GENEL - 23 Ocak 2018 Salı 16:31

İstanbul İtfaiyesi’ne üst düzey koruyucu kıyafet

A
A
A
İstanbul İtfaiyesi’ne üst düzey koruyucu kıyafet

İstanbul İtfaiyesi yeni geliştirilen ve Türkiye’de üretimine başlanacak olan yanmaya ve ısıya daha dayanıklı olan PBI elbiseleri ile görev yapacak.

İstanbul İtfaiyesi yeni geliştirilen ve Türkiye’de üretimine başlanacak olan yanmaya ve ısıya daha dayanıklı olan PBI elbiseleri ile görev yapacak. Dünyada bu kumaştan yapılan kıyafetleri New York ve Londra itfaiyesi ekipleri giyiyor.


İstanbul İtfaiyesi’nde zor ve ağır şartlarda çalışan itfaiyeciler için üst seviye koruma sağlayacak yeni kıyafetler tasarlandı. Yeni geliştirilen PBİ özellikli elbiseler başta yangınlar üzere tüm afet ve benzeri olaylara müdahalelerde rahat çalışabilme imkanı sağlayacak. Kıyafetlerin ayrıca dünya standartlarında koruyucu özellikleri bulunuyor. İtfaiyeciler, elbiseleri tecrübelerinden yararlanarak kendileri tasarladı. New York ve Londra İtfaiyesi’nin de kullandığı PBI özellikli kumaş, uluslararası onay alındıktan sonra Adana’da seri üretime geçecek. Elbiselerin dikimi İstanbul’da yapılırken, iç astar, ısı ve nem bariyerleri yerli malzemelerden üretildi. Onay alındıktan sonra tamamen yerli üretime geçilecek. Yeni elbise, itfaiyecilerin talepleri ve istedikleri özellikler dikkate alınarak tasarlandı. Yılda 25 bini yangın 60 binin üzerinde olaya müdahale eden İstanbul İtfaiyesi’nin yeni elbiseleri 55 oranında yerli malzemelerden üretilecek. Dokuma ya da örme kumaş, dokusuz yüzey veya kompozit malzeme olarak kullanılan PBI koruyucu tekstiller; askeri üniformalarda, astronot kıyafetlerinde, itfaiyeci giysilerinde, motor sporlarında kullanılan sürücü elbiselerine ve endüstriyel alanda kullanılan giysi ve eldivenlerde kullanılıyor.


İstanbul İtfaiyesinin kullanmaya başladığı PBI elbiselerinin özellikleri ise şöyle:


