EĞİTİM - 16 Aralık 2018 Pazar 13:20

İşaret diliyle Kur’an-ı Kerim öğreniyorlar

A
A
A
İşaret diliyle Kur’an-ı Kerim öğreniyorlar

Kırıkkale’de işitme engellilere yönelik açılan kursta 25 engelli, işaret diliyle hem Kur’an-ı Kerim okumayı öğreniyor hem de temel din bilgisi eğitimi alıyor.

Kırıkkale’de işitme engellilere yönelik açılan kursta 25 engelli, işaret diliyle hem Kur’an-ı Kerim okumayı öğreniyor hem de temel din bilgisi eğitimi alıyor.


Kırıkkale İşitme Engelliler Derneği ve Hayrat Vakfı iş birliği ile düzenlenen kursa katılan işitme engellilere, işaret diliyle Kur’an-ı Kerim okuma ve temel dini bilgiler öğretiliyor. Sinevizyon yardımıyla eğitim gören işitme engelli gençlere Kur’an-ı Kerim’i okumanın yanı sıra namaz süreleri ve diğer birçok dua da öğretiliyor.


Hayrat Vakfı Kırıkkale İl Temsilcisi İsmail Efe Demirhan, “Arkadaşlarla bir araya geldik, düşündük. Duyma engelli vatandaşlarımıza da bu Kur’an-ı Kerim’i nasıl öğretiriz diye kafa yorduk. Daha sonra duyma engelli vatandaşlarımıza işaret diliyle Kur’an-ı Kerim öğretmeyi aramızda kararlaştırdık. Şu anda her hafta düzenli olarak toplanıp bu işitme engelli vatandaşlarımıza hiç olmazsa namaz kılarken ki okumuş oldukları sureleri bilecek kadar Kur’an-ı Kerim öğretmeye çalışıyoruz" dedi.


Kırıkkale’de İşitme Engelliler Derneği ile beraber bir çalışma yürüttüklerini ifade eden, İşaret Dili Tercümanı ve Eğiticisi Refik Acar, "İşitme Engelliler Derneği Başkanımızla görüştüğümüzde Kur’an-ı Kerim öğrenme ihtiyaçlarının olduğunu bize iletti. Biz de onlara yardımcı olabileceğimizi, bir çalışma yapabileceğimizi bahsettik. Güzel bir çalışma hazırladık. Teşekkür ediyoruz. Hayrat Vakfı da bize mekan anlamında bir hizmet verdi. Haftanın belirli günleri yaklaşık 3 ay sürecek bir hizmete başladık. Kur’an-ı Kerim’i öğrenmeyi çok istiyorlar. Fakat bunun altyapısal anlamında bir çalışması yok. Görme engelliler için bir kitabi çalışma var. Fakat işitme engelliler için yok. Bunun için de yaklaşık bir 3 aylık çalışma yaptık. Onlara küçük bir “Elif-Ba” hazırladık. Şu anda vakfın bünyesinde bu çalışmayı dernekle beraber yürütüyoruz. Biz bunların bu kadar şevkli, iştiyaklı olacağını düşünmüyorduk. Başlarken biz de tereddütlü başladık. Acaba olur mu diye ama bizi şaşırtacak kadar olumlu neticeler aldık. Elhamdülillah gayet de güzel devam ediyor" şeklinde konuştu.


Kırıkkale İşitme Engelliler Derneği Başkanı Ertuğrul Baloğlu, “Kur’an-ı Kerim projesi kafamızda vardı ama alt yapı yoktu, bekliyorduk. Oluşmuş olduğunu duyduk. Çalışmalara başladık. Hayrat Vakfı yetkilileriyle görüşmeler yaptık. Sağ olsunlar. Kendileri bizden hiçbir maddi talepte bulunmadılar. Manevi olarak da büyük bir destek verdiler. Gördüğünüz gibi güzel bir tablo ortaya çıkmış oldu. Hayrat Vakfı yetkililerine ve hocamıza çok çok teşekkür ediyoruz. Önce ’Elif-Ba’dan başladılar. İleriki zamanlarda Kur’an-ı Kerim’e geçecekler. İleriki zamanlarda en basit olarak da namaz surelerini öğrenmeye gayret edecekler. Zaten arkadaşlarımızın çoğu da namaz da kılmakta. Bir nevi namazlarına, ibadetlerine bir katkı olmuş olur. Allah razı olsun diyoruz kendilerinden” diye konuştu.


