EKONOMİ - 14 Eylül 2019 Cumartesi 11:02

Otomotiv Sanayii Derneği, Ocak-Ağustos verilerini açıkladı

A
A
A
Otomotiv Sanayii Derneği, Ocak-Ağustos verilerini açıkladı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2019 yılı Ocak-Ağustos ayı verilerini açıkladı.

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2019 yılı Ocak-Ağustos ayı verilerini açıkladı. Yılın ilk sekiz aylık döneminde hem toplam otomotiv üretimi hem de otomobil üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11 azaldı. Bu dönemde, toplam üretim 921 bin 187 adet olarak gerçekleşirken, Türkiye’de üretilen otomobil sayısı 610 bin 222 adet oldu. Aynı dönemde toplam pazar yüzde 46 azalarak 246 bin 161 adet, otomobil pazarı ise yüzde 44 azalarak 193 bin 320 adet olarak gerçekleşti.



Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2019 yılı Ocak-Ağustos dönemine ait üretim, ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Bu dönemde, hem toplam otomotiv üretimi hem de otomobil üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 11 azaldı. Toplam otomotiv üretimi 921 bin 187 adet olarak gerçekleşirken, geride bıraktığımız sekiz ayda Türkiye’de üretilen otomobil sayısı ise 610 bin 222 adet oldu. Aynı dönemde toplam pazar yüzde 46 azalarak 246 bin 161 adet, otomobil pazarı yüzde 44 azalarak 193 bin 320 adet olarak gerçekleşti. Öte yandan ihracat, bir önceki yılın aynı dönemine göre adet bazında yüzde 6 azalırken, otomobil ihracatı yüzde 8 azaldı.



Ağustos’ta geçen seneye göre artış var


Her yıl Ağustos ayında bakım/onarım ve üretim planlamaları için üretime ara veren otomotiv üreticileri, bu yılın Ağustos ayında üretim performansını geçtiğimiz yıllara göre artırdı. Bu kapsamda, Ağustos ayı baz alındığında üretim ve ihracatta geçtiğimiz yılın Ağustos ayına oranla artış kaydedildi. 2018 yılı Ağustos ayında toplam üretim 47 bin 175 adet iken, bu yılın Ağustos ayında toplam üretim yüzde 11 arttı ve 52 bin 242 adet oldu. Ağustos ayı otomotiv ihracatı ise, geçtiğimiz yılın Ağustos ayına göre yüzde 19 oranında artarak 54 bin 604 adet olarak gerçekleşti. Aynı dönemde otomobil üretimi yüzde 7 oranında artarak 31 bin 287 adet olurken, otomobil ihracatı da yüzde 11 arttı ve 33 bin 852 adete ulaştı.



Otomotiv sanayi sekiz ayda 807 bin adet ihracat gerçekleştirdi


2019 yılı Ocak-Ağustos döneminde adet bazında toplam ihracat bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6 azalırken, otomobil ihracatı ise yüzde 8 azaldı. Bu dönemde, toplam ihracat 806 bin 666 adet, otomobil ihracatı ise 526 bin 496 adet düzeyinde gerçekleşti. OSD verilerine göre otomotiv ihracatı dolar bazında yüzde 4 azalırken, euro bazında yüzde 2 arttı. İlk sekiz ayda toplam otomotiv ihracatı 20,3 milyar dolar olarak gerçekleşirken, otomobil ihracatı yüzde 9 azalarak 7,4 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Euro bazında otomobil ihracatı ise yüzde 3 azaldı ve 6,6 milyar euro oldu.



Ticari araç üretiminde iç pazar kaynaklı daralma devam etti


OSD’nin açıkladığı verilere göre ticari araç üretiminde ağırlıklı olarak iç pazar kaynaklı daralma Ocak-Ağustos döneminde de devam etti. Ticari araç grubunda toplam üretim geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 11 azalırken, ağır ticari araç grubunda üretim yüzde 22 ve hafif ticari araç grubu üretiminde de yine yüzde 11 oranında azalma yaşandı. Ticari araç pazarı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 52 daralırken, hafif ticari araç pazarı yüzde 52 ve ağır ticari araç pazarı yüzde 56 oranında daraldı.



