YEREL HABERLER - 13 Nisan 2012 Cuma 09:36

FETHİYE RUS PAZARINDAN UMTLU

A
A
A
FETHİYE RUS PAZARINDAN UMTLU

FETOB Başkanı Zeynep Silahtaroğlu Baykal, İngiliz pazarında yüzde 10`luk bir kayıp yaşandığını, bu açığın Rus pazarından kapatılabileceğini belirtti.
Duraklamanın Avrupa genelinde yaşanan ekonomik krize bağlı olduğunu açıklayan FETOB Başkanı Zeynep Silahtaroğlu Baykal, turizmcilerin paniğe kapılmaması gerektiğini ifade ederek, otellerin fiyat indirimine gitmesini gerektirecek bir sıkıntı olmadığını söyledi.
Avrupa genelinde etkili olan ekonomik kriz ve İngilizlerin Antalya pazarına yönelmesi Muğla`daki turizmcileri sıkıntıya soktu. 15 Nisan`da resmi olarak başlayacak turizm sezonu öncesinde rezervasyonlarda yaşanan durgunluk turizmcileri düşündürüyor. Sezon öncesi karamsarlığa giren turizmcilere sevindiren açıklama FETOB`dan geldi. Sezonun geçen yılla kafa kafaya gideceğini hatta turist sayısında yüzde 5`lik bir artış beklediklerini anlatan FETOB Başkanı Zeynep Silahtaroğlu Baykal, rezervasyon duraklamasının sebebini ekonomik krizle boğuşan Avrupa ülkesi vatandaşlarının temkinli davranmasına bağladı. Muğla Turizm Komisyonu ve FETOB olarak Rusya ve Almanya pazarında çalışmalar yaptıklarını anlatan Baykal, mayıs ayı sonrası rezervasyonların hızlanacağını açıkladı.
Otelcilerin durgun sezon öncesinde bazı acentelerin fiyat düşürme talepleri ile karşı karşıya geldiğini de ifade eden Zeynep Silahtaroğlu Baykal, turizmcilerden bu taleplere kulak asmamalarını istedi.
Baykal, "Mayıs ayına kadar rezervasyonlarda bir durgunluk varmış gibi görünebilir. Bunun iki sebebi var. Birincisi geçtiğimiz yıl Arap baharı nedeniyle rezervasyonlar çok erken olmuştu. İkincisi de şuan Almanya hariç bütün Avrupa ülkelerinde yaşanan ekonomik kriz. Kriz nedeniyle insanlar temkinli davranıyor. Henüz tatil planı yapmıyorlar. Ama yaptığımız çalışmalar neticesinde mayıs ayından sonra rezervasyonların artmasını bekliyoruz. Bu bağlamda Rusya ve Almanya`dan Dalaman`a uçak seferlerinin artırılması gündemde" dedi.
Bu yıl farklı ülkelerden gazetecilerin Muğla`ya çağrıldığını kaydeden FETOB Başkanı Zeynep Silahtaroğlu Baykal, yapılacak çekimlerle Muğla`nın gündemde kalmasını hedeflediklerini belirtti. 16-23 Nisan tarihleri arasında Ukraynalı Gazetecilerin, Fethiye`den başlayarak Muğla`yı gezeceğini aktaran Baykal, bunu sırasıyla Alman, Rus ve Kazak gazetecilerin takip edeceğini sözlerine ekledi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
İstanbul Avrupa’nın elektrikli otomobilde en hızlı büyüyen pazarı Türkiye oldu Avrupa elektrikli otomobil pazarına ilişkin güncel veriler, Türkiye’nin 2025 yılı Ocak-Kasım döneminde tam elektrikli otomobil satışlarında en hızlı büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Türkiye, 11 ayda 164 bin 665 adet satış rakamı ile Avrupa’da 32 ülke içerisinde 4. sıradaki yerini sağlamlaştırdı. EBS Danışmanlık tarafından Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verileri esas alınarak hazırlanan rapora göre Türkiye, yıllık satış artış hızında da Avrupa’nın en hızlı büyüyen pazarı oldu. Verilere göre Avrupa genelinde (Türkiye dahil) elektrikli otomobil satışları söz konusu dönemde yüzde 30,87 oranında artarken, Türkiye’de bu artış oranı yüzde 111,40 seviyesine fırladı. Türkiye böylece, kendi yerli markası Togg’un da başarılı