EĞİTİM - 21 Eylül 2018 Cuma 16:23

Mardin’de konservatvuar öğrencisi 9 kişi üniversite kazandı

A
A
A
Mardin’de konservatvuar öğrencisi 9 kişi üniversite kazandı

Mardin Büyükşehir Belediyesi Konservatuvarında ders gören 9 öğrenci üniversitelerin konservatuvar ve müzik bölümlerini kazandı.

Mardin Büyükşehir Belediyesi Konservatuvarında ders gören 9 öğrenci üniversitelerin konservatuvar ve müzik bölümlerini kazandı.


Mardin Büyükşehir Belediyesi Konservatuvarına şu ana kadar 4 bin 500 genç, öğrenci, öğretmen, vatandaş kayıt yaptırarak tiyatro, sinema, fotoğrafçılık, enstrüman, müzik, halk oyunları, çocuk korosu, sanat ve halk müziği korosu gibi kurslardan yararlanıyor. Bu yıl açılan yaz okullarında yaklaşık 400 öğrenci çeşitli kurslardan eğitim aldı. Konservatuvara üniversite yetenek sınavlarına hazırlanmak için başvuran öğrencilerden 9’u ise üniversitelerin konservatuvar ve müzik öğretmeni bölümlerini kazanarak üniversiteye yerleşti.


Vali ve Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Mustafa Yaman, konservatuvarın öğrenci ve gençlerin ilgi odağı haline geldiğini belirterek, “Şu ana kadar 4 bin 500 kursiyer konservatuvara kayıt yaptırmış. Bu rakam bizi memnun ediyor. Şehir kültürünün gelecek nesillere aktarılması açısından böyle bir mekana ihtiyacın olduğunu ortaya koyuyor. Burada verdiğimiz tüm kurslar ücretsiz ve alanında uzman eğitimciler, eğitimlerini veriyor” dedi.


