GENEL - 19 Kasım 2019 Salı 17:17

İZDENİZ’de yolcu taşıma rekoru

A
A
A
İZDENİZ’de yolcu taşıma rekoru

Türkiye’nin en genç gemi filosuna sahip İzmir Büyükşehir Belediyesi, yolcu taşımacılığında tarihinin en yüksek rakamlarına ulaştı.

Türkiye’nin en genç gemi filosuna sahip İzmir Büyükşehir Belediyesi, yolcu taşımacılığında tarihinin en yüksek rakamlarına ulaştı. Yılın ilk 10 ayında bir önceki yıla göre taşınan yolcu sayısı yüzde 11,6 oranında arttı; ekim ayında ilk kez “ayda 1,5 milyon yolcu barajı” aşıldı.


İzmir Körfezinde yolcu taşıyan İZDENİZ, bu yıl yolcu taşıma rekoru kırdı. 2019 yılının ilk 10 ayında Körfez’de taşınan yolcu sayısı 13 milyon 413 binden yüzde 11,6 oranında artışla bu yıl 14 milyon 971 bine çıktı. Bir ayda taşınan yolcu sayısı işletme tarihinin en yüksek rakamı olarak da kayıtlara geçti. Ayda ortalama 1,5 milyon yolcu taşınan körfez vapurlarında wkim ayında 1 milyon 687 bin 967 yolcu taşındı. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda ise 80 bin yolcu ile bir günde taşınan en fazla yolcu rekoru kırıldı.



2020 yılı için beş gemi kiralanacak


İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı İZDENİZ, 15 adet katamaran tipi yolcu gemisi ile hizmet veriyor. Günde 426 sefer yapan gemilerin hem ay hem de yıl içinde saat bakımları, 30 ayda bir ise havuz onarımı yapılıyor. Bu nedenle gemilerin tümü aynı anda sefere çıkarılmıyor. Arıza ve yoğunluk durumunda yolcuların mağdur olmaması için bir gemi yedekte bekletiliyor.


İzmirlilere hızlı, konforlu ve güvenilir hizmet sunmak ve mevcut sefer planını yürütmek için 17 gemiye ihtiyaç duyduklarını belirten İZDENİZ Genel Müdürü Utku Arslan, “Havuzlama, saat bakımları ve arızalar nedeniyle gemilerin tümünü aynı anda kullanmak mümkün değil. Bir gemi dört yılda bir yapılan 16000 saat bakımı hariç yılda 22 gün sefere çıkamıyor. 2020 yılı içerisinde 10 gemimiz bir ay süreyle 16 bin saat bakımına, beş gemimiz de 15 gün sürecek havuz onarımına girecek. Konuya hakim olmayan kişiler, bakıma giden gemileri ‘kullanılmıyor’ diye yansıtarak kamuoyunu yanıltıyor" dedi.


