GENEL - 04 Eylül 2019 Çarşamba 14:10

Başkan Altay: “Konya, dünyanın marka şehirlerinden bir haline gelecek”

A
A
A
Başkan Altay: “Konya, dünyanın marka şehirlerinden bir haline gelecek”

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Metro Projesinin ilk etabının ihalesinin bu ay içerisinde yapılacağı, 2021 İslam Dayanışma Oyunlarının Konya’da gerçekleştirileceği ve pancar üreticileri için verdiği müjdeler için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür etti.

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Metro Projesinin ilk etabının ihalesinin bu ay içerisinde yapılacağı, 2021 İslam Dayanışma Oyunlarının Konya’da gerçekleştirileceği ve pancar üreticileri için verdiği müjdeler için Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür etti. Benim Şehrim Projesinde vadettikleri tüm işleri gerçekleştirmek için yoğun bir çaba içerisinde olduklarını söyleyen Başkan Altay, “İnşallah Konya bu dönem dünyanın önemli marka şehirlerinden birisi haline gelecek” dedi.


Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Konya’daki yerel ve ulusal basın kuruluşlarının temsilcileriyle bir araya geldi. Selçuklu Kongre Merkezi’nde düzenlenen basın toplantısında konuşan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Konya için verdiği müjdelerle ilgili açıklamalarda bulundu. 31 Mart yerel seçimlerinde Konya’nın Büyükşehirler arasında birinci olarak AK Parti’ye en yüksek desteği veren il olduğunu anımsatan Başkan Altay, bu kapsamda Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın da teşekkür ziyaretlerini Büyükşehirler içinde Konya’dan başlatarak Pazar günü Konya’yı ziyaret etmesinin çok önemli olduğuna değindi. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın verdiği müjdelerin Konya tarihi açısından bir dönüm noktası olduğunu ifade eden Başkan Altay, Cumhurbaşkanı Erdoğan’a Konya’ya gösterdiği teveccühten dolayı teşekkür etti.



"Metronun ihalesi bu ay içinde yapılacak"


Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Konya’nın uzun süredir konuştuğu ve şehrin önemli bir beklentisinin olduğu Metro projesiyle ilgili ilk kez somut bir tarih verdiğini kaydeden Başkan Altay, “Metro ihalesi Eylül ayında yapılacak. Konya Metrosu’nun tamamı yer altından inşa edilecek ve başlangıcından sonuna kadar 35 dakikalık bir seyahat süresi olacak. 1 milyar Avronun üzerinde bir yatırım gerçekleştirilmiş olacak. Konya böylece metrosu olan şehirler arasına girmiş olacak. Bu, Konya için çok önemli. Şehrin gelişmişliğini gösteren, standardının yükseldiğini gösteren en önemli verilerden biri de şehrin sahip olduğu metro ve raylı sisteminin uzunluğudur. Konya bununla birlikte çok önemli bir kazanım elde etti. Özellikle sıkı bir ekonomik politika uygulandığı dönemde böyle bir yatırımın tarihiyle birlikte müjdelenmesi Cumhurbaşkanımızın Konya’ya ne kadar değer verdiğinin bir göstergesidir” dedi.


Başkan Altay, metro taşıtlarının alımının daha önce Konya Büyükşehir Belediyesine ait olduğunu ancak yeni yapılan protokolle taşıtların alımının da Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından üstlenildiğini duyurarak, “İlk etap 1 milyar liranın üzerinde bir rakamdı. Son yaptığımız protokolle bu yükümlülük de tamamen bakanlığa geçti. Bu da Konya için çok önemli. Emeği geçen Konyalı bürokratlarımıza, Genel Başkan Yardımcımıza, Bakanlarımıza ve Cumhurbaşkanımıza teşekkür ediyorum” diye konuştu.



Pancar taban fiyatları


Konya’nın bir tarım şehri olduğunu ve tarımın ana girdilerinden birisinin de şeker pancarı olduğunu belirten Başkan Altay, “Öncelikle nişasta bazlı şekerde kotaların yüzde 10’dan yüzde 5’e düşürülmesi, şimdi de yüzde 2,5’a düşürülmesi pancar üretimine bir artış getirecek. Geçen yıl 235 lira olan taban fiyat bu yıl için Cumhurbaşkanımızın talimatıyla 300 lira olarak açıklandı. Çiftçilerimize hayırlı olmasını diliyorum. Özellikle şehir ekonomisi için önemli bir katkıdır” şeklinde konuştu.