Kurslarda yetişen öğrencilerin şehri ülke ve ülke dışında temsil ettiğine vurgu yapan Yaman, “Kurduğumuz Mazruna Gösteri Topluluğu uluslararası alanda Mardinimizi temsil etti. Buranın kültürünü tanıttı. Burada ki kurslarda hazırlanıp üniversiteyi kazanan öğrencilerimizde ülkenin çeşitli illerinde yine kültürümüzü temsil edecekler. Şehrin kadim kültürünün gelecek nesillere aktarılması için yaptığımız çalışmalar devam edecek” diye konuştu.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Adana Başkan Kıvanç: “Adana’nın ihracatı 1 milyar dolara ulaştı” Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, Adana ihracatının 2024 yılı Nisan döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3,8 artış ile 238 milyon 702 bin dolara ulaştığını belirtti. Başkan Kıvanç, “Adana olarak Ocak-Nisan 2024 döneminde ise 2023 yılının aynı dönemine göre Adana ihracatı yüzde 7,9 artış ile 1 milyar dolara ulaşmıştır” dedi. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2024 yılı Nisan ayı ihracat verilerini değerlendiren Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, “Nisan 2024 Türkiye geneli ihracat incelendiğinde, Adana’nın yüzde 1,46 pay ile 12. Sırada yer aldığı görülmektedir. 2024 yılının ilk 4 ayında ise Adana’nın Türkiye’nin toplam ihracatına sağladığı katkı yüzde 1,39 olmuştur” dedi. Adana’nın ihracatında ilk 4 ayda tekstil sektörü lider 2024 yılının ilk 4 ayında Adana’dan yapılan ihracatta Tekstil ve Hammaddeleri 168 milyon 678 bin dolar ile ilk sırada yer aldığını belirten ADASO Başkanı Zeki Kıvanç," Bu sektörü 165 milyon 842 bin dolar ile Kimyevi Maddeler ve Mamulleri, 135 milyon 656 bin dolar ile Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri takip etti. Nisan 2024’te Adana’dan en fazla ihracat yapılan ilk üç sektör sırası ile; 40 milyon 477 bin dolar ile Tekstil ve Hammaddeleri, 36 milyon 64 bin dolar ile Kimyevi Maddeler ve Mamulleri, 33 milyon dolar ile Otomotiv Endüstrisi oldu.” dedi. En çok artış otomotiv endüstrisinde oldu 2024 yılının ilk 4 ayında 25 milyon dolar üzerinde ihracat gerçekleştiren sektörler arasında bir önceki yılın aynı dönemine göre en çok artış sağlayan sektörün yüzde 118 artış ile Otomotiv Endüstrisi olduğunu dile getiren Başkan Kıvanç bu sektörü sırasıyla yüzde 96,4 artış ile İklimlendirme Sanayii, yüzde 27,7 ile Hazır giyim ve Konfeksiyon sektörlerinin takip ettiğini söyledi. Adana Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Kıvanç, Türkiye’nin ihracatından alacakları payı artırmak için kararlılıkla çalıştıklarını belirterek şunları ekledi: “2024 yılı itibariyle, Türkiye’nin endüstrisinin ilk soluğunu aldığı, tarımın ve sanayinin öncüsü Adana’nın önemi giderek artacak. Yaşanan artış sevindirici ama yeterli bulmuyoruz. Adana, yeni yatırım alanları ve mevcut üretim kapasitesiyle ülkemizin gelişimine en büyük katkıyı sağlayan lider şehirlerden biri konumunda. İnşallah önümüzdeki dönemlerde ihracatımız katlanarak artmaya devam edecek. Adanalı sanayicilerimizi, gerçekleştirdikleri ihracatla ülke ve bölge ekonomisine sağladıkları katkılardan dolayı tebrik ediyorum. Başarılarının artarak devam etmesini diliyorum."
İstanbul Züccaciyede Anneler Günü heyecanı 12 milyar dolarlık büyüklüğü bulunan züccaciye sektörü, en çok dış ticaret fazlası veren 5 sektör olmasının yanı sıra en çok markalaşan 2 sektörden de bir tanesi. İhracat sıralamasında dünyanın ilk 10 ihracatçısı konumunda olan sektör, iç pazarda da markalaşarak büyümeye devam ediyor. Türkiye’deki güçlü çeyiz kültürü ve değişen trendler iç pazarda hareketliliği sağlarken yaklaşan Anneler Günü’yle birlikte sektörde de hareketlilik başladı. Anneler Günü’nde en çok airfryer, çay kahve makinesi gibi küçük eletrikli ev aletleri, ev tekstili, mutfak eşyaları gibi ürün grupları satılıyor. Züccaciyeciler Derneği Başkanı Mesut Öksüz, sektörün iç pazarda satış ivmesini en çok Anneler Günü’nde ve düğün alışverişinde artırdığını belirtti. Bu dönemde internetten satışların da yoğunlaştığına ve Anneler Günü’nde satışlarda yüzde 50’lik bir artışın yaşanacağına dikkat çeken Öksüz, 7 milyar dolar ihracat hedefi doğrultusunda