DÜNYA - 21 Ekim 2021 Perşembe 17:17

Nepal ve Hindistan'ı vuran sel ve heyelan felaketinde can kaybı 198’e ulaştı

A
A
A
Nepal ve Hindistan'ı vuran sel ve heyelan felaketinde can kaybı 198’e ulaştı

Hindistan ve Nepal’de geçtiğimiz haftanın sonundan bu yana devam eden şiddetli yağışların yol açtığı sel ve heyelan felaketinde toplam 198 kişi hayatını kaybetti.

Hindistan ve Nepal genelinde geçtiğimiz haftanın sonundan bu yana şiddetli yağış etkisini sürdürürken, mevsim normallerinin üzerinde seyreden yağışların yol açtığı sel ve heyelan felaketinde bilanço artıyor.

Nepal İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, 13 kişinin daha yaşamını yitirmesi ile ülkenin çeşitli noktalarında sel ve heyelan nedeniyle hayatını kaybedenlerin sayısının 101'e yükseldiği bildirildi. Açıklamada, 40 kişinin yaralandığı, 41 kişiden ise halen haber alınamadığı aktarıldı.

En çok can kaybı kaydedilen bölgenin 60 kişi ile Bagmati olduğu belirtilen açıklamada, söz konusu bölgeyi 31 ölümle Himalaya bölgesinin takip ettiği ifade edildi.

Nepal İçişleri Bakanlığı Afet Yönetimi Dairesi Başkanı Humkala Pandey yaptığı açıklamada, "Kayıtlarımıza göre, şu ana dek 101 kişi hayatını kaybetti. Bazı yerlere hala karayolu dahil hiçbir şekilde ulaşım gerçekleştirilemediği için gerçek zamanlı güncellemeleri öğrenmek için çalışmalarımız devam ediyor" dedi.

Pandey, heyelan ve selin etkili olduğu bölgelerde kayıpları arama çalışmalarının sürdürüldüğünü ifade ederek, 2 bin 232 evin sel suları altında kaldığını söyledi. Pandey ayrıca, 49 ev, 8 ahır, 6 köprü ve 3 devlet dairesinde de hasar meydana geldiğini aktardı. Resmi verilere göre, geçtiğimiz pazar gününden bu yana toplam bin 177 kişi evlerinden oldu. Sel ve heyelanlarda toplam 139 büyükbaş hayvanın telef olduğu da belirtildi.

Hindistan’da can kaybı 97’ye ulaştı

Hindistan'ın güneyindeki Kerala eyaletinde şiddetli yağışların yol açtığı sel ve toprak kaymalarında hayatını kaybedenlerin sayısının 42’ye, kuzeydeki Uttarakhand eyaletinde ise 55’e yükseldiği bildirildi.

Böylece iki eyalette meydana gelen sel ve toprak kaymalarında hayatını kaybedenlerin toplam sayısı 97’ye ulaşmış oldu.

Her iki eyalette de sel ve toprak kaymaları nedeniyle yollar ve köprülerin sular altında kaldığı, çok sayıda kişiden halen haber alınamadığı belirtildi. Normalde ekim ayının tamamında 30.5 mm yağış gören Uttarkand’da bu hafta 24 saatte 328 mm yağış kaydedildi.

Hindistan Başbakanı Narendra Modi sosyal medya hesabından sel ve heyelanda hayatını kaybedenler için taziye mesajı yayınladı. Modi mesajında, "Uttarakhand'in bazı bölgelerinde şiddetli yağış nedeniyle yaşanan can kayıplarından dolayı ıstırap içindeyim. Yaralıların bir an önce sağlığa kavuşmasını umuyorum” dedi.

Binod Prasad Adhikari
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara HÜRJET’in Test Pilotu Orhan Boran, Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu HÜRJET’in Test Pilotu Orhan Boran Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu. Boran, “HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum” dedi. Türkiye’nin ilk jet motorlu uçağı olan HÜRJET’in test pilotlarından Orhan Boran, 26 Nisan Dünya Pilotlar günü kapsamında İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine özel açıklamalarda bulundu. HÜRJET’in ilk uçuş anlarında neler yaşadığını aktaran Boran, test pilotluğunun önemine de dikkati çekti. “Şimdi bu sonuçları biz yazıyoruz” Test pilotluğuna geçiş sürecini anlatan Orhan Boran 2021 yılından bu yana TUSAŞ’ta test pilotu olarak görev yaptığını belirterek, “Pilotluk mesleği genel olarak disiplin isteyen bir meslek. Sürekli konsantre olmak zorundasınız, dikkatli olmak zorundasınız. Hata yapma şansınız çok fazla olmayabiliyor. Test pilotluğu özelinde ayrı bir eğitim gerektiriyor. Yıllarca operasyonel pilot olarak görev yaptık. Fakat TUSAŞ’ta ilk test pilotu olarak görev yapmaya başladığımızda ön şartlardan bir tanesi test pilotluğu eğitimi almamızdı. Bunun için şirketimiz 1 yıl süren kategori 1 test pilotluğu kursuna gönderdi. Oradaki eğitimimizi tamamladıktan sonra 2022 yılında tekrar döndükten sonra HÜRJET’e geliştirme safhasında yerdeki işlerinde, simülatörlerinde, motor çalıştırma ve taksi faaliyetlerinde görev aldım. Test pilotu olarak aslında daha önce hiç uçmamış bir uçağın, neler yapacağını bilmediğiniz bir uçağın, farklı dinamikleri olan bir uçağı test ediyorsunuz. Biz yıllarca bize hangi uçak geldiyse, hangi uçakla uçmamız istendiyse o uçaklarla uçtuk. Bunların hepsinin testleri yapılmıştı, sonuçları biliniyordu. Şimdi bu sonuçları biz yazıyoruz. İnşallah Hava Kuvvetleri envanterine de sonuçlarından emin olarak vermeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı. “HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum” HÜRJET’in ile gerçekleştirdiği ilk uçuştan bahseden Boran, “HÜRJET’i takip uçağındayken gördüm. Tabi ayrı bir gurur. Şirketteki herkesin gözleri doldu. Çünkü Türkiye’nin ilk milli jet uçağıydı. Onun bu denli stabil uçması görmek, yer testleriyle birebir örtüştüğünü görmek çok güzeldi. Daha sonra kendim ilk uçuşu yaptığımda o bambaşka bir heyecan. 2000 yılında ilk yaptığım uçuşu hatırlarım. Bir de HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum. Büyük bir sorumluluğun üzerimizde olduğunu biliyorum. Gerçekten Türkiye’nin ürettiği ilk milli jetle uçmanın apayrı bir gurur olduğunu söyleyebilirim. Bununla alakalı söylenecek en güzel söz ‘İstikbal göklerdedir’ sözü” diye konuştu.