GENEL - 22 Nisan 2019 Pazartesi 10:37

(Özel) THY uçuş personeli için özel terminal yaptı

A
A
A
(Özel) THY uçuş personeli için özel terminal yaptı

Türk Hava Yolları uçuş ekiplerinin İstanbul Havalimanı’nda kullanacağı yeni Crew Terminali (ekip terminali) hizmete girdi.

Türk Hava Yolları uçuş ekiplerinin İstanbul Havalimanı’nda kullanacağı yeni Crew Terminali (ekip terminali) hizmete girdi. Türk Hava Yolları’nın İstanbul Havalimanı’nda pilotlar ve kabin memurları için yaptığı yeni ekip terminalinin lüks otel konforunda olduğu görüldü. Ekip terminalinde pilotlar ve kabin memurları için özel uyuma odaları, duş ve kuaför bulunuyor. Şu an 12 bin 650 metrekarelik bölümü açılan Türk Hava Yollarının yeni Crew Terminal’i tamamlandığında 50 bin metrekare olacak.


Türk Hava Yolları İstanbul Havalimanı’nda yolcularına beş yıldızlı hizmet veriyor. Türk Hava Yolları yolcularına verdiği hizmetin aynısını çalışanları için de sunuyor. Bu kapsamda İstanbul Havalimanı’na yapılan sadece pilot ve kabin ekiplerinin kullanacağı ekip terminali hizmete girdi. Yeni hizmete giren ekip terminali, beş yıldızlı oteli aratmıyor. Yeni Ekip Terminali’inde pilot ve kabin ekiplerinin tüm ihtiyaçları düşünüldü. Terminalde nöbetçi ekiplerin rahat etmesi için özel dinlenme odaları ve duş bölümü bulunuyor. Ayrıca yeni terminalde, dış hat/iç hat personel gidiş ve geliş salonları (pasaport - gümrük çıkışı bulunan), bagaj teslim alanı, sağlık birimi, ofisler, market, lounge alanı, self brifing odaları, crew brifing odaları, ekip dinlenme alanları en ince şekilde düşünülerek tasarlandı.



Uçuş ekiplerinin pasaport işlemleri burada yapılıyor


Uçuş ekiplerinin işlemlerinin hızlı bir şekilde uçağa gittiğini söyleyen kabin amiri Menekşe Derelioğlu, "19 yıldan beri Türk Hava Yolları’nda çalışmaktayım. Son 10 yıldan beri de kontrol kabin memuru olarak görev yapmaktayım. İstanbul Havalimanı’nın açılmasının ardından Türk Hava Yolları’nın uçuş ve kabin personelinin operasyonlarını yürütmesi için yeni ekip terminalini hizmete açtı. En önemli özelliklerinden biri uçuşa giderken hızlı bir şekilde pasaport ve gümrük işlemlerimizi tamamlıyoruz. Daha sonra ekip araçlarına binip uçaklara ulaşımımızı sağlıyoruz. Kabin ekiplerine ve uçuş ekiplerine açılmış olan bu Crew terminalde öncelikle bizlerin kullanımına sunulmuş olan pasaport ve gümrük işlemleri bulunmaktadır. Pasaport ve gümrük işlemlerimizi hızlı bir şekilde yaptıktan sonra uçaklara çok seri bir şekilde geçişimiz sağlanıyor. Bu bina içinde uçuş ve kabin ekiplerinin hizmetine sunulmuş olan sağlık birimi var. Uçuş öncesi kullandığımız brifing odası var. Eğitim odalarımız var. Uçuş öncesi dinlenmelerimizi gerçekleştirdiğimiz dinlenme odaları mevcut. Yine bayan ve erkeklerin kullanımına sunulmuş olan kuaförümüz mevcut" dedi.



