EKONOMİ - 13 Haziran 2009 Cumartesi 17:50

"Türkiye'de 6 milyon işsiz var"

A
A
A
"Türkiye'de 6 milyon işsiz var"

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Türkiye'de halen 6 milyon işsiz bulunduğunu ve her yıl buna 700 bin yeni işsizin eklendiğini söyledi.

CAFER ESER-SÜLEYMAN ELÇİN/ANTALYA

Türkiye'nin en önemli probleminin işsizlik olduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, işsizliği önlemenin tek yolunun ise yeni istihdam sahalarının açılması olduğunu ifade etti.

Antalya'da 5 yıldızlı Melas Otel'in açılışına katılan Rifat Hisarcıklıoğlu, açılışın ardından turizmcilerle bir araya geldi. Konuşmasında kriz dönemlerinde yatırım yapmanın önemine dikkat çeken Hisarcıklıoğlu, kriz dönemlerinin aynı zamanda yatırım için fırsat dönemleri olduğunu belirterek, "Türk müteşebbislerin en önemli övünç kaynakları çalıştırdıkları insan sayısıdır. Bunu her fırsatta söylerler. Bugün Türkiye'de 6 milyon işsiz var ve bu sayıya her yıl 700 bin yeni işsiz ekleniyor.

Bundan kurtulmanın yegane yolu yeni istihdam sahalarının açılmasıdır. Bu da sizlerin sayesinde olacaktır" dedi.

"TÜRKİYE NÜFUSUNUN ÜÇTE BİRİNİ TURİST OLARAK AĞIRLIYOR"

Türkiye'nin 30 yıl önce 300 bin turistle başladığı turizm sektöründe 10 milyon turisti hedeflediği zaman insanların buna inanamadığını, bu kadar turistin nerde nasıl ağırlanacağının tartışıldığını hatırlatan Hisarcıklıoğlu, "Bugün 26 milyon turisti ağırlıyoruz. Bu Türkiye nüfusunun üçte biri demektir. Bugün turizm sektörü istihdam, döviz ve katma değer açısından Türkiye'nin en büyük sektörüdür. Ancak bir şeye dikkat çekmek lazım. Birlik ve beraberliğe dikkat edeceğiz. Türkiye'de yapılan araştırmalara göre her dört kişiden biri başkan. Sınıf başkanı, kooperatif başkanı, dernek başkanı, belediye başkanı vs. Havalimanında başkan diye bağırıldığında dikkat ediyorum benimle birlikte bir sürü insan başını sesin geldiği yöne çeviriyor" dedi.

"DEVLETTEN BEKLENTİMİZ PARA DEĞİL, YATIRIMLARIN ÖNÜNDEKİ ENGELLERİN KALDIRILMASI"


Akdeniz çanağındaki ülkelerin tamamını gezdiğini ve bu ülkelerin otel ve hizmet kalitesi bakımından Türkiye'deki otellerden çok aşağıda olduğunu bildiğini dile getiren Hisarcıklıoğlu, "Bizim onlardan tek eksiğimiz daha az kazanıyor olmamız. Onlardan daha iyi otellere ve hizmet sektörüne sahibiz ama ucuz ülkeyiz. Bunun için öncelikle turizmi 12 aya yaymamız lazım. Ölü sezonlarda devletin de yapması gerekenler var. Ölü sezon dediğimiz kış aylarında personel istihdam yükünün hafifletilmesine ilişkin çalışmalarımız devam ediyor" diye konuştu.

Türkiye'nin bugün dünyanın en zengin 15. ülkesi olduğunu, hedefinin 2023 yılında 10. sıraya ilerleyen dönemlerde de en zengin ülkesi olduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, "Bunu kim yapacak. Elbette müteşebbisler yapacak. Biz devletten para istemiyoruz. Yatırımın önündeki engelleri kaldırsınlar yeter" diye konuştu.

Konuşmaların ardından Melas Otel sahiplerden Mehmet Karamancı tarafından Hisarcıklıoğlu'na anahtar şeklinde bir şilt verildi.

