EĞİTİM - 21 Mayıs 2019 Salı 16:01

Eğitim-Bir-Sen’den bakanlığa çağrı:

A
A
A
Eğitim-Bir-Sen’den bakanlığa çağrı:

Eğitim-Bir-Sen Manisa Şube Başkanı Mesut Öner, 18 Mayıs günü Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından düzenlenen ‘Ortaöğretim Tasarım Tanıtım Toplantısı’nda açıklanan yeni ortaöğretim ders çizelgelerini değerlendirdi.

Eğitim-Bir-Sen Manisa Şube Başkanı Mesut Öner, 18 Mayıs günü Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından düzenlenen ‘Ortaöğretim Tasarım Tanıtım Toplantısı’nda açıklanan yeni ortaöğretim ders çizelgelerini değerlendirdi.


Ortaöğretim ders çizelgelerinin değiştirilmesinin, öğretim programları, ders kitapları ve öğretmen norm kadro hesabını doğrudan etkileyen çok önemli bir husus olduğuna dikkat çeken Öner, “Öğretmenleri ve öğrencileri doğrudan ilgilendiren böylesine önemli bir konuda ortaya çıkacak pozitif ve negatif durumların çok iyi hesaplanabilmesi için bu değişim sürecinin sahada olan, emek veren, ter döken işin içinde yoğrulan taraflarla olgunlaştırılması daha isabetli sonuçlar ortaya çıkarabilir.” dedi.



"Uygulama toplumsal bir mutabakatla planlanmalıdır"


Açıklanan ders çizelgelerine ilişkin değerlendirme yapmadan önce politika yapım sürecine ilişkin bazı eksikliklerin paylaşılmasının yerinde olacağını vurgulayan Öner, “Eğer bundan sonrası için belli bir olgunlaştırma takvimi izlenecekse tüm paydaşların bu sürece dahil edilmesi yerinde olacaktır. Daha önce birçok kez tecrübe edildiği gibi akademik ve bürokratik bakış açısıyla iyi görünen uygulama boyutuyla hayata geçmesi zor ve sıkıntılı olan birçok uygulama akamete uğramış, proje ölü doğmuştur. Bu tasarım şekli bir değişim olarak görülse bile bir dokunuş bin haykırışa sebep olabilir. Bakanlık yeni düzenlemeye ilişkin kapsamlı belge veya raporu kamuoyuyla paylaşmış değildir. Yapılması düşünülen değişikliğe ilişkin daha derinlikli bir değerlendirme yapmak için kuşkusuz MEB’in ayrıntıları kamuoyuyla paylaşmasını beklemek gereklidir. Bununla birlikte, ders sayılarındaki bir değişikliğin hem eğitim politikaları açısından hem de ortaöğretim öğretmenleri açısından önemli etkileri olması hayli muhtemeldir. Bazı tespitleri şimdiden yapmak, muhtemel sonuçların öngörülmesine katkıda bulunmak adına şu hususları kamuoyunun dikkatine sunuyoruz." şeklinde konuştu.



"Yapılan yeniliklerin eğitim çalışanlarına yansıyan olumsuz etkisi olmamalıdır"


Zorunlu bir sebep olmadıkça, derslerin saatinde ve çeşidinde bir değişikliğe gitmenin, okulların fiziki altyapısının ve mevcut insan kaynaklarının verimli kullanılamaması riski taşıdığını savunan Öner, “İlla ki bir değişim öngörülüyorsa toplam norm kadro hesaplamaları çok ince yapılmalı hiçbir öğretmenin dışarıda kalmayacağı, angaryaya maruz kalmayacağı bir sistem oluşturulmalıdır. Ya da norm kadro sayısını artırmayacak ve eksiltmeyecek mevcut ders çizelgelerinde bir konsolidasyon ve iyileştirme yapılarak sistem kurgulanmalıdır. Ancak, açıklanan çizelge hiçbir şekilde böyle bir yaklaşımı benimsememiştir. Bunun yerine, ortaöğretimin hemen hemen tüm derslerini ve dolayısıyla branş öğretmenlerini etkileyebilecek büyük bir değişiklik öngörülmüştür. Böylesi köklü bir adım öğretmenlerimizin olumsuz etkilenebileceği büyük riskleri taşımaya adaydır. Yeni açıklanan ders çizelgesi, mevcut ders isimlerinden oldukça farklı isimler içermektedir. Örneğin, Anadolu Liselerinde 9. sınıf için mevcut ders çizelgesinde 2 ders saati Fizik, 2 ders saati Kimya, 2 ders saati Biyoloji derslerine ayrılmışken, açıklanan çizelgede “Doğa Bilimleri Deneyimi” diye 6 saatlik bir ders öngörülmüştür. Yeni açıklanan ders, mevcut derslerin toplamından ibaret bir isim değişikliği midir, yoksa yeni bir içerikle oluşturulacak farklı bir ders midir? Şayet isim değişikliği ise, böyle bir isim değişikliğine neden ihtiyaç duyulmuştur? Şayet farklı bir ders ise, mevcut Fizik, Kimya ve Biyoloji öğretmenleri ne olacaktır? Bu yeni dersi hangi branş öğretmenleri okutacaktır? Bir diğer örnek, 6 saat olarak öngörülen “Sosyal Bilimler Deneyimi” dersine ilişkindir. Anadolu Liselerinde 9. sınıf için mevcut ders çizelgesinde 2 ders saati Tarih, 2 ders saati Coğrafya dersine yer verilmiştir. Bu yeni dersi hangi branş öğretmenleri okutacaktır? Mevcut öğretmenler ne olacaktır? Bu örnekler duyurulan çizelgede yer alan hemen tüm dersler için çoğaltılabilir ve benzer sorular sorulabilir. Bunun yanında 11 ve 12. sınıflarda öğrencilerin seçecekleri derslerin kombinasyonunda haftalık 40 ders saatini geçen durumların olduğu görülmektedir. ” dedi.



