YEREL HABERLER - 28 Ekim 2015 Çarşamba 11:46

Iğıdr'da Rehber Öğretmenler Toplantı Yapıldı

A
A
A
Iğıdr'da Rehber Öğretmenler Toplantı Yapıldı

Iğdır’da, ‘Sene Başı Rehber Öğretmenler Toplantısı’ yapıldı.
Kurtuluş İlkokulu’nun toplantı salonunda gerçekleştirilen toplantıya Milli Eğitim Müdür Hakan Cırıt, Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürü Hüseyin Işık, Müdür Yardımcısı Ertuğrul Sarıca ve rehber öğretmenler katıldı. Saygı duruşunda bulunularak İstiklal Marşı’nın okunması ile başlayan toplantıda konuşan Iğdır Rehberlik Araştırma Merkezi Müdürü Hüseyin Işık, her ay bu kapsamda toplantı yapacaklarını belirtti. Işık, Küçük Mucitler Projesi’nin SERKA’dan geçtiğini ve bu anlamda çalışmalar başlatacaklarını söyledi. Eğitim ordusu neferleri olduğunu ifade eden Işık, rehber öğretmenler olarak öğrencilerin içinde öğrencilerin aradığı öğretmen olacaklarını kaydetti.
Takım çalışmasına ve öğretmenlerin insan hayatındaki önemini belirten Iğdır Milli Eğitim Müdürü Hakan Cırıt de, salonda bulunan rehber öğretmenlere 2015-2016 eğitim öğretim yılının iyi geçmesi temennilerinde bulundu. Cırıt, “Eğitimde rehber öğretmenlere büyük iş düşüyor. Rehber öğretmenleri, bazı okul müdürleri bir memur gibi görüyor. Sizler kesinlikle memur değilsiniz. Sizin göreviniz öğrencidir. Bu konuda ısrar eden idareci varsa bize bildirin. Öğrencilerle ilgilenin, çocuklarını okutmak istemeyen veliler olabilir. Bütün öğrencileri okula kazanacağız. Ev taraması yapacağız. Devletimiz bu konuya çok önem veriyor. Ben sizlere her türlü desteği vermeye hazırım. Yeter ki sizler çalışın, gayret edin. Yeni bir sistem başlattık, ‘Eğitim Koçluğu Projesi.’ Bunu bütün okullara yayacağız. Amacımız öğrencileri sınava hazırlamaktır. Iğdır’da kız ve erkek öğrenciler bazı kesimlerde baskı altında yetişiyor. Bazı anne ve babalar ‘çocuğum okumasa da olur’ diyorlar. Sizler bu düşünceyi yok edeceksiniz. Bizim eğitimde kaybedecek bir ferdimiz yoktur. İster engelli, ister sağlam, ister zengin, ister fakir ayırt etmeden bütün öğrencileri okutacağız. Bunun için bütün güç sizde. Öğrencilere eğitim koçluğu yapacağız. Onları topluma, okula kazandıracağız. Unutmayın bütün yük sizde. Öğretmen arkadaşlara da rehberlik edeceksiniz. Okullarımızda kitap okuma oranı düşük, bunu artırmalıyız. Sizler okulun kalbisiniz” dedi.
Yapılan konuşmaların ardında Rehberlik Araştırma Merkezi tarafından organize edilen ve her eğitim öğretim yılı başında yapılan rehber öğretmenler toplantısında; yıl içinde tüm rehber öğretmenler tarafından yapılacak iş ve işlemlerle ilgili konular ele alındı. Ayrıca yıllık çerçeve planları, il projelerinin uygulanma esasları, işbirliği ile yapılacak çalışmalar masaya yatırıldı.
