EKONOMİ - 14 Mart 2019 Perşembe 22:55

Türkiye’deki indirim marketler konusunda rapor yayınlandı

A
A
A
Türkiye’deki indirim marketler konusunda rapor yayınlandı

Analist şirketi S Bilişim Danışmanlık, Türkiye’deki indirim marketler konusunda bir rapor yayınladı. İndirim marketleri ile ilgili verilerin yer aldığı raporda bu modelin herkesçe desteklenmesi gerektiği vurgulandı. Raporda, "Ortadoğu'da yoz ve kapalı devre işleyişi kıracak olan adil ticareti bilen ve yaşatan Türk indirimli market zincirleridir" denildi.

Analist şirketi S Bilişim Danışmanlık tarafından Türkiye’deki indirim marketler konusunda bir rapor yayınladı. Yayınlanan raporda indirim marketleri ile ilgi verilere yer verildi. Raporda, "Ortadoğu'da yoz ve kapalı devre işleyişi kıracak olan adil ticareti bilen ve yaşatan Türk indirimli market zincirleridir" denilerek marketlerin önemine vurgu yapıldı. Raporun sonunda ise bu modelin herkesçe desteklenmesi gerektiği vurgulandı.

Artan kentleşmenin gıda güvenliğini baskıladığının belirtildiği raporda, "1980 öncesi şehirlerde gıda güvenliği, genel güvenlik konusu haline gelebilmiştir. Yüksek enflasyonla birlikte yaşanan türlü ekonomik dar boğazlarda sıklıkla izlenen, perakende ve gıda toptancılarının fırsatçı uygulamalarına tepkilerdi. Yaklaşık 2003’ten beri şehirlerde gıda ve zorunlu tüketim ürün teminlerinde işleyiş, Cumhuriyet tarihinin en iyi dönemlerindendir. Perakende sektöründe organize perakendenin, bunlar arasında da indirim marketlerinin payları sürekli yükselmiş, çok düşük yüzdelerden 60’arın üstüne çekilebilmiştir. Bu sayede uzun yıllardır, enflasyonun sürekli altında kalabilen indirim market fiyatları temin edilmiştir" denildi.

"İndirim market mağazalarına her gün beş milyon müşteri girmekte"
Raporun devamında ise, "İndirim marketleri ülke çapında büyük depo, lojistik, ürün işleme ve paketleme merkezleriyle devrededir. Bu merkezler; ülkenin her yerinden mal tedarik edip milli pazarda tüketiciyle buluşturmalarını sağlamaktadır. İndirim marketleri ülke sathında toplamda 30 bini zorlayan mağazalarıyla organize perakendenin omurgasıdır. İndirim marketleri lüks/şaşalı değil mütevazı mağaza tarzlarıyla ucuz fiyatla satışa odaklanmıştır. Tek marka indirim market mağazalarına her gün beş milyon müşteri girmekte, ortalama 15-20 TL alışveriş yapmaktadır" ifadelerine yer verildi.

İndirim marketleri fiyatlarının ulusal medyada düzenli olarak yayımlandığına vurgu yapılan raporda, "Bu yolla çok ucuz fiyatları geniş kitlelere günlük sinyalleşmişlerdir. Misal indirim markette mercimek fiyatı 5 TL/kg ise bu fiyatın üstünde piyasaya çıkmak, güçleştirilmiştir. İndirim marketleri dev-marketler gibi 30-40 bin değil belli sayıda, 2 bin 500 kadar üründe uzmanlaşmaktadır. İndirim marketleri kendi markalarıyla üretim yapmak-yaptırtmak suretiyle üründe ölçek ve maliyet avantajı sağlamaktadır. Bu tip üretimler standart, kaliteli ve ölçekli üretim şeklinde ihracatı ciddi destekleyicidir." vurgusu yapıldı.

