GENEL - 13 Mart 2018 Salı 20:47

Hisarcıklıoğlu, Afrin kahramanlarını unutmayan Somalılara teşekkür etti

A
A
A
Hisarcıklıoğlu, Afrin kahramanlarını unutmayan Somalılara teşekkür etti

Manisa’nın Soma ilçesini ziyaret eden Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Afrin’deki Mehmetçik’e tonlarca helva gönderen Somalılara teşekkür etti.

Manisa’nın Soma ilçesini ziyaret eden Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Afrin’deki Mehmetçik’e tonlarca helva gönderen Somalılara teşekkür etti.


TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu bir dizi ziyaret ve programlar için geldiği Manisa programı kapsamında 301 maden işçisinin şehit olduğu Soma ilçesini ziyaret etti.


Soma Ticaret ve Sanayi Odası’nı ziyaret eden Hisarcıklıoğlu’nu Soma Kaymakamı Ahmet Altıntaş, AK Parti İlçe Başkanı Mehmet Ali Aksoy, CHP İlçe Başkanı Levent Elbinsoy, MHP İlçe Başkanı Murat Maan, Soma Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hakan Işık ile ilçe sivil toplum örgütü temsilcileri karşıladı.


Soma Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hakan Işık, Hisarcıklıoğlu’nun sık yaptığı ziyaretlerle Soma’ya çok büyük bir önem verdiğine dikkat çekerek, "Bizler göreve geldikten sonra üyelerimize vaat ettiğimiz birçok şeyi yerine getirdik. İlçenin ortak kanaati olan fakültenin Soma’ya gelmesini çok istiyoruz. Bunun için çok ciddi çaba gösteriyoruz. Sağ olsun belediye başkanımız Hasan Ergene fakülte arsasını verdi. Sizlerden de Ankara’da bu konuda destek bekliyoruz. Bu Soma için artık çok önemli bir konu oldu. Bunun nedeni ek gelir kaynağı değil. Bilindiği üzere Soma bir işçi memleketi. Buradaki işçi çocukları Soma’dan çıkmadan 4 yıllık bir okul okuyabilmesini istiyor. Ya mühendislik ya da ilgili bölümler olabilir. Manisa Celal Bayar Üniversitemiz konuya ilgili bakıyor. Ankara’da bize desteğinizi verirseniz çok memnun oluruz. Bu Soma için çok çok önemli bir olay olacaktır” dedi.


TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu ise ’Birlikte rahmet ve ayrılıkta azap vardır’ sözünü hatırlatarak başladığı konuşmasında, "Afrin’de ülkemizin birliği beraberliği için hepimizin canı için canlarını veren Mehmetçik’imize Somamız sahip çıktı, helva gönderdi güçleri kuvvetleri artsın diye. Allah sizlerden razı oldun. Eğer bu ülke ayakta duruyorsa bütün ülkenin birlikte beraberlikte ve dayanışmasının sonucudur. Bütün il ve ilçelerimiz herkes kendi gücünce çok şükür neyleri varsa askerimizle paylaşıyor. Bu havayı bozmadığımız sürece Allahın izniyle bu ülkeye kimse bir şey yapamaz" dedi.


Mustafa Kemal’in kahraman insanları tarif ederken Seher Ali’nin memleketi diyerek Soma’yı tarif ettiğini belirterek, "Burada Kurtuluş Savaşı’nı durdurarak ülkemizin vatan toprakları olmasında Somalı hemşerimizin çok büyük katkısı var. Allah buraya her türlü güzelliği vermiş. Yerin altında elmas, üstündeki güzellikler ise hepinizce makum. Türkiye’nin enerjisinin yüzde 8’ini tek başına Soma karşılıyor" dedi.