2019 yılında mevcut sefer planını yürütmek için beş gemi kiraladıklarını belirten Arslan, 2020 yılında da beş gemi kiralayacaklarını belirti. İZDENİZ yetkilileri, 2014 yılında kiralanan gemi sayısının 18 olduğunu, 15 yolcu gemisinden oluşan filonun tamamen devreye girmesi ile birlikte bu sayının 2019’da beşe düştüğüne dikkat çekiyor.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya Antalya’da Saat Kulesi’ne dikilen bayrağa yapılan itiraza Vali Şahin son noktayı koydu Antalya’nın simgelerinden Saat Kulesi’ne dikilen gönder ve Türk bayrağı, tartışmaları da beraberinde getirdi. Yapıya zarar verebileceğine dair yazı hazırlayan Antalya Vakıflar Bölge Müdürlüğü konuyu Koruma Bölge Kurulu’na iletirken, Antalya Valisi Hulusi Şahin, “Bilimin çözemeyeceği şey yoktur, bayrak direğimiz orada konumlanacak ve hep kalacak” ifadelerine yer verdi. Tarihi Kaleiçi’nin girişi Kalekapısı bölgesinde yer alan, Roma, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet döneminin izlerini taşıyan Saat Kulesi’ne dikilen Türk bayrağı, tartışmalara neden oldu. 2021’den bu yana süren restorasyon çalışmalarının tamamlanmasının ardından, geçtiğimiz Şubat ayında orijinal olmayan saat mekanizmasının yerine aslına uygun olarak hazırlanan saatin yerleştirildiği sırada, kulenin 1990’lı yıllarda çekilen fotoğrafında gönderde dalgalanan Türk bayrağını gören Antalya Valisi Hulusi Şahin, Saat Kulesi’ne Türk bayrağı asılması talimatını verdi. Bayrak talimatını Antalya Valisi verdi Antalya Valiliği Kültür Varlıkları Birim Müdürü Cemil Karabayram, bir sabah çok erken saatlerde Vali Hulusi Şahin’den gelen talimatla, kuleye bayrak yerleştirilmesi için çalışmalara başladıklarını açıkladı. Karabayram, “Saat kulemizi tamamladık ve hizmete açtık. Kulemizle ilgili 1990’lı yıllardan bugüne dair dalgalanan bir Türk bayrağımız vardı zaten, kurula restorasyon projesi gittiği zaman bayrak bırakılmıyor. Sayın Valimiz, bu konuyu inceletmiş ve durumu tespit ettirmiş. Sabahın erken bir vaktinde kendisinden talimat geldi, Türk bayrağının eski yerine konumlandırılması şeklinde. Emri almamızla birlikte hummalı bir çalışmaya başladık. Bayrağımızın 1990’lı yıllarda kulemizde dalgalandığı yere konumlandırma işlemi yapıldı” ifadelerine yer verdi. Vakıflar Bölge Müdürlüğü yazısı Gönder ve Türk bayrağının konumlandırılmasından sonra Koruma Bölge Kurulu ile yazışmaya başladıklarını açıklayan Cemil Karabayram, Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nün yazışma sırasında yapının zarar göreceğine dair bir yazı hazırladığını kaydetti. Karabayram, “Bayrağı yerleştirmemizle birlikte Koruma Bölge Kurulu ile yazışmalarımızı yaptık, o sırada Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nden bir yazı geldi. Yapının zarar göreceği, taş düşme tehlikesinin doğabileceği, derzlerde sıkıntı olabileceği, rüzgarın etkisinin vb. oluşturacağı sorunları gündeme alan bir yazı düzenlendi ve o yazı Koruma Bölge Kurulu’na iletiliyor. Konuyu hemen bölge kuruluna incelettik ve konuyu irdelemeye başladık. Koruma Bölge Kurulu toplantısında Vakıflar Bölge Müdürlüğü’nün temsilcisi karara itiraz etti. Derzlerin sıkıntı görebileceği, taşların aşağıya düşebileceği, bayrak direğinin yapıya zarar vereceği, başka bir yere konumlanması gerektiğinden ve rüzgar eğilimini anlattı. Bu söz konusu tereddütleri bildiğimizden, borunun içerisinden çelik halat sistemi gererek, o çelik halat sisteminden de ileride olabilecek rüzgara karşı gerekli önlemleri aldığımızı aktardık. Valimize bu konu iletildiği zaman, ‘O bayrağı oraya dikeceksiniz ve orada dalgalanacak” diye konuştu. “Sayın Valimiz, bayrak konusunda gerekeni yaptı” Cemil Karabayram, Antalya Valisi Hulusi Şahin’in bayrağın yerinde kalması gerektiği konusunda kararlı olduğuna dikkat çekerek, bayrak direğinin yapıya zarar vermediğine dair rapor hazırlandığını dile getirdi. Karabayram, “Sayın Valimiz bayrak konusunda gereğini yapmıştır. Biz de bayrak direğinin yapıya zarar vermediğini ispatladık, rapor haline getirdik. Valimizin de bize ilk talimatı; ‘Bilimin çözemeyeceği şey yoktur, bayrak direğimiz orada konumlanacak ve hep kalacak’ şeklinde oldu” dedi.