SPOR - 24 Mart 2017 Cuma 16:57

Spor Toto Süper Lig'te en çok kırmızı kartı Bursaspor gördü

A
A
A
Spor Toto Süper Lig'te en çok kırmızı kartı Bursaspor gördü

Spor Toto Süper Lig’in 25 haftası geride kalırken, bu sezon en fazla kırmızı kart gören takım olarak Bursaspor öne çıktı. Yeşil-beyazlı ekip bu sezon 7 kez kırmızı kart görürken, rakipleri en çok kırmızı kart gören takım ise 7 kartla Fenerbahçe oldu.

Spor Toto Süper Lig’de bu sezon her takım en az 2 kez kırmızı kart gördü. Maçlarında en az kırmızı kart çıkan takımlar ise Gençlerbirliği ve Akhisar Belediyespor oldu. İki takım da rakiplerine karşı 2 kez sahada 10 kişi kalırken, rakipleri ise 1 kez kırmızı kart gördü. İşte Süper Lig’in kırmızı kart raporu

Beşiktaş: Gördüğü kırmızı kart: 2 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 5
Spor Toto Süper Lig'in lideri olan Beşiktaş, geride kalan 25 haftada maçları 2 kez 10 kişi olarak tamamladı. 2. haftada deplasmanda oynanan Atiker Konyaspor maçının 82. dakikasında Necip'in kırmızı kart görmesiyle 10 kişi kalan Beşiktaş bu maçı 2-2'lik beraberlikle tamamlamıştı. Siyah-beyazlı takım son hafta oynanan Antalyaspor karşılaşmasında da Aboubakar'ın 64. dakikada atılmasıyla 10 kişi kaldı. Beşiktaş bu maçtan da golsüz beraberlikle ayrıldı. Beşiktaş'ın bu sezon rakipleri 5 kez 10 kişi kaldı. Kara Kartal, rakiplerinin 10 kişi kaldığı Karabükspor, Kayserispor, Antalyaspor, Adanaspor ve Bursaspor maçlarını galibiyetle tamamlamayı başardı.

Medipol Başakşehir: Gördüğü kırmızı kart: 3 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 2
Bu sezon 3 kez maçlarını 10 kişi tamamlayan Başakşehir'in 2 maçında rakipleri de kırmızı kart gördü. Ancak rakiplerinin kırmızı kart gördüğü karşılaşmalar, Başakşehir'in de 10 kişi kaldığı maçlardı. Ligin ilk haftasında Emre Belözoğlu'nun atılmasıyla Fenerbahçe karşısında 10 kişi kalan Abdullah Avcı'nın ekibi, rakip takımdan Mehmet Topal'ın da oyun dışı kalmasıyla sayı dengesini sağladı ve maçı da 1-0 kazandı. Ligin 13. haftasında Antalyaspor'u konuk eden Başakşehir, rakibin 72. dakikasında 10 kişi kalmasına karşın, 80. dakikada Ferhat'ın atılmasıyla maçı 10 kişi tamamladı. Bu karşılaşma 2-2 beraberlikle sonuçlandı. Turuncu-lacivertliler, Osmanlıspor deplasmanında da karşılaşmayı 10 kişi tamamladı. Epureanu, maçın 90. dakikasında kırmızı kart görürken, Başakşehir deplasmanda 1-0 kazandı.

Galatasaray: Gördüğü kırmızı kart: 2 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 5
Bu sezon futbolcuları 2 kez kırmızı kart gören Galatasaray, 2-1 kaybettiği Karabükspor deplasmanında ve Antalyaspor ile dış sahada oynayıp 3-2 kazandığı maçta 10 kişi kaldı. Sarı-kırmızılıların rakipleri ise 5 kez mücadeleyi 10 kişi olarak tamamladı. Kasımpaşa, Gaziantepspor, Alanyaspor, Konyaspor ve Trabzonspor, Galatasaray ile oynadığı maçlarda 10 kişi kaldı. Sarı-kırmızılılar, rakiplerinin kırmızı kart gördüğü maçlarda 4 galibiyet ve 1 yenilgi elde etti.