"Dünyanın en büyük pazarları 2019 yılında daraldı"


Otomotiv pazarının 2019 yılında dünya genelinde bir daralma yaşadığının altının çizen OSD Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, "Dünyanın en önemli pazarlarına baktığımızda bu daralmanın etkilerini rakamsal olarak görebiliyoruz. Örneğin ortalama 28 milyonluk bir pazar olan Çin, ilk 7 ayda yüzde 11,4 daraldı. ABD pazarı yerinde saydı. Bizim için en önemli pazar olan AB pazarı ise ilk 6 ayda yüzde 2 daralma gösterdi. Bu kapsamda, ana sanayi ihracatımızın yüzde 85 gibi çok büyük bir bölümünü oluşturan AB pazarında yaşanan mevcut daralma, ihracatımızı olumsuz etkiledi ve ilk 8 ayda Türkiye’nin otomotiv ihracatı yüzde 6 oranında azaldı. 2018 yılının ikinci çeyreğinde başlayan iç pazarımızdaki daralma ile birlikte ihracat pazarlarımızın küçülmesi, üretimimiz üzerindeki etkisini negatif olarak gösterdi" değerlendirmesinde bulundu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Türk Telekom daha yeşil bir gelecek için yatırımlarını sürdürüyor Türk Telekom, 2023 için koyduğu güneş enerjisinden elde ettiği üretim kapasitesini yüzde 60 artırma hedefine 2022’de ulaştı. Türk Telekom, bu alandaki faaliyetlerini daha etkin bir şekilde yürütmek, sürdürülebilirlik yaklaşımının tüm iş süreçlerine entegrasyonunu sağlamak, hedeflere yönelik çalışmaları hayata geçirmek gibi süreçler için 2023 yılında yönetim kuruluna bağlı ‘Sürdürülebilirlik Komitesi’ oluşturdu. Türk Telekom, teknolojiyi iyiliğe ve faydaya dönüştürme vizyonunu tüm iş süreçlerine yansıtmaya devam ediyor. Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin (UNGC) 10 temel evrensel ilkesine uygun davranacağına dair taahhüt veren Türk Telekom, Sürdürülebilirlik Komitesi ile sürdürülebilirlik yaklaşımını tüm faaliyet alanlarına entegre etmek için çalışmalarına devam ediyor. 2023 yılı için koyduğu güneş enerjisinden elde ettiği üretim kapasitesini yüzde 60 artırma hedefine 2022 yılında ulaşmayı başaran Türk Telekom, 2030 itibarıyla Kapsam 1 ve Kapsam 2 emisyonlarında 2020 baz yılına nispeten yüzde 45’lik bir azaltım yapmayı, 2050 yılında ise Net Sıfır’ı hedefliyor. “Teknolojiyi iyiliğe ve faydaya dönüştürmek en önemli misyonlarımızdan” Türk Telekom’un en önemli misyonlarından birinin teknolojiyi iyilik ve faydaya dönüştürmek olduğunun altını çizen Türk Telekom Finans Genel Müdür Yardımcısı Kaan Aktan, “Türk Telekom olarak geleceği iyileştiren teknoloji anlayışımızla, yeşil dönüşümü hızlandırarak iklim değişikliğiyle mücadele ve enerji verimliliği konusunda önemli çalışmalar yürütüyoruz. Bu kapsamda sürdürülebilirlik ilkelerini iş stratejilerimizin merkezine yerleştiriyor, iklim riski yönetimine katkıda bulunmak amacıyla faaliyetlerimizi yürütüyoruz. Stratejimizin bir parçası olarak enerji verimliliğine yönelik yatırımlarımızı hızlandırıyoruz. Hem sabit hem de mobil altyapımızda her yıl çok önemli yatırımlar yaparak altyapımızı genişletiyoruz, daha fazla aboneye hizmet veriyoruz. Diğer taraftan altyapıda büyürken enerji verimliliğine yönelik attığımız adımlar ile yıldan yıla enerji tüketimimizi kontrol altında tutuyoruz. 2023’te yayınladığımız “İletişimle Sürdürülebilir Dönüşüm” temalı Sürdürülebilirlik Raporu’nda da yer verdiğimiz üzere öncelikli yatırımlarımız arasına aldığımız GES kurulumları kapsamında şirketimize tahsis edilen kapasiteyi 405,8 MWe’ye çıkardık. E4 Şarj-Elektrikli Araç Şarj Ağı projemiz ile elektrikli araç kullanıcılarına, her anlamda güvenli, çevreci kesintisiz şarj hizmeti sunmaya başladık. 2023 CDP puanımızı bir önceki yıla göre iki kademe artırarak “B” Yönetim seviyesine taşımak, iklim eylemi konusundaki kararlılığımızın göstergesidir. Kategori puanları karşılaştırmasında hem "Emisyon azaltım girişimleri ve düşük karbonlu ürünler" hem de "Kapsam 1 ve 2 emisyonları (doğrulama dahil)" kategorilerinde en yüksek A notunu elde ettik. Sürdürülebilirlik vizyonumuzu, gelecek nesillere yaşanabilir, daha yeşil bir dünya bırakma hedefiyle tüm faaliyet alanlarımıza yansıtmaya devam edeceğiz” diye konuştu.