EKONOMİ - 04 Ocak 2012 Çarşamba 14:46

İŞ DÜNYASI KURUMSAL İTİBARIN NAVİGASYON ARACINA KAVUŞUYOR

A
A
A
İŞ DÜNYASI KURUMSAL İTİBARIN NAVİGASYON ARACINA KAVUŞUYOR

İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin (İTİCÜ) akademik denetiminde hazırlanan "Türkiye İtibar Endeksi"nde (TİE) sona gelindi. Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerindeki şirketlerin kamuoyu nezdindeki itibarını ölçümlemek amacıyla 26 ilde 4 bin kişi ile görüşülerek raporlaştırılacak endeksin sonuçları, 7 Mart 2012’de düzenlenecek 2. Türkiye İtibar Zirvesi’nde açıklanacak.
İstanbul Ticaret Üniversitesi Konferans Salonu’nda düzenlenen basın toplantısında; "Türkiye İtibar Endeksi"nin gerçekleştirildiği sektörler, endeksin hangi model ile yapıldığı, sonuçlarının Türkiye ve Türkiye’de faaliyet gösteren şirketlere katkısının ne olacağı anlatıldı.
İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin Rektörü Prof. Dr. Nazım Ekren, "İstanbul Ticaret Üniversitesi, ’Türkiye İtibar Endeksi’nin akademik içeriğinde yer alacaktır. İtibarın oluşumu ve gelişimini etkileyen değişkenlerin, faktörlerin izlenmesi ve değerlendirilmesinde üniversitemiz bilimsel altyapıyı sağlayacaktır" diye konuştu.
LOKOMOTİF SEKTÖRLER MERCEK ALTINDA
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı Çağdaş, konuyla ilgili açıklamasında, "İtibar, şirket ya da kurum güvenilirliğinin maddi olmayan en önemli ölçütlerinden biridir. Çünkü şirketlerin defter değeri ile piyasa değeri arasındaki farkların en önemli kaynağı onların itibarlarıdır. İşte bu fikirden yola çıkarak ülkemizde lokomotif sektör olarak adlandırılabilecek 12 ayrı sektörü belirledik. Bu sektörleri sıralayacak olursak; gıda, alkolsüz içecek, otomotiv, banka ve sigorta, konfeksiyon ve tekstil, enerji,
beyaz eşya, elektronik (TV, ses sistemi, PC, mobile telefon vb), holdingler, iletişim (GSM ve telekom), inşaat, perakende sektörü olarak ifade edebiliriz. İşte yukarıda sıraladığımız bu sektörlerde en çok tanınan şirketlerin kamuoyundaki itibarını ölçmek üzere yola çıktık" dedi.
AKADEMİK BOYUTU OLAN ENDEKS
"Diğer yandan konumuzun bir de akademik boyutu var" diyen Çağdaş, "Türkiye’deki şirketlerin geleceğe sağlıklı ulaşmalarını sağlayacak olan TİE’nin akademik destekçisi İTİCÜ’dür. Gerek araştırmanın bilgi toplama aşamasında kusursuz yapılması gerek elde edilecek datanın sağlıklı olarak yorumlanması gerekse de raporlaştırılması aşamalarında değerli bir akademik oluşumun çalışmalarımıza destek vermesi, ayrıca şeffaflığı açısından da çok önemlidir. Umarız ve dileriz, gelecekteki müşterek çalışmalarımız
üniversitemizin çatısı altında yapılandırılacak bir itibar enstitüsünün de müjdecisi olur ve burada eğitim alacak olan öğrenciler de endeks sonuçlarından bir laboratuvar mantığında yararlanabilir" diye konuştu.