Fenerbahçe: Gördüğü kırmızı kart: 2 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 7
Beşiktaş ve Galatasaray gibi Fenerbahçe de bu sezon 2 kez maçlarını 10 kişi tamamladı. Sarı-lacivertliler ilk hafta oynanan Medipol Başakşehir maçında ve ligin ikinci haftasındaki Kayserispor mücadelesinde karşılaşmayı 10 kişi olarak tamamladı. Başakşehir karşılaşmasında rakibi de 10 kişi kalan Fenerbahçe sahadan 1-0’lık mağlubiyetle ayrılırken, Kayserispor mücadelesini de 3-3’lük beraberlikle tamamladı. Fenerbahçe’ye karşı oynayan rakiplerden 7’si karşılaşmaları 10 kişi tamamladı. Başakşehir’in dışında Alanyaspor, Karabükspor, Rizespor, Trabzonspor, Bursaspor ve Osmanlıspor, Fenerbahçe maçlarında kırmızı kart gören takımlar oldu. Ancak Osmanlıspor, Fenerbahçe’yi karşı 1-0 kaybettiği karşılaşmada gördüğü kırmızı kartı, maçın bitiş düdüğünün ardından gördü. Sarı-lacivertliler, 10 kişi kalan rakiplerine karşı 4 galibiyet, 2 beraberlik ve 1 mağlubiyet elde etti.

Trabzonspor: Gördüğü kırmızı kart: 4 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 3
Trabzonspor bu sezon oynadığı mücadelelerin 4’ünde 90 dakikayı 10 kişi olarak tamamladı. Bordo-mavililer Akhisar Belediyespor, Fenerbahçe, Bursaspor ve Galatasaray maçlarında 1 kişi eksik kaldı. Trabzonspor bu maçların 2’sini kazanırken, 1 beraberlik ve 1 yenilgiyle sahadan ayrıldı. Karadeniz ekibi karşısında bu sezon 3 rakibi mücadeleyi 10 kişi tamamladı. Gaziantepspor, Gençlerbirliği ve Adanaspor; Trabzonspor maçlarında kırmızı kart gören ekipler oldu.

Antalyaspor: Gördüğü kırmızı kart: 5 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 4
Ligin flaş ekiplerinden olan Antalyaspor, bu sezon 3 maçta 10 kişi, 1 mücadelede de 9 kişi kaldı. Osmanlıspor, Beşiktaş ve Başakşehir karşılaşmalarını 10 kişi tamamlayan kırmızı-beyazlılar, Konyaspor deplasmanında ise 2 oyuncusunu kaybetti ve son 23 dakikayı 9 kişiyle oynadı. Antalyaspor’a karşı oynayan rakipler ise 4 kez sahada 10 kişi kaldı. Başakşehir, Gaziantepspor, Galatasaray ve Beşiktaş, Antalyaspor ile oynadığı maçlarda kırmızı kart gören takımlar oldu.

Kasımpaşa: Gördüğü kırmızı kart: 2 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 6
Galatasaray ve Rizespor maçlarını 10 kişi tamamlayan Kasımpaşa, tam 5 maçta ise rakiplerine karşı sayısal üstünlük sağladı. Kasımpaşa’nın 5 rakibi bu sezon 6 kez kırmızı kart gördü. Bursaspor, Kasımpaşa ile oynadığı 2 maçta da 10 kişi kalırken, Kayserispor ve Gençlerbirliği de Kasımpaşa’ya karşı maçlarını 10 kişi tamamladı. Gaziantepspor ise ilk yarıda oynanan mücadelede 2 kırmızı kart gördü.

Atiker Konyaspor: Gördüğü kırmızı kart: 2 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 4
Alanyaspor deplasmanında gol sevinci sonrası Bajic kırmızı kart görürken, Konyaspor’un kaptanı Ali Çamdalı da Galatasaray mücadelesinde hakeme itiraz nedeniyle takımını 10 kişi bırakmıştı. Bu 2 kırmızı kart dışında bu sezon hiçbir oyuncusu atılmayan Konyaspor karşısında rakipleri 4 kez kırmızı kart gördü. Konyaspor’a karşı Beşiktaş ve Osmanlıspor 10 kişi kalırken, Antalyaspor ise mücadeleyi 9 kişi olarak tamamladı.