"İndirim marketleri kamu bürokrasisini muazzam destekleyicidir"
Rapora şöyle devam edildi: "İndirim marketleri yasal olarak zorunlu tutulmuş yerel ürün arzına açıktır. İndirim marketleri sosyal yardım devlet uygulamalarında yüksek işlevde ortaklık yapabilmekte, kamu bürokrasisini muazzam destekleyicidir. İndirim marketlerinin kamuda TMO ve EBK ile işbirlikleri yüksek işlevselliktedir. Kayıtlı alışveriş, konsinye yanında nakit yönetim becerileri, kendi tedarikçileriyle eriştikleri organizasyon düzey ve hacimleri müthiştir. Tahminimize göre 2019’da 40 milyar TL ciroya erişecek indirim marketi bulunmaktadır. Diğer sektörlerde aynı ya da yakın düzeyde ciro yapan diğer tüm şirketlerde ciroda ithalata dayalılık yüzde 60’lardadır. İndirim marketlerinin en büyüğü ambalaj filmi nedeniyle sadece 60 milyon USD’lik ithalat bağımlısıdır. İndirim marketleri kamu tarafından yönlendirmeyle ve dışarıda ucuz fiyatlar nedeniyle et ya da bakliyatta ithalat yapmaktadır. Yerlilik ve millilik bakımından indirim marketleri rekor düzeyde açık ara öndedir. Üst segment denebilecek bazı tüketim ürünlerinde; cep telefonu, küçük elektrikli eşya, okul kırtasiyesi sair hayli ucuz kampanyalar, toplu alımlara dayalı kar üretmekten başka tüketiciyi destekleyicidir. İndirim marketleri; iletişim, mobilya sair bazı üründe kampanyalarla hacimli stokları kısa sürede nakde döndürme imkanı sağlamaktadır. İleride web üstünden artan ticarette indirim marketlerinin ülke çapında yayılı mağaza ve depo-merkezleri muhkem karargahlar haline gelebilecektir. İndirim marketleri görünenin aksine kılcallaşmış ticareti de temin edicidir."

"Türkiye etrafında birçok ülkenin lideri, Türk indirim market zincirlerini ülkelerine davet etmekte"
Raporda "Türkiye etrafında birçok ülkenin lideri, Türk indirim market zincirlerini ülkelerine davet etmekte, çok ciddi sübvansiyon-imkan sunmaktadır. Rusya-Putin ülkesindeki market zincirlerine milyarlarca USD sübvansiyon ödeyerek hem fiyatları düşük hem de arzı kesintisiz kılmasını sağlamıştır. Esasen indirim market düzenine geçmelerini dikte etmiştir" denildi.

"Ortadoğu'da yoz ve kapalı devre işleyişi kıracak olan adil ticareti bilen ve yaşatan Türk indirimli market zincirleridir" denilen raporda, "Şu husus unutulmamalıdır; yakın gelecekte 500 milyonluk Ortadoğu ve etraf coğrafyasında büyük tedarik-dağıtım zincirleri konusu ağır çekişme konusu haline gelecektir. Halen, Ortadoğu ve etrafında yüz milyonlarca genişlikte kitlenin zorunlu tedarikleri az sayıda limandan denetimli çıkışla çalışan, kraliyet network mensupları imtiyazlı şirketçe karşılanmaktadır. Söz konusu yoz ve kapalı devre işleyişi kıracak olan adil ticareti bilen ve yaşatan Türk indirimli market zincirleridir. Başlangıç ve gelişmeleri bir yana ortaklık yapıları açık-şeffaf Türk indirim market zincirleri yüksek getirileriyle sermaye piyasalarında en sevilen şirketlerdendir. Kurulum ve gelişmelerinde yabancı ortaklıktan bazısı kamucu denetimli olması gerekirdi ama şu an fon şeklinde anonim nitelikte ortaklıklar söz konusudur. Kar ve sürekli yatırım işleyişleri düzgündür. Sadece mağaza-yayılma değil depolama-lojistik-ürün işleme ve teknolojide de ciddi yatırımlardadır. İndirim marketlerinin istihdam rakamları ortadadır." ifadeleri kullanıldı.

