GENEL - 17 Ocak 2019 Perşembe 14:34

Seydikemer’de ’Alışverişini Yerel Esnaftan Yap, Esnafına Sahip Çık’ kampanyası

A
A
A
Seydikemer’de ’Alışverişini Yerel Esnaftan Yap, Esnafına Sahip Çık’ kampanyası

Seydilkemer Esnaf ve Sanatkarlar Odası vatandaşların alışverişlerini ilçedeki esnaf ve sanatkarlardan yapabilmeleri için "Alışverişini Yerel Esnaftan Yap, Esnafına Sahip Çık" sloganıyla kampanya başlatıldı.

Seydilkemer Esnaf ve Sanatkarlar Odası vatandaşların alışverişlerini ilçedeki esnaf ve sanatkarlardan yapabilmeleri için "Alışverişini Yerel Esnaftan Yap, Esnafına Sahip Çık" sloganıyla kampanya başlatıldı.


Büyük alışveriş marketlerin neredeyse her mahallede sıra, sıra açtıkları şubeler arasında ayakta durmaya çalışan küçük esnaflara yönelik Seydikemer Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanlığınca ‘Alışverişini Yerel Esnaftan Yap, Esnafına Sahip Çık’ kampanyası başlatıldı. Üzerinde ‘İyi günde kötü günde hep beraber olduğun, alışverişini Seydikemer Esnafından yap Seydikemer kazansın, üzerimde yok sonra veririm dediğin, kimi zaman anahtarını, kimi zaman çocuğunu emanet ettiğin yerel esnafına sahip çık’ yazılarının olduğu afiş ve stickkerler küçük esnaflara dağıtıldı. Seydikemer’in ilçe olduktan sonra büyük alışveriş merkezlerinin sayısının oldukça çoğaldığına dikkat çeken Seydikemerli esnaflar, vatandaşları ‘Alışverişini Yerel Esnaftan Yap, Esnafına Sahip Çık’ kampanyasına duyarlılık göstermesini istediler.



“Küçük Esnafların Ayakta Durması Çok Zor”


Kampanya hakkında bilgi veren Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Harun Sağır, “Seydikemer Muğla’nın yeni bir ilçesi olduğu için esnaf sayımız artarak devam ediyor. Ama büyük alışveriş merkezlerine karşı küçük esnafların ayakta durması çok zor. Ülkemizin içinden geçtiği bu ekonomik çalkantılı dönemde küçük esnaflarımız sıkıntılı durumda. Hükümetimiz küçük esnaflara yönelik düşük faizli kredilerle desteklemeye çalışıyor. Ben buradan özellikle halkımıza seslenmek istiyorum. Vatandaşlarımızı duyarlı olmaya davet ediyorum. Çünkü bizim esnafımız yeri geldiğince vatandaşın çocuğunu emanet ettiği, anahtarını verdiği, gece gündüz her hangi bir ihtiyacı olduğunda sıcacık evinden kaldırıp ihtiyacını gördüğü esnaf… Dolayısıyla düğününde cenazesinde, iyi günde kötü günde sürekli halkımızın yanında olan kesim yerel esnafımız” dedi.



Sağır, Biz Esnaf ve Sanatkarlar Odası olarak bütün alışverişimizi Seydikemerli esnaflarımızdan yapıyoruz. Seydikemer’in en uç noktalarındaki marketlerde Odamıza alınmış çay, şeker faturası mevcuttur. Alışverişimizi bölge bölge yapıyoruz. Kamu kuruluşlarımızı da kampanyaya duyarlı olmaları konusunda ziyaret ediyoruz. Bugün Belediye Başkanımız Yakup Otgöz’ü ziyaret ettik” diye konuştu.


Otgöz, “Küçük Esnaf Ve Bakkala Sahip Çıkmamız Lazım”


Seydikemer Belediye Başkanı Yakup Otgöz, “Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanıma bu duyarlılığından dolayı tebrik ediyorum. Bu bir ekip işi. Küçük esnaf ve bakkala sahip çıkmamız lazım. Başkanımızın gösterdiği bu duyarlılığa vatandaşlar olarak bizim de duyarlılık göstermemiz lazım. Başkanıma ve ekibine bu duyarlılığından dolayı teşekkür ediyorum” dedi.


