YEREL HABERLER - 22 Haziran 2017 Perşembe 11:09

egegen’den Turizm Otelcilik Sektörüne Dijital Dönüşüm Konferansı

A
A
A
egegen’den Turizm Otelcilik Sektörüne Dijital Dönüşüm Konferansı

Turizm Otelcilik Sektörü ve Dijital Dönüşüm Konferansı’nın ikincisi İzmir Ticaret Odası’nda yapıldı.

Turizm Otelcilik Sektörü ve Dijital Dönüşüm Konferansı’nın ikincisi İzmir Ticaret Odası’nda yapıldı.


egegen’in öncülüğünde düzenlenen Turizm Otelcilik Sektörü ve Dijital Dönüşüm Konferansı’nın ikincisi İzmir Ticaret Odası’nda yapıldı. İlki 31 Mayıs 2017 tarihinde Çeşme’de gerçekleştirilen konferansa Turizm Uzmanı, Rehber ve Belgesel Yapımcısı Özge Ersu, Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevlisi ve Dijital Dönüşüm Derneği Başkanı İsmail Hakkı Polat, Kadir Has Üniversitesi İNEO Girişimcilik Merkezi Sektörel İşbirliği Yöneticisi Didem Türköz ve egegen SEO ve Dijital Pazarlama Uzmanı Önder Aydın konuşmacı olarak katıldı. seogen, mapsgen ve Google AdWords Türkiye’nin sponsor olduğu konferansta, turizm sektöründe yaşanan dijital dönüşüm ve beraberinde gelen sektörel sorunlarla, çözüm önerileri masaya yatırıldı.


Düzenledikleri konferansa ilişkin bilgi veren egegen Ajans Başkanı Ali Atay, turizm sektörünün hızlı bir dijital dönüşüm içinde bulunduğunu belirterek, "Konferans ile dijital dönüşüm karşısında sektör temsilcilerine nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini aktarmayı amaçladık. Sosyal mecralar çok hızlı değişiyor. Sektör de bu değişime ayak uydurmak adına kendini dönüştürüyor. İlkini Çeşme’de düzenlediğimiz konferansın ikincisini sektör temsilcilerinden aldığımız yoğun istek üzerine düzenledik. Konferansımıza katılan konuşmacılarımızın aktardıkları bilgiler sektör adına aydınlatıcı ve yol göstericiydi. Tüm konuşmacılarımıza ve katılımcılarımıza bu anlamda teşekkür ediyoruz" ifadesini kullandı.



Rakipler değişti ve rekabet çoğaldı


Konferansta, ’Turizmde Dijital Gelecek’ başlıklı bir sunum gerçekleştiren Turizm Uzmanı, Rehber ve Belgesel Yapımcısı Özge Ersu, tüm iş kollarında olduğu gibi turizm sektöründeki teknolojik dönüşümün de oldukça hızlı olduğunu vurguladı.


Uçak biletinden otel kataloğuna her şeyin dijitalize olduğunun altını çizen Ersu, "Müşteri günümüzde her zamankinden daha güçlü. Bilgiye çok daha kolay ulaşıyor. Özellikle internetin hayatımıza girmesiyle profesyonel rehberlere olan talep azaldı. Sosyal medya üzerinden yerel rehberlik yapan oyuncular sahneye girdi. Bunların yanı sıra; insanların evlerini, odalarını kiraladığı internet siteleri; hatta evindeki kanepeyi bedava kiraladığı platformlar oluştu. Bu da sektördeki oyuncu sayısının yükselmesine ve acentalarla, otellerin gücünün sarsılmasına yol açtı. Eskiden otellerin rakibi sadece otellerdi. Ama artık günümüzde otellerin rakibi aynı zamanda evini veya odasını platformlar üzerinden kiraya veren insanlar. Burada da tur rehberlerinin ve acentaların kendilerini yeniden konumlandırrması ve dönüştürmesi gerekiyor. Öyle bir geçiş sürecindeyiz ki; herkes haklı. Otellerin internetten tur satan portallara savaş açtığını görüyoruz. Bu portallarla aralarında hem çekişme var, hem de işbirliği yapmak zorundalar. Kısaca çok oyunculu bir dijital dünyadayız. Bu noktada özellikle tur rehberlerinin ayakta kalabilmek için uzmanlıklarını iyi kullanmaları ve müşterilerini memnun etmeleri şart. Üstelik değişen bir dijitalize olmuş müşterilerle de karşı karşıyayız" diye konuştu.