Karabükspor: Gördüğü kırmızı kart: 4 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 4
Beşiktaş deplasmanında ligdeki ilk kırmızı kartını gören Karabükspor; Gençlerbirliği, Fenerbahçe ve Kayserispor deplasmanlarında da 10 kişi kaldı. Karabükspor, 10 kişi kaldığı bütün maçlarda sahadan yenilgiyle ayrıldı. Adanaspor, Gaziantepspor, Galatasaray ve Rizespor ise Karabükspor’a karşı 10 kişi kalan takımlar oldu.

Gençlerbirliği: Gördüğü kırmızı kart: 2 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 1
Bu sezon sadece Karabükspor ile oynadığı mücadelede sayısal olarak mücadeleyi 1 kişi fazla tamamlayan Gençlerbirliği; Trabzonspor ve Kasımpaşa mücadelelerini ise 10 kişi tamamladı.

Bursaspor: Gördüğü kırmızı kart: 7 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 1
Bu sezon kırmızı kartlardan başı en çok ağrıyan takım Bursaspor oldu. Yeşil-beyazlılar, bu yıl sadece iç sahada 2-1 mağlup oldukları Trabzonspor mücadelesini 1 kişi fazla tamamlarken, tam 7 maçta ise mücadeleyi 10 kişi tamamladı. Bursaspor; Kayserispor ve Kasımpaşa ile oynanan 2 lig maçında da 10 kişi kalırken, Gaziantepspor, Beşiktaş ve Fenerbahçe maçlarında da kırmızı kart gördü.

Osmanlıspor: Gördüğü kırmızı kart: 3 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 2
Gaziantepspor ve Konyaspor maçlarını 10 kişi tamamlayan Osmanlıspor, Fenerbahçe’ye deplasmanda kaybettiği maçın bitiminin ardından bir oyuncusunu kaybetti ve bu sezon toplamda 3 kırmızı kart görmüş oldu. Ankara ekibinin bu sezon Antalyaspor ve Başakşehir ile oynadığı maçlarda ise rakipleri kırmızı kart gördü.

Alanyaspor: Gördüğü kırmızı kart: 3 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 2
Ligin ikinci yarısında iyi bir çıkış yakalayan Aytemiz Alanyaspor, bu sezon Kayserispor ve Konyaspor mücadelelerinde rakiplerinin kırmızı kart görmesiyle sahada 1 kişi fazla kaldı. Ancak Alanyaspor, bu maçların 1’ini kaybetti. Antalya ekibi; Fenerbahçe, Galatasaray ve Rizespor maçlarını ise 10 kişi tamamladı.

Kayserispor: Gördüğü kırmızı kart: 3 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 5
Kayserispor bu sezon 3 kez kırmızı kart görürken, rakipleri de 5 kez sahadan 10 kişiyle ayrıldı. Bursaspor Kayserispor’a karşı her iki maçta da 10 kişi kalırken, Fenerbahçe, Karabükspor ve Rizespor da sarı-kırmızılı ekibe karşı mücadelelerini 10 kişiyle tamamladı. Kayserispor; Kasımpaşa, Beşiktaş ve Alanyaspor maçlarında ise sahada 10 kişi kaldı.

Akhisar Belediyespor: Gördüğü kırmızı kart: 2 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 1
Bu sezon maçlarında en az kırmızı kart olan takım Akhisar Belediyespor ve Gençlerbirliği oldu. Manisa ekibi ligin ikinci yarısında oynadığı mücadelelerde kırmızı kart görmezken ilk yarıda 2 maçta 10 kişi kaldı. Yeşil-siyahlılar, Rizespor ile deplasmanda, Adanaspor ile de iç sahada oynanan maçlarda kırmızı kart gördü. Akhisar Belediyespor’a karşı da sadece Trabzonspor mücadeleyi 10 kişi tamamladı.

Rizespor: Gördüğü kırmızı kart: 5 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 3
Akhisar Belediyespor, Kasımpaşa ve Alanyaspor maçlarını 1 kişi fazla oynayan Rizespor, buna karşın 5 maçta kırmızı kart görerek eksik kaldı. Karadeniz ekibi bu sezon, Fenerbahçe, Gaziantepspor, Karabükspor, Kayserispor ve Antalyaspor karşılaşmalarında kırmızı kart gördü.

