ASAYİŞ - 24 Aralık 2024 Salı 10:12

Tatlı dille dolandırıldıklarını iddia edip, soluğu adliyede aldılar

A
A
A
Tatlı dille dolandırıldıklarını iddia edip, soluğu adliyede aldılar

Kocaeli’de bir kişinin, sahte dekontlar ve çeşitli hilelerle çok sayıda kişiyi dolandırdığı ileri sürüldü. Şikayetçi olan mağdurlardan Ziver Şen, "Tatlı dille, lüks arabalarla gözümü boyayarak 6-7 milyon lira dolandırdı" dedi.


Kocaeli’nin Karamürsel ilçesinde yaşayan Aykut C.’nin farklı tarihlerde sahte dekontlar ve çeşitli hilelerle vatandaşların araba, arsa ve paralarını dolandırdığı iddia edildi. Ayrıca, şahsın vatandaşlardan aldığı araba ve arsaları aynı gün içinde farklı kişilere satarak milyonlarca lira haksız kazanç elde ettiği de öne sürüldü. Aykut C., suçlamaları reddetti.


Ellerindeki belgelerle savcılığa suç duyurusunda bulunan mağdurlar adalet arıyor.



"Dekont gösterdi"


Başına gelenleri anlatan mağdur vatandaşlardan İzzet Kanyon, geçtiğimiz aylarda ihtiyaç dolayısıyla otomobilini satmaya karar verdiğini ve Aykut C. isimli şahsın aracı satın almak için kendisiyle iletişime geçtiğini söyledi. Kanyon, "Aykut yanıma geldi. ’Eğer aracı satıyorsan ben hanımıma alacağım’ dedi. Bende kabul ettim. Aracıma baktı, pazarlık yaptık. 1 milyon 600 bin liraya anlaştık. Bana ’Hadi Noter’e gidelim’ dedi. Aracım oğlumun üzerineydi. Bana Noter’e gittiğimiz sırada oğlumun banka hesap bilgilerini istedi. ’Araç onun üzerine olduğu için parayı da ona göndermem lazım’ dedi. Daha Noter’e gelmeden bana para gönderdiğine dair dekont gösterdi. ’Abi bak, oğlun Murat’a parayı gönderdim’ dedi. Noter’e geldik, hanımını çağırdı. Evrakları da Noter’e verdik" dedi.



"İmzayı attım"


Noter’de işlemlere başlamadan önce banka hesabını kontrol etmesi için oğlunu aradığını söyleyen Kanyon, "Ancak gemide çalıştığı için bazen ulaşılamıyor. O zamanda ulaşamamıştım. O sırada da evraklar hazırlandı, sıra imzalara geldi. Görevli, ’Alışverişiniz tamam mı?’ diye sordu. A.C.’ye döndüm. O da bana, ’Tamam, ben parayı gönderdim, dekontu da sana gösterdim’ dedi. Bende imzayı attım" diye konuştu.



"4 ay oldu paramızı alamadık"


Kanyon, Noter’deki işlemlerin ardından dışarıya çıktıklarını ve A.C.’nin kendisine Yalova’ya gideceğini söylediğini ifade ederek, "Aynı gün içinde aracı Yalova’da bir oto galeriye satmış. Ben bunu sonradan öğrendim. İşlemlerimizin ardından ben eve döndüm ve oğlumu yine aradım. Paranın hesabına gelip gelmediğini sordum. Oğlum kontrol etti ve paranın hesabında olmadığını söyledi. Daha sonra Aykut C.’yi aradık. O da bize, ’Bugün cuma olduğu için para hesabınıza 17.00-18.00 gibi düşer’ dedi. O saatler geldiğinde yine kontrol ettik ve para yine hesapta yoktu. Yine aradık, bu kez de ’Hafta sonu olduğu için öyle olmuştur. Pazartesi günü hesabınızda olur’ dedi. 4 ay oldu paramızı alamadık" şeklinde konuştu.