Soma Ticaret ve Sanayi Odası ile gurur duyduğunu belirten Hisarcıklıoğlu, konuşmasının devamında şu ifadelere yer verdi:


“Şunu belirteyim Soma Ticaret Sanayi Odası Paris, Londra, Berlin’de odalar hangi standartta hizmet veriyorsa Soma Ticaret Sanayi Odası da o standartlarda hizmet veriyor. Soma’ya fakülte kurulması konusunda üzerime düşen ne vazife varsa hazırım. Zaten Soma’nın Ankara’da herkes nezdinde ayrı bir yeri var. 301 madencimiz şehit oldu. Türkiye’nin yüreği yandı. Felaket olduktan sonra derhal buraya geldik. Buradaydık. Sonrasında Türkiye çapında özel sektörler çapında kampanya başlattık. Rekor bir bağışla 17 milyon lira destek verildi ki bu en az 7 okula eşdeğerdi. Soma’nın geleceği aydınlık. Bu birlikteliği muhafaza ettikçe Soma’yı kimse tutamaz" diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Sakarya Dünya pazarında Türk Kuruyemişi ve kuru meyve tercihi yükseliyor 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde, tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı olurken, kuruyemişte ise Antep fıstığı öne çıkıyor. Açılış konuşmasını Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in yaptığı Uludağ Ekonomi Zirvesi Sapanca’da devam ediyor. Bu yıl 13’üncü kez düzenlenen zirve, Türkiye ve dünya genelinden birçok iş dünyası lideri ve akademisyeni ağırlıyor. Dün açılış konuşmaları ve ilk gün oturumlarının olduğu zirve, bugün ise çeşitli paneller ile devam ediyor. İş insanları sektörleri ile alakalı konuları zirvede değerlendirirken, kuru yemiş ve kuru meyve ihracatındaki artış dikkat çekti. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş ve organik ürünler ihraç ediliyor. Kuru meyve kategorisinde tüketicilerin ilk tercihi genellikle kayısı, kuruyemişte ise Antep fıstığı olduğu ifade edildi. Türk ürünlerini diğerlerinden ayrılan en büyük özelliği ise organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretilmeleri oluyor. Organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilen Türk organik kuru meyve ve kuruyemişi global pazarda daha fazla tercih edilmeye başlandı. 3 kıtada yer alan 30 farklı ülkeye Türkiye’den kuruyemiş, kuru meyve ve bakliyat ihraç ettiklerini belirten Orgibite CFO’su Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç ettikleri ürünlerin genel profili hakkında bilgi vererek, tüketicilerin kuru meyve kategorisinde kayısı ve kuruyemişte Antep fıstığını tercih ettiğini dile getirdi. Ayrıca, Türk ürünlerinin diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin organik tarım yöntemlerine dayalı olarak üretildiğinin altını çizdi. “En büyük fark organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmeleri” Panel sonrası açıklamalarda bulunan Gökçen Şeker, Türkiye’den ihraç edilen kuru meyve ve kuruyemişlere en yoğun talebin Amerika Birleşik Devletleri’nden geldiğini belirtirken, Avrupa Birliği ülkeleri, Orta Doğu ve Asya pazarlarındaki ülkelerin de Türk ürünlerine ilgi gösterdiğini vurguladı. Türkiye’nin tarımsal potansiyeli ve ürün kalitesinin global pazarda rekabet avantajı sağladığını ifade eden Şeker, Türkiye’den 30 farklı ülkeye kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat gönderdiklerinin altını çizdi. Şeker, ayrıca ürün portföyleri içinde en çok tercih edilenin kuru meyve kategorisinde kayısı, kuruyemiş kategorisinde ise Antep fıstığı olduğunu belirtti. Türk organik ürünlerinin diğerlerinden farkının, organik tarım yöntemlerine dayalı olarak yetiştirilmesi olduğunun önemini anlatan Şeker, "Sağlık bilincine sahip tüketicilerin tercih sebebi haline geldi. 2023 yılında hem organik hem de konvansiyonel ürün ihracatında önemli bir artış yaşandı. Bu artışın devam edeceğine inanıyoruz. 