GENEL - 23 Kasım 2017 Perşembe 12:23

“Öğretmenlerimiz kendilerini değersiz hissediyor”

A
A
A
“Öğretmenlerimiz kendilerini değersiz hissediyor”

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından gerçekleştirilen bir çalışmaya göre öğretmenler, takdir edildiklerini pek fazla hissetmiyorlar.

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından gerçekleştirilen bir çalışmaya göre öğretmenler, takdir edildiklerini pek fazla hissetmiyorlar.


Yapılan araştırmada öğretmenlerin kendilerini en çok değerli hissettiği 10 ülke; Malezya, Singapur, Güney Kore, Finlandiya, Meksika, Hollanda, Avustralya, İngiltere, Romanya ve ABD olarak sıralanıyor. Ülkemiz ise OECD ortalamasının altında. Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şirin Karadeniz’e göre: “Öğretmenlerin memnuniyeti öğrencilerin başarısına da doğrudan yansıyor. Bundan dolayı ilk 10’daki ülkelerin PISA başarıları da yüksek. Eğer öğrencinizi iyi yetiştirmek istiyorsanız öğretmenlerinizin de nitelikli olması gerekiyor”. OECD’nin yaptığı araştırmada ilk 10’a giren ülkelerdeki öğretmenlerin, okullar ile ilgili alınan kararlarda kendilerinin söz sahibi olduğunu da belirten BAU Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şirin Karadeniz, öğretmenlere ve mesleklerine itibarlarını vermemiz gerektiğine dikkat çekti. Ülkemizde öğretmenlere karşı itibarın çok fazla olmadığını söyleyen Prof. Dr. Şirin Karadeniz, “’Hiçbir şey olamazsan öğretmen olursun’ cümlesi bile ülkemizde maalesef yaygın olarak kullanılıyor” dedi. Pedagojik formasyon sertifikasıyla çok fazla öğretmenlik sertifikası verilen bireylerin olduğunu ifade eden Karadeniz: “Bu bireylerin istihdam süreçlerinde ciddi bir daralma söz konusu. Bu durumda herkesin öğretmen olabildiği bir yerde mesleki itibarı yükseltmek kolay bir iş değil” Ifadelerini kullandı.


OECD raporuna göre ilk 10’a giren ülkelere baktığımızda öğretmenlere değer vermenin yanı sıra, öğretmenlerin maaşlarının da önemli olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Şirin Karadeniz, “Eğer öğretmenler toplumda kendilerini değerli hissediyorsa, öğretmenleri en iyi şekilde eğitirseniz ve maaşlar da öğretmenlerin itibarını verecek seviyede olursa öğretmenlerin daha memnun olduğunu görebiliyoruz” dedi. Öğretmenlerin memnuniyetinin öğrencilerin başarısına da doğrudan yansıdığını söyleyen Karadeniz, “Öğretmenlerin çoğu, müfredatı yetiştirme çabasına girdiklerinden dolayı yenilikçi bazı eğitim sistemlerini kullanmaya vakti kalmıyor. Bu durumda öğretmeninize esneklik vermezseniz o zaman öğretmen de kendisini değerli hissetmeyecektir” şeklinde konuştu.



“Mesleki gelişim eğitimleri öğretmenleri nitelikli kılar”


Mesleki gelişim fırsatlarından da bahsedilen OECD raporu için ülkemizdeki mesleki gelişim fırsatlarının kısıtlı olduğunu ifade eden BAU Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Şirin Karadeniz, “Birçok ülkede özellikle Güney Kore’de mesleki gelişime çok önem veriliyor. Öğretmenler istediği yerde mesleki gelişim eğitimi alabiliyor. Öğretmenlerimiz de mesleki gelişime ulaşabilmeli ve istedikleri mesleki gelişim eğitimini alabilmeliler” dedi. Böylelikle öğretmenlerin kendilerini mesleklerinde daha nitelikli hale getirmesini sağlayacağını söyleyen Karadeniz, öğretmenlere destek vererek, akademisyenlerimizin okullarda öğretmenlerle birlikte çalışıp özellikle okul temelli mesleki gelişim projelerinde bir arada olması gerektiğini belirtti. Üniversitelerin her zaman okullara açık olması gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Şirin Karadeniz, “Öğretmenlerin bir proje yaptığında destek almak yada yapmak istediği bir fikre ilişkin başvuracağı bir üniversite ortamının olması üniversiteye aynı zamanda artı sağlayacaktır” diye konuştu.



