GENEL - 12 Temmuz 2018 Perşembe 17:35

Dijital Pazarlama Uzmanı Çakır’dan şirketlere dijital pazarlama taktiği

A
A
A
Dijital Pazarlama Uzmanı Çakır’dan şirketlere dijital pazarlama taktiği

Dijital Pazarlama Uzmanı Gökhan Çakır, programında dijital pazarlamanın şirketlerin karlılıklarını artırmada önemli bir etken olduğunu söyledi.

Dijital Pazarlama Uzmanı Gökhan Çakır, programında dijital pazarlamanın şirketlerin karlılıklarını artırmada önemli bir etken olduğunu söyledi.


Dijital Pazarlama Uzmanı Gökhan Çakır, gazeteci-yazar Halime Erdoğan’ın sunduğu ‘Erkan Doğan ile Haber Sohbetleri’ programına katıldı. Çakır, dijital Pazarlamanın işletmelere özellikle mali bakımdan büyük avantaj sağladığını söyledi. "Dijital pazarlama işletmelerin veya kişilerin hizmet ve ürünlerini tanıtmak amacıyla kullandığı araçtır. Bu dijital kanallar Google, Facebook veya benzeri mecralarda olabilir" diyen Çakır, "Maliyet avantajı ilk sırada geliyor. Bütçeniz kadar harcama yapabiliyorsunuz. Diğer avantajı ise basılı ve diğer mecralara göre ölçülebilir olması. Yani verdiğinizin karşılığında ne kadarlık bir trafik elde ettiğinizi çok daha rahat ölçümleyebiliyorsunuz. Küçük ve orta işletmeyseniz bence dijital tarafta yatırım yapmak çok daha sağlıklı olacaktır. Maliyet aslına markaları ajansların nasıl yönlendirdikleri ile ilgili bir durum; çünkü markaları doğru yönlendirip markalara verdiğinin karşılığını alacakları güvencesini verirseniz ciddi veya düşük bütçeli bir yapabiliyor. Şunu söylemeliyim ki; günlük 5 TL’lik bir bütçede belirleyebilirsiniz. Beş yüz tl’lik bütçe belirleyen müşterilerimizde var. Burada asıl olay markanın elde edeceği ölçümlemeyi önceden öngörmesi ve planlaması denilebilir. Dışarıda bir broşür veya benzeri şeylerle reklam yaptığınızda reklamınızın sizinle ilgilenen birinin eline geçip geçmeyeceğinizi bilemiyorsunuz; ama dijital medyada hedef kitlenize veya sizi arayan kişiye ulaşabiliyorsunuz. Bu da direkt olarak dönüşüm oranlarınızı olumlu yönde etkileyebiliyor" diye konuştu.



"Markaları anlayıp hedef kitle analizlerini yapıyoruz"


Roof Digital Kurucusu Gökhan Çakır, sözlerine şöyle devam etti:


"Bu kadar değişken ve farklı bir sektörün olduğu yerde tek bir strateji geliştirmek doğru değil. Burada en önemli nokta her marka ve firmanın kendine ait bir stratejisi olması. Marka bizimle iletişime geçtiğinde ilk yaptığımız markanın medya planını oluşturup markayı tanımaya çalışmak; çünkü her markanın hedefi aynı değil. Bir marka daha fazla satış yapmak isterken diğer marka daha fazla tanınmak isteyebiliyor. Markaları anlayıp hedef kitle analizlerini yapıyoruz. Hedef kitleye nerede ve nasıl ulaşabileceğimizi araştırıp daha sonra bütçe planını oluşturuyoruz. İkinci önemli kısım ise verdiklerimizi ölçümlemek ve değerlendirme yapmak. Her ay bu şekilde analiz yaparak tekrar plan çiziyor ve bu şekilde ilerlemeye çalışıyoruz."

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bursa “Mahzen-32” operasyonunda yakalanan 27 şüphelinin tamamı tutuklandı Bursa İl Emniyet Müdürlüğü KOM Şube Müdürlüğü ile Bursa Cumhuriyet Başsavcılığı’nca yapılan çalışmalar sonucu Bursa merkezli 7 ilde eş zamanlı düzenlenen “Mahzen-32” operasyonunda elebaşının da içerisinde bulunduğu organize suç örgütü üyesi 27 kişi, kıskıvrak yakalandı. Hakim karşısına çıkarılan şüphelilerin tamamı tutuklanarak cezaevine gönderildi. Bursa merkezli İstanbul, Ankara, Trabzon, Sakarya, Yalova ve Diyarbakır’da düzenlenen “Mahzen-32” operasyonları ile elebaşılığını cezaevinde olan Ümit Saral’ın kardeşi Hakkı Saral’ın yaptığı suç örgütü çökertildi. Organize suç örgütü üyesi şüphelilerin, Bursa merkez ve İnegöl’de vadeli araç alım satım faaliyetlerinde bulunarak vatandaşlardan silah zoruyla yüksek miktarlarda para tahsilatı yaptıkları tespit edildi. Bunun yani sıra Bursa’ya il dışından getirdikleri yaşları 17 ile 25 arasında tetikçiler vasıtasıyla para vermeyi kabul etmeyen kişilere ve bu kişilerin iş yerlerine yönelik silahlı saldırı düzenledikleri öğrenildi. Sıkı takibin ardından çete çökertildi Bursa’ya farklı illerden gelerek vadeli araç alımı yapanların adreslerini tespit ettikleri ve bu kişileri hürriyetlerinden yoksun bırakarak darp ettikleri, araç alım satımı nedeniyle kişiler arasında meydana gelen alacak-verecek konularına müdahil oldukları ve sözde mahkemeler kurarak haksız menfaat sağladıkları, silahla ölüm tehdidinde bulundukları kişilerin iş yerlerine ve araçlarına zorla el koydukları ve bu malları örgüt üyelerinin üzerine geçirdikleri, silah ve tehdit zoru ile el konulan araçları hediye adı altında örgütün elebaşına verdikleri ve suç faaliyetleri esnasında, güvenlik güçlerine yönelik silahlı saldırıda bulundukları tespit edildi. Operasyon için düğmeye basan polis, çeteyi çökertti. Operasyonlarda çetenin elebaşını Hakkı Saral’ın da arasında bulunduğu organize suç örgütü üyesi 27 şüpheli yapılan operasyon ile kıskıvrak yakalandı. Operasyonlar sonucu 10 iş yeri ile 34 evde yapılan aramalarda 16 adet tabanca, 56 milyon 434 bin TL değerinde 53 adet çek ve senet, bin 272 adet farklı çaplarda fişek, 430 bin 400 TL nakit para, 123 bin 800 dolar, 20 bin 800 euro ve 2 tane lüks araç ele geçirildi. İnegöl’de çetenin faaliyetlerini başlatan kişinin ise 41 yaşındaki iş kadını D.T. olduğu öğrenildi. Çetenin elebaşının da aralarında bulunduğu 27 kişi adliyeye sevk edildi. Çıkarıldığı mahkemece 27 şüphelinin tamamı tutuklanıp cezaevine gönderildi.