GENEL - 15 Nisan 2018 Pazar 14:05

Başkan İnce esnaflarla bir araya geldi

A
A
A
Başkan İnce esnaflarla bir araya geldi

Malatya Minibüsçüler ve Umum Servis Araçları Odası Başkanı Mesut İnce düzenlenen toplantıda servisçi esnafları ile bir araya geldi.

Malatya Minibüsçüler ve Umum Servis Araçları Odası Başkanı Mesut İnce düzenlenen toplantıda servisçi esnafları ile bir araya geldi.


Bir düğün salonunda düzenlenen toplantıda konuşan Başkan İnce, esnaflara teşekkür ederek, "7 Ocak Pazar günü sizlerin desteği ile burada tarih yazdınız, yüzde 90 katılım ve yüzde 80 oy vererek şahsım ve yönetimimi tekrar göreve getirdiğiniz için şahsım ve yönetim kurulum adına sizlere bir kez daha teşekkür ediyorum" dedi.


Esnafların ve vatandaşların Miraç Kandilini tebrik eden İnce, “Miraç peygamber Efendimizin Mescid-i Aksa’dan göklere yükselip yüce Allah tan vahi almasıdır. Miracın hediyesi Allah a ortak koşmayan kimselerin, günahlarının bağışlanarak sonunda cennet le müjdeleneceğidir. Haktan gelen davete icabet ederek kulluğun gereklerini yerine getirerek her adımda ona yaklaşmaktır miraç. Miraç maddeden uzaklaşarak manaya ulaşmaktır. Maddi olandan vazgeçip baki olana yükselmektir” ifadelerini kullandı.


Başkan İnce konuşmasında esnaflara müjdeler vererek, “Öncelikle S plakanın Büyükşehir Belediyesi tarafından alınan ruhsat harcı parası minibüslerde 500 TL’ydi otobüslerde bin TL’idi. Geçen ki oda ziyaretinde Ahmet Başkanın yüzde 50 indirim yapılarak 2019’a başlamak kaydıyla karar alınmıştır, esnaf arkadaşlarımıza hayırlı olsun. Büyükşehir Belediye Başkanımız Ahmet Çakır’a şahsım ve esnaflarım adına bir kez daha teşekkür ediyorum. Biz, korsanla mücadele konusunda sizlere söz vermiştik. Korsanla mücadele ye başladık. Sizler denden gelen korsan plakaları resmi yazıyı emniyete bildirerek mücadele ye başladık. Belki sayısız korsan araç bağlanmıştır sayısız korsan araca trafik cezası yazılmıştır. Bunlar sizin sayenizde oldu. Ancak son zamanlarda S plakalı esnafımız üzerinde de emniyet jandarma polis tarafından yoğun bir baskı olmuştur. Bizlerin de evrak kontrolü öğrenci kontrolü olmuştur. Belli bir zorluk çektik ama bu zorluğu çekmek zorundayız ki korsanlarla mücadele de bizim elimiz rahat olsun. Evraklarımızın tam olması lazım çalışma ruhsatlarımızı almak zorundayız ki biz korsan sayılmayalım. S plakalı araçlarla birlikte Büyükşehirden ruhsatlarınızı almanızı sizlerden rica ediyorum. Korsan taşımalarla mücadele de Emniyet Müdürümüze, Valimize, Jandarma İl Komutanımıza, Büyükşehir Belediyemize teşekkür ediyorum. Bugün çok büyük bir mücadele ediliyor. Devlet ile odamız arasında ve devlet ile esnafımız arasındaki kapılar açılmıştır. 7 Ocak seçim sonrası bir takım kişiler S plakası almak için S plakası ihtiyacı algısı oluşturarak S plaka talebinde bulunmuşlardır. Seçim sonrası biz bu zorluğa karşı oda olarak mücadele içinde olduk. TEOG kalkarken yüzlerce aracımız işsiz kalacak TEOG kalkmadan TEOG’un sonucunu görmeden S plaka arttırmak doğru değildir. Biz de buna şiddetle karşıyız. Bu da böyle bilinsin. Esnafımızın desteği olduğu sürece hiçbir zaman plaka verilmesine müsaade vermeyiz. S plaka ihtiyaç ı var ise onu bu esnaf belirler. Ancak bir takım kişilerin plakasını 80 bin 90 bin e satarak Büyükşehir belediyesinden ucuz plaka alıp o esnafın hakkını yemesine biz asla müsaade etmeyiz. S plaka noktasında kamuoyu oluşturan kişilere sesleniyorum, Malatya da S plaka ihtiyacı yoktur. Korsan plaka çok sayıda fazla bizim tespitlerimiz 150, 200 tane. Ama S plaka da verilirse sizlerle birlikte karar alındıktan sonra piyasaya değerinin altında olmayacağını herkes bilsin. Kimse belediye den ucuz plaka alacağını düşünmesin. Esnafın çoluk çocuğuna bırakacağı bir plakası var bunu da kimse ayakaltı edemez” dedi.