"İndirim marketleri genelde sebze meyvede zarar etmektedir" 

Rapora şöyle devam edildi: "Et ve bakliyatta kamuyla verimli işbirliğine karşın sebze-meyvede indirim marketleriyle Tarım Kredi Kooperatifleri arasında düzgün ve maksada hizmet eden işleyiş tesis edilememiştir. Sebze-meyve satışları indirim market cirolarının yüzde 5 ve daha düşük paydadır. İndirim marketleri genelde sebze meyvede zarar etmektedir. Zarar sınırlayansa pakete konulmuş, firesi düşürülmüş sebze-meyve satışlarıdır. Tanzim satışlardaki mevcut indirimli sebze-meyve satışları, indirim marketlere kaydırılmalıdır. İndirim marketlerinin güçlü depolama yetenek ve yaygın dağıtım kapasiteleri sebze-meyvede ana dağıtıcı mekanizma şeklinde süratle devreye alınmalıdır. Uygun işbirliği ve sübvansiyonlarla mevcut problemler makul çözümlere kolayca kavuşturulabilir. İndirim marketlerinin cirolarına nazaran düşük karlılıkları sistemin ayakta kalması için makul ve işlevsel görülmeli, sebze-meyvede zarar etmeleri beklenmemelidir.

İndirim marketlerinin sözleşmeli çiftçi anlaşmaları üstüne gidilmemeli, desteklenmeli ve yaygınlaştırmalıdır. Bildiğimiz kadarıyla sözleşmeli üretim ilgili bakanlıkça zaten desteklenmekteydi. Milli gelirin yüzde 6’sı tarımda üretilmekte ama nüfusun neredeyse yüzde 20’si tarımdan geçinmektedir. Sübvansiyon dahil kabaca 45-50 milyar USD’yi paylaşan, turistler dahil 120 milyonu besleyen 20 milyon nüfustan söz etmekteyiz. İndirimli marketler organize perakende etkileşimi kamunun yapmakta güçlük çektiği işleri beceriyle üstlenip adilane işleyişte başarıyla yürütebilir."

"Bu model katledilmemeli, herkesçe desteklenmelidir" 

İndirimli marketlerin herkesçe desteklenmesinin gerektiği vurgulanan raporda, "İndirim marketleri şehir, ilçe, bölge ayırmaksızın her yerdedir. Her yerden almakta her yere satmaktadırlar. İndirim marketleri eşitlikçi ve dayanışmacı sosyo-ekonomik mekanizmalarımızdandır. Laik-moderni, dindar ve köylüsü, kamu görevlisi turisti, tümü aynı mağazalarda aynı raflardan aynı vakitlerde aynı fiyattan alışveriş etmektedir. Terör örgütü bombaladığında halkın yara sarmasında yardım ettiği ilk yerlerden biri, bu mağazalardır. Karşıladığı ihtiyaç ve ürettiği çözümler farklı olsa da büyük ölçekli AVM modelimiz türlü sıkıntıya yol açmış, malum, ıslaha muhtaçtır. Anadolu’ya yayılma tarzlarıyla indirim marketleriyse yakın coğrafyamızda sadece devletler değil sivil toplumlarca da imrenilen modeldendir. Bu model katledilmemeli, herkesçe desteklenmelidir" denildi.  

