TEKNOLOJİ - 09 Mart 2024 Cumartesi 11:43

Türk öğrencilerin geliştirdiği yapay zeka uygulaması 2 milyon kullanıcıya ulaştı

A
A
A
Türk öğrencilerin geliştirdiği yapay zeka uygulaması 2 milyon kullanıcıya ulaştı

Türk öğrenciler yapay zekayla görsel üreten program geliştirdi. betimlenen görseli üreten yapay zeka uygulaması bir yıl içinde 3,5 milyon dolar değere ulaştı.


Üniversiteli Türk öğrenciler yapay zekayla görsel üreten program geliştirdi. Program bir yılda 3,5 milyon dolarlık değere ulaştı. 10 ay içinde 2 milyon kullanıcıya erişen uygulama, genç girişimcilerin teknoloji dünyasındaki başarıları arasına adını yazdırdı.


Geliştirilen uygulama ile saniyeler içerisinde betimlenen görselin üretimi yapılıyor. Stok fotoğraflar, logo tasarımı, posterler uygulama ile üretilebiliyor.


Stockimg Al isimli program ile teknoloji ve inovasyon alanındaki potansiyel de gözler önüne serildi. Buğrahan Zeki Kadak, Aşkın Temel ve Ahmet Bassime isimli öğrencilerin birlikte yola çıkarak geliştirdiği uygulama yerli ve yabancı yatırımcıların da ilgisini çekiyor.


Yapay zeka projesinin fikir aşaması ile ilgili bilgi veren şirketin kurucusu Buğrahan Zeki Kadak, “Biz üç arkadaş lise döneminden beri projeler üretiyorduk. Çeşitli yarışmalara katılıyorduk. Teknofest’e de çok katıldık. Bu projeleri biraz daha ticarileştirmek ve girişim odaklı çalışmalar yapmak istedik. Yapay zekanın gündemde olduğu dönemde yapay zeka uygulaması yaptık. Bunu internet üzerinden bazı kanallarla duyurduk. Çok yoğun bir ilgi gördük. Daha sonra şirketimizi kurmak için çalışmalara başladık. İş insanı İsmail Berhan Perincekli’nin destekleriyle şirketleştik’’ dedi.


‘‘Yapay zeka uygulaması saniyeler içinde istediğiniz görseli üretiyor’’


Uygulama ile neler yapıldığını da anlatan Kadak, ‘‘Uygulamamız ile sosyal medya gönderileri üretebiliriz. Yapay zeka ile logolar üretebiliriz. Stok fotoğraflar ile posterler gibi aklınıza gelebilecek her şeyi üretebiliriz. Bu tarz resimleri sadece birkaç kelime ve ne istediğinizi yazarak üretebiliyorsunuz. Yapay zeka saniyeler içerisinde sizin için görselleri üretmiş oluyor’’ ifadelerini kullandı.


‘‘Yurtiçi ve yurtdışından yatırım teklifleri alıyoruz’’


Şirket değeri ve uygulamanın kullanıcı sayısındaki büyüme ile ilgili de konuşan Kadak, "10 ayda 2 milyon kullanıcıya ulaştık ve şirketimiz bu süreçte 3,5 milyon dolar değere ulaştı. Kullanıcılarımızın yüzde 50’si ABD’den olurken, yüzde 20’lik kısmı Avrupa’dan. Türkiye’den de yüzde 5 ila 10 arasında bir kullanıcı kitlemiz var. İlk 1 milyon kullanıcımıza 5 aylık bir süreçte ulaştık ve projenin üzerinden 1 yıl geçti. Şu anda 2 milyondan fazla kullanıcımız var. Kullanıcılarımız yaklaşık 5 milyon adet görsel üretmiş durumda. 10 kişilik bir ekibimiz var ve tamamen üniversite öğrencilerinden oluşuyor. Yurtdışı ve yurtiçinden birçok yatırım teklifleri alıyoruz" şeklinde konuştu.


Yapay zekanın gelecekte bazı iş kollarını olumsuz etkileyeceğini ama yeni fırsat alanları da oluşturacağına dikkat çeken Kadak, ‘‘Yapay zeka hızla gelişiyor. Bu teknolojiye yetişmekte zorlanıyoruz. Bizim önümüzdeki hedefimiz, yapay zeka modellerimizi ve algoritmalarımız geliştirip ekibimizi büyüterek global arenada daha çok sahne almaktır. İlerleyen dönemlerde tek bir kişinin yazılım bilmeden sadece fikrini öne çıkararak, yapay zeka sayesinde çok iyi uygulamalar yapabileceğini düşünüyoruz. Birçok alan yapay zeka yüzünden belki etkilenecek ama yapay zekanın bunlar yerine daha çok fırsatlar oluşturabileceğini düşünüyoruz’’ ifadelerini kullandı.