"2021 İslam Oyunları Konya’nın marka değerine çok önemli katkı sağlayacak"


Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın Konya için verdiği müjdelerden birisinin de 2021 İslam Dayanışma Oyunlarının Konya’da yapılması olduğunu dile getiren Başkan Altay, “Bu, Konya için tarihi bir fırsattır. Cidde’de katıldığımız toplantıda Gençlik ve Spor Bakanımızla beraber bir Konya sunumu gerçekleştirdik. Konya’nın spor alt yapısını Konya’nın tesislerini anlattık ve 2021 yılında 5’incisi yapılacak İslam Oyunlarının Konya’da yapılması için talebimizi ilettik. Bu talep elhamdüllilah kabul edildi. İnşallah bu yılın sonuna doğru heyet gelecek hem protokolleri imzalayacağız hem de süreçle ilgili netleşmeyen kısımlar netleşmiş olacak. Bunun şehrimiz adına önemli faydaları olacak. Birincisi mevcut tesislerin yenilenmesi ve yeni tesislerin Gençlik ve Spor Bakanlığı tarafından yapılması. İkincisi ve en önemlisi Konya’nın marka değerine çok önemli bir katkı sağlayacak. 2021 İslam Dayanışma Oyunları da en az metro kadar önemli. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.



Eski Sanayi ve Karatay Sanayinin taşınması


Göreve geldikleri ilk günden itibaren Konya’nın önemli sorunlarını çözmek için çaba sarf ettiklerini vurgulayan Başkan Altay, “Bu konuda bazı projelerde önemli mesafeler aldık. Özellikle Eski Sanayi ve Karatay Sanayi’nin taşınması konusunda TOKİ ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızın gayretleriyle oradaki esnafımızla anlaşmalar tamamlandı. Bu sanayi sitelerimiz hem şehirde fonksiyonlarını yitirmiş, görüntü ve trafik kirliliğine yol açıyor hem de vatandaşımıza hizmet verebileceği standarttan uzaklaşmıştı. TOKİ ile yaptığımız protokol gereği esnafımızla anlaşma gerçekleştirildi” dedi.


Başkan Altay, “Mevlana Çarşısı’nın kaldırılarak alanın Altın Çarşı ile birlikte yeniden şehrimize kazandırılması için bir çalışma yürütüyoruz. Böylece Bedesten ile Mevlana Meydanı arasında kalan kötü görüntüyü ortadan kaldırmak, Aziziye Camisi’ni ve Bedesteni de Mevlana’ya gelen ziyaretçilerle buluşturmayı arzu ediyoruz. Mevlana Çarşısındaki esnafımızla neredeyse mutabık durumdayız. Altın Çarşıyla ilgili yerleştirmeyi de arkadaşlarımız yaptı. 10 güne kadar da Altın Çarşıdaki esnafımızla görüşmeye başlayacağız. Bir diğer konu da eski stadyum alanına yapılacak Millet Bahçesi. İnşallah ihalesini yılsonuna yetiştirmeye çalışıyoruz. Muhacir Pazarı’nın da yerine taşınması için çalışmalar sürüyor. İnşallah 45 gün içerisinde tamamlanacak ve stadın eski yerindeki pazar yeni yerine taşınacak. Biz de oradaki imalatlarımıza başlayacağız. Yeni Tren Garı önündeki alt geçit de tamamlandı. En kısa sürede de alt geçidi açacağız” diye konuştu.



"Konya dünyanın marka şehirlerinden birisi olacak"


Benim Şehrim Projesinde vadettikleri tüm işleri gerçekleştirmek için yoğun bir çaba içerisinde olduklarını ifade eden Başkan Altay, konuşmasını şu sözlerle tamamladı: “Göreve başladığımız ilk günden itibaren şehrin ortak akılla yönetilmesine inancımı ifade ettim. Her vesileyle insanımızla bir araya gelerek şehirle ilgili kanaatlerini ve şehrimizi onların ihtiyaçlarına göre geleceğe taşıma adına gece gündüz demeden çalışıyoruz. Aynı azim ve kararlılıkla da bundan sonra hem Sayın Cumhurbaşkanımızı hem Konyalıları mahcup etmemek adına ekibimizle yoğun bir çaba içinde olacağız. İnşallah Konya bu dönem çok önemli sorunların halledildiği dünyanın önemli marka şehirlerinden birisi haline gelecek.”