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Mersin ÇBK Mersin, yeni isim, logo ve renkleriyle yoluna devam edecek ING Kadınlar Basketbol Süper Ligi takımlarından Çukurova Basketbol (ÇBK) Mersin, yoluna yeni isim, logo ve renkleriyle devam edecek. Kulüp tesislerinde düzenlenen basın lansmanında takımın genel koordinatörü Ender Ünlü ve asbaşkan Ali Adalıoğlu, değişikliğe gidilen isim, logo, renklerle ilgili açıklamada bulundu. Ünlü, logo, renk ve takım ismiyle ilgili küçük değişiklikler yaptıklarını söyledi. İlk kez Çukurova Basketbol olarak başladıkları mücadelede daha sonra ÇBK Mersin’e geçtiklerini belirten Ünlü, "İsmimiz zaten bu coğrafyayı kapsıyor. Bu ismi koyma amacımız da buydu. Mersin’in sahiplenilmesi adına Mersin’in takımı olmamız adına bundan sonra ÇBK Mersin olarak anılmak istiyoruz. Mesela ÇSKA Moskova gibi biz de ÇBK’sı olsun ama sonunda da şehrimizin adı da olsun istedik. Çünkü bu şehri temsil ediyoruz. Logomuzda bir değişiklik yok. Yine Toros Dağları’nda yaşayan vaşak var. Yalnız bu defa karşı cepheden görüntüsünü koyduk. Çünkü vaşağın en büyük özelliklerinden biri kulaklarıdır. Onun daha net görünmesi, bizi yansıtması, hem de bakışlarının ve etkileşimin daha fazla olacağını düşündüğümüz için. Renklerimiz beyaz, turuncu ve koyu lacivertti. Ülkemizde çok talihsiz bir deprem yaşadık. En çok da bu coğrafyayı, Çukurova coğrafyasını ve yakın yerleri etkiledi. Her maça siyah formayla çıkma imkanımız olmadığı için biz onları her çıktığımız maçta anmak adına koyu lacivert olan rengimizi siyaha çevirdik. Böylelikle onların her zaman yanlarında olduğumuzu, onlarla birlikte bu mücadelenin içinde olduğumuzu belirtmek istedik" dedi. "Mersin’i de dünyada en iyi şekilde temsil eden en büyük marka değeri bence ÇBK Mersin" Şehrin takımı olduklarını ve sloganlarını da ’şehrin takımı’ olarak seçtiklerini belirten Ünlü, hem Final Four’da, hem de play-off’ta önemli başarılara imza attıklarını söyledi. Mersin’de düzenlenen FIBA Kadınlar Euroleague Final Four’da hem şehre değer kattıklarını hem ülkeyi gururlandırdıklarını anlatan Ünlü, "Bu başarıda Vali Ali Hamza Pehlivan, Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ve Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit’in önemli katkıları oldu. Siz basın mensupları da halka bütünleşmemizi sağladınız. Mersin olarak bunların hepsini hep birlikte yaptık" diye konuştu. Mersin’de düzenlenen FIBA Kadınlar Euroleague Final Four sürecinde sosyal medyada yer alan etkileşim verilerine ilişkin bilgiler veren Ünlü, şöyle devam etti: "Maalesef ülkemizde spor, futbol endeksli olduğu için kadın basketbolunda ve bizim oynadığımız Euroleague’de nerelerde oynadığımızın ve kimlere ulaşabildiğimizin çok fazla bilindiğini düşünmediğim için bunları anlatmaya çalışıyorum. Bu her geçen gün artarak devam ediyor. Şehrimizde çok büyük bir liman var ve çok büyük şirketlere sahibiz. Organize sanayimiz her geçen gün büyüyor. Ve Mersin, Adana ile Antalya arasında sıkışmışlığından kurtulup çok daha büyük bir sanayi şehri haline geliyor, dünya markası haline geliyor. Mersin’i de dünyada en iyi şekilde temsil eden en büyük marka değeri bence ÇBK Mersin." "ÇBK Mersin’in artık kupa kazanması gerektiğini düşünüyoruz" Finallerin takım olduklarını belirten Ünlü, "Final oynuyoruz ama neden kupa alamıyoruz. Çünkü, biz Anadolu’da bu işi diğer büyük takımların yaptığının dörtte bir, beşte bir ya da üçte bir maliyetine yapmaya çalışıyoruz. Bütçe