"Parayı verirken bana mı sordun"


Aykut C.’nin bu şekilde birçok kişiyi dolandırdığını ileri süren İzzet Kanyon, şu ifadeleri kullandı:


"Olaydan bir hafta sonra babasının yanına gittim. Kendisi bana, ’Paranı vereceğiz. Biz senin paranı yemeyiz’ dedi. Bunun üzerine bir hafta daha bekledim. Kendisinden dönüş alamayınca bir kez daha yanına gittim. Bana yine parayı vereceğini söyledi ancak 4 ay oldu, paramız geri verilmedi. ’Bugün vereceğiz, yarın vereceğiz’ diyerek oyalıyorlar. Daha sonra telefonlarımızı da açmamaya başladılar. Bunun üzerine babasının evine kadar gittik. Bu kez bize, ’Bizi ilgilendirmez gidin Aykut’u bulun, paranızı ondan alın. Kendisinin nerede olduğunu bilmiyorum’ dedi. Yanına ilk gittiğimde, ’Ben oğluma kefilim’ demişti, daha sonra, ’Parayı verirken bana mı sordun? Vermeseydin, paranı git devletten al’ dedi."



"Savcılar, hakimler arkadaşım, dayım kaymakam"


Mağdur edildiğini vurgulayan Kanyon, "Bir de Aykut C. bize, ’Savcılar, hakimler arkadaşım, dayım kaymakam. Bana iftira atıyorsunuz, beni tehdit ediyorsunuz’ gibi şeyler söyledi. Para istemek tehdit etmek mi oluyor?" dedi.



"Bizden şu ana kadar 6-7 milyon lira aldı"


Aykut C. ile geçtiğimiz nisan ayında bir arkadaşı aracılığıyla tanıştığını belirten bir başka mağdur Ziver Şen ise "Bana yaptığı işten kar payı vereceğini söyledi, ’Sende bana bunun karşılığında arabanı ver’ dedi. Bende kabul ettim. Sonrasında benden para istedi. Karşılığında arsa, tarla ve daire vereceğini söyledi. Karamürsel’de kardeşinin üstüne olan daireler ve arsaların fotoğraflarını gönderdi. ’Bunları size vereyim. Kendinizi garantiye alırsınız’ gibi şeyler söyledi. Biz bunları tahsil etmek istediğimizde de ’Annem rahatsızlandı’ gibi bahaneleri öne sürdü. Eşi E.C. adına olan arsa vardı. Onu bize verecekti ama ’İcra çıktı. 500 bin lira gönderin icrayı kaldırayım’ dedi. Bunun gibi bahanelerle sürekli bizden 200 bin, 500 bin, 300 bin lira aldı. Böylelikle bizden şu ana kadar 6-7 milyon lira aldı" diye konuştu.



"Tatlı dille bizi kandırdı"


A.C.’nin kendisine de sahte dekont gönderdiğini aktaran Şen, "Paralar hesabımıza geçmedi. A.C.’ye bunu sorduğumda, ’Saat geç olduğu için para hesabına geçmemiştir’ dedi. Bankaya gittiğimde ise oradaki yetkililer dekontun sahte olduğunu ve kandırıldığımı söylediler. En son 2 ay önce bana kredi çektirdi. Tatlı dille, lüks arabalarla gözümü boyayarak 6-7 milyon lira dolandırdı" ifadelerini kullandı.


Öte yandan vatandaşların şikayetçi olduğu Aykut C., suçlamaları reddetti.



