BASKETBOL - 26 Haziran 2019 Çarşamba 10:23

Pelin Derya Bilgiç: 'Bu sene neden madalya olmasın?'

A
A
A
Pelin Derya Bilgiç: 'Bu sene neden madalya olmasın?'

A Milli Kadın Basketbol Takımı oyuncusu Pelin Derya Bilgiç, Avrupa Şampiyonası’ndaki ilk hedeflerinin Olimpiyatlara kalmak olduğunu belirterek, “Bu sene neden madalya olmasın? Yaptığımız hazırlık maçlarında verdiğimiz sinyallere göre buna kapasitemiz var” dedi.

A Milli Kadın Basketbol Takımı, Letonya ile Sırbistan ortaklığında 27 Haziran - 7 Temmuz tarihlerinde düzenlenecek olan 2019 FIBA Kadınlar Avrupa Şampiyonası’nda C Grubu'nda İtalya, Macaristan ve Slovenya ile mücadele edecek. Bu turnuva öncesinde milli oyuncu Pelin Derya Bilgiç, İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine açıklamalarda bulundu. Güzel bir hazırlık dönemi geçirdiklerini belirten Bilgiç, performanslarının git gide arttığını söyledi. Gruptaki rakipler hakkında da görüşlerini ifade eden genç basketbolcu, “Avrupa Şampiyonası’nda sürpriz takımlar ortaya çıkabiliyor. O yüzden bütün takımlara aynı önemi verip, aynı ciddiyetle konsantre olmak lazım. İlk olarak İtalya ile oynayacağız. Slovenya ve Macaristan hafife alınacak rakipler değil. Slovenya ile daha önce hazırlık maçları oynadık. Onların da kalitesinin farkındayız. Macaristan ile hazırlık turnuvasında onların devşirme oyuncuları olmadan karşılaştık. Kalite olarak iyilerdi. Grubumuzdaki maçlar iyi olacak. Yenilmeyecek takımlar değil. Üç maçı da kazanırsak çok büyük avantaja sahip olacağız” diye konuştu.

“Bu sene neden madalya olmasın?”
Turnuvadaki hedefleri için ise 25 yaşındaki basketbolcu, şunları söyledi:
“Herkes final oynamak ister. Çok büyük mutluluk olur bizim için. Hedefleri adım adım konuşmak gerekiyor. Bizim hedefimiz ilk olarak Olimpiyatlara kalabilmek. Bunun için turnuvada 5., 6. olmak. Ama bizim hedefimiz bundan daha da büyük. Bu sene neden madalya olmasın? Yaptığımız hazırlık maçlarında verdiğimiz sinyallere göre buna kapasitemiz var diye düşünüyorum. Olursa ben şaşırmam açıkçası.”

“Tecrübesiz olduğumuz yerleri enerjimizle kapatacağız”
Takım olarak avantajlarının herkesin birbirini tanıması olduğunu belirten Pelin Bilgiç, “Uzun senelerdir beraber oynuyoruz. Altyapılardan beri beraberiz. Özellikle bu jenerasyon tamamıyla öyle diyebilirim. Bu çok büyük avantaj. Tecrübesiz olduğumuz noktalar var genç olmamızın verdiği durumdan dolayı. Ama bunu enerjimizle kapatmaya çalışacağız” değerlendirmesinde bulundu.  