Müşteri sevgi ve övgüyle paylaşmalı


Kadir Has Üniversitesi İNEO Girişimcilik Merkezi Sektörel İşbirliği Yöneticisi Didem Türköz ise ’Dijital Turist, Dijital Turizm’ adlı sunumuyla, artık dijital turizm diye bir olgunun var olduğuna vurgu yaptı; asıl meselenin dijital dünyada var olan oyuncularla rekabet ve işbirliğinin dengesinden geçtiğini ifade etti. Sektör temsilcilerinin ilk olarak değişimi algılamak zorunda olduğuna dikkat çeken Türköz, ’Dünya değişiyor. Birey ve şirketler değişiyor. Peki biz işimizi bu değişime uygun yapabiliyor muyuz? Türk müşteriler de dijitalleşme ve teknoloji kullanımında en gelişmiş ülkelerin vatandaşlarıyla paralel ilerliyor. Artık karşımızda dijitalize olmuş, sosyal medyayı kullanan ve yaşadığı deneyimi bu alan üstünden paylaşan bir kitle var. Sektör temsilcileri olarak müşterilerimiz üzerinde öyle bir etki bırakmalıyız ki müşteri sevgi ve övgüyle paylaşsın" ifadesini kullandı.



Verileri doğru analiz etmek önemli


Müşteri analizinde ve müşteriye ulaşmada büyük verinin önemine de dikkat çeken Türköz, şunları söyledi: "Müşterilerimize doğru bir şekilde ulaşmak ve onları etkilemek istiyorsak, büyük veriyi iyi kullanmalı ve doğru analizlerde bulunmalıyız. Doğru içeriği üretmek ve doğru zamanda, doğru yerde, doğru insanla paylaşmak çok önemli. Artık müşteriler hakkında sayısız veri toplayabiliyoruz. Bu da bilgi kirliliğine yol açıyor. Burada da, bizim için gerekli veriyi toplamak ve doğru analiz ederek bilgiye dönüştürmenin önemi ön plana çıkıyor. Ürettiğimiz bir içerik bir müşteri için uygun olurken, diğeri için uygun olmayabiliyor. Bu da hedef kitlenin segmentasyonu ve paylaşımların kişiselleşmesi zorunluluğunu beraberinde getiriyor".