"Ders sayılarının azaltılmasını gerektiren pedagojik gerekçelerin olduğunu düşünmüyoruz"


Ders çizelgelerinde ve dolayısıyla saatlerinde yapılacak herhangi bir değişikliğin, okulların norm kadro durumunu doğrudan etkilediğini dile getiren Öner, “Ders sayılarının ve dolayısıyla saatlerinin azaltılması durumunda, mevcut öğretmenlerin bir kısmının norm fazlası olması söz konusu olmaktadır. Öte yandan, ders saatinin artırılması durumunda ise öğretmen ihtiyacı sorunu ortaya çıkmaktadır. Türkiye’de ortaöğretimde yaklaşık toplam 240 bin şube vardır. Her sınıf düzeyine ortalama 60 bin şube olduğu ve bir öğretmenin zorunlu ders yükünün 21 saat olduğu varsayıldığında ve sadece 9. sınıfta herhangi bir dersin bir saat artırılması durumunda, yaklaşık 3 bin öğretmen ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Öte yandan, sadece 9. sınıfta herhangi bir dersin haftalık ders saati bir saat azaltılması durumunda, yaklaşık 3 bin öğretmen norm fazlası haline gelecektir. Birden fazla dersin ders saatlerinin aynı anda değiştirilmesi durumunda 10 binlerce öğretmen ihtiyacı ve fazlasının aynı anda doğması söz konusu olabilecektir. Hal böyleyken, açıklanan ders çizelgelerindeki yeni ders isimlerinin hangilerinin hangi branş öğretmenleri tarafından okutulacağı büyük bir sorun olarak önümüzde durmaktadır. Hemen hemen tüm branş öğretmenlerini etkileme potansiyeli olan bu kapsamlı değişikliğin hangi branşı tam olarak nasıl etkilediği etraflıca masaya yatırılmayı beklemektedir. Kaldı ki, yeni açıklanan ders çizelgeleri okul türü ayrımı yapmamıştır. Okul türleri resmi olarak devam ettiğine göre, farklı okul türleri için ders çizelgeleri ne zaman açıklanacaktır? Eğitime Bakış 2018 raporumuzda da vurgulandığı üzere, Türkiye’de gerek yıllık ortalama öğretim günü sayısı gerekse öğretim süresi OECD ülkeleri ve birçok AB ülkesinden daha düşüktür. Dolayısıyla, ciddi bir pedagojik gerekçe olmadan, ders sayısı ve sürelerinde büyük bir azaltmaya gitmek sorunludur. Bu çerçevede, Türkiye’nin en büyük eğitim sendikası olarak talebimiz, açıklanan çizelgenin bir taslak olarak düşünülmesi ve ilgili paydaşlarla istişare yapılarak olgunlaştırılmasıdır. MEB, bir sunumla açıkladığı ders çizelgelerine ilişkin, yukarıda sorulan sorulara da cevap içerecek kapsamlı bir dosya hazırlamalı ve kamuoyuyla paylaşmalıdır.” şeklinde konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Başkan Ali Tombaş’a yoğun ilgi Sultanbeyli Belediye Başkanı Ali Tombaş, çalışmalarına aralıksız devam ediyor. Bir yandan yeni hizmet ve projelerin hayata geçirilmesi için yürütülen faaliyetleri yakından takip eden Başkan Ali Tombaş, diğer yandan da toplumun her kesiminden tebrik için gelen misafirleri kabul ediyor. Sultanbeyli Belediye Başkanı Ali Tombaş, çalışmalarını tüm hızıyla sürdürüyor. Toplumun her kesiminden tebrik için gelen misafirleri ilgiyle karşılayan Başkan Ali Tombaş, halihazırda devam eden çalışmaları ve yeni projelerin hayata geçirilmesi süreçlerini de titizlikle takip ediyor. “Gönlümüz de kapımız da herkese açık” Başkan Ali Tombaş’a tebrik ziyaretleri de büyük bir yoğunlukla devam ediyor. Siyasetin önde gelen isimleri, kurum yöneticileri, iş insanları, sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri, akademisyenler, kültür-sanat ve spor camiasından tanınan simalar, kanaat önderleri, muhtarlar, vatandaşlar Başkan Ali Tombaş’ı ziyaret ediyor. Her bir misafirini kapıda karşılayıp ilgiyle ağırlayan Başkan Ali Tombaş, “Belediyemiz, her