ASAYİŞ - 06 Ocak 2012 Cuma 13:21

KCK`NIN MOLOTOFÇULARI POLİS KAMERASINA TAKILDI

A
A
A
KCK`NIN MOLOTOFÇULARI POLİS KAMERASINA TAKILDI

İstanbul’da bölücü terör örgütü PKK adına korsan, gösteri, ses bombalı, Molotoflu ve havai fişekli saldırı ile çeşitli kundaklama olaylarına karıştıkları tespit edilen 15 kişi adliyeye sevk edildi. Örgütün KCK yapılanmasında yer alan şüphelilerin gerçekleştirdikleri eylemler, gerek polis, gerekse de bazı işyerlerinin güvenlik kameraları tarafından saniye saniye görüntülendi. Görüntülerde, eylemden kaçarak çocukları ile birlikte markete sığınan vatandaşların üzerine Molotof, havai fişek,
taşlı ve sopalarla saldırdıkları görüldü.
İstanbul Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, son günlerde kamu düzenini bozarak güvenliği tehlikeye düşürmek amacıyla yapılan protesto gösterilerinden sonra terör örgütü PKK’nın şehir yapılanması KCK’ya yönelik çalışma başlattı. Çalışmalar sonucunda, Başakşehir, Bağcılar, Beyoğlu, Şişli, Fatih, Küçükçekmece ve Kadıköy’de Molotof, havai fişek ve ses bombası kullanımı ile kundaklama ve iş yerleri taşlamasının da yapıldığı 30 farklı korsan gösteriye katıldıkları belirlenen 15 şüpheli 3 gün önce
belirlenen adreslerine yapılan eş zamanlı operasyonlarda gözaltına alındı.
Yapılan incelemeler sonucunda şüphelilerin farklı ilçelerde toplam 30 olaya karıştıkları belirlendi. Şüphelilerin katıldıkları bazı eylemler şöyle; ’’19 Nisan 2011’de Taksim Meydanından Aksaray istikametine yapılan yürüyüş sırasında yüzleri maskeli kişiler tarafından kamu ve özel bina ve iş yerleri ile araçlara Molotoflu ve taşlı saldırı yapılması. 29 Mayıs 2011’de Bağcılar Demirkapı Mahallesi’nde bir siyasi parti seçim irtibat bürosuna Molotoflu ve taşlı saldırı ile müdahale eden güvenlik güçlerine de
molotofkokteyli ve havai fişek ile taşlı saldırı yapılması. 26 Haziran 2011’de Şişli’de korsan gösteriye müdahale eden güvenlik güçlerine Molotoflu, taşlı, sopalı saldırı ile park halindeki araçlara molotofkokteyli atılarak yakılması. 30 Temmuz 2011’de Bağcılar’da bir markete ve İETT araçlarına Molotof, havai fişek ve ses bombası atılması. 14 Ağustos’ta Bağcılar Fevzi Çakmak Mahallesi’nde görevli polis ekibine taşlı saldırı ve olay yerinde 9 adet molotofkokteyli ile 1 adet ses bombasının bulunulması. 1
Eylül 2011’de Kadıköy’de güvenlik güçlerine ses bombası atılması, mukavemette bulunulması, çevredeki bina ve araçlara Molotoflu, taşlı saldırı yapılması. 29 Aralık’ta Beyoğlu Piyale Paşa Mahallesi’nde İETT durağı ile bir markete Molotoflu saldırı yapılması ve olayda kullanıma hazır 1 adet molotofkokteylinin bulunması. Yılbaşı günü de Bağcılar’da bir mahalle muhtarlığına bomba konularak patlatılması, bir markete Molotof ve ses bombası atılması, çevredeki araçlara saldırı.’’
Şüphelilerin üzerlerinde ve bulundukları adreslerde yapılan aramalarda ise molotofkokteyli yapımında kullanılan malzemeler ile çok sayıda örgütsel doküman ele geçirildi.
Polisteki sorgu ve işlemleri tamamlanan şüpheliler bugün adliyeye sevk edildi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde, tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı olurken, kuruyemişte ise Antep fıstığı öne çıkıyor. Açılış konuşmasını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in yaptığı Uludağ Ekonomi Zirvesi Sapanca’da devam ediyor. Bu yıl 13’üncü kez düzenlenen zirve, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş dünyası lideri ve akademisyeni ağırlıyor. Dün açılış konuşmaları ve ilk gün oturumlarının olduğu zirve, bugün ise çeşitli paneller ile devam ediyor. İş insanları sektörleri ile alakalı konuları zirvede değerlendirirken, kuru yemiş ve kuru meyve ihracatındaki artış dikkat çekti. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı, kuruyemişte ise Antep fıstığı olduğu ifade edildi. Türk ürünlerini diğerlerinden ayrılan en büyük özelliği ise organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretilmeleri oluyor. Organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilen Türk organik kuru meyve ve kuruyemişi global pazarda daha fazla tercih edilmeye başlandı. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş, kuru meyve ve bakliyat ihraç ettiklerini belirten Orgibite CFO’su Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç ettikleri ürünlerin genel profili hakkında bilgi vererek, tüketicilerin kuru meyve kategorisinde kayısı ve kuruyemişte Antep fıstığını tercih ettiğini dile getirdi. Ayrıca, Türk ürünlerinin diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretildiğinin altını çizdi. “En büyük fark organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmeleri” Panel sonrası açıklamalarda bulunan Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç edilen kuru meyve ve kuruyemişlere en yoğun talebin Amerika Birleşik Devletleri’nden geldiğini belirtirken, Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ve Asya pazarlarındaki ülkelerin de Türk ürünlerine ilgi gösterdiğini vurguladı. Türkiye’nin tarımsal potansiyeli ve ürün kalitesinin global pazarda rekabet avantajı sağladığını ifade eden Şeker, Türkiye’den 30 farklı ülkeye kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat gönderdiklerinin altını çizdi. Şeker, ayrıca ürün portföyleri içinde en çok tercih edilenin kuru meyve kategorisinde kayısı, kuruyemiş kategorisinde ise Antep fıstığı olduğunu belirtti. Türk organik ürünlerinin diğerlerinden farkının, organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmesi olduğunun önemini anlatan Şeker, "Sağlık bilincine sahip tüketicilerin tercih sebebi haline geldi. 2023 yılında hem organik hem de konvansiyonel ürün ihracatında önemli bir artış yaşandı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. 2024’ün ikinci yarısı ve 2025 yıllarında organik kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat ihracatını artırarak global pazardaki varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. “Dijital dönüşüm ile dünyada rekabet gücümüzü artırdık” Dijital dönüşümün, hem iç pazarda hem de dış pazarda rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Şeker, "Dijital platformlara yapılan yatırımlarımızla, online satış kanalları ve dijital pazarlama stratejileri sayesinde organik ürünlerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağladık. Bu durum, hem müşteri memnuniyetini hem de operasyonel verimliliği artırmamıza imkan tanıdı. Dijitalleşme, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmamızı ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Ayrıca, Türk kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyatlarının dünya genelinde tanınırlığını ve talebini artırmaya yönelik pazarlama stratejilerimizde de dijitalleşme önemli bir rol oynamaktadır" diye konuştu. “Organik ürünlerin sertifikalandırılması” Gökçen Şeker, pazarlama ve markalaşmanın önemine vurgu yaparak, "Türk organik ürünlerinin tanınırlığını artırdık. İhracat rakamlarını artırmak için, kalite standartlarının yükseltilmesi ve pazar çeşitliliğinin önemli olduğunu biliyoruz. Markalaşma çalışmalarını önemseyerek lojistik süreçlerde de verimliliği arttırdık. Ar-Ge yatırımları ve yeni pazarlara açılım da ihracatı artırmak için etkili stratejilerdir. Bununla birlikte, organik ürün ihracatını artırmak için, sektör olarak organik tarımın teşvik edilmesi ve organik ürünlerin sertifikalandırılması önemli. Pazarlama ve markalaşma çalışmalarıyla organik ürünlerin bilinirliğinin artırılması ve yeni pazarlara açılım sağlanması gerekmektedir" şeklinde konuştu.
Çanakkale Deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri gerçekleştirildi. Konsere gelenler, deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, İletişim Fakültesi, Kurumsal İletişim Direktörlüğü ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü tarafından ortaklaşa organize edilen “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri düzenlendi. Konsere, seyirciler, bilet yerine 28-42 numara yeni spor ayakkabı ile giriş sağladı. Bu ayakkabılar köy okullarındaki çocuklara ulaştırılacak. Bu konserle birlikte, ihtiyaç sahibi çocuklara yardım edilmesi amaçlanıyor. Konseri Çanakkale Belediye Başkanı Av. Muharrem Erkek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Çanakkale İl Emniyet Müdürü Selim Arıcı, Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci izledi. Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi toplumsal faaliyetlerinden bir yenisini daha gerçekleştiriyor. Şahane bir konser verilecek. Konserde temel amacımız köy okullarındaki öğrenciler için izleyici, dinleyicilerden birer spor ayakkabı getirmesini istedik. Bugün gelen misafirlerimiz bilet yerine spor ayakkabı getirdiler. Bu ayakkabılar bayramdan önce köy okullarındaki minik öğrenciler ile buluşturulacak. Konserde müzik ve sahne sanatları fakültesi orkestrası ile barış koromuz sahne alacak” dedi. Projeye spor ayakkabı ile destek vererek, konseri izlemeye gelen Osman Acar, “İhtiyacı olan çocuklar için bu birlikteliğin sağlanmış olması çok önemli. Bizde çorbada ki tuz misali bu katkıyı yapabildiğimiz için kendimizi çok mutlu hissediyoruz” diye konuştu.