Antalya'nın yeni 5 yıldızlı oteli olan Melas Otel 264 oda ve 600 kişi kapasiteli. Kundu bölgesinde inşaatı iki ay önce tamamlanıp müşteri almaya başlayan Melas Otel'in araziyle birlikte maliyeti ise 23 milyon euro civarında. Otelde 40 adet süit ve aile odasıyla birlikte 6 adet havuzlu deluks oda da bulunuyor. 110 personelin görev yaptığı Melas Otel ile birlikte Karamanlı ailesinin toplam üç otelde istihdam ettiği personel sayısı ise 500.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Ankara HÜRJET’in Test Pilotu Orhan Boran, Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu HÜRJET’in Test Pilotu Orhan Boran Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu. Boran, “HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum” dedi. Türkiye’nin ilk jet motorlu uçağı olan HÜRJET’in test pilotlarından Orhan Boran, 26 Nisan Dünya Pilotlar günü kapsamında İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine özel açıklamalarda bulundu. HÜRJET’in ilk uçuş anlarında neler yaşadığını aktaran Boran, test pilotluğunun önemine de dikkati çekti. “Şimdi bu sonuçları biz yazıyoruz” Test pilotluğuna geçiş sürecini anlatan Orhan Boran 2021 yılından bu yana TUSAŞ’ta test pilotu olarak görev yaptığını belirterek, “Pilotluk mesleği genel olarak disiplin isteyen bir meslek. Sürekli konsantre olmak zorundasınız, dikkatli olmak zorundasınız. Hata yapma şansınız çok fazla olmayabiliyor. Test pilotluğu özelinde ayrı bir eğitim gerektiriyor. Yıllarca operasyonel pilot olarak görev yaptık. Fakat TUSAŞ’ta ilk test pilotu olarak görev yapmaya başladığımızda ön şartlardan bir tanesi test pilotluğu eğitimi almamızdı. Bunun için şirketimiz 1 yıl süren kategori 1 test pilotluğu kursuna gönderdi. Oradaki eğitimimizi tamamladıktan sonra 2022 yılında tekrar döndükten sonra HÜRJET’e geliştirme safhasında yerdeki işlerinde, simülatörlerinde, motor çalıştırma ve taksi faaliyetlerinde görev aldım. Test pilotu olarak aslında daha önce hiç uçmamış bir uçağın, neler yapacağını bilmediğiniz bir uçağın, farklı dinamikleri olan bir uçağı test ediyorsunuz. Biz yıllarca bize hangi uçak geldiyse, hangi uçakla uçmamız istendiyse o uçaklarla uçtuk. Bunların hepsinin testleri yapılmıştı, sonuçları biliniyordu. Şimdi bu sonuçları biz yazıyoruz. İnşallah Hava Kuvvetleri envanterine de sonuçlarından emin olarak vermeyi planlıyoruz” ifadelerini kullandı. “HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum” HÜRJET’in ile gerçekleştirdiği ilk uçuştan bahseden Boran, “HÜRJET’i takip uçağındayken gördüm. Tabi ayrı bir gurur. Şirketteki herkesin gözleri doldu. Çünkü Türkiye’nin ilk milli jet uçağıydı. Onun bu denli stabil uçması görmek, yer testleriyle birebir örtüştüğünü görmek çok güzeldi. Daha sonra kendim ilk uçuşu yaptığımda o bambaşka bir heyecan. 2000 yılında ilk yaptığım uçuşu hatırlarım. Bir de HÜRJET’in ilk uçuşunu yaptığım zaman bacaklarımın heyecandan titrediğini hatırlıyorum. Büyük bir sorumluluğun üzerimizde olduğunu biliyorum. Gerçekten Türkiye’nin ürettiği ilk milli jetle uçmanın apayrı bir gurur olduğunu söyleyebilirim. Bununla alakalı söylenecek en güzel söz ‘İstikbal göklerdedir’ sözü” diye konuştu.