Toplantı, Iğdır Rehberlik Araştırma Merkezi’nde görevli rehber öğretmenlerin bilgilendirme konuşmalarıyla sona erdi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Fikirler bu atölyeden çıkacak Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından lise öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen ‘Fikir Atölyesi’ projesiyle, öğrenciler hem fikir üretiyor hem de iletişim becerilerini geliştiriyor. Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hayata geçirilen ‘Fikir Atölyesi’ projesi çerçevesinde farklı okuldan projeye katılan öğrenciler, Melikgazi Belediyesi Gesi Kamp Merkezi’nde çalışmalarını sürdürüyor. Ürettikleri fikirler üzerinde ekip olarak çalışan öğrenciler, çalışmalarını jüri önünde sunarak, iletişim becerilerini de geçiştiriyor. Projeye katılan öğrenciler 30 saat süren ekip çalışması sonucu fikirlerini geliştiriyor. “Sosyal sorumluluklarını geliştirmelerini hedefliyoruz” Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE personeli ve Fikir Atölyesi Projesinin Sorumlu Öğretmeni İnayet Eroğlu, projede amaçlarının öğrencilerin ekip çalışmasını öğrenmesi ve iletişimlerini geliştirmeleri olduğunu söyledi. Öğrencilerin sosyal sorumluluklarını geliştirmelerini hedef koyduklarını dile getiren Eroğlu; “Kayseri İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında fikir atölyesi projesini hayata geçirdik. Bu ikinci fikir maratonumuz. Proje, gençlerin bir araya gelerek, 30 saat gibi kısa bir sürede fikirlerini ilgilendikleri konuları değerlendirerek, bir çalışma yapmalarını sağlıyor. Bu çalışma sonucunda da bir proje ortaya sunuyorlar. Bu projeleri daha sonra jüri önünde sunuyorlar. Bu projede temel amacımız öğrencilerimizin iletişim becerilerini geliştirmek. Yanı sıra onların takım içerisinde hareket etmelerini, sosyal sorumluluklarını geliştirmelerini hedefliyoruz. Öğrenciler bir arada çalışarak, kısa sürede bir ürün ortaya koymaya çalışıyorlar. Hem de sosyalleşiyorlar. Bu açıdan öğrencilerin kişilik gelişimleri için de son derece faydalı bir proje olduğunu düşünüyorum” dedi. “Çok yararlı bir proje” Projenin çok yararlı olduğunu ifade eden öğrencilerden Nisanur Kılınç, "Sadece okul dışında bir etkinliğimiz yoktu. Sadece okul içerisindeki arkadaşlarımız ile konuşuyorduk. Bunun sayesinde tanımadığımız okullardaki insanlarla tanıştık. Onların nasıl bir eğitim aldığını öğrendik. Eğitimlerimizi karşılaştırdık. Hepimizde çok güzel eğitim aldığımızı düşünüyoruz. Buradan da okullarımıza çok teşekkür ediyoruz. Bu proje bana daha sabırlı olmamı öğretti. İnsanlarla nasıl iletişim kuracağımı öğretti. Böyle bir ortamda yeni kurallar içerisinde nasıl davranacağımı daha iyi öğretmiş oldu” şeklinde konuştu. “Böyle bir şans bizim için çok önemli” Bir diğer öğrenci İlayda Ünal ise böyle bir projeye katılma şansının kendileri için çok önemli olduğunu söyleyerek, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Bu proje bizim için çok değerli bir proje. Böyle bir şans bizim için çok önemli. Buraya gelip, kendi fikirlerimizi üretebilmemiz, fikirlerimizi projeye dönüştürebilmemiz ve bu projelerinde devamının gelebilecek olma ihtimali bizim için çok değerli. Bu yüzden kendi takımımızla birlikte her şeyimizi ortaya dökerek, bir proje oluşturmaya çalışıyoruz. Biz arkadaşlarımızla daha önce başka projelerde yer almıştık. Takım ruhumuz vardı. Böyle bir proje ilk defa olmasına rağmen çok kolay bir şekilde organize olabildik. Bu yüzden fikirlerimizi birbirimize çok güzel aktarıp, çok kolay ne istediğimizi biliyoruz. Bu nedenle bizim için hiçte sıkıntılı bir süreç değildi. Çok basit bir şekilde hallettik.”