Adanaspor: Gördüğü kırmızı kart: 3 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 1
Bu sezon yalnızca Akhisar Belediyespor deplasmanında rakibinin kırmızı kart görmesiyle 1 kişi fazla oynayan Adanaspor, o maçtan da mağlubiyetle ayrılmıştı. Turuncu-beyazlı takım; Karabükspor, Beşiktaş ve Trabzonspor mücadelelerinde ise sahada 10 kişi kaldı.

Gaziantepspor: Gördüğü kırmızı kart: 6 - Rakiplerinin gördüğü kırmızı kart: 3
Küme düşmeme mücadelesi veren Gaziantepspor, bu sezon 5 maçta 6 kırmızı kart gördü. Kırmızı-siyahlılar; Trabzonspor, Karabükspor, Galatasaray ve Antalyaspor maçlarında 10 kişi kalırken, Kasımpaşa deplasmanındaki mücadeleyi ise 9 kişiyle tamamladı. Gaziantepspor; Bursaspor, Osmanlıspor ve Rizespor’un kırmızı kart gördüğü maçlarda sahada 1 fazla oyuncuyla mücadele etti.

Bozhan Memiş
 

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Muğla Turizmin başkentinde 100 yıllık su hasreti sona eriyor Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin Marmaris Bozburun Yarımadasında başlattığı içme suyu projesi devam ediyor. Yedi mahalleye ek içme suyu sağlayacak olan ve 262 milyon 980 bin TL’lik yatırımla hayata geçirilen Bozburun Yarımadası içme suyu hattının 19 kilometresi tamamlandı. Türkiye’nin en önemli turizm merkezlerinden Muğla’nın Marmaris ilçesine bağlı Bozburun Yarımadası’nda başlatılan çalışmalar çerçevesinde Marmaris Atatürk Barajı’ndan Turunç, Bozburun, Selimiye, Söğüt, Bayır, Osmaniye ve Taşlıca Mahallelerine içme suyu sağlanacak. Projede 53 kilometre içme suyu hattı ile birlikte 3 terfi merkezi, 2 içme suyu dağıtım deposu, bir terfi deposu, 8 maslak, elektrik nakil hattı ve mekanik iyileştirmeler yapılacak. Çalışmalar kapsamında İçmeler-Bayır Mahallelerinde 17 kilometre, Bozburun- Söğüt Mahalleleri arasında da 2 kilometre olmak üzere toplam 19 kilometre hat tamamlandı. Bölgede elektrik ve mekanik montajlarının tamamlanmasının ardından İçmeler ve Bayır Mahallelerine içme ve kullanma suyu verilecek. Ekipler çalışmalarına Selimiye- Söğüt Mahallelerinde devam ediyor. Marmaris’in turistik Mahallesi Söğüt’te bu projeden yararlanacak mahalleler arasında. Özellikle yaz aylarında içme suyunun yetersiz olduğu bölgede yapılacak proje ile bölgede önemli bir sorun ortadan kalkacak. Bu nedenle duyduğu memnuniyeti dile getiren Mahalle Muhtarı Yusuf Selçuk, “İnsanlar daha çok ihtiyaçlarını taşıma su ile gideriyordu. Şimdi Büyükşehir Belediyemizin yaptığı proje ile birlikte bu sorunumuz” diye konuştu. Köylerinin kurulduğu günden bu yana içme suyu sorunu yaşadığını ve bu nedenle Bozburun içme suyu projesinin çok önemli olduğunu söyleyen Taşlıca Mahalle Muhtarı Menderes Altıntaş, “Yüzyıllardır bu köy kurulduğundan bu yana sorunumuz su bizim. Daha önce su ihtiyacımızı bu kuyulardan gideriyorduk. Şimdi Söğüt’ten biraz şebeke suyu geliyor günde iki saat kadar. Alabildiğimiz kadar alıyoruz. Daha gazla su ihtiyacımızı tankerler ile getiriyoruz Söğüt mahallesinden. İnşallah bu proje bittikten sonra 100 yıllık bir su hasretimiz sona erecek. İnşallah bunu sabırsızlıkla bekliyoruz” dedi. Pandemi ardından köylerinde nüfus artışı yaşandığını ve bu nedenle içme suyunda tuzlanma yaşandığını söyleyen Turunç Mahalle Muhtarı Mehmet Demir, “4 yıldır pandemi nedeniyle yoğun bir yerleşim oldu Turunç’a. Yoğun yapılaşma ve nüfus yoğunluğundan dolayı son iki yıldır baya bir su sıkıntısı çekiyoruz. Sularımız tuzlandı. Yeraltından devamlı Belediyenin bastığı MUSKİ’nin bastığı su tuzlanmaya başladı. Bu da bırakın duş almayı, diş fırçalamayı bile yaramayacak dereceye geldi. Gelecek olun su bizi çok rahatlatacaktır” dedi.