Başkan Altay, toplantıda daha sonra basın mensuplarının sorularını cevapladı.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde, tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı olurken, kuruyemişte ise Antep fıstığı öne çıkıyor. Açılış konuşmasını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in yaptığı Uludağ Ekonomi Zirvesi Sapanca’da devam ediyor. Bu yıl 13’üncü kez düzenlenen zirve, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş dünyası lideri ve akademisyeni ağırlıyor. Dün açılış konuşmaları ve ilk gün oturumlarının olduğu zirve, bugün ise çeşitli paneller ile devam ediyor. İş insanları sektörleri ile alakalı konuları zirvede değerlendirirken, kuru yemiş ve kuru meyve ihracatındaki artış dikkat çekti. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı, kuruyemişte ise Antep fıstığı olduğu ifade edildi. Türk ürünlerini diğerlerinden ayrılan en büyük özelliği ise organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretilmeleri oluyor. Organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilen Türk organik kuru meyve ve kuruyemişi global pazarda daha fazla tercih edilmeye başlandı. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş, kuru meyve ve bakliyat ihraç ettiklerini belirten Orgibite CFO’su Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç ettikleri ürünlerin genel profili hakkında bilgi vererek, tüketicilerin kuru meyve kategorisinde kayısı ve kuruyemişte Antep fıstığını tercih ettiğini dile getirdi. Ayrıca, Türk ürünlerinin diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretildiğinin altını çizdi. “En büyük fark organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmeleri” Panel sonrası açıklamalarda bulunan Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç edilen kuru meyve ve kuruyemişlere en yoğun talebin Amerika Birleşik Devletleri’nden geldiğini belirtirken, Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ve Asya pazarlarındaki ülkelerin de Türk ürünlerine ilgi gösterdiğini vurguladı. Türkiye’nin tarımsal potansiyeli ve ürün kalitesinin global pazarda rekabet avantajı sağladığını ifade eden Şeker, Türkiye’den 30 farklı ülkeye kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat gönderdiklerinin altını çizdi. Şeker, ayrıca ürün portföyleri içinde en çok tercih edilenin kuru meyve kategorisinde kayısı, kuruyemiş kategorisinde ise Antep fıstığı olduğunu belirtti. Türk organik ürünlerinin diğerlerinden farkının, organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmesi olduğunun önemini anlatan Şeker, "Sağlık bilincine sahip tüketicilerin tercih sebebi haline geldi. 2023 yılında hem organik hem de konvansiyonel ürün ihracatında önemli bir artış yaşandı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. 2024’ün ikinci yarısı ve 2025 yıllarında organik kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat ihracatını artırarak global pazardaki varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. “Dijital dönüşüm ile dünyada rekabet gücümüzü artırdık” Dijital dönüşümün, hem iç pazarda hem de dış pazarda rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Şeker, "Dijital platformlara yapılan yatırımlarımızla, online satış kanalları ve dijital pazarlama stratejileri sayesinde organik ürünlerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağladık. Bu durum, hem müşteri memnuniyetini hem de operasyonel verimliliği artırmamıza imkan tanıdı. Dijitalleşme, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmamızı ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Ayrıca, Türk kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyatlarının dünya genelinde tanınırlığını ve talebini artırmaya yönelik pazarlama stratejilerimizde de dijitalleşme önemli bir rol oynamaktadır" diye konuştu. “Organik ürünlerin sertifikalandırılması” Gökçen Şeker, pazarlama ve markalaşmanın önemine vurgu yaparak, "Türk organik ürünlerinin tanınırlığını artırdık. İhracat rakamlarını artırmak için, kalite standartlarının yükseltilmesi ve pazar çeşitliliğinin önemli olduğunu biliyoruz. Markalaşma çalışmalarını önemseyerek lojistik süreçlerde de verimliliği arttırdık. Ar-Ge yatırımları ve yeni pazarlara açılım da ihracatı artırmak için etkili stratejilerdir. Bununla birlikte, organik ürün ihracatını artırmak için, sektör olarak organik tarımın teşvik edilmesi ve organik ürünlerin sertifikalandırılması önemli. Pazarlama ve markalaşma çalışmalarıyla organik ürünlerin bilinirliğinin artırılması ve yeni pazarlara açılım sağlanması gerekmektedir" şeklinde konuştu.
Çanakkale Deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri gerçekleştirildi. Konsere gelenler, deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, İletişim Fakültesi, Kurumsal İletişim Direktörlüğü ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü tarafından ortaklaşa organize edilen “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri düzenlendi. Konsere, seyirciler, bilet yerine 28-42 numara yeni spor ayakkabı ile giriş sağladı. Bu ayakkabılar köy okullarındaki çocuklara ulaştırılacak. Bu konserle birlikte, ihtiyaç sahibi çocuklara yardım edilmesi amaçlanıyor. Konseri Çanakkale Belediye Başkanı Av. Muharrem Erkek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Çanakkale İl Emniyet Müdürü Selim Arıcı, Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci izledi. Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi toplumsal faaliyetlerinden bir yenisini daha gerçekleştiriyor. Şahane bir konser verilecek. Konserde temel amacımız köy okullarındaki öğrenciler için izleyici, dinleyicilerden birer spor ayakkabı getirmesini istedik. Bugün gelen misafirlerimiz bilet yerine spor ayakkabı getirdiler. Bu ayakkabılar bayramdan önce köy okullarındaki minik öğrenciler ile buluşturulacak. Konserde müzik ve sahne sanatları fakültesi orkestrası ile barış koromuz sahne alacak” dedi. Projeye spor ayakkabı ile destek vererek, konseri izlemeye gelen Osman Acar, “İhtiyacı olan çocuklar için bu birlikteliğin sağlanmış olması çok önemli. Bizde çorbada ki tuz misali bu katkıyı yapabildiğimiz için kendimizi çok mutlu hissediyoruz” diye konuştu.