- 13 Eylül 2018 Perşembe 16:30

SDÜ’nün “Bir Siber Güvenlik Macerası” TÜBİTAK 4004 Projesi eğitimleri tamamlandı

A
A
A
SDÜ’nün “Bir Siber Güvenlik Macerası” TÜBİTAK 4004 Projesi eğitimleri tamamlandı

Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr.

Süleyman Demirel Üniversitesi (SDÜ) Mühendislik Fakültesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Öğr. Üyesi Utku Köse yürütücülüğünde Bilgisayar Mühendisliği Bölümü tarafından geliştirilen “Bir Siber Güvenlik Macerası (BSGM)” adlı projenin Yüz-Yüze Eğitim ve Doğa Kampı süreçleri tamamlandı.


TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları çağrısı kapsamında desteklenen ve 10 farklı liseden 40 öğrenci katıldığı proje eğitiminde, “Siber güvenlik”, “etik hackerlık”, “siber saldırı”, “siber savunma”, “sosyal mühendislik” ve “siber zorbalık” gibi günümüzün önemli konuları ele alındı.


Yüz-Yüze Eğitim Süreci, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü laboratuvarlarında gerçekleşen eğitim süreçlerinin ikinci ayağı olan Doğa Kampı, kurmaca bir siber güvenlik senaryosunun işlendiği, Eğirdir Ada - Yeşilada bölgesine taşındı. Kamp esnasında öğrenciler, “artırılmış gerçeklik” ve “simülasyon tabanlı uygulamaları”nın yanı sıra çevreyle yüksek düzeyde etkileşimi gerektiren etkinliklerle, kendilerine verilen senaryoyu ve bağlı bulmacaları çözmeye çalıştı. Rekabetin, bireysel çalışmaların ve takım odaklı işbirliklerinin ön plana çıktığı eğitimsel süreç, lise öğrencilerinin siber güvenlik ve ilgili konular bağlamında farkındalık ve bilgi - beceri kazanmasının sağladığı belirtildi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Gaziantep Erdem Koleji öğrencisinden uluslararası arenada üst düzey başarı Erdem Koleji 5/B sınıfı öğrencisi Eren Yelden, dünya genelinde 2,5 milyon öğrencinin katılım sağladığı Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinliğinde üst düzey bir başarıya imza attı. Eren Yelden, kendi sınıf seviyesi içerisinde ilk yüzde 10’luk dilime girerek finale kalma başarısı gösterdi. Elde edilen bu sonuç, öğrencinin analitik düşünme, problem çözme, algoritmik yaklaşım ve zaman yönetimi becerilerindeki yetkinliğini üst düzeyde ortaya koydu. Bilgi işlemsel düşünme temelli, çok adımlı ve dikkat gerektiren sorularla gerçekleştirilen etkinlikte Eren Yelden, sergilediği performansla küresel ölçekte akranları arasından öne çıktı. Bu başarı, Türkiye genelinde 250 binin üzerinde öğrencinin, dünya çapında ise yaklaşık 2,5 milyon öğrencinin katılım sağladığı Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinliği kapsamında elde edildi. Etkinlik, 85’ten fazla ülkede eş zamanlı olarak uygulanmakta olup, tüm ülkelerde sorular birebir aynı içerikte sunulmakta; yalnızca öğrencilerin eğitim diline göre çeviri yapılmaktadır. İçerik, zorluk seviyesi ve değerlendirme kriterleri tüm katılımcılar için ortak olarak belirleniyor. Eren Yelden’in bu başarısında, Erdem Koleji’nin bilişim ve teknoloji alanındaki planlı eğitim yaklaşımının yanı sıra EYBA (Erdemli Yetenek ve Bilgelik Akademisi) kapsamında yürütülen çalışmaların da etkili olduğu belirtildi. Öğrencinin sürece hazırlığında, Erdem Koleji EYBA Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Koray Vahit Şenpekmezci rehberliğinde gerçekleştirilen çalışmaların önemli katkı sağladığı ifade edildi. Elde edilen bu derece, Erdem Koleji’nde öğrencilerin erken yaşlardan itibaren düşünme biçimlerini yapılandırmaya, çok adımlı problemler karşısında strateji geliştirmeye ve zamanı etkili kullanmaya teşvik edildiği eğitim yaklaşımının doğal bir sonucu olarak değerlendirildi. Erdem Koleji Genel Müdürü Mehmet Örfi Sönmez, EYBA kapsamında yürütülen çalışmaların öğrencilerin potansiyelini erken aşamada görünür kıldığını belirtirken, uluslararası ölçekte aynı sorularla değerlendirilen bu tür etkinliklerin, okulda uygulanan eğitim modelinin niteliğini somut verilerle ortaya koyduğunu ifade etti.