"BİLİMSEL ALTYAPI SAĞLAYACAĞIZ"
Türkiye İtibar Endeksi’nin akademik destekçi kurumu olan İstanbul Ticaret Üniversitesi’nin Rektörü Prof. Dr. Nazım Erken, yaptığı konuşmada, "Güvenilir olma durumu, saygınlık ve prestiji ifade eden itibar konsepti; ekonomik, finansal sosyal kültürel, siyasal vb alanlarda, kamu, özel, bireysel ve kurumsal bazda önem taşımaktadır. İtibar endeksi, başlangıçta ekonomik ve finansal içerikli olarak belirlenmiş sektörlerde uygulanacaktır. Daha sonra da farklı alanlarda uygulamaya konulacaktır. İstanbul Ticaret
Üniversitesi, ’Türkiye İtibar Endeksi’nin akademik içeriğinde yer alacaktır. İtibarın oluşumu ve gelişimini etkileyen değişkenlerin, faktörlerin izlenmesi ve değerlendirilmesinde üniversitemiz bilimsel altyapıyı sağlayacaktır" dedi.
ŞİRKETLER TİE RAPORUNDAN NASIL YARARLANACAK?
"Bu rapor, her şirket için çok daha derinlemesine yapılması gereken araştırmalar ve itibar yönetimi süreçleri için de bir navigasyon aracı görevini üstlenecek. Çalışmanın sonuçlarını mart ayında gerçekleştirilecek 2. Türkiye İtibar Zirvesi’nin hemen öncesinde yapacağımız basın toplantısı ile paylaşacağız" diyen TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı Çağdaş, "Açıklanacak raporda 12 sektörün itibar değerleri, her sektörün öne çıkan büyük kuruluşlarının münferiden itibar değerleri, sektör içi rakiplerinden
farklılıkları, benchmark kurumdan farklılıkları, neden o noktada oldukları, itibarlarını artırabilmeleri için kamuoyunun ve hedef kitlelerinin onlardan beklentilerinin neler olduğu, hangi beklentiyi ne ölçüde yerine getirirlerse kurum itibarının ne ölçüde artabileceği, buna yönelik öncelikler ve tavsiyeler yer alacak" diye konuştu.
26 İLDE 4 BİN KİŞİ İLE GÖRÜŞÜLECEK
TİE projesinin araştırma hizmet sponsoru X-Sights AŞ Genel Müdürü Çiğdem Penn ise, araştırmanın iki boyutta yürütüldüğünü söyledi. Penn, "Türkiye’nin 26 ilinde tesadüfi seçim metotları ile belirlenen 2 bin denek ile yüz yüze anket çalışması yapılmakta ve buna ek olarak aynı çalışma online olarak da yine 2 bin denek ile tekrarlanmaktadır. Bu çift yönlü araştırma sonuçları bizlere gelecek yıllarda araştırmanın hangi metodoloji ile sürdürüleceğinin ipuçlarını verecektir. Kısaca yüz yüze anket sonuçları
araştırmamızın özünü teşkil etmektedir. Ancak online anket ile aynı sonuçlara ulaşabildiğimiz takdirde gelecekte çok daha büyük denek kitlelere makul maliyetlerle erişebilmek mümkün olacaktır. Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan bu modeli biz Türkiye’nin yapısal özelliklerine uyumlu olarak yeniden düzenledik ve ülkemiz insanının çok önem verdiği ’güven’ ve ’gönüldaşlık’ kavramlarını da araştırmaya dahil ederek 7 kademede itibarı ölçüyoruz. Sonuçları elde ettiğimizde, şirketlerimiz gelecekteki kurum
değerlerlerini artırmak adına nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini belirleyebilecekler" dedi.
TİE’Yİ YURT DIŞINDA İKİ ÜNLÜ AKADEMİSYEN TEMSİL EDECEK
TİE Platformu Yürütme Kurulu Üyesi Fatma Çelenk de bu platformun oluşumunu aktarırken, İTİCÜ’nün "Destekçi Akademik Kurum" olarak katkı sağladığı TİE’ye, Marketing Türkiye Dergisi’nin "destekçi medya kuruluşu", Ertan Acar Medya İlişkileri Danışmanlığı, Destek Patent AŞ, AcerPro ve Medya Takip Merkezi’nin de "hizmet sponsoru" olarak destek vereceğini ifade etti. Çelenk, TİE Danışma Kurulu’nda yer alan London School of Economics’ten davranış bilimleri ve iş hayatına yansımaları konusunda uzman Prof.
