşan Cengiz, "Hem mali hem sportif hem de idari olarak başarılı olmak için gece gündüz çalışıyoruz. Olağanüstü bir talep ver. Riva ve Florya evimiz ve barkımız. Bu konuda çok hassasız. Riva ve Florya’daki evimizi sattık. Bazı yorumlar okuyorum, üzülüyorum. Müthiş bir yanlış algı ve algı yönetimi var. Galatasaray milyar dolar değerindeki evini, barkını satmıştır. Beklentileri vardır. Emlak Konut’un da beklentileri vardır. Görüşmeleri sürdürüyoruz. Galatasaray’ın hayrına çözümde olacağız. Bu çözümde Galatasaray’ın hayrına olacak. Kimseye zarar vermeden" şeklinde konuştu.

Oğuzhan Ort - Ozan Buğra Koşar - Mehmet Şirin Topaloğlu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Mercedes-Benz Türk, Ampute Futbol Milli Takımı’nı Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda ağırladı Mercedes-Benz Türk, 2022 yılından bu yana resmi ulaşım sponsorluğunu yürüttüğü Ampute Futbol Milli Takımı’nı Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda ağırlayarak, milli takıma 2024 Ampute Futbol Avrupa Şampiyonası öncesi moral desteği verdi. Türk sporunu ileriye taşıma hedefiyle farklı spor branşlarında milli takımlara desteğini otuz yıla yakın süredir kesintisiz sürdüren Mercedes-Benz Türk, 2022’den bu yana resmi ulaşım sponsorluğunu yürüttüğü Ampute Futbol Milli Takımı’nı, Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda ağırladı. 2024 Ampute Futbol Avrupa Şampiyonası öncesi millilere ve teknik ekibe moral vermek için gerçekleştirilen buluşmaya Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, Mercedes-Benz Türk Otobüs Üretiminden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Bülent Acicbe, Mercedes-Benz Türk yöneticileri, Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu Başkanı Alpaslan Erkoç ve federasyon yetkilileri katıldı. Etkinlikte konuşma yapan Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün, “Otuz yıla yakın süredir farklı spor branşlarında milli takımlarımıza desteğimizi kesintisiz sürdürüyoruz. Sporun, toplumların gelişmesinde ve daha sağlıklı nesillerin yetişmesinde ne kadar önemli bir rolü olduğunu biliyor, her zaman sporun ve sporcunun yanında olmaya devam ediyoruz. 2022 yılından bu yana da, adını spor tarihine altın harflerle yazdırmış, Dünya Şampiyonu olan Ampute Futbol Milli Takımımızın yanında olmaktan büyük mutluluk ve gurur duyuyoruz. Sınır tanımayan takımımızın Avrupa Şampiyonası yolunda yeni zaferler kazanacağına yürekten inanıyor ve bu yolda kendilerine başarılar diliyoruz. Geçmişte olduğu gibi bu yıl da başarıya giden yollardan birlikte geçmeye devam edeceğiz” dedi. Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu Başkanı Alpaslan Erkoç da, “Sporda başarı birliktelik duygusuyla, inançla ve çok çalışarak geliyor. Başarı bir süreç işi ve bu süreçte gelen her destek daha hızlı ilerlememizi sağlıyor. Ampute Futbol Milli Takımımız 2017 ve 2021 yıllarında Avrupa Ampute Futbol Şampiyonu olarak, 2022 yılında ise İstanbul’da düzenlenen Ampute Futbol Dünya Kupası’nda elde ettiği birincilik ile adını sahalara altın harflerle yazdırdı. Şimdi önümüzde yeni bir hedef var. Ülkemize yeni zaferler kazandıracağımıza inanıyor ve tüm Mercedes-Benz Türk ailesine destekleri için teşekkürlerimi sunuyorum” ifadelerini kullandı. Milli Takım, otobüs üretimi ve son teknolojiler hakkında bilgi ldı Milli Takım, teknik heyet ve federasyon yetkilileri, Daimler Buses’ın dünyadaki en büyük otobüs üssü olan Hoşdere Otobüs Fabrikası’nı gezerek üretim ve son teknolojiler hakkında detaylı bilgi alırken, çalışanlarla da hatıra fotoğrafı çektirdi.
Sivas Anadolu’nun El Hamrası 9 yıllık hasretin sonunda ibadete açıldı Sivas’ın Divriği İlçesine bulunan ve Anadolu’nun El Hamrası olarak nitelendirilen Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası 9 yıllık yenileme çalışmalarının ardından ziyarete ve ibadete açıldı. Sivas’ın Divriği ilçesinde 1228 tarihinde Anadolu Selçukluları zamanında Selçuklulara bağlı Mengücekli Beyliği döneminde Mengücek şahı Süleyman Şah’ın oğlu Ahmet Şah ve eşi Melike Turan Hanım tarafından yaptırılan Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası, 9 yıllık restorasyon çalışmalarının ardından bugün düzenlenen törenle ziyaret ve ibadete açıldı. 201 Vakıflar Haftası 100. Yıla Özel 201 Eser Toplu Açılış Töreni çerçevesinde gerçekleşen açılışı uzaktan bağlantı yöntemiyle Cumhur Başkanı Recep Tayyip Erdoğan yaptı. “Herkes mutlaka görmeli” Açılış programı öncesi semazenler tarafından sema gösterisi yapıldı, mevlit okundu. Programda konuşan Sivas Valisi Dr. Yılmaz Şimşek, “Bu eşsiz eserin UNESCO Dünya miras listesine ülkemizden giren ilk eser olan bu eserin restorasyonunda emeği geçen Vakıflar Bölge Müdürlüğümüze bu eserin restorasyonunu yapan firmamıza, işçisinden mühendisine, mimarına kadar herkese teşekkür ediyorum. İnşallah bu eseri, bizden sonraki nesillerde aynı şekilde koruyarak gelecek nesillere aktaracaklardır. Ben yine bu eserin varisi Ahmet Şahı, eşi Melike Turan’ı ve bu eseri meydana getiren Mimar Ahlatlı Hürrem Şahı da bu vesileyle rahmetle, şükranla anıyorum. Allah onlardan razı olsun diyorum. Bu vesileyle herkesi Anadolu’nun El Hamrası dediğimiz eşsiz eseri yerinde görmeye davet ediyorum.” dedi. UNESCO’nun Türkiye’de koruma altına aldığı ilk eser Dünyada eşi benzeri bulunmayan cami UNESCO tarafından Türkiye’de koruma altına alınan ilk eser olma özelliği taşıyor. Avrupalı bazı bilim adamlarınca "Anadolu’nun Elhamrası" olarak da nitelendirilen bu cami 800 yıldır ihtişamını korurken üzerinde işli birbirinden farklı 10 bin motifle kendine hayran bırakıyor. Yerli ve yabancı turistlerin uğrak mekanı, Anadolu erken dönem mimarisinin seçkin örneklerinden Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası, taş bezemeleri, 3 boyutlu geometrik stilleri, mimari özellikleri ve manevi havasıyla "şaheser" olarak nitelendiriliyor. Akıl hastaları sesle tedavi ediliyordu Orta çağın karanlık Avrupa’sında akıl hastaları yakılarak öldürülürken 8 asır önce inşa edilen Divriği Ulucami ve Darüşşifasında ise akıl hastaları sesle tedavi ediliyordu. Evliya Çelebi’nin, "Methinde diller kısır, kalem kırıktır" sözleriyle anlattığı Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası’nın özel bir ekip tarafından yürütülen restorasyonu 9 yıl sürdü.