2024’ün ikinci yarısı ve 2025 yıllarında organik kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyat ihracatını artırarak global pazardaki varlığımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz" dedi. “Dijital dönüşüm ile dünyada rekabet gücümüzü artırdık” Dijital dönüşümün, hem iç pazarda hem de dış pazarda rekabet gücünü artırdığını vurgulayan Şeker, "Dijital platformlara yapılan yatırımlarımızla, online satış kanalları ve dijital pazarlama stratejileri sayesinde organik ürünlerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağladık. Bu durum, hem müşteri memnuniyetini hem de operasyonel verimliliği artırmamıza imkan tanıdı. Dijitalleşme, tüketicilere daha hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmamızı ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamamızı sağlıyor. Ayrıca, Türk kuru meyve, kuruyemiş ve bakliyatlarının dünya genelinde tanınırlığını ve talebini artırmaya yönelik pazarlama stratejilerimizde de dijitalleşme önemli bir rol oynamaktadır" diye konuştu. “Organik ürünlerin sertifikalandırılması” Gökçen Şeker, pazarlama ve markalaşmanın önemine vurgu yaparak, "Türk organik ürünlerinin tanınırlığını artırdık. İhracat rakamlarını artırmak için, kalite standartlarının yükseltilmesi ve pazar çeşitliliğinin önemli olduğunu biliyoruz. Markalaşma çalışmalarını önemseyerek lojistik süreçlerde de verimliliği arttırdık. Ar-Ge yatırımları ve yeni pazarlara açılım da ihracatı artırmak için etkili stratejilerdir. Bununla birlikte, organik ürün ihracatını artırmak için, sektör olarak organik tarımın teşvik edilmesi ve organik ürünlerin sertifikalandırılması önemli. Pazarlama ve markalaşma çalışmalarıyla organik ürünlerin bilinirliğinin artırılması ve yeni pazarlara açılım sağlanması gerekmektedir" şeklinde konuştu.
Çanakkale Deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi tarafından “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri gerçekleştirildi. Konsere gelenler, deprem bölgesindeki köy çocukları için verilen konsere, bilet yerine ayakkabıyla girdiler. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi, İletişim Fakültesi, Kurumsal İletişim Direktörlüğü ve Sosyal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü tarafından ortaklaşa organize edilen “Müzikle Umuda Yolculuk” konseri düzenlendi. Konsere, seyirciler, bilet yerine 28-42 numara yeni spor ayakkabı ile giriş sağladı. Bu ayakkabılar köy okullarındaki çocuklara ulaştırılacak. Bu konserle birlikte, ihtiyaç sahibi çocuklara yardım edilmesi amaçlanıyor. Konseri Çanakkale Belediye Başkanı Av. Muharrem Erkek, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ) Rektörü Prof. Dr. R. Cüneyt Erenoğlu, Çanakkale İl Emniyet Müdürü Selim Arıcı, Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, akademisyenler, öğrenciler ve çok sayıda öğrenci izledi. Sosyal Sorumluk Koordinatörü Doç. Dr. Hicran Özlem Ilgın, “Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi toplumsal faaliyetlerinden bir yenisini daha gerçekleştiriyor. Şahane bir konser verilecek. Konserde temel amacımız köy okullarındaki öğrenciler için izleyici, dinleyicilerden birer spor ayakkabı getirmesini istedik. Bugün gelen misafirlerimiz bilet yerine spor ayakkabı getirdiler. Bu ayakkabılar bayramdan önce köy okullarındaki minik öğrenciler ile buluşturulacak. Konserde müzik ve sahne sanatları fakültesi orkestrası ile barış koromuz sahne alacak” dedi. Projeye spor ayakkabı ile destek vererek, konseri izlemeye gelen Osman Acar, “İhtiyacı olan çocuklar için bu birlikteliğin sağlanmış olması çok önemli. Bizde çorbada ki tuz misali bu katkıyı yapabildiğimiz için kendimizi çok mutlu hissediyoruz” diye konuştu.