olarak bunları yaparak her yıl hem Avrupa’nın tepesinde hem Türkiye’nin final serisinde bahsettiğim bu takımlar da genelde Fenerbahçe oluyor; finaller oynuyoruz. Bunların arasında tabii aldığımız Türkiye Kupası, Cumhurbaşkanlığı Kupası maçları da var. Valimiz Ali Hamza Pehlivan, Büyükşehir Belediye Başkanımız Vahap Seçer, Yenişehir Belediye Başkanımız Abdullah Özyiğit önderliğinde asbaşkanımız Ali Adalıoğlu ve başkanımız Serdar Çevirgen’in yapmış olduğu toplantılar sonucunda size şöyle bir müjde vermek istiyorum. 2 yıllık planlama yapıldı ve şampiyonluğu alacak bütçelerin oluşturulacağının müjdesini veriyorum. Avrupa’nın ve Mersin’in en büyük marka değeri olan ÇBK Mersin’in artık kupa kazanması gerektiğini düşündüğümüz için 2 yıllık bir programlama yaptık" şeklinde konuştu. Ali Adalıoğlu: "Elbet bizim de Fenerbahçe’yi yakalayacağımız günler gelecek" Asbaşkan Ali Adalıoğlu da Çukurova Basketbol’un kuruluşundan bu yana finallerin takımı olduğunu söyledi. Bunun da öncelikle kulüp başkanı Serdar Çevirgen’in bu işi çok sevmesinden ve yaptığı yatırımlardan kaynaklandığını vurgulayan Adalıoğlu, "8. yıla girerken şehrin artık bu takımı sahiplendiğini görüyoruz" dedi. Şehrin sahiplenmesinin yanı sıra bu tür spor organizasyonlarını ve kulüpleri basının sahiplenmesinin daha önemli olduğunu vurgulayan Adalıoğlu, Çünkü basın toplumu bilgilendiren bir kurumdur. Gerçekten ilk yıllarda biraz uzak kalındı basından ama son yıllarda, özellikle son 2 yılda bu sorunun giderildiğini ve ÇBK ile Mersin basınının iç içe olduğuna inanıyorum" diye konuştu. ’Finallerin takımı diyoruz, neden şampiyon olamıyor?’ diye akıllara sorular geleceğini dile getiren Adalıoğlu, şöyle konuştu: "Evet, o da gelecek. Süper Lig’de ve Kadınlar Avrupa Ligi’nde her sene final oynadığımız 100 yıllık bir Fenerbahçe kulübü var. Hem kurumsal olarak bizden önde olması hem de ekonomik yatırımı yapmasından kaynaklanıyor. Ama elbet bizim de Fenerbahçe’yi yakalayacağımız günler gelecek. Bunun çok yakın olduğunu düşünüyorum. Son yıllarda Valimiz Ali Hamza Pehlivan, Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer ve Yenişehir Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit’in büyük destekleri var. Bu desteklerin devam edeceğini düşünüyorum. Katkı sunan, katkı sunmayan iş adamları oldu. Mersin’de kazanan, bu kentte bir yerlere gelenlerin kentin spor, sanat gibi faaliyetlerine yatırım yapmaları gerekiyor. Bu kulüp Mersin’in kulübü. Bu kulübün başarısı Mersin’in başarısı olacak."
Balıkesir Balıkesir kahvaltısı, BigChefs restoranlarında Gastronomi Şehri Balıkesir Projesinin en önemli çıktısı olan, yöresel tatların bir araya geldiği “Balıkesir Kahvaltısı”, Türkiye’de 100, Orta Doğu ve Avrupa’da 10’dan fazla şubesi bulunan BigChefs restoranlarından dünyaya taşınıyor. Balıkesir’de işletmelerin de içerisinde bulunduğu çalışma grubuyla uzun ve yoğun çalışmaların sonucunda belirlenen geleneksel olarak bazı ürünlerin de yeniden yorumlanarak ortaya çıkarılan Balıkesir Kahvaltısı şimdi Türkiye’nin ve Dünya’nın birçok noktasında kahvaltı severler ile buluşacak. Balıkesir Valiliği öncülüğünde, Balıkesir Büyükşehir Belediyesi, Balıkesir Üniversitesi, Unesco Milli Komisyonu, Güney Marmara Kalkınma Ajansı, Balıkesir Ticaret Odası, Balıkesir Sanayi Odası, Balıkesir Ticaret Borsası ve Balıkesir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği işbirliğinde yapılan çalışmalar sonucunda ortaya çıkan Balıkesir