YEREL HABERLER - 26 Şubat 2017 Pazar 14:30

MŞÜ öğrencilerinden Başkan Asya’ya ziyaret

A
A
A
MŞÜ öğrencilerinden Başkan Asya’ya ziyaret

Muş Alparslan Üniversitesi (MŞÜ) Öğrenci Konseyi üyeleri, Belediye Başkanı Feyat Asya’yı ziyaret etti.
MŞÜ Öğrenci Konseyi üyelerini makamında ağırlayan Muş Belediye Başkanı Feyat Asya, gençlerin taleplerini değerlendirdi. Öğrencilerin kendisine ilettiği sorunlara dinleyen Başkan Asya, belediyeyi ilgilendiren konularda birim amirlerine gereğinin yapılması konusunda talimatlar verdi. Son 3 yılda yapılan çalışmalarla ilgili öğrencileri bilgilendiren Başkan Feyat Asya, "Göreve gelir gelmez, üniversite öğrencilerimizin en büyük sıkıntısı olan ulaşım konusunu ele aldık. Allah’a şükürler olsun uzun ve meşakkatli bir sürecin ardından bu sorunu çözüme kavuşturduk. Muş’taki bütün toplu taşımaların bir kooperatifte birleşmesi için çalışmalar başlattık. Araçların yenilenmesinin yanında, havuz ve kartlı sistem uygulamasını da başlattık. İlk başlarda uyum sorununun yaşandığı bu sistemimiz, şimdi çok iyi bir şekilde işlemektedir. Zaman zaman bazı aksaklıklar, engeller olabilir. Herhangi bir sorunla karşılaştığınızda bizlere ulaştırmanızı rica ediyoruz. Zabıta ekiplerimiz belirli periyotlarda denetimlerini yapıyorlar. Ancak bizim gözümüzden kaçan bir yanlışlık varsa bize ulaştırmanızı bekliyoruz. Gerekli işlemi anında yapacağımızdan emin olun. Sizlerin rahatı ve huzuru için elimizden ne geliyorsa yaparız” dedi.
Rutin çalışmaların yanı sıra sosyal, kültürel ve sportif alanlarda da faaliyetlerini sürdürdüklerini ifade eden Asya, “Gençlerimize yönelik birçok etkinlik yaptık ve yapmaya devam edeceğiz. Biz her zaman ‘Ortak akıl birlikte yönetim’ sloganını kullandık. Kararlarımızı istişare ederek aldık. Sizlerin de bu yönetime ortak olmanızı bekliyoruz. Sizlerin talep ve önerileri bizim için önemlidir. Halkımıza faydalı olacak her türlü teklife açık olduğumuzu ifade etmek istiyorum” şeklinde konuştu.
Öğrencilerin talep ve önerilerinin not alındığı ziyaret, toplu fotoğraf çekimi ile sona erdi.
Bunlar Da İlginizi Çekebilir
Malatya Battalgazi, yeni imar yoluyla değer kazanıyor Battalgazi Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, Orduzu Mahallesi Pınarbaşı bölgesinde 5 bin metrelik yeni imar yolunu açmasının ardından çalışmaların sonuna geldi. Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın çalışmaları yerinde inceledi. İlçenin her köşesinde ulaşım yatırımları çerçevesinde çalışmalarına aralıksız devam eden Battalgazi Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, vatandaşların yaşam standartlarını yükseltmek için ilçenin birçok noktasında yol yapım ve üst yapı çalışmalarına devam ediyor. Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın’ın talimatlarıyla ilçenin dört bir yanına yeni imar yolları kazandıran ekipler, son olarak Orduzu Mahallesi Pınarbaşı mevkiinde 5 bin metrelik yeni imar yolu açma çalışmalarını sürdürüyor. Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın, çalışmaları yerinde inceleyerek kısa sürede imar yolunun vatandaşların hizmetine sunulacağını ifade etti. Ekiplerin çalışmalarına seri bir şekilde devam ettiğini söyleyen Battalgazi Belediye Başkanı Bayram Taşkın, “Mevcut yollardaki kaliteyi artırma çalışmaları bir yandan devam ederken bir yandan da yeni imar yollarının açılmasıyla vatandaşımızın daha rahat olmasının önünü açıyoruz. Açılan imar yollarının bir an önce kullanıma hazır hale getirilmesini hedefliyoruz. İnşallah kısa sürede buradaki çalışmalarımız bitmiş olacak. Vatandaşımız gelip imarlı arsasında çalışmasını yapacak. Ekiplerimiz sadece burada çalışmıyor. Hem yeni imar yolunun açılması hem de depremden hasar gören, kışın da etkilediği yollarımızda da çalışmalarımız hummalı bir şekilde devam ediyor. Her sokağa, her mahalleye dokunacağız; hizmet üreteceğiz” dedi. Başkan Taşkın: “Büyük İşler Bizi Bekliyor” Bundan sonra sahadaki çalışmaları yakın bir şekilde takip edeceklerini ifade eden Başkan Taşkın, “Bir taraftan ‘hayırlı olsun’ ziyaretine gelen vatandaşlarımızı ağırlarken bir taraftan da arazide ekiplerimizle birlikte saha çalışması yapıyoruz. Battalgazili hemşerilerimizden ricamız, ‘hayırlı olsun’ ziyaretleri için taleplerini karşılayamazsak kusurumuza bakmasınlar. Araziye de çıkmamız gerekiyor. Büyük işler bizi bekliyor. Hem kıştan çıkmanın getirdiği yıpranmışlık hem de deprem sonrasında yapılması gereken işler nedeniyle bizim mesaimizin çoğunu arazide geçirmemiz gerekiyor. ‘Hayırlı olsun’ ziyaretlerini bir ayla sınırlı tuttuk; bundan sonra bu ziyaretlere çok zaman ayıramayacağız; gelen hemşerilerimiz notlarını iletirlerse, telefonlarını bırakırlarsa biz geri dönüş sağlayacağız. Battalgazili hemşerilerimize hizmet etmek için ekiplerimizle birlikte sahada olacağız. Hemşerilerimize gösterdikleri ilgiden dolayı teşekkür ederim. Birlikte Battalgazi’ye hizmet etmek için çalışacağız” diye konuştu.