Ankara GÖKBEY’in Test Pilotu Arif Ateş, Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu GÖKBEY’in Test Pilotu Arif Ateş, Dünya Pilotlar Günü dolayısıyla konuştu. Ateş, “Helikopter uçaktan çok farklı, size çok daha fazla keyif verir” dedi. Türkiye’nin pek çok alanda helikopter ihtiyacını karşılamak amacıyla üretilen GÖKBEY’in test pilotu Arif Ateş, 26 Nisan Dünya Pilotlar günü kapsamında İhlas Haber Ajansı (İHA) muhabirine özel açıklamalarda bulundu. Helikopter pilotluğunun detaylarını aktaran Bayram, helikopterle uçmanın uçağa göre daha keyif verdiğini söyledi. “Tasarıma uygun şekilde oldukça iyi bir platform olduğunu gördük” TUSAŞ’da Döner Kanat Uçuş Test ve Eğitim Müdürü olarak görev yapan test pilot Arif Ateş, GÖKBEY’in ilk uçuşunu 6 Eylül 2018’de gerçekleştirdiğini belirterek, “Bütün dünyada hava araçlarının ilk uçuşları çok önemlidir, çok kritiktir. Çünkü tasarlanan ve üretilen hava aracının gerçek çevresel koşullarda tasarlandırıldığı ve üretildiği gibi uçuyor mu, uçabiliyor mu, uçamıyor mu? Bunun testini gerçekleştiriyoruz. Oldukça heyecan vericiydi ve çok başarılı, son derece beklendiği gibi tasarıma uygun şekilde oldukça iyi bir platform olduğunu gördük” ifadelerini kullandı. “Yakın zamanda teslimatlara başlayacağız” İlk uçuşun öncesinde simülatör üzerinde testler gerçekleştirildiğini belirten GÖKBEY’in Test Pilotu Arif Ateş, “Çok çeşitli bölgelerde 4 tane helikopterimizle; Adana, Erzurum en Kocaeli’nde ve TUSAŞ’ta burada olmak üzere testler gerçekleştirdik. En kritik testleri tamamladık. Şu ana kadar bin saatin üzerine bir uçuş gerçekleştirdik. Yakın zamanda da kısmetse ilk olarak Jandarma Genel Komutanlığımız olmak üzere teslimatlara başlayacağız” diye konuştu. “Benim hayalim helikopter pilotu olmaktı” Helikopter pilotluğuna nasıl başladığını anlatan GÖKBEY test pilotu Arif Ateş, “Benim hayalim helikopter pilotu olmaktı. Gerçi pilot ve hava aracı denince uçak akla geliyor ama ben 1991 yılında Kara Harp okulundan mezun olduktan sonra Kara Havacılık okulunda ilk sınıf okuluna başladığımda normalde kura ile yapılan uçak ve helikopter ayrımı o dönem isteğe göre yapılmıştı ve ben de helikopteri tercih etmiştim. Bu isteğim ve bu arzum doğrultusunda olacak ki kursu da birinci bitirmiştim. Dolayısıyla helikopteri olan sevgim beni bu noktalara getirdi” açıklamasında bulundu “Helikopter uçaktan çok farklı, size çok daha fazla keyif verir” Ateş konuşmasını şöyle sürdürdü: “Dolayısıyla helikopter uçaktan çok farklı, size çok daha fazla keyif verir. Alçak uçarsınız, arazinin yükseltilerine uyarak uçarsınız. Kendince farklı teknikleri vardır. Uzun yıllar silahlı kuvvetlerde de görev yapmış olmamdan dolayı hem genel maksat helikopterlerimiz hem de taarruz helikopterimiz halen de silahlı kuvvetlerimizin en önemli unsurlarıdır. Uçaklar nispeten çok daha yüksek irtifalarda uçarlar. Uçakların öncelikli görevi düşman uçaklarına, tehditlerine karşı veya uzak diğer sınır dışı daha uzak hedeflere angajman olurlarken helikopter çok daha yer birliklerinin yakınında onlara destek sağlamak maksadıyla kullanılır. Dolayısıyla bizler çok daha kara unsurlarımızla birlikte operasyon yaptığımız için onlarla birlikte daha iş birliği çerçevesinde görevlerimizi icra ediyoruz.” “Dünya Pilotlar Günü’nü kutluyorum” Tüm pilotların Dünya Pilotlar Günü’nü kutlayan Arif Ateş, “26 Nisan Dünya Pilotlar Günü bu çerçevede öncelikle Silahlı Kuvvetlerde vatan görevlerini icra eden pilotlarımız, hem helikopter hem uçak pilotlarımız aynı zamanda sivil camiada uçan, gerek özel uçan pilotlarımız ya da ticari olarak Airline’da, ulaştırmada, kargoda bir çok alanda havada görev yapan tüm pilotların Dünya Pilotlar Günü’nü kutluyorum" diye konuştu.