"Görevli pas uçuşu olan ekiplerimiz uçuş kartlarını buradan alıyor"


Yeni Ekip Terminalinin uçuş personeli için büyük kolaylık sağladığını söyleyen kabin amiri Ali Aykol “ 19 senedir Türk Hava Yolları bünyesinde görev yapıyorum. Türk Hava Yolları İstanbul Havalimanı’na taşındıktan sonra, aynı zamanda Ekip Terminalini de hizmete açtı. Görevine kendi aracı ile gelen kokpit ve kabin ekipleri aracını dışarıda bulunan otoparka bıraktıktan sonra terminale girip operasyon ile ilgili bütün işlemlerini burada gerçekleştirebiliyor. Örneğin; görevli pas uçuşu olan ekiplerimiz uçuş kartlarını buradan alıyor, uzun uçuşa gidecek ekiplerimiz valizlerini buradan veriyor. Hemen arkamızda bulunan pasaport ve gümrük işlemlerini tamamladıktan sonra uçağa hızlı bir şekilde geçişleri sağlanabiliyor. Yeni ekip terminalinde hekimliğimiz var. Bizim operasyonumuzda önemli bir yeri olan ekip tahsis ofislerimiz burada. Şirket içi posta ofislerimiz burada” diye konuştu.



Sadece uçuş ekipleri kullanacak


Türk Hava Yolları’nın pilot ve kabin ekiplerinin uçuşlara gidip gelirken havalimanı yoğunluğuna girmemeleri ve işlemlerini daha rahat yapma imkanı sağlayacak olan yeni ekip terminalini sadece uçuş ekipleri kullanacak. Ekiplere tahsis edilmiş bu terminalde, ekipler ana terminal yoğunluğuna girmeden Crew Terminale konumlandırılmış pasaport polisi ve gümrük alanları vasıtasıyla doğrudan uçağa geçebilmekte, bagaj bırakmak isteyen ekipler için bagaj teslim noktası bulunurken, yolcu bagaj sistemine karışmadan doğrudan yükleme yapılıyor. 3 bin 500 kişilik yalnızca personele tahsisli otopark alanı, daha öncesinde genellikle uçakta yapılan brifingler crew briefing odalarıyla uçak öncesine taşındı.



