GENEL - 31 Temmuz 2019 Çarşamba 10:20

Çelik, “Sürücülerimizden sabır ve anlayış bekliyoruz”

A
A
A
Çelik, “Sürücülerimizden sabır ve anlayış bekliyoruz”

Yol-İş Sendikası 2 No’lu Kastamonu Şube Başkanı Mehmet Çelik, Karayolları 15.

Yol-İş Sendikası 2 No’lu Kastamonu Şube Başkanı Mehmet Çelik, Karayolları 15. Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışmalar nedeniyle sürücülerden sabır ve anlayış beklediklerini söyledi.



Yol-İş Sendikası 2 No’lu Kastamonu Şube Başkanı Mehmet Çelik, Karayolları 15. Bölge Müdürlüğü tarafından Kastamonu-Araç karayolunda yürütülen asfaltlama çalışmalarında incelemelerde bulundu. Çalışmaları yerinde gören Yol-İş Sendikası 2 No’lu Kastamonu Şube Başkanı Mehmet Çelik, burada ekiplerle görüşerek bilgiler aldı. Kastamonu’da yol ağının yüzde 70’inin sathi kaplama şeklinde asfalt olduğunu belirten Çelik, “Kastamonu 15. Bölge Müdürlüğüne bağlı 2 bin 982 kilometre devlet yol ağı bulunuyor. Bunların içerisinde Ankara bağlantımız var, İstanbul bağlantımız var, Taşköprü bağlantımız var, İnebolu bağlantımız var çeşitli arteller var. Biz burada asfalt şantiyemiz yaklaşık 89 kişi ile iki ekip halinde bir kısmı Kastamonu-Araç yolu arasında bir kısmı da Taşköprü-Boyabat yolu arasındaydı çalışmalarını yürütüyor. Bu yaptığımız asfaltın cinsi sathi kaplamadır. Bu sathi kaplama şu anda yaptığımız Araç yolunda yenilemedir. Yani eski asfalt dişleri artık aşınmıştır, aşağıya inmiştir, kışın bunlar büyük tehlike arz eder. O bakımdan yenilenmesi gerekir yolun. C tipi diye adlandırdığımız malzeme ile bütümün serilerek üzerine C tipi mıcır serilerek bandajlı silindir ve lastik tekerlekli silindir ile sıkıştırılarak yaptığımız bu asfalt çalışmalarına sathi kaplama cinsinden kaplama asfalt diyoruz” dedi.



“Bu yıl 600 kilometre sathi kaplama asfalt yol yapacağız”


Şuanda Kastamonu-Sinop ve Kastamonu-Araç yolu üzerinde sathi kaplama asfalt çalışmalarının devam ettiğini ifade eden Çelik, “Bu şantiyelerimiz Bartın-Zonguldak yolu yine Kastamonu-İnebolu yolu, Kastamonu-Taşköprü yolu, yine Kastamonu-Tosya yolu gibi bu ana artellerde biz önceden planladığımız ve asfalt şantiyesinde çalışan şantiye şeflerine ve bölge müdüriyetimizin önceden planlamış olduğu plana göre yapılır. Bu sene yapacağımız asfalt 600 kilometre yoldur. Yaptığımız yolu gerek basında, gerek televizyon kanallarında gerekse halkımız da sık sık eleştiri alınıyor. Neden bu hala eskiden ki usulle asfalt yapılıyor. Bizde Karayolları olarak keşke ödeneklerimiz olsa, paramız olsa da BSK dediğimiz sıcak karışımdan yapabilsek. Şu anda ülkemizin maddi durumu belli, bu dönemde BSK yapmamız zor. Yapmasak ne olur yapmasak da bu kılcal çatlaklardan yolun altına su alır, yollar sürekli bozulur ve önüne geçemez duruma geliriz. O çukurların oluşmaması için bu sathi kaplamayı yapmak durumundayız ve de kışın kar yağdığında eğer biz bunu yenilemezsek bu mıcırı dökmezsek yüzde 80 daha çok kaza olur. O bakımdan da hem yaz hem de kış trafik kazalarının önlenmesi adına bu çalışmaları bu şekilde yapıyoruz. Karayolları Genel Müdürlüğünün de bilgileri dahilinde, Karayolları 15. Bölge Müdürlüğümüze verilen kilometre seviyesinde 600 kilometre civarında 2019 yılında yol yapmayı hedefliyoruz” diye konuştu.