Ankara Bakan Güler, kuvvet ve birlik komutanlarıyla toplantı yaptı Millî Savunma Bakanı Yaşar Güler başkanlığında; Genelkurmay Başkanı Orgeneral Metin Gürak, Deniz Kuvvetleri Komutanı Oramiral Ercüment Tatlıoğlu, Kara Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Selçuk Bayraktaroğlu, Hava Kuvvetleri Komutanı Orgeneral Ziya Cemal Kadıoğlu, Bakan Yardımcıları Alpaslan Kavaklıoğlu ve Bilal Durdalı ile yurt içindeki ve sınır ötesindeki birlik komutanlarının katılımıyla video telekonferans toplantısı gerçekleştirildi. Bakan Yaşar Güler toplantıda; terörle mücadele başta olmak üzere devam eden faaliyetlere ilişkin bilgi alarak talimatlar verdi. Bakan Yaşar Güler, toplantıda özetle şunları söyledi: “Başarılarınız ülkemiz için gurur kaynağıdır” "Değerli Silah ve mesai arkadaşlarım, sizleri sevgiyle, saygıyla selamlıyorum. Başta sizlerin ve değerli silah arkadaşlarımın görevlerini fedakârca ve başarıyla yerine getirdiğini memnuniyetle ifade etmek istiyorum. İçinde bulunduğumuz coğrafyanın hibrit bir yaklaşımla şekillendirilmeye çalışıldığı yeni bir dönemin ayak seslerini hep birlikte dikkatle takip ediyoruz. Bir yandan müttefiklik ilişkisi içinde olduğumuz organizasyon ve ülkelerle müşterek stratejiler geliştirirken, bir yandan da mensubu olduğumuz Türk coğrafyasının gücünün gerçek potansiyelini ortaya çıkaracak fırsatları gerçekleştirme gayreti içerisindeyiz Bu kapsamda aldığımız olumlu geri beslemeler gerçek anlamda bizi cesaretlendiriyor. Samimi bir yaklaşımla desteklediğimiz kardeş ülkeler, Türkiye benzeri bir silahlı kuvvetler yapısını kurmamızı istiyorlar. Bu şekildeki yaklaşımları bu kutsal gayretin ne denli başarılı olduğunun en önemli göstergesidir. Kahraman ordumuz; terörle mücadelede yeni güvenlik konseptimiz çerçevesinde tehditleri sınırlarımıza dayanmadan kaynağında bertaraf etmekte; başta PKK/KCK/PYD-YPG, DEAŞ ve FETÖ terör örgütleri olmak üzere her türlü tehdit ve tehlikeye karşı mücadelesini artan bir baskı ve yoğun bir tempoda sürdürmeye devam etmektedir. Geçmişte yürütülen “sınırlı hedefli ve sıralı” askerî harekâtların yerine bugün artık, “sürekli ve kapsamlı” operasyonlar gerçekleştirerek terör örgütlerine büyük darbe vurmakta ve terörle mücadelede büyük başarılar elde edilmektedir. Değerli arkadaşlarım, etki ve ilgi alanlarımızdaki bu algıyı oluşturan başarılarınız, ülkemiz için gurur kaynağıdır. Bu kazanımlarımız sadece ülkemize yönelik tehdit unsurlarını etkisiz hâle getirmekle kalmayıp ayrıca bugüne kadar söz konusu terör belasından kazanç umanların da heveslerini kursaklarında bırakmakta ve tutumlarını ülkemiz lehine değiştirmelerine zorlamaktadır. Hepinizin emeklerine bir kez daha binlerce defa teşekkür ediyorum".
