GENEL - 23 Temmuz 2018 Pazartesi 15:06

Erkan Börekçi, “Sosyal medya tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır”

A
A
A
Erkan Börekçi, “Sosyal medya tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır”

Karabük üniversite ile ilgili açıklamalarda bulunan Karabük Üniversitesi Yaptırma Yaşatma ve Turizmi Geliştirme Derneği (KARÜNDER) Başkanı Erkan Börekçi, tercih döneminde en çok kullanılan tanıtım aracının sosyal medya olduğunu belirtti.

Karabük üniversite ile ilgili açıklamalarda bulunan Karabük Üniversitesi Yaptırma Yaşatma ve Turizmi Geliştirme Derneği (KARÜNDER) Başkanı Erkan Börekçi, tercih döneminde en çok kullanılan tanıtım aracının sosyal medya olduğunu belirtti.


Börekçi, sektörel anlamda Karabük Üniversitesi’nin çok büyük katkı sağlayıp hızla büyüdüğünü ve 53 bin öğrenci kapasitesinde bir üniversite haline geldiğini söyledi. Bu gelişmenin kenti ekonomik olarak rahatlatıp Karabük’ü öğrenci ve üniversite kenti haline getirmeye başlayan dönüşüm sürecini başlattığını belirten Börekçi, “İlimiz yatırım seçenekleri çok şekilli sektörlere dayanmayan ve seçenekleri fazla olmayan bir kent olması, elindeki imkanlara her yerden daha fazla sahip çıkma hassasiyetini de öne çıkarmaktadır. Üniversitemizi kurarken nasıl Karabük halkı elbirliği ile kurdu ise, yaşatırken de kurduğu Üniversitesine sahip çıkmalıdır. Karabük Üniversitemiz sadece yöneticilerinin sorumluluğunda değil, kentin genel sorumluluğunda olmalıdır. Karabük Üniversitesi Karabük’lünündür ve ayrıca Karabük Üniversitesi Karabük’ün ekonomik, sosyal, kültürel, modern bir kent olma yolunda en büyük avantajıdır” dedi.


Türkiye’de devlet ve vakıf üniversitelerinin sayısındaki hızlı artışın devlet-vakıf fark etmeksizin, üniversiteler arasında kıyasıya bir rekabet ortamının doğmasına yol açtığını söyleyen Börekçi, “Üniversitelerin, öğrenci sayısını ve niteliğini artırmak için, tanıtım araçlarını yoğun olarak kullanmaları da kaçılmaz olmuştur. Böylece üniversiteler, daha nitelikli ve daha çok sayıda öğrenci bulabileceklerdir. Eğitim sektörü ve onun bir alt dalı olarak üniversiteler, son yıllarda gittikçe yıldızı parlayan, yoğun talebin olduğu bir sektördür. Bu talep doğrultusunda da çok yoğun bir rekabet kaçınılmaz olmaktadır” diye konuştu.



“Sosyal medya tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır”


Börekçi, Tercih dönemi sürecinde yapılan tanıtım ve bilgilendirme faaliyetlerinde sosyal medya araçlarının tercihte en çok kullanılan tanıtım aracı olduğunu kaydederek, “Yapılan literatür taraması neticesinde, üniversite tanıtım/bilgilendirme faaliyetlerinin üniversite adaylarının tercihlerine etkisini ölçen araştırmalar sonucunda öğrencilerin yaklaşık yüzde 26’sının sosyal medya araçlarını, yüzde 20’sinin ÖSYM ve danışman desteğini, yüzde 19’unun kendi çabaları ile araştırma yaptıkları, yüzde 19’unun sosyal çevresini kullandığı, yüzde 16’sının ise üniversitenin geliştirdiği tanıtım araçlarını kullanarak tercihte bulunduğu ortaya çıkmıştır. Sosyal medya araçları ise tercihte en çok kullanılan tanıtım aracıdır” ifadelerini kullandı.



“Açılan bölümlerin tercih edilmemesi kapanmasına neden olacaktır”


Üniversitedeki sosyal yaşamla ilgili bilgileri, akademik ve sosyal etkinlikleri, üniversitenin gerçekleştirdiği projeleri, burs olanakları, yurt ve beslenme imkanlarını, üniversiteyi öne çıkaracak özelliklerini sosyal medya araçlarını kullanarak, tanıtım sürecini başlatmayı düşündüğünü dile getiren Börekçi şunları söyledi:


“İlçelerimizde açılan Yüksekokullar olsun, İster Kampüs yerleşkesinde bulunan fakülte ve yüksek okullar ve açılan bölümleri, İlçelerimizin ve kentimizin gelecek umududur. Açılan bölümlerin tercih edilmemesi bölümlerin kapanmasına, bölümlerin kapanması Üniversitemizin geriye gitmesine neden olacaktır. Öğrencilerimizin Üniversite tercihlerini yaptıkları bu dönemde Üniversitemize sahip çıkarak daha fazla öğrencinin Üniversitemizi tercih etmesini sağlamak aynı zamanda Karabük’ümüzün geleceğine de sahip çıkmak anlamına gelmektedir.”

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Trabzon Minibüs şoförleri özel servis kiralayan üniversite öğrencilerine kızdı, yol keserek darp etti Trabzon’un Sürmene ilçesinde Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği öğrencileri tarafından kiralanan öğrenci servisine kızan minibüs şoförleri aracın önüne kesti. Servis sürücüsü ve öğrenciler, ilçe hat minibüsü şoförleri tarafından saldırıya uğrarken, öğrencilerin şikayeti üzerine yapılan çalışmada şüpheli 4 kişiden 2’si gözaltına alındı. Edinilen bilgiye göre ilçenin Çarşı Mahallesi’nde meydana gelen olayda Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü’nde öğrenim gören öğrenciler ulaşım sorunları nedeniyle özel bir servis kiraladı. Üniversite öğrencilerinin servis kiralamasına kızan minibüs şoförleri tarafından araçların önleri kesilerek durduruldu. Okul çıkışında durdurulan servis sürücüleri, öğrenciler ve minibüs şoförleri arasında yaşanan tartışmanın arbedeye dönüşmesiyle bazı öğrencilerin ve servis sürücüsünün saldırıya uğradığı öne sürülürken, öğrencilerin ihbarı üzerine olay yerine polis ekipleri sevk edildi. Darp raporu alan öğrenciler şikayetçi olurken, olayla ilgili soruşturma başlatıldı. 2 kişi gözaltına alındı Trabzon Valiliği tarafından yapılan açıklamada şikayet üzerine 4 kişi hakkında başlatılan tahkikat neticesinde 2 kişinin gözaltına alındığı belirtildi. Açıklamada, "İlimiz Sürmene ilçesindeki KTÜ Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği bölümü öğrencilerinin dolmuşlarda yer bulamadıkları için servis kiraladıkları gerekçesiyle, kiraladıkları özel servisin önü dolmuş şoförleri tarafından kesilerek servis şoförü ve içindeki öğrencilere tehdit ve hakaret edilip darp edildikleri yönünde sosyal medyada yer alan haberlerle ilgili olarak; servis şoförü ve darp edilen öğrencilerin şikayetleri üzerine şüpheliler Ö.D., K.D., H.S., ve S.Y. hakkında cumhuriyet savcısının talimatıyla başlatılan tahkikat neticesinde şüpheliler Ö.D. ve K.D. gözaltına alınmıştır. Mezkur olayla ilgili valiliğimizce de çok yönlü inceleme başlatılmıştır" ifadelerine yer verildi.