Elbisede kullanılan dış kumaşta meta-aramid yerine PBI elyafı kullanılıyor. Elbise eskisine göre daha yüksek sıcaklıklara dayanıyor. Dış kumaşın kopma ve yırtılma mukavemetleri diğer ürünlerden az 2.5 kat fazla. Yeni elbise katmanı eskisine göre daha da yüksek koruma sağlıyor. Yeni elbiselerde kullanılan nem bariyeri: Çok daha fazla nefes alabilir yapıda, Daha yüksek sıcaklıklara ve kimyasallara karşı daha dayanıklı. İtfaiyecilerin talepleri göz önüne alınarak ihtiyaçları belirlenmiş, yeni elbisenin yapısı ve modeli bu doğrultuda tasarlandı. Diz ve dirseklerde 3 boyutlu tasarım ile daha çok hareket imkanı veriyor. Dünyada yeni bir teknoloji olan parçalı reflektif şerit kullanımı ile hareket kabiliyeti ve nefes alabilirlik artırıldı. Fener kullanımına özel fener adaptörü tasarımı yapıldı. Farklı telsiz tiplerinin kullanılabilmesi sağlamak amacıyla yüksekliği ayarlanabilir telsiz cebi dizayn edilmiş,Paçalarda aşınmayı engellemek amacıyla takviye kullanıldı. Sırt baskısı dizaynı değiştirilmek suretiyle solunum tüpü kullanıldığında da “İstanbul İtfaiyesi” reflektif yazısının görülmesi sağlandı. Pantolon askı sisteminde geliştirme yapılmış ve kişinin boyuna göre kolayca ayarlayabileceği bir yapı oluştu. Pantolonun belinin arka kısmına yapılan takviye sayesinde solunum tüpünün itfaiyeciyi rahatsız etmesi engellendi ve rahat çalışması temin edildi Pantolon beline koyulan ekstra kemer köprüleri sayesinde pantolonun palaska ile kullanımı sağlandı. Pantolon ağ kısmına koyulan ilave parça ile eğilme, sürünme, emekleme, esneme ve benzeri hareketlerde rahatlık sağlıyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bartın Bartın’da kafa kafaya çarpışan araçlar savruldu: 5 yaralı Bartın’da karşı istikametlerde seyir halinde bulunan 2 araç, hız uyarı tabelası önünde çarpıştı. Kazada 2 kişi, su kanalına devrilen araçta sıkışırken, biri çalılık alana, araçların parçaları ise yola savruldu. Kazada 1’i ağır 5 kişi yaralandı. Edinilen bilgiye göre Gürgenpınarı’ndan Bartın istikametine seyreden ve sürücüsünün ismi belirlenemeyen 74 ABF 264 plakalı araç ile karşı yönden gelen yabancı ülke plaka kodu bulunan ve sürücüsünün ismi öğrenilemeyen araç ile çarpıştı. Boğaziçi Caddesi üzerindeki hız limitlerini gösteren tabela önünde meydana gelen feci kazanın sebebinin ise aşırı hız olduğu belirtildi. Kazada çarpışmanın etkisiyle araçlardan biri yol kenarındaki su kanalına devrildi. Araç içerisinde bulunan 3 kişiden biri çalılık alana savrulurken, 2’si ise araçta sıkıştı. Diğer araç ise su kanalına ramak kala durmayı başarırken içerisindeki 2 kişi de yaralandı. Hava yastıkları açılan araçta bulunanların hafif şekilde yaralandığı öğrenilirken, araç içerisindeki kan izleri ise dikkat çekti. Her iki araçtan kopan parçalar yola ve yol kenarına savruldu. Kazanın ardından olay yerine çok sayıda polis, sağlık ve itfaiye ekipleri sevk edildi. Araçta sıkışan 2 yaralı, itfaiye, polis ve sağlık ekiplerinin yürüttüğü başarılı çalışma ile kurtarılarak, ambulansa bindirildi. Yabancı plakalı araçta bulunan ve yaralanan 2 kişinin ise gurbetçi olduğu kaydedildi. Olay yerine gelen polis ekipleri yolda başka bir kazanın yaşanmaması için güvenlik tedbiri aldı. Yapılan ilk müdahalenin ardından yaralılar, Bartın’daki hastanelere kaldırılarak tedavi altına alındı. Kazada yaralanan 5 kişiden birinin durumunun ağır olduğu öğrenildi. Kazanın ardından trafiğin kontrollü bir şekilde sağlandığı yol, yürütülen temizlik çalışması ve aracın su kanalından kurtarılması çalışmasının ardından yeniden trafiğe açıldı.
Adana Baraj göletlinde kaybolan adamın cansız bedenine 17 gün sonra ulaşıldı Adana’nın Kozan ilçesinde Ramazan Bayramı’nın 2’nci gününde Gökgöz Mahallesi’nde bulunan Kavşak Bendi Barajı Göletin’de yüzerek karşıya geçmeye çalışırken kaybolan 35 yaşındaki Oktay Sarıtiken’in (35), jandarma su altı robotu ile 17 gündür süren arama çalışmasında cansız bedenine gece saatlerinde ulaşıldı. Ankara’dan Kozan’a Ramazan Bayramı tatilini geçirmek için gelen 35 yaşındaki Oktay Sarıtiken, Ramazan Bayramı’nın ikinci gününde Gökgöz Mahallesi’nde bulunan Kavşak Bendi Barajı Göletin’de balık tuttuktan sonra baraj göletlinde yüzerek karşıya geçmek isterken bir anda gözden kayboldu. 3 çocuk babası Oktay Sarıtiken’in 17 gündür süren arama kurtarma çalışmasında su altı robotları cansız bedenine ulaştı. Sarıtiken’in cansız bedenine 35 metre derinlikte ulaşıldı Ankara’dan ilçeye gelen Jandarma ekipleri, su altı robotu ile gece saatlerinde yaptığı aramada Sarıtiken’in 35 metre derinlikte ve baraj göletine girdiği yerden 100 metre açıkta cansız bedenine ulaşıldı. 17 gündür Sarıtiken ailesi ve mahallelinin acı bekleyişi sürerken Muhtar Mızrak Acar 17 gündür bir haber almayı beklediklerini ifade ederek "Arama çalışması günlerdir aralıksız sürdü. Çok şükür cenazemize ulaştık. Jandarma ekiplerine ve AKOM ekiplerine teşekkür ederiz Allah razı olsun” dedi. Sarıtiken’in cenazesi Adana adli tip kurumuna gönderildi.