Patrick Humphreys ve Teksas Üniversitesi İşletme Fakültesi’nden Prof. Tevfik Dalgıç’ın da akademik anlamda araştırmayı denetleyeceğini ve TİE’nin yurt dışındaki ilişkilerini yöneteceğini söyledi.
"Zaman içerisinde bu çalışmanın Türk iş dünyasının global rekabette kendine yol gösterici bir parametre olarak da kabul edileceği bir sürece girilmesi mümkündür" diyerek sözlerine devam eden Çelenk, "Türk iş hayatına yön verici rolündeki STK’lar ise, makro düzeyde denetleyici olarak bu araştırmaya katma değer sağlayacaklardır. Bu değeri üretmek isteyen tüm STK’ları platformumuza davet etmek istiyoruz" diye konuştu.
Projenin yürütme kurulu ise, "İletişim ve yönetim danışmanlığı uzmanı Can Çağdaş, gazeteci yazar Günseli Özen Ocakoğlu, İletişim danışmanı ve Soyak Holding Kurumsal İletişim Koordinatörü Fatma Çelenk, iletişim danışmanı ve İtibar Atölyesi kurucusu Ertan Acar, X-Sights Genel Müdürü Çiğdem Penn ve İTİCÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. A. Halim Zaim"den oluşuyor.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Afyon ‘Sibergöz-36’ operasyonunda 19 tutuklama Afyonkarahisar merkezli 21 kentte yasa dışı bahis sitesi işletenlere yönelik gerçekleştirilen Sibergöz-36 operasyonunda gözaltına alınan 66 kişiden 19’u çıkarıldığı mahkeme tarafından tutuklandı. Afyonkarahisar Cumhuriyet Başsavcılığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı koordinasyonunda Afyonkarahisar, Nevşehir, Malatya ve İzmir merkezli İstanbul, Mersin, Antalya, Ankara, Van, Kayseri, Diyarbakır, Kars, Erzurum, Gaziantep, Kocaeli, Şanlıurfa, Balıkesir, Bursa, Hatay, Amasya, Muğla, Niğde ve Sivas’ta operasyon düzenlendi. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya operasyonu sosyal medya hesabından “Futbol ve Diğer Spor Müsabakalarında Bahis ve Şans Oyunları Düzenlenmesi Hakkında Kanun’a muhalefet, bilişim sistemlerinin kullanılması suretiyle kumar oynanması için yer ve imkan sağlama, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama, suç işlemek amacıyla örgüt kurma ve nitelikli dolandırıcılık suçlarına yönelik Sibergöz-36 operasyonu gerçekleştirdi” şeklinde duyurdu. 42 kişi geniş güvenlik önlemleri altında adliyeye sevk edildi Operasyonda 66 kişi gözaltına alınırken, bunlardan 24’ü emniyetteki sorgularının ardından serbest bırakıldı. Yakalanan şahıslardan 42’si ise sağlık kontrolünün ardından geniş güvenlik önlemleri altında adliyeye sevk edildi. Savcılık sorgusunun ardından 19 şahıs çıkarıldıkları sulh ceza hakimliğince tutuklanırken, 23’ü ise adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Baskın anları polis kamerasında Öte yandan, gerçekleştirilen operasyonun Afyonkarahisar’da 2024 yılı içerisinde yapılan en geniş çerçeveli operasyonlardan biri olduğu kaydedilirken, operasyonda baskın anları ise polis kamerası tarafından saniye saniye kayıt altına alındı. Adreslerde yapılan aramalarda ise yüklü miktarlarda para, döviz, silah, çok sayıda pasaport ve banka kartları da ele geçirildi.