üretim planlaması ile büyüme hızında tüm Avrupa ülkelerini geride bıraktı. Kasım ayı satışlarında ise Türkiye, 17 bin 892 adet elektrikli otomobil satışı ile Avrupa 5. sırada yer aldı. Kasım ayındaki yıllık artış oranı yüzde 37,95 olarak kaydedildi. Elektrikli otomobillerin toplam otomobil satışları içindeki payına bakıldığında Türkiye’de Ocak-Kasım döneminde pazar payı yüzde 17,55 olarak tespit edildi. Bu oranla Türkiye, Avrupa’daki 32 ülke arasında 17. sırada konumlandı. Avrupa ortalaması ise yüzde 18,81 seviyesinde gerçekleşti. Türkiye’de 2026 yılında elektrikli araç tercihinin yüzde 20’lerin üzerine çıkması bekleniyor. Raporda Almanya, Birleşik Krallık ve Fransa toplam satışlarda ilk üç sırayı alırken, Türkiye’nin toplam adet bazında bu ülkeleri takip ettiği belirtildi. Pazar payında ise Norveç, Danimarka ve İzlanda gibi ülkeler yüksek penetrasyon oranlarıyla listenin üst sıralarında yer aldı. Uzmanlar, Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarının güçlü artışında, yerli üretim etkisi, genişleyen model çeşitliliği, teşvik yapısı ve kullanıcı ilgisinin yükselmesinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Samsun OMÜ’de hizmet içi eğitim programı düzenlendi Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı’nca kalite yönetimi çalışmaları kapsamında planlanan hizmet içi eğitim programı düzenlendi. OMÜ Merkez Kütüphane’de gerçekleştirilen ve kullanıcı geri bildirimleri doğrultusunda düzenlenen eğitimlerle, kütüphane hizmetlerinin daha etkin, sürdürülebilir ve kullanıcı odaklı yürütülmesi hedeflendi. Eğitim programının açılış konuşmasını yapan OMÜ Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Uğur Donbay, hizmetlerin etkinlik ve verimlilik esasına göre yürütülmesinin, birim içi iş akışlarının iyileştirilmesinin ve hizmet kalitesinin artırılmasının önemine vurgu yaptı. Programın ilk oturumunda ’Kullanıcı Hizmetleri Süreci’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Birim Sorumlusu Kütüphaneci Yeliz Yılmaz Akal tarafından verildi. Eğitimde, kütüphanede sunulan kullanıcı hizmetleri ve bu hizmetlere ilişkin süreçler bütüncül bir yaklaşımla ele alındı. Ardından düzenlenen ’Otomasyon Sistemi ve Kişisel Verilerin Korunması’ eğitimi, Teknik Hizmetler Akademik Danışmanı Öğr. Gör. Şengül Hayırcı tarafından sunuldu. Oturumda, Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında kütüphane otomasyon sistemleri, bilgi ve iletişim teknolojileri ile veri yönetimi süreçleri hakkında bilgilendirme yapıldı. Programın devamında, ’Akademisyen ve Öğrenciyle İletişim’ eğitimi, Kullanıcı Hizmetleri Akademik Danışmanı Öğr. Gör. İbrahim Ethem Olukcuoğlu tarafından gerçekleştirildi. Bu bölümde, akademisyen ve öğrenci profilleri, iletişim biçimleri ve kullanıcı karakter analizleri üzerinden kütüphane hizmetlerinin daha etkili sunulmasına yönelik yaklaşımlar paylaşıldı. Eğitimlerin son bölümünde ise ’Protokol ve Nezaket Kuralları’ eğitimi, Daire Başkanı Uğur Donbay tarafından verildi. Oturumda, kurumsal temsil, hizmet sunumunda iletişim dili ve davranış standartları üzerinde duruldu. Eğitim programının sonunda yapılan değerlendirmede, personelin farkındalığının artırılması, hizmet süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite yönetimi anlayışının kurumsal düzeyde güçlendirilmesinin amaçlandığı ifade edildi.