Oğuzhan Ort - Bora Akyol - Mehmet Şirin Topaloğlu

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa Üniversite öğrencilerine ‘Çevre Akademisi’ Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Bursa Uludağ Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi işbirliğinde çevre mühendisliği öğrencilerinin teorik bilgilerin yanında uygulama alanlarını görmesi, çevre meselelerine karşı çözüm önerileri geliştirebilmeleri amacıyla ‘Çevre Akademisi’ projesine start verildi. Daha yaşanabilir ve daha yeşil bir Bursa için amacıyla çalışmalarını yürüten Büyükşehir Belediyesi, diğer kurumlarla işbirliği yaparak üniversite öğrencilerine kendilerini geliştirme imkanı da sunuyor. Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı, Bursa Uludağ Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi işbirliğinde ‘Çevre Akademisi’ projesi başlatıldı. Projeyle, çevre mühendisliği öğrencilerinin teorik anlamda edindikleri bilgileri uygulama alanlarında görmesi, şehrin çevre meseleleriyle ilgili çözüm önerileri geliştirmeleri ve Büyükşehir Belediyesi başta olmak üzere şehirde çevre yönetimi alanında yapılan çalışmalar hakkında bilgi edinmeleri amaçlanıyor. Projenin tanıtım toplantısına, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Ahmet Aka, Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanı Yıldız Odaman Cindoruk, üniversitelerin bölüm başkanları, akademisyenler ve projede yer alacak öğrenciler katıldı. Genel Sekreter Yardımcısı Ahmet Aka, projenin öğrencilere aldıkları teorik eğitimin pratiğe dönüşmesine büyük katkı sağlayacağını söyledi. Daire Başkanı Yıldız Odaman Cindoruk ise projenin içeriğiyle katılımcılara bilgi verdi. Proje çerçevesinde üniversitelerin ilgili bölüm yöneticilerinin katılımıyla 12 konu başlığından oluşan toplam 7 haftalık eğitim modülü oluşturuldu. Büyükşehir Belediyesi teknik personeli tarafından verilecek eğitim programlarının yanı sıra saha ziyaretleri ve atölye çalışmaları da yapılacak. Projenin bitiminde çalıştay düzenlenmesi ve öğrencilerden proje önerilerinin alınması planlanıyor.
Gaziantep Sabah bakırları, akşam iftar sofralarını süslüyor Gaziantep’te bakırcılık mesleğini icra eden kadınlar, sabah bakırları, akşam ise iftar sofralarını süslüyor. Gaziantep’te yaşayan Nurcan Keni, başlangıçta bir kursiyer olarak adım attığı el sanatlarıyla dolu bakırcılık mesleğini büyük bir tutkuyla icra ediyor. Her gün sabahın erken saatlerinde kurs atölyesine giderek bakır hediyelik eşyaları ustalıkla süsleyen Keni, bu işteki ustalığını ve özverisini gözler önüne seriyor. Kursiyer kadınlar arasında yer alan Nurcan Keni ve meslektaşları olan diğer kadınlar akşam saatlerine doğru evlerine döndüklerinde ise bir başka sanatla meşgul oluyorlar. Ürettikleri bakır ev eşyalarıyla iftar sofralarını şenlendiren bu kadınlar sofraları sanat ve lezzetle buluşturuyorlar. El emeği bakır işlemeleriyle donatılan yemekler, sadece birer yemek değil, aynı zamanda birer sanat eseri haline geliyor. “Hem aile ekonomime katkı sağlıyorum hem de burada huzur buluyorum” Severek yaptığı bakırcılık mesleği ile aile ekonomisine katkı sağladığını belirten Bakır Ustası Nurcan Keni, “8 yıldır burada bakır işliyorum. Kursiyer olarak başladığım bu işte parça başı olarak devam ediyorum. geçmişte meraklı olduğum bir meslekti bakır işlemeciliği bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine buraya geldim ve 8 yıldır devam ediyorum. Severek yapıyorum. Hem aile ekonomime katkı sağlıyorum hem de burada huzur buluyorum. Çalışma saatlerimiz esnek, istediğimiz saatte gelip gidebiliyoruz. Ailemizi aksatmadığımız gibi işimizi de yaparak para kazanabiliyoruz” dedi. “Sabah bakırları, akşam iftar sofralarını süslüyorüz” Sabah bakır işlediğini akşam ise iftar sofraları süslediğini söyleyen Bakır Ustası Nurcan Keni, “Sabah işe geliyoruz, işleyeceğimiz işleri alıyoruz bunlar genelde cezve, tencere, kazan, çaydanlık ve matara oluyor. Ramazan ayında çalışırken ise hiç etkilenmiyoruz. Çalışma saatlerimiz esnek olduğu için erkenden eve gidip iftar sofralarımızı hazırlayabiliyoruz. Gündüz burada bakır süslerken akşam ise kendi yaptığımız el emeği bakırlar ile iftar sofralarını süslüyoruz. Çevremdeki insanlardan çok güzel tepkiler alıyorum. Onlarda merak salıyorlar. Birçok arkadaşım ise buraya gelip başladı. Diğer insanlarında buraya gelerek başlamasını tavsiye ederim. Hem öğrenip hem de aile ekonomilerine katkı sunuyorlar” diye konuştu.