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Gümüşhane Gümüşhane kent merkezine mevsimin ilk karı yağdı Gümüşhane kent merkezine mevsimin ilk karı sabah saatlerinde düştü. Gümüşhane kent merkezinde hava sıcaklıklarının düşmesinin ardından beklenen kar yağışı sabah saatlerinde etkisini gösterdi. Etkili olan yağışla birlikte özellikle yüksek kesimler beyaza bürünürken, kent merkezi de kısa süreli kar yağışının etkisi altında kaldı. Sabah saatlerinde etkisini gösteren kar yağışı ilerleyen saatlerde etkisini kaybederken, kentte günlük yaşamda olumsuz bir durum yaşanmadı. Gümüşhane sakinlerinden Fatih Yavuz, geçen yıla göre karın bu yıl geç yağdığını belirterek "Biz kışı daha erken bekliyorduk geçen yıla baktığımızda 24 Kasım’da yağmıştı. Bu sene beklentimiz yüksekti ama beklentilerimizin altında kaldı. Mevsimin ilk karı şehrimize yağdı. Yüksek kesimlerde gayet güzel kar var ama merkezde açıkçası beklentimizin altında oldu. Umut ediyoruz daha fazla kar yağışıyla kışımızı geçirir ve güzel bir şekilde atlatırız" dedi. İlker Ateş ise "Sabah uyandığımda çok şaşırdığım bir manzara olmadı ama daha çok olmasını beklerdik. Daha erken düşmesini bekliyorduk bu sene kış biraz geç geldi. Şu anda beklediğimiz bir kış olmadı memlekette" derken, Yeşim Çetin ise "İlk uyandığımda çok mutlu oldum bembeyaz bir görüntüyle uyanacağımı düşündüm ama sokağa baktığımda kar tam tutmamıştı. Günün ilerleyen saatlerinde etkisini kaybetmeye başladı yüksek kesimlerde kar var ama şehir merkezine lapa lapa kar yağmasını bekliyoruz" ifadelerini kullandı.
Kayseri KAYSO’dan TOBB Türkiye 100’e giren firmalara tebrik ziyareti Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV) ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (ETÜ) işbirliğinde, şirketlerin 2021-2023 arası iki yıllık ciro artışı dikkate alınarak yapılan Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi yarışması sonuçlandı. Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında Kayseri’den üç firma yer aldı. Kayseri Sanayi Odası (KAYSO) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci ve Yöneyim Kurulu üyelerinden oluşan heyet; Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından açıklanan Türkiye 100 listesinde yüksek büyüme performanslarıyla dikkat çeken Kayserili firmaları ziyaret edilerek plaket takdiminde bulundu. Ziyaretlerde konuşan KAYSO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci, Kayseri sanayisinin her şartta üretmeye ve büyümeye devam ettiğini vurgulayarak şunları söyledi; "Zorlu küresel ekonomik şartlara, artan maliyetlere ve belirsizliklere rağmen Kayseri sanayisi üretim gücünü ve rekabetçiliğini korumayı başarmıştır. TOBB Türkiye 100 listesinde yer alan firmalarımız, şehrimizin girişimcilik ruhunu, çalışma azmini ve potansiyelini en güzel şekilde yansıtmaktadır. Bu başarılar, Kayseri’nin sanayide geldiği noktayı açıkça ortaya koymaktadır." Başkan Büyüksimitci, sözlerini; "Firmalarımızı yürekten tebrik ediyorum. Sağladıkları istihdam, gerçekleştirdikleri katma değerli üretim ve ülke ekonomimize sundukları katkılar son derece kıymetlidir. Bu firmalarımız, diğer sanayicilerimiz için de ilham kaynağı olmaktadır. Kayseri Sanayi Odası olarak her zaman sanayicimizin yanında olduk, bundan sonra da olmaya devam edeceğiz" şeklinde sürdürdü. TOBB Türkiye 100 çalışmasının önemine de değinen Başkan Büyüksimitci, TOBB Başkanı’na teşekkür ederek konuşmasını şu ifadelerle tamamladı; "Bu anlamlı çalışmanın hayata geçirilmesinde emeği geçen başta TOBB Başkanımız M. Rifat Hisarcıklıoğlu olmak üzere, TEPAV ve TOBB ETÜ’ye teşekkür ediyorum. Türkiye 100 araştırması, firmalarımızın performanslarını görünür kılmak ve başarıyı teşvik etmek adına son derece değerli bir çalışmadır. Listede yer alarak Kayseri’mizi gururlandıran firmalarımızı bir kez daha tebrik ediyor, başarılarının artarak devam etmesini diliyorum."
