YEREL HABERLER - 22 Haziran 2014 Pazar 16:30

Lys-3 İle Birlikte Lys Maratonu Sona Erdi

A
A
A
Lys-3 İle Birlikte Lys Maratonu Sona Erdi

Üniversite giriş sınavının ikinci basamağı olan Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) maratonu bugün gerçekleştirilen LYS-3 ile birlikte sona erdi. Saat 10.00’da başlayan sınav tek oturumda 120 dakika sürdü. TM ve TS puan türünde öğrenci alan yükseköğretim programlarını tercih edecek olan ve bugün sınava giren adaylar, LYS-3 (Edebiyat/Coğrafya-1) oturumunda yer alan 56 Edebiyat ve 24 Coğrafya-1 sorusunu yanıtladı.
Sınav sonuçlarının temmuz ayının ilk haftası açıklanması bekleniyor. Her adayın sınav sonuç belgesinde 12 farklı ham puanı ve bu sene uygulanacak Ortaöğretim Başarı Puanını eklenmesi ile 12 farklı yerleştirme puanı bulunacak. Adaylar istedikleri bölümleri sınav sonuçlarında yer alan yerleştirme puanlarına göre yapacak.
Sınavda önceki LYS’lere benzer bir konu dağılımı yapıldığını tespit ettiklerini belirten Uğur Hazırlık Türkçe Bölüm Başkanı Cevdet Eyüboğlu, “Öğrencilerimizden edindiğimiz bilgilere göre, 2014 LYS-3’te de daha önceki LYS’lerdeki dağılımlara benzer bir konu dağılımı yapılmıştır. Sınavda 22 soruluk Dil Anlatım bölümüne yer verilmiş olup bu bölümde hem öğrencinin okuma anlama hem de karma dil bilgisi sorularıyla öğrencilerin bilgileri yoklanmıştır. Sınavın 34 soruluk Edebiyat bölümündeyse ağırlık yine “Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı”nda olmuştur. Sınavda, günümüz yazarlarından da sorulara yer verilerek güncellik yakalanmıştır. Soru dağılımında İslamiyet Öncesi, Divan, Tanzimat, Servetifünun, Fecriati ve Milli Edebiyat dönemleri de sorularak lise müfredatının tamamı yoklanmıştır. Ayrıca Batı Edebiyatı Akımlarıyla ve Söz Sanatlarıyla ilgili sorulara yer verilmiştir. Özellikle Edebiyat sorularında öğrencilerin hem bilgisini hem de yorum güçlerini ön plana çıkartan sorulara yer verilmesi, sınavın kalitesini yükseltmiştir. Öğrencilerimizden aldığımız duyumlar, sınavın bizim sınavlarımıza çok benzer nitelikte olduğu yönündedir” dedi.
Coğrafya testi sorularının orta seviyede olduğunu ifade eden Uğur Hazırlık Coğrafya Bölüm Başkanı Davut Gürler, “Bugün yapılan ve uzun bir maratonun son dilimi olan Edebiyat Coğrafya (LYS-3) sınavı ile bu yıl ki üniversite sınavları sonlanmış oldu. Coğrafya sınavı ile ilgili öğrencilerimizden aldığımız geri bildirimler genel anlamda olumludur. Sınavın zorluk düzeyi orta seviyededir. Ağırlıklı olarak coğrafyanın dağılış ilkesi kapsamında çok sayıda haritalı soruya yer verilmiştir. Hem Türkiye hem de dünya haritası üzerinde müfredat kapsamında birçok coğrafi bilgi sorgulanmıştır. Bu duruma bakarak, lise eğitimi devam eden öğrencilerimizin genel harita okuma becerileri konusunda daha duyarlı davranmalarını tavsiye ederim. Soruların konu kapsamı, edindiğimiz bilgilere göre ağırlıklı olarak 11 ve 10.sınıf müfredatı kapsamında oluşturulmuştur. 9.sınıf ve 12.sınıf kazanımları daha az sorgulanmıştır. Küresel ortam, çevre ve toplum iklim ile ekonomik coğrafya ağırlıklı konular olmuştur” şeklinde konuştu.
LYS-3’ün ayırt edici bir sınav olduğunu belirten Uğur Hazırlık ÖSYS Koordinatörü Gülay Hasdemir, “Bugün yapılan ve en yüksek katılımlı sınav olan Edebiyat Coğrafya Sınavının tamamlanması ile LYS maratonu sona ermiş oldu. Tüm öğrencilerimize geçmiş olsun. Edebiyat testinin, hem soru sayısının fazla olması, hem de bilgi gerektiren ve dikkatli okuma becerisi isteyen sorular olması nedeniyle iyi bir hazırlık yapmış öğrencileri ayırt edici bir sınav olduğu görülmektedir. Okuma alışkanlığı olan bu nedenle hızlı okuyan öğrencilerin avantajlı oldukları anlaşılmaktadır. Coğrafya soruları ise beşeri ve ekonomik coğrafya ağırlıklı olup Okuduğunu anlama, yorumlama ve bilgiyle birleştirme gerektirmektedir. Coğrafya bilgilerini güncel olaylarla birleştirebilenlerin daha rahat yanıtlayabildiği coğrafya soruları, dünya gündemini takip eden, güncel olaylardan haberdar olan, gençler tarafından daha rahat çözülebilmektedir. Ayrıca hem Türkiye hem dünya haritalarını tanıyan, haritalardan yararlanma becerisine sahip ve bir o kadar önemli çevre bilincine, duyarlılığına sahip gençlerimiz coğrafya sorularında avantajlı olmuşlardır.
