SAĞLIK - 24 Mart 2020 Salı 10:11

Evde kalan gurbetçi yaşlılara polis desteği

A
A
A
Evde kalan gurbetçi yaşlılara polis desteği

Kütahya’nın Simav ilçesinde, 65 yaş üzeri vatandaşların sokağa çıkma yasağına genel olarak uyduğu ve Emniyet Müdürlüğü ekiplerince alış veriş desteği verildiği bildirildi.

Kütahya’nın Simav ilçesinde, 65 yaş üzeri vatandaşların sokağa çıkma yasağına genel olarak uyduğu ve Emniyet Müdürlüğü ekiplerince alış veriş desteği verildiği bildirildi.


İçişleri Bakanlığı’nın Korona virüs salgın hastalığı tehdidine yönelik getirdiği 65 yaş üzeri yaşlı vatandaşların sokağa çıkma yasağına genel olarak uyduğu gözlenirken, bankalara maaşlarını almak için gelen 65 yaş üstü yaşlılar, polis ekiplerince uyarılarak evlerine gönderildi.


Simav’daki Sırapayam Mahallesi Şehitler Bulvarı 8 numaralı evde misafir olarak bulunan ve kendi aracı ile Kayseri’ye gitmek için Kaymakamlık Makamı’ndan izin alan Osman Durmuş’a (69), seyahat izin belgesi polis ekiplerince imza karşılığı teslim edildi.


Polis memuruna teşekkür eden Osman Durmuş “ Simav’da birkaç gün misafir kaldım, Kayseri’deki kendi evime dönmek için seyahat izin belgesi aldım. Polis memurlarına teşekkür ederim” dedi.


Yasağa uyup TOKİ konutlarındaki evinden çıkmayan gurbetçi vatandaş Selahattin Doymaz (72), Mart ayının 13’ünde yurt dışından Simav’a geldiğini, o günden beri dışarı çıkmadıklarını belirterek, görevliler tarafından bilgilendirildiklerini ifade etti. Doymaz “ Emniyet Müdürlüğü ekiplerine teşekkür ederim, bütün isteklerimizi evimize kadar getiriyorlar, onlara minnettarız. Hepsinden Allah razı olsun” diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Gaziantep Op. Dr. Kamacı Gazze’deki vahşeti öğrencilere anlattı Uluslararası bir insanı yardım derneği ve Avrupa Filistinli Hekimler Derneği aracılığıyla Gazze’ye gönüllü olarak giden Op. Dr. Taner Kamacı, Gaziantep Üniversitesi (GAÜN) öğrencileriyle bir araya gelerek, Gazze’de yaşadıklarını öğrencilere aktardı. GAÜN İlahiyat Fakültesi Konferans Salonunda gerçekleşen etkinlikte konuşan Op. Dr. Taner Kamacı, Gazze’de yaşanan vahşetin dışarıdan bakıldığından daha ağır olduğunu dile getirerek, acil tıbbi malzemeye ihtiyaç duyulduğunu belirtti. Op. Dr. Taner Kamacı, zor şartlar altında çalıştığını ifade ederek, “İsrail uçakları sürekli tepeden bombalar atıp gidiyorlar. Uçağa karşı kendilerini savunma şansları da yok. Şehit olanlar oluyor, enkazların altından canlı çıkarılanlar da ayakta kalan birkaç sağlık kuruluşlarından birisine gönderiliyor. Bizler de elimizden geldiğince yaralıların tedavilerini yapmaya çalıyorduk. Çok zor şartlar altında çalışıyorduk. Bazen bombalar çalıştığımız yerin çok yakınına düşüyordu. O kadar yakındı ki bombanın basınç etkilisiyle hastane bile bazen sallanıyordu. Ayakta kalan hastanelerin hepsi yaralılarla doluydu” dedi. Etkinliğin açılış konuşmasını yapan GAÜN Afrin Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mahmut Çınar, Gazze’de katliam ve soykırımın devam ettiğini belirterek, “Bebekler, kadınlar, yaşlılar, masum insanlar hunharca devlet eliyle öldürülüp, sindirilmeye çalışılıyor. Uygar olduğunu iddia eden bir dünyanın gözü önünde bütün bunlar gerçekleşirken sadece vicdan sahibi bir takım gençlerin ve bazı çevrelerin buna ‘hayır’ dediklerini ancak bir yere sesleri ulaşamadıkları için zalim İsrail’i özellikle de Netanyahu’yu durduramadıklarını görüyoruz. İsrail’in yaptığı bu zulmün gündemde tutulması Gazzeli mazlumların hatırlanması adına bu tür programların önemli olduğunu düşünüyorum” diye konuştu. Etkinlik sonunda, GAÜN Genel Sekreteri Dr. Muhammet Musa Budak tarafından konuşmacı Op. Dr. Taner Kamacı’ya günün anısına plaket takdim edildi.
Bursa Osmangazi çağrı merkezi 24 saat hizmette Osmangazi Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde 24 saat hizmet veren çağrı merkezi, vatandaşlardan gelen talep öneri ve şikayetleri en hızlı şekilde çözüme kavuşturuyor. Vatandaş ile belediye arasında iletişim köprüsü olan Osmangazi çağrı merkezi, belediyecilik hizmetleri ile ilgili yaşanan sorunlara hızlı çözümler üretmek, talep ve önerilerini değerlendirmek için 7 gün 24 saat hizmet veriyor. Vatandaşlara daha iyi hizmet verebilmek adına kurulan çağrı merkezini arayan vatandaşlar, 5 saniye gibi kısa bir süre içerisinde görevli personele bağlanıyor. Alanında uzman personellerin yer aldığı çağrı merkezi, vatandaşlardan gelen her türlü talep, öneri ve şikayetleri kayıt altına alarak gerekli birimlere iletiyor. Aynı zamanda geri dönüş sağlayarak, bilgi paylaşımı yapan ekiplere ulaşmak isteyenler, 444 16 01’i aramaları yeterli olduğunu belirten Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, vatandaşların her türlü sorununu ve sıkıntısını en hızlı şekilde çözüme kavuşturmayı öncelikli görev edindiklerini ifade ederek, “Çağrı merkezindeki arkadaşlarımız, vatandaştan gelen ihbarları belediyemizin ilgili birimlerine iletip birim sorumluları ile vatandaş arasında koordinasyonu sağlıyor. Belediyemizin yetki ve görev alanına giren talepler tek tek çözüme kavuşturuluyor. Çözüme kavuşturulduktan sonra da yetkili birimimiz vatandaşlarımıza telefonla ulaşarak ilgili talebin giderildiğini ya da çözüme kavuşturulduğunu bildiriyor” dedi.