Türk öğrencilerin geliştirdiği yapay zeka uygulaması 2 milyon kullanıcıya ulaştı

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Eskişehir 6 gündür kayıp olan öğretmeni bulmak için çalışmalar devam ediyor Eskişehir’de 6 gündür kayıp olan 51 yaşındaki Türkçe öğretmeni Tuncay Arslan’ı, bulmak için AFAD Eskişehir İl Müdürlüğü koordinesindeki 40 kişilik ekip, havadan ve Porsuk Çayı’nın içinde arama çalışmalarını sürdürüyor. Eskişehir’de 6 gün önce kaybolan Türkçe öğretmeni Tuncay Arslan’ı arama çalışmaları devam ediyor. Öğretmenin son görüldüğü yer olan Porsuk Çayı’nın Gökmeydan Mahallesi kısmında Eskişehir İl Afet Ve Acil Durum Müdürlüğü’nden 9, Odunpazarı Belediyesi Arama Kurtarma Ekibi’nden (OBAK) 5, Dorlion Arama Kurtarma’dan (DAK) 4, MEB Arama ve Kurtarma Birimi’nden (AKUB) 5, Şişecam’ın Acil Vaka Ekibi (SAVE) 4, itfaiyeden 6,Tepebaşı Arama Kurtarma (TAK) 5 ve Sivil Arama Kurtarma Derneği’nden (SARTEM) 2 çalışan olmak üzere toplam 40 kişilik ekiple aramalar, öğretmenin kaybolmasının 6’ıncı gününde devam etti. Havadan dron ve su da ise hem ekiplerin girmesi hemde botlarla yapılan aramalar sabah saatlerinde başladı. Ankara’dan ve Bursa’dan getirilen özel burunlu köpeklerin işaret ettiği yerde arama çalışmaları yoğunlaştı. Ekiplerin kıyı taraması da sürüyor. Tuncay Arslan’ın yakınlarının da çalışmaları yakından takip ettiği bölgede gözlendi. AFAD Eskişehir İl Müdürü Aslan Mehmet Coşkun çalışmaları sahada koordine edip yakından takip ediyor.
Kahramanmaraş MADO’dan "Salep Manifestosu" MADO, Anadolu’nun kadim lezzetlerinden biri olan salebe yönelik yaklaşımını "Salep Manifestosu" ile kamuoyuyla paylaştı. Manifestoda salebin bir içeceğin yanı sıra, kültürel miras, doğaya saygı ve sürdürülebilir üretim vurgusu öne çıktı. MADO tarafından yapılan açıklamada, salebin Anadolu’nun bin yıllık topraklarında, Torosların eteklerinde yetişen orkide köklerinden elde edildiği hatırlatılarak, her fincanın bu coğrafyanın belleğini taşıdığı ifade edildi. Salebin geçmiş ile gelecek arasında bağ kuran bir sembol olduğuna işaret edildi. Kültürel miras olduğu da vurgulandı. Manifestoda, MADO’nun salebi yalnızca bir ürün değil, kültürel bir miras olarak ele aldığı belirtildi. Bu kapsamda Türkiye’de tescilli salep yetiştiriciliği yapan ilk markalardan biri olunduğu, kendi tarlalarında üretim yapıldığı ve orkide koruma ile yaygınlaştırma projelerinin yürütüldüğü kaydedildi. Salep üreticilerine alım garantisi sunularak sürdürülebilir tarımın desteklendiği aktarıldı. Ayrıca Tarım ve Orman Bakanlığı ile üniversitelerle iş birlikleri gerçekleştirildiği, Salep çalıştayları ve farkındalık programlarıyla üreticiler, öğrenciler ve kamuoyunun bilgilendirildiği ifade edildi. "Katkısız ve sürdürülebilir üretim" Doğallık ve saflık başlığı altında, ürünlerde katkı maddesi ve sentetik aroma kullanılmadığı belirtilirken, salep orkidesinin doğadaki dengesini korumak amacıyla kontrollü kök kullanımı ve sürdürülebilir hasat uygulamalarının hayata geçirildiği bildirildi. Manifestoda, gerçek salebin sabır ve ustalık gerektirdiği vurgulandı. MADO üretim sürecinde geleneksel yöntemlerin çağdaş tekniklerle birleştirildiği, her aşamanın deneyimli ustalar tarafından denetlendiği belirtildi. Salep kıvamı ve aromasının nesiller boyu korunan orijinal MADO reçetesiyle sağlandığı, bu bilgi birikiminin usta-çırak eğitim programlarıyla aktarıldığı kaydedildi. MADO’nun salebi yalnızca kış mevsimiyle sınırlamadığına dikkat çekilen açıklamada, Türkiye’de soğuk salep ürününü ilk kez ticarileştiren marka olduğu hatırlatıldı. Soğuk salep ve incirli, Antep fıstıklı, Türk kahveli gibi yeni çeşitlerle genç neslin damak zevkine hitap edildiği ifade edildi. "Her Mevsim Salep" vizyonu doğrultusunda global lansmanlar gerçekleştirildiği bildirildi. MADO, Salep Manifestosu kapsamında salebi çeşitlendirmeyi, geliştirmeyi ve yeniliklerle zenginleştirmeyi sürdüreceğini açıkladı. Soğuk salep çeşitleri ve farklı tat kombinasyonlarıyla salebin geleceğin içeceği haline getirilmesinin hedeflendiği belirtilirken, salebin Türk mutfak kültürünün evrensel elçisi olarak dünyaya tanıtılacağı vurgulandı. Orkide koruma ve sürdürülebilirlik konusunda da daha kapsamlı adımlar atılacağı ifade edildi.