Emek veren öğrencilerin emeklerinin karşılığını alarak hayallerindeki üniversitelere yerleşmeleri dileğiyle iyi tatiller dilerim” dedi.
Tercih dönemi konusunda önemli tavsiyelerde bulunan Uğur Hazırlık Rehberlik Koordinatörü Nazik Kösegil, “Bugün yapılan Edebiyat-Coğrafya 1 testi de göstermektedir ki LYS sınavlarında başarılı olmak için düzenli ve verimli çalışmak gerekmektedir. Çünkü LYS testleri sadece yorum ya da bilgi değil bilgiyi yorumlama, test tekniğini kullanabilme, zaman yönetimini doğru yapabilme becerilerini de sorgulamaktadır. Her yıl sınava giren öğrenci sayısının arttığını düşündüğümüzde sıralama sınavı olan bu testlerin zorluk derecesinin de artması doğaldır. 2014 LYS oturumları dikkate alındığında, ana derslerin (MF puan türü için Matematik, TM puan türü için Matematik ve Edebiyat, TS puan türü için ise Edebiyat) sorularının, adayları zorlayıcı olduğu ve bu sayede de sıralamalarının belli aralıklara yığılmasının engellenmek istendiği görülmüştür. Yükseköğretim programları kontenjan sayılarının liseden mezun olan ve sınava giren öğrenci sayısını karşılamasına rağmen öğrencilerin LYS maratonuna önem verme nedeni herhangi bir bölüme değil istedikleri bölüme yerleşmek ihtiyacıdır. Tercih döneminde tüm bu unsurlara dikkat edilmesi ve adayların tercih listelerini, yerleşmeyi istedikleri bölümleri ön planda tutarak bir uzman gözetiminde hazırlamalarını tavsiye ederiz. Sınavın açıklanmasının beklendiği bu günlerde öğrenciler, bölüm araştırmalarını yapmalı ve tercih dönemine hazırlanmalıdır” ifadelerini kullandı.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kastamonu Kastamonu’da 222 kişiye, 33 milyon 300 bin lira evlilik kredisi desteği Kastamonu Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Harun Köksalan, Kastamonu’da bu yıl 222 kişiye toplam 33 milyon 300 bin TL evlilik kredisi verildiğini söyledi. Kastamonu’da Aile Yılı söyleşileri kapsamında "Ailede Üç Değer: Saygı, Sabır, Sevgi" konulu konferans gerçekleştirildi. Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen konferansa Milli Eğitim Bakanlığı Bakanlık danışmanı Yazar Erol Erdoğan konuşmacı olarak katıldı. Konferansa Kastamonu Valisi Meftun Dallı ile davetliler ve öğrenciler katıldı. "222 kişiye, 33 milyon 300 bin Türk Lirası değerinde evlilik kredisi sağlandı" Konferansın açılışında konuşan Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Harun Köksalan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 2025 yılı Aile Yılı olarak ilan edilmesi doğrultusunda, ailenin korunması ve güçlendirilmesine yönelik faliyetler gerçekleştirdiklerini ifade etti. 2025 yılı içerisinde Aile Yılı kapsamında yaptıkları çalışmalarla ilgili bilgi veren Köksalan, "Evlenecek Gençlerin Desteklenmesi Projesi kapsamında 222 kişiye 33 milyon 300 bin Türk Lirası değerinde evlilik kredisi sağlanmıştır. Aile eğitim programı kapsamında merkez ve ilçe sosyal hizmet merkezlerimiz tarafından toplam 3 bin 600 kişiye eğitim verildi. Merkezde 2 bin 189, ilçelerde ise bin 411 kişiye ulaşıldı. Evlilik öncesi eğitim programı kapsamında toplam 3 bin 186 kişiye eğitim verildi. Doğum yardımı olarak bin 325 hak sahibine toplam 5 milyon 725 bin 354 Türk Lirası ödeme yapıldı" dedi. Daha sonra konuşan Yazar Erol Erdoğan da, "Maalesef bu modern ve dijital dönemde hep sorunları konuşuyoruz. Hep sorunlarla ilgili kafa yoruyoruz ama çözümü konuşmaya mecalimiz kalmamış artık. İnsan iyi bir muhitte olduğu zaman iyi bir arkadaş çevresinde olduğu zaman zaten kötülüğe bir fırsat kalmaz. Onun için siz de lütfen toplumdaki olumsuz meseleleri konuşurken, sadece olumsuz meseleyi konuşmakla kalmayın ondan daha fazla enerjinizi iyi iş nasıl yapılacak, nasıl yaygınlaştırılacak, onu nasıl anlatacağız, onu nasıl toplum yaygınlaştıracağız, nefesimizi bunu harcamamız lazım. 1980’li ve 1990’lı yıllardan bir örnek vereceğim. Maalesef, hiç hayatında bağımlılık maddesini görmemiş çocuklara, gençlere bağımlılıktan kurtulma dersleri verildi. Çocuk zaten bağımlılık maddesini görmemiş. Çocuklar ekranda melankolik fotoğrafları görünce dedi ki ’nedir’ dedi ve onun peşine düştü. Bunlar merakı kamçıladı. Bağımlılıktan kurtulma derslerimiz ne yazık ki bağımlılıkla tanıştırma gibi bir sonuç ortaya çıkardı" dedi.