bir vatandaşımızın evi. Gönlümüz de kapımız da her zaman ve herkese açık. Hayırlı olsun temennileri ve nazik ziyaretleri için her bir vatandaşıma gönülden teşekkür ediyorum” dedi. Başkan çalışmaları hızlandırdı Başkan Yardımcıları ve Müdürlerle düzenli olarak Koordinasyon Toplantıları’nı gerçekleştiren Başkan Ali Tombaş çalışmaları da yakından takip ediyor. Bir yandan sahadaki çalışmaları bizzat yerinde inceleyen Başkan Ali Tombaş, yeni projelerin de hazırlık süreçleriyle ilgileniyor. Yeni eser ve hizmetleri bir an önce vatandaşlarla buluşturmak istediğini vurgulayan Başkan Ali Tombaş, “Sultanbeyli’mize yeni eser ve hizmetler kazandırmak için özenle çalışmalarımızı yürütüyoruz. Halihazırda devam eden faaliyetlerin bir an önce tamamlanması, yeni projelerin de hızla hayata geçirilmesi için gece gündüz demeden çalışıyoruz. Çünkü, yeni eser ve hizmetlerimizi bir an önce vatandaşlarımızın istifadesine sunmak istiyoruz. Sultanbeyli’mizin her alanda daha da kalkınması, gelişmesi ve marka değerinin yükselmesi temel hedefimiz. Bu temel hedef doğrultusunda, vatandaşlarımızın da talep, beklenti ve ihtiyaçlarını göz önüne alarak çalışmalarımızı kesintisiz bir şekilde sürdürmeye devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı.
Adana Sevgilisini bırakmak için arkadaşının otomobilini aldı, motosikletliyi öldürdü Adana’da sevgilisini eve bırakmak için arkadaşının otomobilini habersiz alıp yola çıkan genç, direksiyon hakimiyetini kaybedip önce motosiklete ardından da 3 otomobile çarparak durabildi. Kazada motosiklet sürücüsü hayatını kaybederken, ifadesinde “Saate baktığım sırada motosikletliyi görmedim ve çarptım. Olayın şokuyla ve kalabalık olunca kaçtım” diyen şüpheli tutuklandı. Edinilen bilgiye göre kaza, 21 Nisan’da saat 01.00 sıralarında Seyhan ilçesi Ziyapaşa Mahallesi, Mustafa Kemal Paşa Bulvarı’ndaki kavşakta meydana geldi. Üniversite öğrencisi İzzet Sefa R. (21), sevgilisi Bahar T. (20) ve diğer arkadaşlarıyla bir mekanda buluşup, içki içti. Bir süre sonra Bahar T. eve gitmesi gerektiğini söyleyince, sevgilisi İzzet Sefa R. ile birlikte masadan kalktı. İzzet Sefa R., buluştuğu arkadaşlarından Ezgi M.’nin 01 BBB 83 plakalı otomobilini habersiz bir şekilde alıp, mekandan ayrıldı. Sürücü İzzet Sefa R., kavşakta ilerlediği sırada direksiyon hakimiyetini kaybedip önce motosikletli Ziyad S.’ye (33), ardından da 3 otomobile çarptı. Çarpmanın etkisiyle motosikletten düşen Ziyad S., başını asfalta vurarak ağır yaralandı. Şüpheli İzzet Sefa R. ise otomobili ve sevgilisini bırakıp, yaya olarak kaçtı. Diğer sürücülerin ihbarıyla kaza yerine polis ve sağlık ekipleri sevk edildi. İlk müdahalesi yapılan Ziyad S. ile otomobil sürücülerinden Yakup Yaşar T. (33) Seyhan Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı. Ameliyata alınan Ziyad S., doktorların tüm müdahalesine rağmen kurtarılamadı. Polisin bilgisine başvurduğu Bahar T., İzzet Sefa R.’nin alkollü olduğunu öne sürdü. Olayla ilgili çalışma başlatan Seyhan İlçe Emniyet Müdürlüğü’ne bağlı Suç Önleme ve Soruşturma Büro Amirliği ekipleri, İzzet Sefa R.’yi yakaladı. Polis merkezine götürülen İzzet Sefa R. ifadesinde, “Kız arkadaşımı bırakmak için mekandaki valeden anahtarı aldım. Bahar’ın aracı aldığımızı söylediğini düşündüm. Saate baktığım sırada motosikletliyi görmedim ve çarptım. Olayın şokuyla ve kalabalık olunca kaçtım. Pişmanım” dedi. İşlemlerinin ardından adliyeye sevk edilen İzzet Sefa R., çıkarıldığı mahkemece tutuklandı.