“Sürücülerimizden sabır ve anlayış bekliyoruz”


Sathi kaplama asfalt çalışmalarının olduğu bölgelerde araç sürücülerini de uyaran Çelik, sürücülerin biraz daha dikkatli ve yavaş gitmeleri gerektiğini söyleyerek, şöyle konuştu: “Bizim uyarı levhalarımız var. Aşağı yukarı 10 kilometrelik alanda 60-70’in üzerinde levhalarımız var. Serbest mıcır, kaygan yol, azami hız 50, dikkat, tehlikeli yol gibi ama sürücülerimiz nereye giderse canlarından ve mallarından oluyor, sürücülerden rica ediyoruz lütfen trafik işaretçilerimize dikkat etsinler, levhalara ve hız kurallarına uysunlar, onlardan tek ricamız budur aksi halde ülke olarak üzülüyoruz. Mıcırlı çalışma yürüttüğümüz yollarımız üç gün içerisinde normale dönüyor zaten. 2-3 gün içerisinde mıcır dökülen yerler süpürge aracımızla süpürülerek tamamen temizleniyor” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Sadettin Saran, Fenerbahçe başkan adaylığıyla ilgili tarihi açıkladı Fenerbahçe Başkan Adayı Sadettin Saran, Ali Koç’un adaylıkla ilgili kararını beklediklerini belirterek, "Başkanımız cuma gününe kadar aday olma yönünde bir irade ortaya koyarsa, sözümüzün gereği başkanımız lehine seçimlerden çekileceğiz ve kulübümüzü maddi manevi desteklemeyi sürdüreceğiz. Diğer durumda pazartesi gününden itibaren kulübümüzü yönetmeye talip olduğumuzu ilan edeceğiz" dedi. İş İnsanı Sadettin Saran, Fenerbahçe başkan adaylığı ile ilgili yazılı bir açıklama yaptı. Mevcut başkan Ali Koç’un kesin kararını beklediklerini yineleyen Saran, şu ifadeleri kullandı: "Bilindiği üzere, Ekim ayından beri kulübümüze hizmet etmek için yoğun çalışma içinde olduğumuzu, başkanımız Ali Koç’un göreve devam etmemesi halinde bu kutsal göreve talip olduğumuzu bugüne kadar birçok defa farklı vesilelerle ifade etmiştik. Ancak geldiğimiz noktada, seçime çok kısa bir süre kalmış olmasına rağmen, başkanımız sayın Ali Koç’un aday olup olmama konusunda ortaya hala bir irade koymaması, hazırlıklarımızı son derece zora sokmuş; bizleri bu açıklamayı yapmak zorunda bırakmıştır. Özellikle futbol takımımızın aldığı kötü sonuçlarla, şampiyonluk şansımızın zora girmesinin kulübümüz içindeki akbaba kültürünü nasıl heveslendirdiği de dikkate alınırsa, sayın Başkanın devam edip etmemesi ile ilgili artık bir karar verme zorunluluğu daha da büyük bir önem kazanmaktadır. Değerli camiamıza, bugüne kadar maddi manevi büyük fedakarlıklar yapan sayın başkanımıza, kamuoyuna, sözümüzün arkasında durma kararlılığımız nedeniyle bizlere korkak diyenlere bu vesileyle sesleniyoruz: Başkanımız cuma gününe kadar aday olma yönünde bir irade ortaya koyarsa, sözümüzün gereği, başkanımız lehine seçimlerden çekileceğiz ve başkanımızın önderliğinde kulübümüzü maddi manevi desteklemeyi sürdüreceğiz. Diğer durumda, pazartesi gününden itibaren, şartsız olarak kulübümüzü yönetmeye talip olduğumuzu ilan edecek; Türk spor tarihinin en hazır yönetimi olma iddiamız ve süre sabır istemeden derhal başarı hedefimize odaklanarak çalışmalarımızı hızlandıracağız."
