YEREL HABERLER - 19 Mart 2014 Çarşamba 11:32

Dsp Genel Başkanı Türker "halkımız Artık Değişim İstiyor"

A
A
A
Dsp Genel Başkanı Türker "halkımız Artık Değişim İstiyor"

DSP Genel Başkanı Masum Türker, DSP'nin bu seçimlerde Türkiye genelinde çok güçlü adayları olduğunu belirterek İzmir'de 13-14 belediye başkanlığını kazanacaklarına inandığını söyledi.
Aydın programından önce partisinin İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adayı ve Selçuk adayını halkla buluşturan DSP Genel Başkanı Masum Türker, sabah kahvaltısını Ömür Restoranda yaptı. Burada gazetecilerin sorularını yanıtlayan Türker, Türkiye'nin gündemini ve Kırım konusunu değerlendirdi. Partisinin Selçuk Adayı Hüseyin Kireç'e de destek isteyen Türker, şöyle konuştu: "Kendi arabasını satarak siyaset yapmak isteyen bir kişi hiç kimseye borçlu değildir ve o yalnız kendisine oy verecek Selçuk halkına borçludur."
Yerel seçimleri değerlendiren Türker, bu seçimlerin bir inanca, bir ideale, bir ilkeye, bir duruşa karşı değil de daha çok güce tapanlara dönüştürülmek için iki kutuplu yapıya dönüştürülmeye çalışıldığını, ancak bunun bedelini ağır ödediklerini söyledi. Seçimlerin insana odaklı hale getirilmesi gerektiğine vurgu yapan Türker, DSP'nin bu seçimlerde Türkiye genelinde çok güçlü adayları olduğunu, İzmir'de ise 13-14 belediye başkanlığını kazanacaklarına inandığını kaydetti.
DSP Genel Başkanı Masum Türker, şunları söyledi: "Son günlerde halkımız Türkiye'de AKP iktidarı İzmir'de CHP iktidarından bıkmış durumdadır. Halk, ikisinde de değişim istiyor. Biz bu konuda İzmir için iddialıyız. Bizim bu seçimlerde daha çok halkla bütünleşen bir propagandamız var. Biz para harcamadan halkın gücüyle seçimi alacağız."
Partisinin Selçuk Adayı Hüseyin Kireç'in 'halk çocuğu' olduğunu, onun sponsorunun emeği ile satın aldığı arabası olduğunu belirten Türker, sözlerini şöyle sürdürdü: "Ben bu konuda Selçuklulara şunu söylemek istiyorum. Kendi arabasını satarak siyaset yapmak isteyen bir kişi hiç kimseye borçlu değildir ve o yalnız kendisine oy verecek Selçuk halkına borçludur. Bu anlamda halkımız kendisine sahip çıkmak istiyorsa kendisi gibi halk çocuğu olan başkan adayımız Hüseyin Kireç'e sahip çıkmasında büyük fayda göreceklerini düşünüyorum."
Kırım konusunu değerlendiren ve ülkenin ABD'nin yönetimine girdiğini, ancak bunun yavaş yavaş ters tepmeye başladığını ileri süren DSP Genel Başkanı Masum Türker, şunları söyledi: "Kırım meselesini çok iyi değerlendirmek lazım. Kırım olayı aslında İran'ın Batıya yaklaşmasıyla ilgili olaydır. Rusya, İran'ın batıya yaklaşmasından dolayı rahatsızdır. Çünkü Rusya'nın özellikle doğalgaz konusundaki tekelini kıracak bir yaklaşımdır bu. Bu yaklaşımın ilk sonucu Türkiye'de 17 Ararlık operasyonunda görüldü. Bu operasyonun temel sebebi İran'ın yeni Cumhurbaşkanı batıya yaklaşma politikası başlatınca yolsuzlukla İran'ın piyasadaki yerini oluşturan olguyu açığa çıkarttı. Akabinde Türkiye'de bu operasyonlar yapıldı. Şimdi aynı operasyon İran'da oluyor ve İran bu nedenle meşrulaşıp ambargoları kaldıracak hale yaklaşıyor. Bu yaklaşım ciddi bir şekilde Rusya'yı rahatsız etmiştir ve Rusya bu konuda gücünü göstermek istemiştir."
Sabah kahvaltısının ardından seçim otobüsüyle Selçuk ilçesi merkezine gelen DSP Genel Başkanı Masum Türker ve beraberindeki İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Selçuk Karakülçe, Selçuk Belediye Başkan Adayı Hüseyin Kireç ve Meclis üyesi adayları, burada vatandaşlarla buluştu. İstasyon meydanındaki bir kahvehanede oturan Türker ve beraberindekiler, vatandaşlardan destek istedi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde, tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı olurken, kuruyemişte ise Antep fıstığı öne çıkıyor. Açılış konuşmasını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in yaptığı Uludağ Ekonomi Zirvesi Sapanca’da devam ediyor. Bu yıl 13’üncü kez düzenlenen zirve, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş dünyası lideri ve akademisyeni ağırlıyor. Dün açılış konuşmaları ve ilk gün oturumlarının olduğu zirve, bugün ise çeşitli paneller ile devam ediyor. İş insanları sektörleri ile alakalı konuları zirvede değerlendirirken, kuru yemiş ve kuru meyve ihracatındaki artış dikkat çekti. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı, kuruyemişte ise Antep fıstığı olduğu ifade edildi. Türk ürünlerini diğerlerinden ayrılan en büyük özelliği ise organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretilmeleri oluyor. Organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilen Türk organik kuru meyve ve kuruyemişi global pazarda daha fazla tercih edilmeye başlandı. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş, kuru meyve ve bakliyat ihraç ettiklerini belirten Orgibite CFO’su Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç ettikleri ürünlerin genel profili hakkında bilgi vererek, tüketicilerin kuru meyve kategorisinde kayısı ve kuruyemişte Antep fıstığını tercih ettiğini dile getirdi. Ayrıca, Türk ürünlerinin diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretildiğinin altını çizdi. “En büyük fark organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmeleri” Panel sonrası açıklamalarda bulunan Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç edilen kuru meyve ve kuruyemişlere en yoğun talebin Amerika Birleşik Devletleri’nden geldiğini belirtirken, Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ve Asya pazarlarındaki ülkelerin de Türk ürünlerine ilgi gösterdiğini vurguladı. Türkiye’nin tarımsal potansiyeli ve ürün kalitesinin global pazarda rekabet avantajı sağladığını ifade eden Şeker, Türkiye’den 30 farklı ülkeye kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat gönderdiklerinin altını çizdi. Şeker, ayrıca ürün portföyleri içinde en çok tercih edilenin kuru meyve kategorisinde kayısı, kuruyemiş kategorisinde ise Antep fıstığı olduğunu belirtti. Türk organik ürünlerinin diğerlerinden farkının, organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmesi olduğunun önemini anlatan Şeker, "Sağlık bilincine sahip tüketicilerin tercih sebebi haline geldi. 2023 yılında hem organik hem de konvansiyonel ürün ihracatında önemli bir artış yaşandı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. 2024’ün ikinci yarısı ve 2025 yıllarında organik kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat ihracatını artırarak global pazardaki varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. “Dijital dönüşüm ile dünyada rekabet gücümüzü artırdık” Dijital dönüşümün, hem iç pazarda hem de dış pazarda rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Şeker, "Dijital platformlara yapılan yatırımlarımızla, online satış kanalları ve dijital pazarlama stratejileri sayesinde organik ürünlerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağladık. Bu durum, hem müşteri memnuniyetini hem de operasyonel verimliliği artırmamıza imkan tanıdı. Dijitalleşme, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmamızı ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Ayrıca, Türk kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyatlarının dünya genelinde tanınırlığını ve talebini artırmaya yönelik pazarlama stratejilerimizde de dijitalleşme önemli bir rol oynamaktadır" diye konuştu. “Organik ürünlerin sertifikalandırılması” Gökçen Şeker, pazarlama ve markalaşmanın önemine vurgu yaparak, "Türk organik ürünlerinin tanınırlığını artırdık. İhracat rakamlarını artırmak için, kalite standartlarının yükseltilmesi ve pazar çeşitliliğinin önemli olduğunu biliyoruz. Markalaşma çalışmalarını önemseyerek lojistik süreçlerde de verimliliği arttırdık. Ar-Ge yatırımları ve yeni pazarlara açılım da ihracatı artırmak için etkili stratejilerdir. Bununla birlikte, organik ürün ihracatını artırmak için, sektör olarak organik tarımın teşvik edilmesi ve organik ürünlerin sertifikalandırılması önemli. Pazarlama ve markalaşma çalışmalarıyla organik ürünlerin bilinirliğinin artırılması ve yeni pazarlara açılım sağlanması gerekmektedir" şeklinde konuştu.
Çanakkale Deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri gerçekleştirildi. Konsere gelenler, deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, İletişim Fakültesi, Kurumsal İletişim Direktörlüğü ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü tarafından ortaklaşa organize edilen “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri düzenlendi. Konsere, seyirciler, bilet yerine 28-42 numara yeni spor ayakkabı ile giriş sağladı. Bu ayakkabılar köy okullarındaki çocuklara ulaştırılacak. Bu konserle birlikte, ihtiyaç sahibi çocuklara yardım edilmesi amaçlanıyor. Konseri Çanakkale Belediye Başkanı Av. Muharrem Erkek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Çanakkale İl Emniyet Müdürü Selim Arıcı, Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci izledi. Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi toplumsal faaliyetlerinden bir yenisini daha gerçekleştiriyor. Şahane bir konser verilecek. Konserde temel amacımız köy okullarındaki öğrenciler için izleyici, dinleyicilerden birer spor ayakkabı getirmesini istedik. Bugün gelen misafirlerimiz bilet yerine spor ayakkabı getirdiler. Bu ayakkabılar bayramdan önce köy okullarındaki minik öğrenciler ile buluşturulacak. Konserde müzik ve sahne sanatları fakültesi orkestrası ile barış koromuz sahne alacak” dedi. Projeye spor ayakkabı ile destek vererek, konseri izlemeye gelen Osman Acar, “İhtiyacı olan çocuklar için bu birlikteliğin sağlanmış olması çok önemli. Bizde çorbada ki tuz misali bu katkıyı yapabildiğimiz için kendimizi çok mutlu hissediyoruz” diye konuştu.