SAĞLIK - 04 Haziran 2020 Perşembe 18:17

Akhisar Belediyesinden ücretsiz diyetisyen hizmeti

A
A
A
Akhisar Belediyesinden ücretsiz diyetisyen hizmeti

Vatandaşların sağlıklı yaşam ve gelişimine büyük önem veren Akhisar Belediyesi, sağlık alanında yeni bir uygulamayı daha hayata geçirdi.

Vatandaşların sağlıklı yaşam ve gelişimine büyük önem veren Akhisar Belediyesi, sağlık alanında yeni bir uygulamayı daha hayata geçirdi. Tüm vatandaşlar için Akhisar Belediyesi bünyesinde Sağlıklı Yaşam Danışma Merkezi hizmete başladı.


Akhisar Belediye Başkanı Besim Dutlulu’nun talimatları ile hayata geçen Sağlıklı Yaşam Danışma Merkezi, Efendi Mahallesinde bulunan Çınarlı Kapı mevkisinde hizmete başladı. Merkezde görev yapan uzman diyetisyen, obeziteye bağlı gelişebilecek olan kronik hastalık risklerini en aza indirmek, vatandaşların sağlıklı bir şekilde kilo vermelerini sağlamak, dengeli ve sağlıklı beslenme gibi çeşitli konularda ücretsiz olarak Akhisarlılara hizmet verecek.


Halk sağlığının her şeyden daha önemli olduğunu ifade eden Belediye Başkanı Besim Dutlulu, özellikle korona virüs sürecinde ‘Evde kal’ çağrısına uyan vatandaşlarda gözlemlenen kilo artışı ve buna bağlı rahatsızlıkların önüne geçebilmek için Akhisar’da Sağlıklı Yaşam Danışma Merkezi’ni hizmete açtıklarını duyurdu.



“Halkımızın sağlığı her şeyden önemli"


7’den 70’e tüm Akhisarlılara sağlıklı beslenme tavsiyeleri, kilo kontrolü, hastalıklara yönelik beslenme tedavisi gibi çeşitli konularda hizmet vereceklerini ifade eden Başkan Dutlulu, “Halkımızın sağlığını önemsiyor ve bu konuda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu kapsamda, Sağlıklı Yaşam Danışma Merkezi’miz hizmete başladı. Merkezimizde bir beslenme ve diyet uzmanı görev yapacak ve halkımızın sağlıklı yaşam ile ilgili tüm sorunlarında danışmanlık hizmeti verecek. Akhisar’ımıza hayırlı olsun. 7’den 70’e tüm hemşehrilerimiz Efendi Mahallesinde bulunan Çınarlı Kapı mevkisinde bulunan merkezimizden ücretsiz olarak faydalanabilir. Herkesi bekliyoruz” diye konuştu.



Tamamen ücretsiz


Sağlıklı yaşam konusunda tavsiye almak isteyen tüm vatandaşların 0507 816 97 68 numaralı telefonu arayarak ya da bizzat merkeze gelerek danışmanlık hizmeti alabileceğini söyleyen Beslenme ve Diyet Uzmanı Funda Çakar, “Akhisar Belediyesi Sağlıklı Yaşam Danışma Merkezi’miz 1 Haziran itibari ile hizmete başladı. Herhangi bir kronik rahatsızlığı olanlar, kilo kontrolü yapmak isteyenler ya da sağlıklı ve dengeli beslenme konusunda destek almak isteyen tüm vatandaşlarımız bize başvurabilirler. Ücretsiz olarak verdiğimiz bu hizmetimiz ile merkezimizde vatandaşlarımızın sorunlarını dinliyor ve sorunlarına yönelik çözüm önerileri ve tavsiyeler sunuyoruz” dedi.


Funda Çakar konuşmasına şöyle devam etti:


“Merkezimize gelen vatandaşlarımızın yaşam tarzlarına ve beslenme alışkanlıklarına uygun beslenme düzenini planlıyoruz. Hedefimize ulaşana kadar görüşmelerimizi sürdürüyoruz. Daha sonrasında da korunma sürecine geçiyoruz. Sağlıklı ve dengeli beslenmek isteyen, yaşam kalitelerini arttırmak isteyen vatandaşlarımızı merkezimize bekliyoruz.”