Başkan İnce, akaryakıt fiyatlarının birçok esnafı mağdur ettiğini belirterek, 3 bin 800 TL’ye başladığımız mazot fiyatı 5 bin 800 ve 6 bin TL’ye doğru gidiyor ve yeni fiyat tarifesinde ise fiyat artışını yaparak akaryakıta gelen zamları telafi etmeye çalışacağız. Diğer bir konu yeni yönetmelik 4 Bakanlığımızın çıkarmış olduğu yeni yönetmelik, bilmiyorum sizler internette açıp okudunuz mu o yönetmeliğin içerisinde çok sıkıntılı maddeler var. Bizler bu sıkıntılı maddelerin değiştirilmesi hususunda Ankara da 81 il oda başkanı ile birlikte mücadele ediyoruz. Çünkü sahada uygulanabilme olanağı imkansızdır. Araçlara sensör takılmasını talep ediyorlar. Arkadaş öğretmen çocuğu taciz etti sınıflara sensör mü takacaksın?. Doktor çocuğu taciz etse doktorun yazıhanesine sensör mü takacaksın?. Yani bu servisçilerin üzerine bu kadar çok gelinmesi doğru bir şey değildir. Ben öyle görüyorum ki hükümetimiz bu konuda esnafımızın yanında olacaktır. Bu yönetmeliğin değiştirilmesi hususunda esnaflarımız da rahatlatacak bizler de rahatlayacağız” diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Depremlerde camilerin yıkılmasına yol açan minare yıkımlarının çözümü fiber Depremlerde camilerin yıkılmasına yol açan minare yıkımlarının çözümü fiber. Bu yıl 15.’si düzenlenen dünyanın ilk uluslararası Cami Yapı Ekipmanları fuarı dün kapılarını ziyaretçilerine açtı. Yerli ve yabancı çok sayıda katılımcının yer aldığı fuar da en çok ilgiyi ise depremde minare yıkılmalarının önüne geçecek olan çelik konstrüksiyon ve fiber kaplamalı minare görüyor. Türkiye’de yaşanan 6 Şubat depremlerinin ardından 11 ilde birçok cami yıkıldı veya hasar aldı. Bunların birçoğunda minarelerin yıkılması ve camilere hasar vermesi sonucunda gerçekleşti. Ortalama 30 metre yüksekliğinde yapılan betonarme minarelerin ağırlığı takriben 150 ton civarında oluyor. Bu da yıkıldığı esnada hem camilere hem de yakının da bulunan ev ve insanlara zarar veriyor. Konu üzerine araştırma yapan bir firma minare yapımında artık çelik konstrüksiyon üzerine fiberglass kaplama tekniğini kullanıyor. Hem bu şekilde minarelerin muhtemel bir deprem anında yıkılmasının önüne geçiliyor hem de minare ağırlığını 150 tondan 8 tona indiriyor. Konuyla ilgili açıklama yapan firmanın yetkilisi Salih Karadağ, “Biz yaklaşık 20 yıldır betonarme minare yapmaktayız. Son 2 yıldır beton görünümlü fiberglas sistemine geçtik. Depreme daha dayanıklı içinde ki çelik konstrüksiyonun dışında ki görseline varıncaya kadar bu sistemde devam etmekteyiz. Bu sistemin depreme dayanıklı olduğunu belirledik. Betonarme minare ve fiber minare arasında ki en büyük fark ikisi arasında ki ağırlık farkıdır. 30 metre yüksekliğinde bir minarenin ortalama ağırlığı 150 ton civarındayken fiber minare de bu ağırlık 8 ton civarında. Deprem de betonarme minarelerin yıkılmasıyla birlikte camiler yıkıldı veya bu minarelerin üzerlerine düşmesi sonucu insanlarımız da hayatını kaybetmişti. Fiber minaremiz de ise bu olay ortadan kalkmış oluyor. Minarelerimiz çelik olduğu için depremde yıkılmaz en kötü senaryoda üzerine bir şey dahi düşse yıkılmak yerine demiri eğilir. Aynı minare betonarme olarak yıkıldığında 150 ton ile yerde şiddetinde bir deprem etkisi oluştururken bunun kendi ağırlığı 8 ton olduğu için bir sıkıntı oluşturmayacak” açıklamasında bulundu. Hat sanatını ecdadımızın bıraktığı yerden devam ediyor Fuar’da ayrıca hat sanatı noktasında da sergilenen ürünler özellikle yabancı ziyaretçilerin ilgisini çekiyor. Hat sanatının camilerin vazgeçilmez bir unsuru olduğunu belirten Müslüm Korkutata, “Hat sanatı camilerimizin vazgeçilmez unsuru ecdadımızın bıraktığı yerden bunu geliştirmeye devam ediyoruz. Bu kulvarda çok iyi sanatkarlar yetiştirdi ülkemiz. Hem ülke için de hem de ülke dışında bu konuda çok iddialı durumdayız. Medeniyet eski dönemler de camilerin mabetlerin ekseninde gelişiyordu. Osmanlı İslam’ın uzun süre sancaklığını yaptı bayrağını taşıdı. Camilerimiz bu işin sembolü halindeydi. Günümüzde de camilerimiz aynı fonksiyonda roller üstlenmiş durumda” dedi.