Ekip Terminalinin sağladığı kolaylıklar


Personele ait hava tarafına geçiş kapısı olması, pasaport - gümrük alanı olması hızı artırırken bekleme sürelerini azaltıyor. 3 bin 500 kişilik ücretsiz otopark imkanının yanı sıra nöbetçi ekipler için konforlu dinlenme alanları bulunuyor. Ofis blogunun da tamamlanmasıyla kompakt tek noktadan yönetilen ve personelin yöneticilerine aynı bina içinde ulaşabileceği bir merkez olacak.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Konya Örnek davranışıyla beğeni toplayan liseli gence Başkan Altay’dan bisiklet Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, kavşaktaki ters dönen güzergah tabelasını uzun uğraşlar sonucu düzelten 17 yaşındaki liseli Yusuf Dağtaş’a bisiklet hediye etti. Konya Otogar Kavşağı’ndaki önemli yerleri gösteren güzergah tabelasının düşmesine kayıtsız kalmayarak uzun uğraşlar sonucu tabelayı düzelten 17 yaşındaki Aselsan Konya Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi Yusuf Dağtaş’ın, bir vatandaş tarafından kayda alınan görüntüleri sosyal medyada büyük beğeni topladı. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, görüntüleri izledikten sonra sosyal medya hesabından, “Güzel insanlar her yerde farkını gösterir. Uzun uğraş sonunda trafik işaretini düzelten genç arkadaşımızı arıyorum. Elden ele yayalım, bulalım, biz de küçük bir sürpriz yapalım. Video için Mehmet Bey’e teşekkürler” paylaşımında bulundu. Sosyal medya aracılığıyla ulaştığı duyarlı gençle bir araya gelerek sergilediği örnek davranıştan dolayı teşekkür eden Başkan Altay, gence bisiklet ve Konyaspor forması hediye etti. Başkan Altay, her zaman şehirleri imar ederken, nesilleri de ihya etme gayretiyle çalıştıklarını ifade ederek, “Allah sayınızı artırsın” dedi. “İyilik yaptım, denize attım” Aselsan Konya Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencisi Yusuf Dağtaş da Başkan Altay’a ilgisi ve hediyeleri için teşekkür ederek şunları söyledi: “Okuldan eve giderken her zaman kullandığım yoldaki bir tabelanın eğik olduğunu fark ettim. Düzeltebileceğimi düşünerek yanına gittim, çabalarım sonucunda düzelttim. Yoldan geçen bir abimiz de bunu görüp videosunu çekmiş. En son giderken bana teşekkür etti. Ben de ‘vazifemizdir’ diyerek karşılık verdim. Daha sonra bu görüntü sosyal medyada paylaşılmış. Başkanım da bu videoyu görerek bana ulaştı. Bizi davet etti, biz de geldik. Sağ olsun başkanım bizi ağırladı, bir teşekkür hediyesi verdi. Ben bu iyiliği hiçbir karşılık beklemeden tamamen canı gönülden yaptım. Büyüklerimiz bize gördüğümüz her taşı yoldan almamızı söyledi. Biz de gördüğümüz her eksikliği elimizden geldiği kadar düzeltmeye gayret ettik. ‘İyilik yap, denize at’ derler. Dedikleri gibi iyilik yaptım, denize attım." Olaydan sonra eve döndüğünde videoyu gördüğünü, arkadaşlarının kendisine ulaştığını ifade eden Dağtaş, “Herkes bana ‘Yusuf nasıl oldu? Bir anlat’ diyordu. Anlattım. Gelen tepkiler de güzeldi. Başkanımla görüştüğümde de bu davranışlarımı devam ettireceğimi ilettim” dedi "Evladımızla gurur duyuyoruz" Yusuf Dağtaş’ın babası Mehmet Akif Dağtaş, “Normalde herkesin yapması gereken bir hareketi Yusuf da yaptı. İyiliğin yayılmasına vesile olduğu için evladımızla gurur duyuyoruz. Yusuf’un bu örnek davranışını ödüllendirdiği için Büyükşehir Belediye Başkanımız Uğur İbrahim Altay’a teşekkür ediyoruz” dedi. Aselsan Konya Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Müdürü Ahmet Düzyol da, “Öğrencimizi bu davranışından dolayı tebrik ediyoruz. Herkesin yapması gereken bir davranış. Uğur başkanımıza da teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Kastamonu Kastamonu Üniversitesi’nde önemli ’afet’ projesi Kastamonu Üniversitesi’nde hayata geçirilen proje çerçevesinde farklı üniversitelerden gelen 20 kursiyere ’afetlerde tedarik zinciri’ konusunda eğitim verildi. Kastamonu Üniversitesi’nde TÜBİTAK 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı çerçevesinde desteklenen “Tedarik Zincirinin Hayati Boyutu: İnsani Yardım Lojistiği” projesi tamamlandı. Proje yürütücülüğünü Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Erol Tekin’in yaptığı ve BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Destekleme Programı tarafından desteklenen “Tedarik Zincirinin Hayati Boyutu: İnsani Yardım Lojistiği” projesi çerçevesinde eğitimler düzenlendi. 