Kampanyanın çok faydalı olacağına işaret eden Yusuf Kart, “Sayın başkanıma çok teşekkür ediyoruz. Bize iyi günde kötü günde, hastalığımızda sağlığımız, cenazemizde yanımızda olmaya devam ediyor. Başkan yanımızda olduğu sürece vatandaşımızda da duyarlılık oluşur. Günümüzde büyük markalar mantar gibi türedi. Bunlarla başa çıkacağız. Yıllarca vatandaşa kendimizi beğendirdiğimiz gibi yine beğendireceğiz” dedi.


Nurşen Can, “Büyük alışveriş merkezlerine karşı küçük esnaflar olarak ayakta durmaya çalışıyoruz. Böyle bir kampanya başlattığı için Esnaf ve Sanatkarlar Odasına teşekkür ediyoruz. Vatandaşlarımızdan da küçük esnafları desteklemesini bekliyoruz” dedi.

Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Antalya ASO Yönetim Kurulu Başkanı Ardıç: “İhracata değil, daha fazla döviz kazancı sağlayacak süreçlere ve iş birliklerine odaklanmalıyız” Antalya’da gerçekleştirilen Ankara Sanayi Odası (ASO) 2024 Yılı 1’inci Meslek Komiteleri Ortak Toplantısı’nda konuşan ASO Yönetim Kurulu Başkanı Seyit Ardıç, “Artık ne pahasına olursa olsun ihracat değil, daha yüksek katma değerli ve daha fazla döviz kazancı sağlayacak süreçlere ve iş birliklerine odaklanmalıyız. 2023 yılında yaklaşık 25 trilyon dolar olan dünya ihracatından yüzde 1’ler civarında olan payımızı artırmanın zamanı gelmiştir” dedi. Ankara Sanayi Odası (ASO), 2024 yılı 1’inci Meslek Komiteleri Ortak Toplantısını üyelerinin ve sektör temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirdi. Antalya’da bir otelde gerçekleştiren toplantıda, dünyada ve Türkiye’de yaşanan sanayi gelişmelerinin yanı sıra sanayinin dönüşümü girişimcilik ve e-ticaret konuları ele alındı. Program çerçevesinde bir açılış konuşması gerçekleştiren ASO Yönetim Kurulu Başkanı Seyit Ardıç, sanayi sektörünün dijitalleşme ile birlikte 4’üncü Sanayi devrimine girdiğini ve insan merkezli Toplum 5.0’a adım atıldığını belirtti. Yaşanan sanayi devrimlerinin sadece teknolojik bir geçişi değil, aynı zamanda bir zihniyet değişimini temsil ettiğini vurgulayan Ardıç, “Güncel bir araştırmanın sonuçları, ülkemizde firmaların yalnızca yüzde 22’sinin akıllı üretim sistemleri konusunda kapsamlı bilgiye sahip olduğunu gösteriyor. Dijital dönüşüme yatırım yapmayı planlayan firmaların oranı maalesef arzu ettiğimiz düzeylerden çok uzak. Dijitalleşmeyi konuşuyoruz ama konuşmaktan daha fazlasını yapamıyoruz. Ülkemiz, 2023 Dünya Dijital Rekabet Gücü sıralamasında 64 ülke arasında 53’üncü oldu. 2020 yılında 63 ülke arasında 44’üncü sıradaydı. İlerlememiz gereken bir alanda maalesef 3 yılda 9 sıra daha geriye düşmüşüz. Endüstri 4.0 ve Toplum 5.0 kavramlarından sıkça söz ediyoruz. Fakat üretim süreçlerinde kullanamıyoruz. Makineler arası iletişim, yapay zeka, büyük veri, akıllı sensörler, eklemeli imalat ve nesnelerin interneti gibi anahtar teknolojilerin Türkiye’de geliştirilmesi ve kullanımı Ekonomik Kalkınma ve İş Birliği Örgütü OECD’deki en düşükler arasında” değerlendirmesinde bulundu. “Yapay zeka hayatımızın her alanına girmeye başladı” Dünyada rekabetçiliğin hızla değiştiği bir ortamda Türkiye olarak ikiz dönüşüm ve verimliliğe odaklanmaları ve üretken yapay zeka seferberliğini