ihracata yüzde 20’lik katkı sağlayan “Uluslararası Ev ve Mutfak Eşyaları Üretici-Marka Zirvesi”nin 13.’sünü Antalya’da düzenleyeceklerini de sözlerine ekledi. Öksüz, “Düzenlediğimiz zirveler her yıl ihracatımıza yüzde 20’lik bir katkı sunuyor. Zirvelerimize genellikle Almanya, Kuveyt, Mısır, ABD, Rusya, Arjantin olmak üzere 50 ülkeden 120’den fazla yerli ve yabancı satın almacı firma, yaklaşık 5 binin üzerinde görüşmek yapmak üzere bir araya geliyor. Dünyanın en büyük ihracatçı ülkeleri arasında 8. sıradayız. Kilogram başına ihracatımızı 3,38 dolardan 3,75 dolara çıkardık. En çok ihracat yaptığımız ülkelere baktığımızda da ihracatımızın yüzde 58’ini AB ülkelerine gerçekleştiriyoruz. Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa’da en çok ihracat yaptığımız ilk 3 ülkedir. Markalaşma, ürün kalitesi konusunda Türk ürünleri iyi bir konumda. Avrupa’daki konumumuz Türk ürünlerinin kalitesini ve algısını gösteriyor. Camda dünya ikincisi, dünya beşincisi şirketlerimiz var. Porselende, çelikte, plastikte çok önemli firmalarımız var. Bunlar her yıl kendilerini geliştirerek önemli yatırımlarla büyümeye devam ediyor. Artan navlun fiyatları karşısında ve lokasyonun da gücüyle ihracat hedeflerimize ulaşmak anlamında önümüzde hiçbir engel bulunmuyor” dedi.
İstanbul CarrefourSA küçük esnafı destekleyen bayilik sisteminin 400’üncü bayisini hizmete açtı Sabancı Holding iştiraki CarrefourSA, küçük esnafı destekleyen bayilik sistemiyle 400’üncü bayisini hizmete açtı. Türkiye perakende sektörünün önde gelen markalarından CarrefourSA 60 ilde 1.100 mağazası ve 11 bin çalışanıyla, müşterilerine 50 binden fazla ürün çeşidi sunarak, küçük esnaf ve girişimciyi desteklediği bayilik sistemiyle büyümeye devam ediyor. CarrefourSA, küçük ve orta ölçekli esnaf ve girişimcilere CarrefourSA güvencesiyle ticaret yapma imkânı sunduğu bayilik sisteminde 400. bayisini İstanbul Bakırköy’de açtı. CarrefourSA İcra Kurulu Üyesi ve Genel Müdür Yardımcısı Bulut Batum, “Sektörümüzün sürdürülebilirliği için ekonomik kalkınmayı desteklememiz gerekiyor. Bu doğrultuda, organize gıda perakendesini daha güçlü hale getirmek için küçük esnaf ve girişimcinin sisteme dahil olması çok önemli. Hayata geçirdiğimiz bayilik sistemiyle esnaf ve girişimciye CarrefourSA güvencesiyle ticaret yapma imkânı sunuyoruz. Bulunduğu bölgeyi ve mahalleyi en iyi bilen esnaflara, CarrefourSA güvencesini sağlayarak ailemizin bir parçası haline getiriyoruz” dedi. Bayilik sistemimize dahil olan girişimcilerden bayilik bedeli almıyor, ticari faaliyetlerini destekliyoruz Organize gıda perakende sektörünün yanı sıra Türkiye ekonomisi için de bayilik sisteminin çok değerli olduğunu söyleyen Batum, açıklamalarına şöyle devam etti: “Bayilik sistemini organize gıda perakende sektöründe ilk biz hayata geçirdik. Bu sistemle tüketicilerimizin CarrefourSA kalitesi ve deneyimine erişimini kolaylaştırırken, küçük esnaf ve girişimciye kârlı bir yatırım imkânı, bulundukları bölgeye ise istihdam fırsatı sağlıyoruz. Sektörümüzün geleceği ve sürdürülebilirliği için öncülük yaptığımız bayilik sisteminin en büyük avantajı ise esnaf ve girişimcinin hem uluslararası Carrefour hem de Sabancı markasının gücünü arkasında hissetmesi. Bilgi birikimimiz, lojistik ağımız, pazarlama iletişimimiz ve dijital teknoloji altyapımızla esnafımız CarrefourSA markası altında ailemizin bir parçası oluyor. Ürün ve stok yönetimi, IT sistemleri, lojistik süreci, tasarım ve muhasebe gibi tüm konularda esnafımıza destek vererek, bulunduğu bölgede doğru ürünü, CarrefourSA kalite ve güvencesiyle tüketiciye sunmasını sağlıyoruz. Bunun yanı sıra CarrefourSA olarak sahip olduğumuz büyük satın alma gücü sayesinde de bayilerimiz ürünlere çok daha uygun fiyatlarla ulaşabiliyor ve müşterilerimize de aynı fiyat avantajını yansıtabiliyor. Üç yıllık hedefimiz olan 1.000 bayiye emin adımlar ile ilerliyoruz, bayilik sistemimize ve CarrefourSA güvencesine olan bu ilgiden dolayı mutlu ve gururluyuz. Önümüzdeki dönemlerde de 60 olan kadın bayi sayımızı da artırarak bayilik sisteminde küçük esnaf ve girişimcilerle büyümeye devam edeceğiz.”