İstanbul Bayraktar AKINCI’dan deniz hedeflerine tam isabet Bayraktar AKINCI TİHA, deniz üstünde seyreden hareketli ve sabit hedeflere yönelik gerçekleştirilen atış testlerini başarıyla tamamladı. Bayraktar AKINCI, milli elektro-optik sistem ve yerli mini akıllı mühimmatları kullanarak deniz hedeflerini başarıyla imha etti. Savunma Sanayii Başkanlığı liderliğinde yürütülen AKINCI Projesi kapsamında Baykar’ın milli ve özgün geliştirdiği Bayraktar AKINCI Taarruzi İnsansız Hava Aracı’na (TİHA) yerli mühimmat ve alt bileşenlerin entegrasyonu başarıyla sürüyor. Bu kapsamda Bayraktar AKINCI, önemli bir atış testini daha başarıyla geçti. Hareketli deniz hedefini başarıyla vurdu Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar AKINCI, deniz üstünde gerçekleştirilen atış testini başarıyla tamamladı. Tekirdağ’ın Çorlu ilçesindeki AKINCI Uçuş Eğitim ve Test Merkezi’nden Mini Akıllı Mühimmatlar ve ASELFLIR-500 ile havalanan Bayraktar AKINCI, testin ilk aşamasında 30 bin feet irtifadan deniz üstündeki sabit hedefi MAM-T ile tam isabetle vurdu. Testin ikinci aşamasında ise milli TİHA, MAM-L ile deniz üstünde seyreden Albatros İDA’yı (İnsansız Deniz Aracı) yine 30 bin feet irtifadan başarıyla imha etti. Bayraktar AKINCI’nın deniz hedeflerine karşı gerçekleştirdiği başarılı atış testleri ile Mavi Vatan’daki etkisini gözler önüne serdi. ASELFLIR-500 ile nokta atış Daha önce de 22 Şubat’ta icra edilen test kapsamında Bayraktar AKINCI, Aselsan tarafından milli olarak geliştirilen sınıfında dünyanın en iyi elektro-optik sistemi olan ASELFLIR-500 Elektro-Optik Keşif, Gözetleme ve Hedefleme Sistemi’ni kullanarak ilk kez deniz üstünde seyreden Albatros İDA’yı başarıyla imha etmişti. AKINCI C gökyüzünde 24 Şubat’ta gerçekleştirilen test faaliyetinde Bayraktar AKINCI C, 1 saatten fazla havada kaldı. Uçuş sırasında aerodinamik parametre adımları başarıyla test edildi. Bayraktar AKINCI C, 2 X 850 HP olmak üzere toplamda 1700 HP sahip olduğu güç ile sınıfının en etkili ve kabiliyeti muharip platformu olacak. İlk uçuşunu 6 Aralık 2019’da yapan Bayraktar AKINCI TİHA, 29 Ağustos 2021’de envantere girdi. Yakın dönemde 2X450 HP gücündeki Bayraktar AKINCI A ve 2X750 HP gücündeki Bayraktar AKINCI B, Türk güvenlik güçlerinin yanı sıra başta Azerbaycan olmak üzere dost ve müttefik ülkelerin envanterine de katılmaya başladı. 50 bin saattir göklerde Türkiye’nin ilk milli insansız hava araçlarını üreten Baykar’ın milli ve özgün olarak geliştirdiği Bayraktar AKINCI TİHA, 50 bin uçuş saatini başarıyla tamamlayarak Türk havacılık tarihinde önemli bir kilometre taşını daha geride bıraktı. İhracat şampiyonu Başlangıçtan bugüne tüm projelerini öz kaynakları ile yürüten Baykar, 2003 yılındaki İHA Ar-Ge sürecinin başlangıcından itibaren tüm gelirlerinin %83’ünü ihracattan elde etti. 2021 ve 2022 yıllarında Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre savunma ve havacılık sektörünün ihracat lideri oldu. Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından 2023’te de sektörün ihracat şampiyonu olduğu açıklanan Baykar, geçen yıl 1.8 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Son yıllarda gelirlerinin %90’ından fazlasını ihracattan elde eden Baykar, 2023’te savunma ve havacılık sektöründeki ihracatın 3’te 1’ini tek başına yaptı. Dünyanın en büyük SİHA ihracatçısı olan Baykar’ın hâlihazırda imzalanan sözleşmelerinin yüzde 97.5’i ihracat kaynaklı gerçekleşti. Bayraktar TB2 SİHA için 33 ülkeyle, Bayraktar AKINCI TİHA için ise şimdiye kadar 9 ülke ile olmak üzere toplam 34 ülkeyle ihracat anlaşması imzalandı.