Tatlı dille dolandırıldıklarını iddia edip, soluğu adliyede aldılar

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Kayseri Spor A.Ş. personeline güvenli spor tesisleri için ilk yardım eğitimi Kayseri Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş. tarafından tesis personeline yönelik ilk yardım eğitimi düzenlendi. Acil durumlarda doğru, hızlı ve bilinçli müdahalenin öneminin hatırlatıldığı eğitimde, teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı çalışmalarla personelin farkındalığı attırıldı. Altın Bayrak Ödüllü Avrupa Spor Şehri unvanına sahip ve Dünya Spor Başkenti adayı Kayseri’de, Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç’ın spor ve sporcuya tam destek vizyonu doğrultusunda faaliyetlerini sürdüren Kayseri Büyükşehir Belediyesi Spor A.Ş., personeline yönelik nitelikli eğitimlerini sürdürüyor. Bu çerçevede Spor A.Ş. tesislerinde görev yapan personele yönelik ilk yardım eğitimi düzenlendi. Eğitimde, acil durumlarda hızlı ve doğru müdahale yöntemleri, temel yaşam desteği, boğulma, kanama ve yaralanmalarda ilk müdahale gibi hayati bilgiler detaylı bir şekilde aktarılırken katılımcıların, teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı eğitimlerle desteklendiği program, saha güvenliği ve acil durum yönetimi konusunda önemli bir farkındalık oluşturdu. Güvenli bir çalışma ortamı ve bilinçli bir ekip için eğitim programlarını sürdüren Spor A.Ş., sağlık ve güvenliği ön planda tutan yaklaşımla, personelin bilgi ve farkındalığını arttırmayı; tesisleri ise herkes için daha güvenli hale getirmeyi amaçlıyor.
Niğde Bu kafede sonsuz sevgi var Niğde Belediyesi tarafından down sendromlu özel bireylerin sosyal hayata daha iyi adapte olmaları ve yeteneklerini keşfetmeleri amacıyla hayata geçirilen proje kapsamında, down sendromlu gençler belediye tesislerinden Horanta Kafe’de çalışma imkanı buluyor. Özel eğitim öğretmenleri eşliğinde kafede görev alan gençler, eğitimlerinden arta kalan zamanlarda çalışarak hem sosyalleşiyor hem de gelir elde ediyor. Projede görev alan Alper Tüner, Kadir Burak Albayrak, Rıfat Boran Soylu ve Ayşenur Karanfil, kafe içerisinde servis, düzen ve misafirlerle iletişim gibi alanlarda aktif rol üstleniyor. Gençler, sorumluluk almayı öğrenirken toplumla iç içe olmanın mutluluğunu yaşıyor, müşterilerle sohbet ederek sevgilerini paylaşıyor. Özel Eğitim Öğretmeni Refika Karaman, down sendromlu gençlerin haftanın beş günü saat 15.30 ile 19.00 arasında Horanta Kafe’de çalıştığını belirterek, "Öğrencilerimiz öğlene kadar okula gidiyor, öğleden sonra ise işe geliyorlar. Belediyemizin aracıyla benim eşliğimde evlerinden alınıp yine evlerine bırakılıyorlar. Maaşlı ve sigortalı bir şekilde çalışıyorlar. Bu sayede birey olmayı öğreniyor, insanlarla sosyalleşiyorlar. Onların bizlere ihtiyacı yok, bizim onlara ihtiyacımız var" dedi. Karaman, gençlerin verilen her işi eksiksiz yerine getirdiğini vurgulayarak, diğer çalışanlardan hiçbir farkları olmadığını söyledi. Müşterilerle kurulan diyalogların son derece samimi olduğuna dikkat çeken Karaman, "Hoş geldiniz, afiyet olsun gibi günlük diyalogları çok güzel kuruyorlar. Müşterilerimiz masalarına davet ettiğinde oturup sohbet ediyorlar. O masadan hem müşterilerimiz hem de gençlerimiz mutlu bir şekilde kalkıyor. Gün sonunda velilerimiz beni arayıp çocuklarının eve mutlu