İstanbul ’’Yedek parça sektörü 2030’da 1 trilyon dolar değere ulaşacak’’ Otomotiv sektörünün önde gelen isimlerinden Saim Aşçı, ’’Daha çok otomobil, daha çok yedek parça anlamına gelir. Geçtiğimiz yıl dünyada 700 milyar dolar olarak ölçülen yedek parça pazarı büyüklüğü, 2030’a geldiğimizde 1 trilyon dolara ulaşacaktır’’ dedi. Otomotivin önemli yapıtaşlarından biri olan satış sonrası hizmetleri ve yedek parça pazarı, istikrarlı biçimde büyümeye devam ediyor. Tedarik ve ham madde krizlerine karşın gerçekleşen büyümedeki en önemli unsur ise ikinci el araçlara olan talepteki patlama oldu. Pandemide başlayan toplu taşımadan kaçış, tüketicilerde otomobil sahibi olma motivasyonunu artırırken, bir yandan Türkiye’de yatırım amacıyla da satın alınan otomobillerde, değer kaybının önüne geçmek adına bakımlara önem verilmesi, yedek parça ve servis ihtiyaçları da artırdı. Türkiye araç parkının ortalama yaşının 15 olduğunu hatırlatan sektör temsilcilerinden Saim Aşçı, yaşlanan parkla birlikte ülkemizdeki yedek parça ihtiyacının katlanarak büyüdüğünün altını çizdi. Aşçı, “Otomobiller eskidikçe, yaşam döngülerinin gereği olarak yedek ihtiyaçları da artıyor. Covid-19 ile başlayan bireysel araç sahibi olma trendi ile ikinci el araçlara olan talep eklenince, sadece ülkemizde değil, tüm Dünya’da istikrarlı büyüme gösteren bir pazar ortaya çıkıyor. Dünya çapında ise ortalama araç parkı yaşı 12,5 yıl, bu da yedek parçanın önemine işaret ediyor” dedi. Araç sahipleri basit parçaları tek başına değiştirme eğiliminde Avrupa ülkelerinde yapılan kapsamlı araştırmalara atıfta bulunan Aşçı, halen offline kanalların yedek parça tarafını domine ettiğine, ancak online kanalların istikrarlı büyüme gösterdiğine de dikkat çekti. Aşçı, sözlerine şöyle devam etti: “Örneğin önümüzdeki yıl yapılan araştırmalar ışığında online-web kanalları üzerinden yedek parça satışlarının payı yüzde 20’ye ulaşacak öngörüsü hâkim. Özellikle fiyat hassasiyeti çok yüksek seviyede olan nihai tüketiciler, basit bakımlar için yedek parça teminini kendileri web siteleri, pazaryerleri ve uygulamalar üzerinden gerçekleştiriyor. Online kanallarda nihai tüketici ağırlığı ise yüzde 60 yani çok yüksek seviyede. Tercih edilen parçalar ise genelde silecek, hava filtresi, polen filtresi, yağ filtresi, yağ, fren balatası gibi değişimi kolay unsurlardan oluşuyor.” ’’Yedek parça sektörü 2030’da 1 trilyon dolar değere ulaşacak’’ Satış sonrası hizmetlerinin temelini oluşturan yedek parça sektörünün Amerika’da ve birçok ülkede önemli bir ivme kazandığını hatırlatan Aşçı, “Globalde bu ivmenin 2030 yılına kadar devam edeceğini öngörüyoruz. Geçen yıl 700 milyar dolar olarak ölçülen pazar büyüklüğünün 2030’da 1 trilyon dolar değere ulaşacağı sektör tarafından öngörülüyor. Ülkemizde ise durum biraz daha farklı ilerleyecek gibi görünüyor. Parka dahil olan yeni araç sayısı ortalama her yıl 800 bin - 1 milyon aralığında gerçekleşirken 10-20 yaşındaki otomobiller halen yoğun bir şekilde kullanılıyor ve servis ihtiyaçları her geçen yıl artıyor. Türk tüketicisi alışkanlıklarını koruduğu takdirde içten yanmalı motora sahip araçlar için yedek parça ihtiyacı 2040 yılına kadar devam edecektir” şeklinde konuştu.