Şanlıurfa Şanlıurfa ’2029 Dünya Gastronomi Şehri’ unvanına aday gösterildi Şanlıurfa, köklü gastronomi mirası, kültürel zenginliği ve sürdürülebilir üretim geleneği sayesinde Uluslararası Gastronomi, Kültür, Sanat ve Turizm Enstitüsü tarafından 2029 Dünya Gastronomi Şehri unvanına aday gösterildi. Gastronominin kadim merkezlerinden biri olarak kabul edilen Şanlıurfa, uluslararası alanda önemli bir adaylıkla gündeme geldi. Tarihi ve kültürel mirasının yanı sıra köklü mutfak geleneğiyle öne çıkan tarihi kent, Uluslararası Gastronomi, Kültür, Sanat ve Turizm Enstitüsü (IGCAT) tarafından verilen 2029 Dünya Gastronomi Şehri (World Region of Gastronomy) unvanına aday gösterildi. Türkiye’nin bu alanda aday gösterilen ilk şehri Şanlıurfa oldu. Yüzyıllar boyunca farklı medeniyetlerin izlerini taşıyan Şanlıurfa mutfağı; lahmacun, kebap çeşitleri, borani ve yöreye özgü birçok lezzetiyle hem Türkiye’de hem de dünyada tanınmaktadır. Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Kasım Gülpınar, 2029 Dünya Gastronomi Şehri (World Region of Gastronomy) unvanına aday gösterilmesi konusunda basın toplantısı düzenledi. Toplantıya Haliliye Belediye Başkan Vekili Halil Yetkin, Eyyübiye Belediye Başkan Vekili Hüseyin Aslıhan, Karaköprü Belediye Başkan Vekili Fırat Sultan, Harran Üniversitesi Rektör Yardımcısı Ahmet İlyas ve Şanlıurfa Ticaret Borsası Başkan Yardımcısı Nasan Bülbül katıldı. Toplantıda konuşan Gülpınar, Şanlıurfa’nın gastronomi alanında uluslararası ölçekte yeni ve güçlü bir sürecin resmi adımını attığını belirterek, IGCAT tarafından verilen Dünya Gastronomi unvanının yalnızca mutfak lezzetlerini değil; kültürel mirasın korunmasını, yerel üretimin desteklenmesini ve sürdürülebilir kalkınmayı esas alan çok yönlü bir vizyonu temsil ettiğini vurguladı. "Mutfak kültürümüz insanlık tarihinin en eski dönemlerine uzanıyor" Şanlıurfa’nın gastronomi geçmişinin insanlık tarihinin en eski dönemlerine dayandığını ifade eden Gülpınar, Karahantepe ve Göbeklitepe kazılarında ortaya çıkarılan yiyecek kalıntıları, taş tezgahlar, öğütme ve ezme taşları ile tahıl işleme izlerinin bu durumu açıkça ortaya koyduğunu söyledi. Gülpınar, ortak sofralar, üretim alanları ve paylaşım kültürünün "Halil İbrahim Sofrası" geleneğiyle bugün hala yaşatıldığını dile getirdi. Gülpınar, resmi adaylık süreci kapsamında kapsamlı bir gastronomi stratejisi ve eylem planı hazırlıklarına başlanacağını açıkladı. Bu süreçte, unutulmaya yüz tutmuş yerel yemeklerin gün yüzüne çıkarılarak kayıt altına alınması ve turizme kazandırılması, ata tohumları ile yerel üretimin desteklenerek gastronomi ile tarımın birlikte güçlendirilmesi hedefleniyor. Ayrıca hijyen, gıda güvenliği ve sertifikasyon alanlarında standartların yükseltilmesi planlanırken, yerel mutfağın Şanlıurfa’nın UNESCO Müzik Şehri kimliğiyle bütünleştirilmesiyle çok duyulu kültürel etkinliklerin hayata geçirilmesi amaçlanıyor. Tüm bu çalışmalarla Şanlıurfa’nın gastronomi alanında ulusal ve uluslararası ölçekte örnek gösterilen bir şehir haline getirilmesi hedefleniyor. "Amacımız gastronomi mirasını gelecek kuşaklara aktarmak" Konuşmasında hedeflerini de paylaşan Gülpınar, "Amacımız; Şanlıurfa’nın gastronomi mirasını dünyaya tanıtmak, nitelikli gastronomi turizmini geliştirmek ve bu zenginliği gelecek kuşaklara güçlü bir vizyonla aktarmaktır" dedi. Gülpınar ayrıca Harran Üniversitesi, ilçe belediyeleri, GAP Bölge Kalkınma İdaresi, Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası ve Slow Food Türkiye’ye desteklerinden dolayı teşekkür etti. Basın toplantısı, Başkan Gülpınar’ın gazetecilerin sorularını yanıtlamasıyla sona erdi. IGCAT Dünya Gastronomi Şehri unvanının önemi IGCAT (International Institute of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism) Dünya Gastronomi Şehri unvanı; gastronomiyi yalnızca yemek kültürü olarak değil, kültürel mirasın korunması, yerel üretimin desteklenmesi, sürdürülebilir kalkınma, hijyen ve gıda güvenliği başlıklarıyla birlikte ele alan saygın bir uluslararası değerlendirme sistemi. IGCAT, çalışmalarını Dünya Turizm Örgütü (UN Tourism) ilkeleriyle uyumlu şekilde yürütmekte; şehirlerarasında uluslararası iş birlikleri, bilgi paylaşımı