döndüğünü söylüyor. Bu da bizim için en büyük mutluluk. Proje için Belediye Başkanımız Emrah Özdemir’e teşekkür ederiz" ifadelerini kullandı. Projede çalışan Rıfat Boran Soylu ve Ayşenur Karanfil ise evde çok sıkıldıklarını, çalışarak kendi paralarını kazanmanın kendilerini çok mutlu ettiğini dile getirdi. Kafeyi ziyaret eden müşterilerden Zübeyde Ekici de projeye duyduğu memnuniyeti şu sözlerle anlattı; "Öncelikle bu proje için belediyemize çok teşekkür ediyoruz. Buraya adım attığımız anda gündelik hayatın bütün telaşını ve yorgunluğunu geride bırakıyoruz. Onlarla birlikte servis yapıyor, sohbet ediyoruz. Her geçen gün özgüvenlerinin arttığını görmek bizi çok mutlu ediyor. Toplumun bir parçası olmaları ve hayata kazandırılmaları gerçekten çok kıymetli. Onları çok seviyoruz." Horanta Kafe’de hayata geçirilen bu anlamlı proje, down sendromlu gençlerin çalışma hayatına katılımını sağlarken, topluma da sevgi, empati ve dayanışmanın en güzel örneklerinden birini sunuyor. (ST-TB
Kayseri Hizmet sektörüne acil durum ve ilk yardım eğitimi Kayseri Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri ve Risk Yönetimi Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen, İl Sağlık Müdürlüğü uzmanlarının katkı sunduğu acil durum ve ilk yardım eğitimi, hizmet sektöründe görev yapan çalışanlara yönelik iki gün boyunca başarıyla gerçekleştirildi. Eğitim programını ziyaret eden Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, önemli mesajlar verdi. Büyükşehir Belediyesi Afet İşleri ve Risk Yönetimi Daire Başkanlığı organizasyonunda, hizmet sektörüne yönelik Acil Durum ve İlk Yardım Eğitimi düzenlendi. Büyükşehir Belediyesi Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen ve iki gün süren eğitim programında, otel çalışanları, düğün salonu personeli ve çeşitli hizmet sektörlerinde görev yapan katılımcılara, muhtemel acil durumlarda doğru ve hızlı müdahalenin hayati önemi anlatıldı. Eğitimlerde İl Sağlık Müdürlüğü uzman eğitimcileri Erdal Demir ve Ahmet Fenar tarafından, temel ilk yardım uygulamaları, bilinç kaybı, solunum ve kalp durması durumlarında yapılması gerekenler, kanamalar, kırık-çıkık ve burkulmalarda doğru müdahale yöntemleri ile afet anlarında güvenli davranış biçimleri detaylı şekilde aktarıldı. Eğitim programının sonunda katılımcılara sınav uygulandı. Yapılan değerlendirme sonucunda başarılı olan kursiyerlere sertifika verildi. Eğitimi ziyaret eden Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, katılımcılarla yakından ilgilenerek yapılan çalışmalar hakkında bilgi aldı. Başkan Büyükkılıç, eğitimde katılımcılarla bilgi ve tecrübelerini paylaştı. Büyükkılıç, her şeyin dikkate dayandığını ifade ederek, dikkatsizliğin tehlikeyi çağrıştırdığını vurguladı. Büyükkılıç ayrıca bilinçli olarak hareket etmenin büyük önem arz ettiğine de işaret ederek, zamanında önlem almanın da hayati anlamı olduğunu söyledi ve eğitimin bu noktada büyük bir rol üstlendiğini de sözlerine ekledi. Sözlerinin sonunda Büyükkılıç, ‘ben’ kelimesinden öte ‘biz’ kelimesini benimseyerek bir aile gibi hizmet ettiklerini paylaştı. Eğitime katılan kursiyerler ise böylesine özel ve hayati bir organizasyonu hayata geçiren Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç başta olmak üzere, Büyükşehir Belediyesi’ne ve İl Sağlık Müdürlüğü’ne teşekkür ederek memnuniyetlerini dile getirdi.