Kahvaltısı için ayrıca Balıkesir’de festival de düzenlenerek şehrin özgün ve zengin mutfağı ulusal ve uluslar arası alanda görücüye çıkmıştı. Balıkesir Kahvaltısı şimdi de BigChefs restoranlarında hem şehrin kültürel ve gastronomik mirasının korunmasına ve tanıtılmasına katkı sağlayacak, hem de Balıkesir’in en sevilen lezzetleri ile tanışmayanları buluşturacak. Güney Marmara Kalkınma Ajansı’nın yürüttüğü çalışmalar ve görüşmeler neticesinde ünlü restoranın menüsüne dâhil edilen Balıkesir Kahvaltısı’nda yer alan ürünler, Balıkesir’de bulunan tedarikçi firmalardan temin edilecek. Balıkesir’e özgü 30 ürün konuklara sunulacak Türkiye’nin yöresel yemeklerini ve dünya mutfağından seçkin lezzetleri misafirlerine sunan Bigchefs, menüsüne eklediği Balıkesir Kahvaltısında coğrafi işaretli ürünlerinde yer aldığı Edremit zeytinyağından, Havran Mandalina Reçeline; Gömeç Kirli Hanım Peynirinden, Mevsimlik Söğüş Tabağına; Savaştepe Seferberlik Çöreğinden, Sındırgı’nın Susamlı Patatesine; Balıkesir Kaymağından, Gönen Patlıcan Reçeline kadar 30 üründen oluşan ürünler de Türkiye’nin birçok noktasında konuklarına sunacak. Balıkesir Kahvaltısı’nın BigChefs’in menüsünde yer alması, Balıkesir’in gastronomik mirasının daha geniş kitlelere tanıtılmasına ve sürdürülebilirliğe de katkı sağlayacak. Ayrıca, bu işbirliği sayesinde Balıkesir’in tarım ve turizm potansiyeli de daha fazla ön plana çıkacak.
Malatya Başkan Sadıkoğlu: “Kişisel rantları uğruna Malatya’yı borç batağına sürüklediler” Malatya Ticaret ve Sanayi Odası’nın Nisan ayı olağan meclis toplantısı düzenlendi. Toplantıda konuşan Malatya Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, son günlerde Malatya’nın ana gündemi haline gelen Malatya Büyükşehir Belediyesi’nin borcu hakkında değerlendirme yaptı. Malatya Büyükşehir Belediyesi’nin açıklanan 17 Milyar TL borcunun ülke gündemine gelmesini üzülerek takip ettiklerini belirten MTSO Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, “Bu şehri algılarla, usulsüzlükler yönettiklerini aylardır yüksek sesle dile getiriyoruz. Biz bunları dile getirirken aslında bugün olabilecekleri önceden gördüğümüzü ifade etmeye çalıştık. Tüyü bitmemiş yetimin dahi hakkının olduğu makamı kişisel rantları için kullananların Malatya’mızı borç batağına sürüklediği görev süreleri araştırılmalıdır. Malatya Ticaret ve Sanayi Odası olarak devletimizin savcılarını göreve çağırıyoruz. Müfettişleri göreve davet ediyoruz” şeklinde konuştu. “Sessiz kalmamızı kimse beklemesin” “Malatya menfaatine olan her konuda eksik gedik ne varsa dile getirdik, getirmeye de devam edeceğiz” diyen Başkan Sadıkoğlu, şu ifadelere yer verdi: “Yayınladığı bir video ile milletin gözüne baka baka yine yalanlar söyleyerek kendini aklamaya çalışanlar, bu şehre hesap vermek zorundalar. Depremden sonra su parası almadık, otobüs parası almadık, marketlerden ücretsiz mal dağıttık demek tam anlamıyla komedidir. Siz bu milletin aklıyla alay mı ediyorsunuz? Belediyenin birçok yatırımının düşük rakamlarla ihale edilerek aslında arka planda farklı amaçlar güdüldüğünü anlamamak zor değil. Seçim öncesi 300’ün üzerinde fütursuzca personel alınması bu şehre ihanettir. Ortada açık bir şekilde kamu malını zarara uğratmak var. Malatya’nın en büyük STK’sı olarak sessiz kalmamızı kimse beklemesin. Her konuda olduğu gibi bu konuda da Malatya menfaatini gözetiyoruz. Malatya menfaatine olan her konuda eksik gedik ne varsa dile getirdik, getirmeye de devam edeceğiz. Savcıları ve müfettişleri göreve çağırdığımızı bir kez daha yineliyor, takipçisi olacağımızı da belirtmek istiyorum.”