“Öğretmene güvensizlik ve baskı başarısızlık getiriyor”


Ülkemizde öğretmenlere karşı sistemin çok fazla baskısı olduğunu söyleyen Karadeniz, “Öğretmenin ölçme ve değerlendirme işlemini maalesef elinden aldık. Öğretmenlerimizin verdiği notlar, liseye yerleştirme sırasında çokta fazla dikkate alınmıyor. Çünkü öğretmene güvenmeme gibi bir şey başladı. Bu durumda maalesef öğretmenlerimizin üstünde hem anne babanın hem okul yönetiminin hem de ebeveynlerin baskısı oluşuyor. Ve bu baskının karşısında durmak kolay iş değil bunun içinde öğretmenlerimizi desteklemek adına özellikle dışarıdan gelen baskılardan öğretmenimizi korumakta gerekiyor” dedi. Eğitimin hala bizim ülkemiz için sosyo-ekonomik olarak bir sınıf atlama aracı olduğununu belirten Prof. Dr. Şirin Karadeniz, “Hayatta en büyük şans, küçükken iyi bir öğretmene rastlamaktır diye bir söz var. Çünkü bazı öğrenciler öğretmenlerinin kendilerini daha da yukarı taşıyacağını düşünüyor” dedi. Öğretmenlerin sürekli baskıyla ve sürekli eleştirilmekle muzdarip olduğunu da belirten Karadeniz, öğretmenleri destekleyecek fırsatları oluşturursak, onların kendilerini ifade edebileceği yenilikçi işler yapmalarına da şahitlik edeceğiz. Onların başarı hikayelerini çok daha fazla duyacağız diye düşünüyorum” dedi.


Her insanın hayatında çok önemli bir öğretmen olduğunu ifade eden Prof. Dr. Şirin Karadeniz, “Öğretmenlerin amacı aslında sadece bir şey öğretmek değil; öğrencileri hem sosyolojik, hem duygusal, hem fiziksel, hem de bireysel gelişimini bütünüyle gören kişilerdir. Bu yüzden öğretmenlerimize değer vererek mesleki itibarlarını da hak ettikleri şekilde vermemiz gerekiyor” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İzmir Göztepe, Süper Lig’e yükseldi Trendyol 1 Lig’in 32. haftasında Göztepe evinde karşılaştığı Gençlerbirliği’ni 2-0’lık skorla mağlup ederek, Eyüpspor’un ardındın Süper Lig’e çıkan ikinci takım oldu. Maçtan dakikalar 5. dakika Messaoudi, Yiğit Efe’nin hatalı pasında orta sahadan gelen pasta topu kontrol edip kaleciyle karşı karşıya pozisyonda sağ ayağıyla şutunu çekti. Kaleci Ertuğrul üzerine gelen meşin yuvarlağı kurtardı. 33. dakikada Göztepe’de Yalçın’ın sol kanattan kullandığı serbest vuruşta Ogün’ün kale önünden yaptığı kafa vuruşunda meşin yuvarlak kaleci Ertuğrul Çetin’de kaldı. 41. dakikada Dennis ceza sahası dışında kontrol ettiği topla birlikte ceza sahasına girip pasını kale önündeki Romulo’ya bıraktı. Romula boş kale önünde sağ ayağıyla meşin yuvarlağı kalenin üzerinden dışarı gönderdi. 77. dakikada Doğan’ın pasında topu önüne alıp iki rakibinin arasından geçip ceza sahası içine giren Fıratcan, düzgün bir vuruşla meşin yuvarlağı ağlara gönderdi. 1-0 90+3. dakikada Lundqvist orta sahada Musa’dan kazandığı topu solundaki Kubilay’a bıraktı. Kubilay’ın ceza sahası içi solundan ortasında Lundqvist’in gelişine yaptığı vuruşta meşin yuvarlak ağlara gitti. 2-0 Göztepe: Mateusz Lis, Taha Altıkardeş, Heliton, Tarkan Serbest (Fıratcan Üzüm dk. 30), Ümit Akdağ, Ogün Bayrak, Celil Yüksel (Ramon-Pascal Lundqvist dk. 64), Yalçın Kayan (Doğan Erdoğan dk. 64), Anthony Junior Dennis, Billel Messaoudi (Kubilay Kanatsızkuş dk. 64), Romulo Yedekler: Arda Özçimen, Lasse Nielsen, Atınç Nukan, Ahmed Ildız, Ensar Aksakal, Kenneth Mamah Teknik Direktör: Stanimir Stoilov Gençlerbirliği: Ertuğrul Çetin, Oğuzhan Berber, Francis Nzaba (Özgür Çek dk. 89), Yasin Güreler, Yiğit Efe Demir (Oltan Karakullukçu dk. 89), Alperen Babacan, James Lea Siliki (Musa Çağıran dk. 46), Ensar Kemaloğlu, Bentley, Amilton, Melih Bostan (Mustapha Yatabare dk. 62) Yedekler: Orkun Özdemir, Rahman Buğra Çağıran, Elias Durmaz, Jimmy Durmaz, Özgür Baran Aksaka, Arda Temur Teknik Direktör: Sinan Kaloğlu Goller: Fıratcan Üzüm (dk. 77), Lundqvist (dk. 90+3) (Göztepe) Sarı kartlar: Ümit Akdağ, Ogün Bayrak (Göztepe), Oğuzhan Berber (Gençlerbirliği)