Kilo vermek isteyenlere destek olacaklar


Vatandaşların beslenme problemlerini ortadan kaldırmak amacıyla her bireyin farklılıklarını göz önünde bulundurarak kişisel beslenme eğitimleri verdiklerini söyleyen Funda Çakar, “Özellikle korona virüs tedbirleri kapsamında evlerinde kalan birçok kişi de hareketsiz kalmalarından dolayı ister istemez kilo aldı ve beslenme alışkanlıklarımız bozuldu. Bu kiloların da verilmesi için destek oluyoruz. Daha sağlıklı nasıl beslenecekleri konusunda da yine planlama yaparak ve öneri sunarak vatandaşlarımıza destek olacağız” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Teknosa, wellbeing için ürün gamını genişletti Türkiye teknoloji perakendeciliğinin ve e-ticaretin önde gelen markalarından Teknosa, bireylerin fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak iyi olma halini ifade eden wellbeing için ürün gamını genişleterek, teknosa.com’da özel bir sekme açtı. Sabancı Holding iştiraklerinden Teknosa, müşterilerine bütünsel ve kapsamlı bir deneyim sunmak için yeniliklere devam ediyor. Şirket bu kapsamda bireylerin fiziksel, zihinsel ve sosyal olarak iyi olma halini ifade eden wellbeing için teknosa.com’da özel bir sekme açtı. Tüketiciler bu özel sekme üzerinden ‘mental sağlık’, ‘fiziksel zindelik’ ve ‘iş hayatında denge’ temalarıyla yer alan ürünlere kolaylıkla erişmeye başladı. Teknolojiseverler, akıllı ışıktan katlanabilir elektrikli vücut ısıtmalı masaj yatağına, hidronojize su üretim cihazından ukuleleye pek çok farklı ürüne bu sekme üzerinden ulaşabiliyor. Tüketiciler bu sekmenin yanı sıra wellbeing için oluşturulan blog aracılığıyla da pek çok içerikten faydalanabiliyor. “En yenilikçi ve etkili wellbeing teknolojilerini sunmayı hedefliyoruz” Teknosa CEO’su Sitare Sezgin, yeni girişimin duyurusunu 2. Wellbeing Konferansı’nda yaptı. Katılımcılarla projenin detaylarını paylaşan Sezgin, dünyayı etkisi altına alan trendlerin teknoloji perakendeciliği sektörünü de dönüştürdüğünü belirterek, şunları söyledi: “Bizim çıkış noktamızda da üç büyük trendin etkisi var. Dünya nüfusunun yaşlanması, pandemi sonrası artan mutsuzluk ve obezite. Tüm bu gelişmeler yeni ihtiyaçları doğuruyor. Teknoloji, bireylerin kendilerini daha iyi hissetmelerini ve günlük yaşamlarında daha aktif olmalarını sağlayacak araçlar geliştirilmesi konusunda öncü rol üstleniyor. Biz de Teknosa olarak müşteri beklenti ve ihtiyaçları doğrultusunda wellbeing alanını sahipleniyoruz. Tüketicilerimiz için teknosa.com üzerinden wellbeing için bir sekme oluşturduk. Bu sayede müşterilerimiz ihtiyaç duydukları ürünlere anında ve rahatlıkla ulaşabiliyor. Sitemizde ürünleri üç ana temada konumlandırdık ve bu temaya göre segmente ettik. Önceliklendirmeler yaparak, ilk fazda belirli ürünleri web sitemizde satışa açtık. Projenin ilerleyen aşamalarında ürünlerimizi seçili mağazalarımızda da bulmak mümkün olacak. Bu alanda ürün yelpazemizi genişletmeyi sürdüreceğiz. Sektördeki en yenilikçi ve etkili wellbeing teknolojilerini sunarak, tüketicilerin yaşam kalitelerini artırmayı hedefliyoruz.” Logodaki her bir renk iyilik halini simgeliyor Şirket, wellbeing için bir logo da tasarlattı. Kırmızı, yeşil, mavi ve mor renklerin kullanıldığı logodaki parlak ve geçişli renkler zihin, ruh ve bedenin birlik içinde oluşunu temsil ediyor. Logodaki her bir renk bir iyilik halini simgeliyor. Kırmızı aktif olmayı, yeşil beslenme ve sağlığı, mavi uyku ve rahatlamayı, mor ise düzeni hissettiriyor.