15-18 Nisan tarihleri arasında Kastamonu Üniversitesi’nde düzenlenen eğitimlerde Kastamonu Üniversitesi, Bartın Üniversitesi, Başkent Üniversitesi ve Maltepe Üniversitesi’nin yanı sıra AFAD ve Sosyal Yardımlaşma Vakfından katılım gösteren 12 uzman tarafından dersler verildi. Eğitimlere farklı üniversitelerden katılan 20 kursiyer, 3 gün boyunca insani yardım kuruluşları, insani yardımın önemi, tedarik zinciri yönetimi, coğrafi bilgi sistemleri, insani yardım konusunda dijitalleşme ve insani yardımlarda lojistiğin önemi ve lojistiğin rolü ile ilgili konularda teorik dersler aldı. Proje çerçevesinde çerçevesinde bilimsel araştırma fikri geliştirme ve etkili sunum derslerine de yer verildi. 1 gün boyunca insani yardımlarda tedarik zinciri ve lojistik faaliyetler üzerine yaklaşımlar geliştirmeye yönelik araştırma konusu belirlenmesi için uygulamalar gerçekleştirildi. Gruplar halinde çalışan kursiyerler oluşturdukları araştırma fikirlerini jüri üyelerine sundu. Etkinlik sayesinde farklı üniversitelerden katılım gösteren katılımcıların başta afetler olmak üzere insani yardımlarda tedarik zinciri yönetimi ve lojistik konularında farkındalıklarının artırılması sağlandı. Türkiye’nin doğa kaynaklı afetlerde insani yardımların ulaştırılmasında lojistiğin önemi üzerinde durulurken, Maltepe Üniversitesi öğretim üyesi ve LODER Lojistik Derneği Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Mehmet Tanyaş tarafından lojistiğin geleceğine ve lojistik sektöründe kariyer imkanlarına yönelik lisans öğrencilerine de bilgilendirme sunumu yapıldı. Eğitimler, kursiyer sunumları ve katılım belgelerinin kursiyerlere takdimi ile sona erdi. Etkinliğe katılan tüm kursiyerler ise Kastamonu Üniversitesi’ne misafirperverlikleri için teşekkür etti.
Bitlis Bitlis’te bir yılda 522 kilo atık pil toplandı BİTLİS (İHA) – Bitlis il merkezi ve ilçelerinde düzenlenen "Geleneksel Okullar Arası Atık Pil Toplama Yarışması"nda 522 kilogram atık pil toplandı. 14 yıldır Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) ve Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP) tarafından düzenlenen "Geleneksel Okullar Arası Atık Pil Toplama Yarışması" ödülleri sahiplerini buldu. Pillerin neden olduğu çevre kirliliğini en aza indirmek ve doğaya gelişigüzel atılan pillerin neden olduğu ciddi tehlikeleri önlemek amacıyla yürütülen kampanya ile hem çevreye katkı sağlanıyor hem de çocuklara çevre bilinci aşılanıyor. Bu yarışma ile düzenli olarak il merkezi ve ilçedeki okullara dağıtılan atık pil toplama kutularına öğrenci ve öğretmenler topladıkları pilleri atarak çevreye büyük katkı sağlıyor. 14 yıldır her sene düzenli olarak yapılan yarışmada dereceye giren okul ve öğrenciler ise Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) ve Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneği (TAP) tarafından ödüllendiriliyor. Öğrencilerin bir yılda 522 kilo atık pil topladıklarını söyleyen Bİ-KA Teknik Personeli Yunus Gözeten, "Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) olarak yaklaşık 14 yıldır atık pil yarışması düzenliyoruz. İl merkezi ve ilçe bazında 220 okulda yarışmayı yaptık. Yarışma sonucunda kazanan okullarımıza çeşitli hediyeler veriyoruz. Toplanılan atık pilleri de okullardan alıp Kocaeli’nde bulunan geri dönüşüm fabrikasına gönderiyoruz. Atık pillerin etrafındaki kalan metallerden geri dönüşüm, içerisindeki malzemelerle de petrol üretimine katkıda bulunuyoruz. Bitlis Katı Atık Birliği (Bİ-KA) olarak Taşınabilir Pil Üreticileri ve İthalatçıları Derneğinin (TAP) gönderdiği ödüllerin yanında kendimiz de ödüller ekliyoruz. Okullarımıza özveriyle çalışmalarından dolayı plaket ve hediyelerini veriyoruz" dedi.