ve ortak projeler geliştirilmesini teşvik ediyor. Bu yönüyle unvan, şehirler için yalnızca prestij değil, küresel ölçekte sürdürülebilir gelişim ağına dâhil olma fırsatı sunuyor. Şanlıurfa, Türkiye’den bu unvan için resmi aday ilan edilen ilk şehir Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi ile IGCAT arasında gerçekleştirilen ön görüşmelerin ardından; Şanlıurfa’yı temsil etmek üzere Harran Üniversitesi, Haliliye Belediyesi, Eyyübiye Belediyesi, Karaköprü Belediyesi, GAP İdaresi, Şanlıurfa Ticaret ve Sanayi Odası ve Slow Food Türkiye’nin dahil olduğu güçlü bir paydaşlık komisyonu oluşturulmuştur. Hazırlanan başvuru dosyası, Barcelona’da düzenlenen IGCAT Danışma Kurulu Toplantısı’nda değerlendirilerek Şanlıurfa, Türkiye’den bu unvan için resmî aday ilan edilen ilk şehir oldu.
Aydın Kuşadası’nda son bir haftada 3 deniz kaplumbağası ölü bulundu Kuşadası kıyılarında son bir haftada biri yeşil deniz kaplumbağası, ikisi caretta caretta olmak üzere üç deniz kaplumbağası ölü olarak bulundu. Yapılan ilk incelemelerde kaplumbağaların hedef dışı av nedeniyle boğulmuş olabileceği değerlendirildi. Kuşadası kıyılarında son bir hafta içerisinde üç deniz kaplumbağasının ölü olarak bulunması dikkat çekti. Ekosistemi Koruma ve Doğa Sevenler Derneği (EKODOSD) tarafından yapılan açıklamaya göre, kaplumbağalardan ikisi kumsala vururken, biri Kuşadası Sahil Güvenlik ekipleri tarafından denizden çıkarıldı. Ölen kaplumbağalardan birinin Yeşil Deniz Kaplumbağası, ikisinin ise İribaşlı Deniz Kaplumbağası olduğu belirlendi. Kaplumbağalar üzerinde yapılan incelemelerde herhangi bir yara ya da darp izine rastlanmazken, her üç kaplumbağanın da büyük balıkçı teknelerinin ağlarına hedef dışı av olarak takılarak nefes alamadıkları için boğulmuş olabilecekleri düşünülüyor. Bölgede deniz kaplumbağalarının ölüm nedenleri arasında genellikle trol ve gırgır gibi büyük balıkçı teknelerinin ağları, denize atılan plastik ve naylon atıkların yutulması ile sürat yapan teknelerin çarpması olduğuna dikkat çeken EKODOSD Başkanı Bahattin Sürücü; "Kuşadası kıyılarında son bir haftada 3 deniz kaplumbağası ölü olarak bulundu. Kaplumbağalar üzerinde yapılan incelemelerde, herhangi bir yara gibi bir bulguya rastlanmadı. Her üç kaplumbağanın da büyük balıkçı teknelerinin ağlarına hedef dışı av olarak yakalanıp, boğuldukları düşünülmektedir. Bölgemizde deniz kaplumbağalarının ölüm nedenlerine bakıldığında, genellikle trol, gırgır gibi büyük balıkçı teknelerinin ağlarına hedef dışı av olarak yakalanıp, nefes almak için su yüzeyine çıkamadıklarından dolayı boğuldukları görülmekte, bazen denize atılan plastik naylonları deniz anası sanarak yuttuğundan, bazen de sürat yapan teknelerin çarpmaları sonucu yaşamlarını kaybettikleri tespit edilmektedir. Denizler bu nadir canlıların yaşam alanları olduğundan, özellikle deniz insanlarının bu konuda duyarlı olmaları, kıyılarımızda plastik, naylon gibi atıkların suya atılmaması, her an su yüzeyine nefes almak için çıkabilecek bir kaplumbağanın çarpılmaması için süratten kaçınılması çok önemlidir. Her üç kaplumbağanın ölçüleri, doku ve keratin örnekleri alınarak, DNA çalışması yapılması için bilim danışmanımız ADÜ Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Oğuz Türkozan’a gönderildi. Caretta carettalardan birinin dişi olduğu, Sahil Güvenlik ekiplerinin denizden çıkardığı kaplumbağanın ise 122 cm boyunda erişkin erkek bir deniz kaplumbağası olduğu görüldü" dedi. Denizlerde nadir görülen erkek carettanın ölmesinin popülasyonun geleceği için çok üzücü olduğunu belirten Prof. Dr. Oğuz Türkozan ise yapılan bilimsel çalışmalardan, çiftleşme dönemlerinde erkek bireylerin birden fazla dişiyle çiftleşerek neslin devamı için genetik çeşitliliği artırdığını, deniz kaplumbağalarının eşeysel olgunluğa ulaşmasının 25-30 yıl sürdüğünü ve aynı zamanda iklim değişikliği ile gelecekte dişi ağırlıklı popülasyonların beklendiği bir dönemde, Kuşadası’nda ölen bu erkek bireyin kaybının popülasyonun devamı açısından çok önemli olduğunu söyledi.