Kur’an-ı Kerim öğrenmeyi çok istediklerini belirten işitme engelli kursiyerlerden Bahadır Koşer, “Fakat bilecek kimse yoktu, kimse bilmiyordu bunu. Hepimiz buraya gelmekten memnun olduk. Çok zaman bekledik ama o mutluluğu yaşıyoruz. Allah razı olsun. Teşekkür ederim" dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Bayburt Bayburt’ta ’Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri Günü’ dolayısıyla etkinler düzenlendi Her yıl 26 Nisan’da kutlanan ’Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri’ günü dolayısıyla Bayburt’ta da çeşitli etkinlikler yapıldı, alanında uzman isimler ve öğrenciler Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri Günü’nü düzenledikleri programla kutladılar. Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Eczane Hizmetleri öğrencileri tarafından ’Eczane Teknisyenleri ve Teknikerleri Günü’ münasebetiyle panel, tiyatro, söyleşi ve stanttan oluşan etkinlikler organize edildi. Düzenlenen program, panelle başladı. ’Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp: Fitoterapi’ paneline konuşmacı olarak katılan Karadeniz Teknik Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ufuk Özgen ve Akademisyen/Yazar Doç. Dr. Kenan Taştan, bitkilerin tedavi süreçlerindeki temel ve yardımcı fonksiyonlarını anlatan çok yönlü sunumlarını katılımcılarla paylaştılar. Doç. Dr. Kenan Taştan konuşmasında Geleneksel tedavi yöntemlerinin önemine vurgu yaptı. Halk arasında çok fazla bilinen ve kullanılan hacamat yöntemine özellikle ayrı bir parantez açan Taştan, “Hacamat mutlaka işin uzamanı bir hekim tarafından ve gerekli tahliller yapıldıktan sonra uygulanmalıdır. Aksi halde özellikle kan hastalıkları olan bireylerde ya da enfeksiyondan kaynaklanan problemler ciddi rahatsızlıklara yol açması söz konusu olabilir” diyerek konuştu. Prof. Dr. Ufuk Özgen ise konuşmasında birçok ilacın hammaddesini oluşturan bitkilerin şifalı özelliklerine değindi. Ancak ilaçlarla birlikte kullanılan bitkisel çayların ya da bilinçsizce kullanılan bitkisel ürünlerin çok ciddi yan etkileri olabileceğine vurgu yaptı. Etkinliğin ikinci ayağında Eczane Hizmetleri öğrencileri Şehit Recep Eşiyok Ortaokulunda öğrencilerle bir araya geldiler. Öğrenci Ecem Şahin’in kaleme aldığı tiyatro oyunu ile ortaokul öğrencilerine akıllı ilaç kullanımının önemine ve gerekliliğine dikkat çektiler. Ardından Eczane Hizmetleri öğretim elemanlarından Dr. Öğr. Üyesi Ümit Karakaş, öğrencilere ilaçlar ve akılcı ilaç kullanımı konulu söyleşisini gerçekleştirdi. Etkinlik Bayburt şehir merkezinde Yakutiye Camisi önünde kurulan stant ile son buldu. Stantta ’Doğru İlaç Kullanımı’ konusunda vatandaşla buluşan gençler, konu ile ilgili el broşürü, ilaç zamanlama ve taşıma kutusu dağıttılar. Öğrenciler, vatandaşlara ilaç ile ilgili sorular sorarak, doğru ilaç kullanımına yönelik farkındalık kazandırmaya çalıştılar. Konu ile ilgili olarak düzenleme komitesi başkanı öğrenci Nazım Onur Bulut, akıllı ilaç kullanımı hakkında bilgiler vererek, "Akıllı ilaç kullanımı konusunda toplumun bilgilendirilmesi için oldukça önemli nedenler bulunmaktadır. Bu gerekçelerin ilki modern sağlık bakımındaki kimyasal ajanların önemli rolünün olmasıdır. İkincisi bireylerin sağlıkları ile ilgili sorumluluk alabilmelerini ve uygun tedavi edici stratejilerin belirlenmesini sağlamaktır. Üçüncüsü, bireylerin tedavi edici kararlarında rol almaları ve sonraki dozlar ve süreç ile ilgili bilgilendirilme haklarının olmasıdır. Dördüncüsü ise bireylerin akılcı ve güvenli ilaç teminini ve etik olmayan ticari tanıtımdan zarar görmemelerini sağlamaktır" dedi.