de ortaya koymaları gerektiğine dikkati çeken Ardıç, “Yapay zeka inanılmaz bir hızla hayatımızın her alanına girmeye başladı. Üretken yapay zeka yatırımları 2022’ye göre neredeyse sekiz kat artarak 25,2 milyar dolara ulaştı. McKinsey anketine göre, katılan kuruluşların yüzde 42’sinin yapay zeka uygulanmasının maliyetleri azalttığını, yüzde 59’unun ise gelir artışı bildirdiğini ortaya koyuyor. Bu veriler yapay zekanın iş verimliliğinde önemli kazanımlar sağladığını gösteriyor” ifadelerine yer verdi. Ardıç, yapılan çalışmalar sonucunda yapay zekanın, çalışanları daha üretken hale getirdiğini ve daha kaliteli işlere imkan sağladığını da sözlerine ekledi. “Verimliliği artırmak, pazara yenilikçi ve rekabetçi ürünler sunmak zorundayız” Türkiye’deki makroekonomik gelişmelere ve iş dünyasının yaşadığı sorunlara da değinen Ardıç, 2023 yılı itibarıyla ülke olarak 1 trilyon dolar milli gelire ulaşıldığını ve kişi başına gelirin 13 bin 110 dolara yükseldiğini hatırlattı. Dünya Bankasınca 13 bin 846 dolar ve üzeri olarak tanımlanan yüksek gelirli ülkeler seviyesine çıkmak için ise daha etkin politikalar uygulamanın şart olduğunu söyleyen Ardıç, “Ne üretiyorsak geleneksel veya teknolojik ürün fark etmeksizin verimliliği artırmak, pazara yenilikçi ve rekabetçi ürünler sunmak zorundayız. Artık ne pahasına olursa olsun ihracat değil, daha yüksek katma değerli ve daha fazla döviz kazancı sağlayacak süreçlere ve iş birliklerine odaklanmalıyız. 2023 yılında yaklaşık 25 trilyon dolar olan dünya ihracatından yüzde 1’ler civarında olan payımızı artırmanın zamanı gelmiştir” diye konuştu. “İlaç ve tıbbi cihaz, biyo-teknoloji gibi yüksek katma değerli ülkemize döviz kazandırabiliriz” Ardıç, yüksek döviz kazancını sağlayacak sektörlerden birisinin de ilaç, tıbbi cihaz ve biyo-teknolojide yer alan ürünlerin üretimi ve ihracatı olduğunu dile getirerek, “İlaç ve tıbbi cihaz, biyo-teknoloji gibi yüksek katma değerli alanlarda ortaya koyacağımız performansla ülkemize döviz kazandırabilir hem de ithal edeceğimiz ürünleri azaltarak dövizin ülkemizde kalmasını sağlayabiliriz. OECD sınıflamasına göre yüksek teknoloji grubunda yer alan bu ürünlerin gerek yurt içi gerekse yurt dışı pazarlarının geliştirilmesinde kamu alımları bir kaldıraç etkisi oluşturabilir” açıklamasında bulundu. Program, ASO Yönetim Kurulu Başkanı Seyit Ardıç’ın açılış konuşmasının ardından yine Ardıç’ın moderatörlüğünü yaptığı; dünyada ve Türkiye’deki gelişmeler, sanayinin dönüşümü, girişimcilik ve e-ticaret konularının ele alındığı panel ile devam etti. Sanayi sektöründe yapay zekanın kullanımının yeterli olmadığı vurgusu yapılan panelde, yapay zekanın kullanıldığı takdirde sanayilerde üretimin artacağı ve maliyetlerin ise azalacağı dikkati çekildi. Panelde, sanayi ve e-ticaret ilişkisi de ele alınarak e-ticaretin verimliliği arttırabileceği ve müşteriye daha kolay ulaşılması bakımından kolaylık sağlayacağı ifade edildi. Öte yandan, programda Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü Markalaşma ve Tasarım Destekleri Daire Başkanı Ebru Gülsoy Rojas Atencıo, Bakanlığın sanayi sektöründe sağladığı destekleri anlattığı bir sunum gerçekleştirdi.