İstanbul “Dijital tüketim çılgınlığı, Finansal okur-yazarlık ile önlenebilir” Enflasyonla mücadelede tüketimin azaltılması önem kazanmışken günümüzde yaşanan dijital tüketim çılgınlığının nasıl önlenebileceği hakkında bilgilendiren Dr. Murad Canbulut, kişinin ihtiyacı olsun olmasın satın alma dürtüsünü kontrol edememesinin onyomaniyi yani alışveriş bağımlılığını da tetiklediğini dile getirdi. Dr. Murad Canbulut, finansal okur-yazarlığın, gereksiz harcamaların önüne geçebileceğini savunarak yapılması gerekenleri anlattı. Günümüzde alışveriş alışkanlıkları değişti. Tüketicilerin büyük çoğunluğu artık internet üzerinden alışverişi tercih ediyor. Ancak teknolojinin sağladığı bu avantaj, tüketiciyi zaman zaman ihtiyaç dışı harcamalara da yöneltiyor. Enflasyonla mücadelede tüketimin azaltılması önem kazanmışken bu dijital tüketim çılgınlığının nasıl önlenebileceği hakkında konuşan Altınbaş Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Dr. Murad Canbulut, “Günümüzde tüketici mağazaya gitmek yerine internet üzerinden alışverişi daha çok tercih ediyor. Bu durum, zamandan tasarruf ve ürüne çabuk ulaşılabilirlik gibi birçok avantaj sağlıyor. Bu durum, tüketiciyi rahat ettiren faktör olmasına rağmen israfı da beraberinde getiriyor” açıklaması yaptı. Yıllık e-ticaret hacmi 1 trilyon liranın üzerine çıktı Tüketicilerin artık mağaza ya da AVM’lere gitmeden de alışveriş yapabildiğini belirten Dr. Canbulut, “Salgın sonrası hayatımızda daha fazla kullanılmaya başlayan e-ticaret ile ihtiyaç dışı harcamalar da artıyor. 2023 yılı istatistiklerine bakıldığında yıllık e-ticaret hacminin 1 trilyon liranın üzerine çıkmış durumda” dedi. Rakamsal verilere bakıldığında tablonun daha net ortaya çıktığını vurgulayan Dr. Canbulut, “Pandemi döneminde en çok kullanılan ödeme yöntemi ’kredi kartı’ oldu. Toplam alışverişlerin yüzde 62’si kredi kartı; yüzde 38’i banka kartı ile yapıldı. 2021 yılının ilk yarısında e-ticaret hacmi 161 milyar lira oldu, bu geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 49’luk bir artış demek. E-ticaret ile ödeme yöntemlerinde birinci sırada yüzde 56 ile kredi kartı yer alıyor. 2021 toplam hacim 400 milyar liraya vardı. 2022’de ise E-ticaret sektörünün 560 milyar lira hacme ulaşması öngörülüyor” bilgisini verdi. “Tüketicinin ihtiyacını belirlemesi önemli” “Çünkü gereksiz harcamalarımız var” tespitini yapan Dr. Murad Canbulut, bunu önlemek için öncelikli olarak tüketicinin ihtiyaçlarını belirlemesi gerektiğini belirtti. Canbulut’a göre ihtiyacın ne olduğunun belirlemesi ve daha sonrasındaki aylık bütçelerin oluşturulması tüketici için önemli. Her indirim, her kampanya aslında indirim veya kampanya değildir Aylık ne kadarlık bir harcama yapılacağının, hangi kalemde harcama yapılacağının belirlenmesinin çok önemli olduğuna da değinen Dr. Canbulut, “Bu noktada finansal okuryazarlık bilincinin gelişmesi büyük öneme sahip” dedi. Finansal okuryazarlığın artmasıyla ihtiyaç dışı harcamaların azalacağı belirten Canbulut, “Finansal okuryazarlık dediğimizde; fiyatları, etiketleri, kampanyaları doğru okumak önem kazanıyor. Her indirim, her kampanya aslında indirim veya kampanya değildir. Bunun da altını çizmek istiyorum” uyarısını yaptı. Ürünlerdeki fiyat değişimlerinin görülebileceği uygulamalar takip edilmelidir Bazı markaların sürekli indirim yapıyormuş gibi reklamlar yaptığına dikkat çeken Canbulut, özellikle bu markalardan alışveriş yapmadan önce ürünün farklı mağazalardaki fiyatlarıyla ilgili karşılaştırmalar yapmak gerektiğini vurguladı. Piyasa fiyat ortalamalarını dikkate alarak hareket etmenin tüketiciye büyük fayda sağlayacağını anlattı. Dikkat edilmesi gereken bir diğer konunun da özellikle kampanya dönemlerinde tüketicileri satın almaya motive etmek için önce fiyat artışı sonra indirimlerin yapıldığını kaydetti. Bu durumun önüne geçmek için ürünlerdeki fiyat değişimlerinin görülebileceği uygulamaları takip edilmesini ve kampanya dönemlerinde ihtiyaç dışı satın alma yapılmamasını önerdi.