Ankara Cumhuriyet’ten bu yana öğrenci sayısı 53, öğretmen sayısı ise 93 kat arttı Cumhuriyet’in ilk yıllarında 361 bin 514 olan öğrenci sayısı, 2023’te yaklaşık 53 kat artarak 19 milyon 126 bin 106’ya; 12 bin 266 olan öğretmen sayısı da yaklaşık 93 kat artışla 1 milyon 146 bin 177’ye yükseldi. Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) hazırlanan "Cumhuriyetin 100. Yılında Geçmişten Günümüze Sayılarla Eğitim" isimli çalışmanın verilerine göre, Cumhuriyet’in ilk yıllarında 361 bin 514 olan öğrenci sayısı, 2023’te yaklaşık 53 kat artarak 19 milyon 126 bin 106’ya; 12 bin 266 olan öğretmen sayısı da yaklaşık 93 kat artışla 1 milyon 146 bin 177’ye yükseldi. 1923-2023 yılları arasında eğitimde tarihi süreç içerisinde sağlanan gelişmelerin yer aldığı çalışma, Bakanlığın "https://yuzuncuyilgalerisi.eba.gov.tr" adresinden yayımlandı. Çalışmada, Cumhuriyet’in kuruluşundan bugüne kadar eğitim sisteminin verileri yer aldı. Çalışmada, Türk eğitim sisteminin 100 yıllık gelişim süreci, "bütçe", "okul öncesi", "ilkokul", "ortaokul", "ortaöğretim", "yükseköğretim", "özel öğretim", "özel eğitim", "yaygın eğitim", "uluslararası sınav sonuçları" konu başlıkları etrafında yıllar itibarıyla karşılaştırmalı olarak paylaşıldı. Derslik sayısı son yüzyılda 2 kat arttı Bu kapsamda 100 yıllık süreçteki resmi derslik verilerinin artışı dikkati çekti. Buna göre, 1923-2003’te 343 bin 194 olan derslik sayısı, 2023’te 613 bin 785’e yükseldi. Okul sayıları son yüzyılda 15 kat arttı Türkiye’de 1923-1924 eğitim öğretim yılında toplam 5 bin 133 okul bulunurken, 50 yıl sonra 1972-1973 eğitim-öğretim yılında bu sayı 43 bin 620’ye, Cumhuriyet’in 100. yılında ise yaklaşık 15 kat artarak 74 bin 549’a ulaştı. Öğrenci sayısı 53 kat arttı Geçen 100 yılda öğrenci sayılarındaki değişim de dikkati çekti. 1923-1924 eğitim öğretim yılında toplam 361 bin 514 öğrencinin bulunduğu Türkiye’de, 50 yıl sonra 1972-1973 eğitim-öğretim yılında 6 milyon 733 bin 890’a ulaştı. Cumhuriyet’in 100. yılının kutlandığı 2023-2024 eğitim öğretim yılında ise öğrenci sayısı yaklaşık 53 kat artarak 19 milyon 126 bin 106 oldu. Öğretmen sayısı 93 kat arttı Cumhuriyet’in ilan edildiği 1923-1924 eğitim-öğretim yılında ülkede toplam 12 bin 266 öğretmen görev yaparken, 50 yıl sonra 1972-1973 eğitim-öğretim yılında bu sayı 209 bin 49’a, Cumhuriyet’in 100. yılında ise yaklaşık 93 kat artışla 1 milyon 146 bin 177’ye yükseldi. 100 yıl sonra okul başına düşen öğrenci sayıları 1923-1924 yıllarında ilkokul başına düşen öğrenci sayısı 70’ten 220’ye, ortaokullarda 82’den 274’e, genel ortaöğretimde 54’ten 390’a, mesleki teknik ortaöğretimde 102’den 362’ye, yükseköğretimde ise 324’ten 1618’e çıktı. Öğretmen başına düşen öğrenci sayıları 1923-1924 ve 2022-2023 yılı verilerine karşılaştırmalı olarak bakıldığında, 1923-1924’te ilkokullarda 33 olan öğretmen başına düşen öğrenci sayısının, 2022-2023 eğitim öğretim yılında 18’e düştüğü, ortaokullarda 7’den 14’e, genel ortaöğretimde 2’den 13’e çıktığı, mesleki ve teknik ortaöğretimde ise 11’de sabit kaldığı görüldü. İlköğretimde okullaşma oranı verilere göre, 1927-2023 yılları arasındaki ilköğretimde okullaşma oranı 1927’de yüzde 23 iken 2023’te yüzde 95,29’a yükseldi. Şehir ve köy okulu sayıları Bakanlığın çalışmasında, şehir ve köy resmi ilkokul sayıları ve oranları da verildi. Buna göre, 1931-1932 yılında yüzde 18 olan şehir ilkokul oranı 2022-2023’e gelindiğinde yüzde 75,87’ye yükseldi; yüzde 82 olan köy ilkokul oranı ise 2022-2023’te yüzde 24,12’ye düştü. Burs miktarı son 20 yılda 20 kat arttı Çalışmada, 2002-2023 yılı ile 2023-2024 eğitim öğretim yılı arasında öğrencilere verilen burs bilgileri de özetlendi. Buna göre, 2002-2003 eğitim öğretim yılında 13,06 lira olan burs miktarından 109 bin 894 öğrenci yararlandı. 2023-2024 eğitim öğretim yılında ise burs miktarı bin 514,13 liraya, yararlanan öğrenci sayısı ise 365 bin 703’e yükseldi. Kütüphane sayısı 20 yılda 3 kat arttı 2002-2003 eğitim öğretim yılında ülkede 14 bin 478 olan kütüphane sayısı 2022-2023 eğitim öğretim yılında 3,3 kat civarında artışla 46 bin 828’e; 16 Bilim Sanat Merkezi (BİLSEM) sayısı yaklaşık 24,5 kat artarak 393’e; 2 bin 791 spor salonu sayısı yaklaşık 4,3 kat artışla 12 bin 206’ya, 21 bin 849 laboratuvar sayısı yaklaşık 2,42 kat artışla 52 bin 954’ye, 1489 pansiyon sayısı yaklaşık 2 kat artışla 3 bin 43’e çıktı.