Şanlıurfa Şanlıurfa’da tarımsal sulamada elektrik tüketimi 3’e katlandı Dicle Elektrik dağıtım bölgesinde tarımsal sulama faaliyetlerinin en yoğun gerçekleştiği Şanlıurfa’da, elektrik tüketimi nisan ayı boyunca üç katına çıktı. Sulama sezonunun başlangıcı olan 1 Nisan’da 11 milyon 505 bin kWh olan günlük tüketim, ay sonunda 30 milyon 743 bin kWh seviyesine ulaştı. Bölgede her gün onlarca kaçak trafonun tespit edilmesi, tüketimdeki olağanüstü artışa yol açarken, sık sık yaşanan arızalar ve buna bağlı elektrik kesintileri tedarik sürekliliğini olumsuz etkiliyor. Türkiye genelinde tarımsal sulama için kullanılan elektriğin yaklaşık yarısı, Dicle Elektrik’in sorumluluk sahasına tüketiliyor. Bölgede elektrik tüketiminin en yüksek olduğu yer ise Şanlıurfa olarak kaydediliyor. Dicle Elektrik tarafından yapılan ölçümlere göre, Şanlıurfa’daki tarımsal alanlarda 1 Nisan’da günlük 11 milyon 505 kWh elektrik tüketilirken, Nisan ayı sonunda bu rakam yaklaşık üç katına çıkarak 30 milyon 743 kWh’ye ulaştı. Ayrıca, 2023 yılının Nisan ayında tarımsal alanlardaki toplam elektrik tüketimi 506 milyon 83 bin kWh iken, bu yıl aynı dönemde yüzde 30’dan fazla bir artışla 694 milyon 911 bin kWh olarak gerçekleşti. 351 adet kayıt dışı trafo tespit edildi Dağıtım bölgesindeki faaliyetlerini Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın gözetiminde ve Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nun Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri ve Hizmet Kalitesi Yönetmelikleri çerçevesinde sürdüren Dicle Elektrik, abonelerine kesintisiz enerji tedarik edebilmek için çalışmalarını sürdürürken, enerji hırsızları tarafından ciddi bir şekilde engelleniyor. Şanlıurfa’da tarımsal sulama sahalarında olağanüstü boyutta artan tüketimi mercek altına alan Dicle Elektrik yetkilileri, söz konusu artışın kayıt dışı enerji kullanımından kaynakladığını duyurdu. Dicle Elektrik Şanlıurfa İl Müdürlüğüne bağlı saha ekiplerinin sadece Nisan ayında yaptığı kaçak denetimleri sonucunda 100 bin nüfuslu bir şehre yetecek güçteki 351 adet kayıt dışı trafo tespit edilmiş, el konulabilmesi için savcılığa başvuruda bulunulmuştu. Bahse konu kayıt dışı trafoların ele geçirilebilmesi için ise hukuki süreç devam ediyor. “Bu durum ne kabul edilebilir ne de sürdürülebilir” Dicle Elektrik yetkilileri, sahadaki yatırımların ve fiziki takibin yanı sıra teknolojik imkanları da kullanarak kayıt dışı elektrik kullanımını önleme çabalarını dile getirdi. Tarımsal sulama alanlarında bir ay içinde elektrik tüketiminin üç katına çıkmasının kayıt dışı kullanımdan kaynaklandığını belirten yetkililer, plansız ve kabul edilemez boyuttaki kayıt dışı tüketimle mücadele için ekiplerin havadan ve karadan 7/24 kaçak kontrolü yaptığını açıkladı. Yapılan açıklamada, “Kısa sürede yaşanan keskin tüketim artışlarını öngörmek zor. Bu durum, alınan tüm tedbirlere rağmen enerji dalgalanmalarına, istenmeyen arızalara ve sonuç olarak kesintilere yol açıyor. Bu durum ne kabul edilebilir ne de sürdürülebilir. Şirket olarak kaçak tüketimi önlemek ve kayıt altına almak konusunda olduğumuz kadar bu yıl gecikmiş borçlarını ödemeyenlere elektrik vermemekte kararlıyız. Bunun yanında borcunu zamanında ve düzenli ödeyenlerin mağdur olmaması için de tedarik ettiğimiz 1.000 adet jeneratörle gerekli tüm desteği sağlayacağız” ifadelerine yer verildi. Ödenmemiş fatura tutarı 16 milyar TL Yetkililer tarafından bölgedeki tarımsal sulama abonelerinin, uzun yıllardır biriken ve halen ödenmemiş olan 16 milyar TL tutarındaki vadesi geçmiş elektrik borcu olduğu açıklandı, toplam 17 bin 415 tarımsal sulama abonesinden 13 bininin bu borcu taşıdığı belirtildi. Özellikle Viranşehir ve Siverek’ten sonra borç miktarıyla dikkat çeken Harran ilçesinde, tarımsal sulama abonelerinin borcunun 2 milyar TL’ye ulaşmasına dikkat çekildi. Ayrıca, tarımsal sulamanın yoğun yapıldığı Demirli fiderinde kayıtlı 168 sulama trafosunun bulunduğu ve söz konusu fiderden elektrik tedarik eden abonelerin 286 milyon lira vadesi geçmiş borcu olmasına rağmen neredeyse hiç ödeme yapılmadığı tespit edildi. Yine Harran’daki Damlasu fiderinden enerji alan abonelerin 178 milyon TL’ye ulaşan elektrik borçlarına ilişkin ödeme oranının yüzde 5 olduğu tespit edildi. Şirket yetkilileri, enerji dalgalanmalarına, arızalara ve kesintilere neden olan bu durumları önlemek için gerekli tüm adımların atılmakta olduğunu duyurdu.