Kilis Gina Mercimek davasında mütalaa açıklandı Kilis’te 9 yaşındaki yabancı uyruklu Gina Mercimek’in cinsel istismara maruz bırakıldıktan sonra öldürülmesiyle ilgili dava da yargılanan Sanık Azittin Altınöz, olay gününe ilişkin kamera kayıtlarının yeniden incelenmesi talebinde bulundu. Mahkeme heyeti dosyadaki deliller dikkate alınarak yeni incelemelerini dosyaya yenilik katmayacağı gerekçesi ile talepler reddedildi. Kilis’te 4 Nisan 2023 tarihinde okuldan çıktıktan sonra kaybolan 9 yaşındaki yabancı uyruklu Gina Mercimek’in, cinsel istismara maruz bırakıldıktan sonra boynuna briket bağlanıp su kuyusuna atılarak öldürülmesiyle ilgili görülen davanın 4’üncü duruşması sonrası aile avukatları tarafından basın açıklaması yapıldı. Aile Avukatı Sümeyye Gökçe açıklamasında, “Savcılık makamı mütalaayı açıklayarak, her iki sanığında Kişiyi Hürriyetinden Yoksun Kılma, Çocukların Cinsel İstismarı, Kasten Öldürme suçlarından cezalandırılmasını istedi. Mahkeme heyeti duruşmayı 6 Mayıs’a erteledi” dedi. “Karar duruşması 6 Mayıs’a ertelendi” Karar duruşmasının 6 Mayıs 2024 tarihine ertelediğine dair açıklamalarda bulunan Yeryüzü Çocukları Derneği Avukat Sümeyye Gökçe, “9 yaşında vahşice katledilen Gina Mercimek’in ailesinin avukatları olarak davayı takip etmek üzere Kilis Adliyesindeydik. Savcılık makamı her iki sanığın da “Kişiyi Hürriyetinden Yoksun Kılma, Çocuğun Cinsel İstismarı ve Kasten Öldürme” suçlarından cezalandırılmasını kamu adına talep etti. Davanın karar duruşması 6 Mayıs tarihinde yine Kilis Ağır Ceza Mahkemesinde görülecek. Sanıkların üzerlerine atılan suçların en üst haddinden cezalandırılmaları için dosyayı takip etmeye devam edeceğiz. Bizler istiyoruz ki tüm çocuklar çocuk kalabilsin ve katliamların, zulümlerin, kötü senaryoların değil oyunların, güzel hatıraların ve mutlulukların kahramanları olabilsinler” dedi. Sanık Altınöz, kamera kayıtları tekrardan incelenmesini istedi Mahkeme heyeti, Sanıkların kovuşturulmanın genişletilmesi hususundaki talepleri alındı. Sanık Azittin Altınöz, olay gününe ilişkin kamera kayıtlarının yeniden incelenmesi talebinde bulundu. Mahkeme heyeti tarafından olay tutanakları ve dosyadaki deliller dikkate alınarak yeni incelemelerini dosyaya yenilik katmayacağı gerekçesi ile kovuşturulmanın genişletilmesi yönündeki talepler reddedildi. Savcılık makamı, sanıkların her ikisinin de üzerine atılı suçlardan cezalandırılması yönündeki mütalaasını açıkladı. Savcılık makamı, kamu adına her iki sanığın da “Kişiyi Hürriyetinden Yoksun Kılma, Çocukların Cinsel İstismarı ve Kasten Öldürme” suçlarından cezalandırılmasını talep etti. Ne olmuştu Kilis’te Okçular Mahallesi, Selvili Medrese Sokak’ta yaşayan 9 yaşındaki yabancı uyruklu Gina Mercimek, 4 Nisan 2023’te okuldan çıktıktan sonra kayboldu. Gina’nın cesedi, 6 Nisan’da aynı sokakta yaşayan Hüseyin Boğuç’a ait evin bahçesindeki su kuyusunda bulundu. Gina’nın boynuna briket bağlanarak su kuyusuna atıldığı tespit edildi. Olayın ardından gözaltına alınan Hüseyin Boğuç ve Azittin Altınöz tutuklandı. Sanıklar hakkında ’ Kişiyi Hürriyetinden Yoksun Kılma, Çocukların Cinsel İstismarı, Kasten Öldürmek’ suçlarından ağırlaştırılmış müebbet hapis istemiyle dava açıldı. Görülen 4’üncü duruşma 26 Nisan 2024 görüldü ve sanıkların tutukluluk halinin devamına karar verildi.